3a Edició - Codi 25321080

Array ( [CODIGO] => 25321080 [EDICION] => 3 [SITUACION] => Aprobado [SITUACION_BIS] => Pendiente [MATRICULA] => 1950 [MATRICULA_2] => 0 [MATRICULA_3] => 0 [HORAS] => 60.00 [FECHA_INICIO] => 14/10/2025 [FECHA_FIN] => 30/04/2026 [LUGAR] => Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació (FFTiC) [NOMBRE_EMPRESA_ORGANIZADOR] => Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació [FECHA_FIN_PREINSCRIPCION] => 16/09/2025 [AREA] => 3 [NOMBRE_EMPRESA_PATROCINADO] => [NOMBRE_EMPRESA_COLABORADOR] => [OBSERVACIONES_PREINSCRIPCION] => [TIPO_DOCENCIA] => Presencial [TIPO_DOCENCIA_1] => 1 [TIPO_DOCENCIA_2] => Presencial [AULA_VIRTUAL_ADEIT] => 0 [TIPO_CURSO] => Postgrado [TIPO_CURSO_1] => Título Propio de Pos [DIRECCION_URL] => [AÑO_CURSO] => 37 [URL_VIDEO] => [URL_FACEBOOK] => [URL_TWITTER] => [META_TITLE] => [META_DESCRIPTION] => [META_KEYWORDS] => [DIRECCION_CURSO_CORTO] => escritura-creativa [GESTOR_NOMBRE] => Paula [GESTOR_APELLIDOS] => Pérez Lacruz [GESTOR_EMAIL] => paula.perez-lacruz@fundacions.uv.es [ADMINISTRATIVO_NOMBRE] => Natalia [ADMINISTRATIVO_APELLIDOS] => Molada Peréz [ADMINISTRATIVO_EMAIL] => natalia.molada@fundacions.uv.es [ES_INTERNO] => 1 [EMAIL_EXTERNO] => formacion@adeituv.es [PREINSCRIPCION_WEB] => 1 [URL_AULA_VIRTUAL] => [OFERTADO_OTRO] => 0 [ID_CURSO_OFERTADO] => 0 [DESCRIPCION_OFERTADO] => [TELEFONO_EXTERNO] => 96 160 3000 [MATRICULA_PDTE_APROBACION] => 1 [ID_IDIOMA] => 4 [PUBLICAR_WEB] => 1 [area_curs] => Dret [NOMBRE_CURSO] => Màster de Formació Permanent en Escriptura Creativa [TITULACION] => Màster de Formació Permanent [HORARIO] => Dimarts 16.00 - 21.00 Dijous 16.00 - 21.00 * Seminaris-cicles especials Dimecres 16.00 - 20.00 [REQUISITOS_TITULACION] => El Màster de Formació Permanent en Escriptura Creativa (MEC) es dirigeix a persones que acrediten una formació universitària (grau, postgrau, llicenciatura, diplomatura, etc.) i els interessos acadèmics de la qual tinguen relació amb l'escriptura creativa, independentment del seu àmbit de procedència. La docència serà impartida en llengua espanyola. El professorat garantirà que l'alumnat puga desenvolupar i entregar les seues creacions literàries tant en espanyol com en català. [REQUISITOS_OTROS] => [ARG_VENTA] => El Màster de Formació Permanent en Escriptura Creativa (MEC) proporciona a l'alumnat una visió integral de totes aquelles qüestions relacionades amb la formació literària i l'escriptura creativa. La formació facilitada pel MEC afavoreix posteriorment l'ocupabilitat, atés que es presenta com a espai per a l'exploració teoricopràctica. L'alumnat tindrà així la possibilitat d'aprofundir tant en les tècniques com en els mecanismes de producció de diversos discursos literaris, amb la finalitat de dominar els diferents vessants de l'escriptura professional. El MEC se centra en la rellevància de diferents gèneres i aspectes vinculats a la tradició literària: escriptura de ficció (gèneres mimètics i no mimètics); teoria i pràctica de la poesia i del teatre; recepció i reelaboració de la tradició o formes d'edició i eines per a la comunicació. Finalment, l'alumnat desenvoluparà de manera individual un Treball Final de Màster (*TFM) d'índole creativa on presentarà un projecte d'escriptura original. Els avantatges de realitzar el Màster de Formació Permanent en Escriptura Creativa (MEC) són: 1. Tindre una formació altament qualificada entorn dels aspectes professionals de l'escriptura creativa 2. Estimular la producció artística i potenciar la creativitat 3. Fomentar l'adquisició de competències lingüístiques en relació amb les possibilitats creatives del llenguatge 4. Aprofundir en el coneixement d'estructures i tipologies discursives i estilístiques 5. Formar en coneixements que permeten valorar críticament els diferents models i gèneres literaris 6. Conéixer els diferents processos, tècniques i eines d'edició i comunicació 7. Fomentar el diàleg, la reflexió i la intercanvie d'opinions sobre els textos creatius a través de la presencialitat i el treball a l'aula 8. Desenvolupar les habilitats creatives per a dur a terme un treball autònom, original i d'investigació en àmbit literari [ARG_VENTA2] => [AÑO_CURSO_DESC] => Curs 2025/2026 [MODALIDAD_EVALUACION] => El Màster de Formació Permanent en Escriptura Creativa (MEC) està dissenyat perquè l'alumnat aprofite al màxim les sessions presencials. Aquestes sessions s'imparteixen en la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació de la Universitat de València i el seu horari és dimarts i dijous, de 16.00 a 21.00 hores. A més, s'emprarà la plataforma d'Aula Virtual per a: accedir als recursos i materials multimodals proporcionats pel professorat (segons les necessitats de cada mòdul); procedir al lliurament de les tasques proposades per a cadascuna de les assignatures i comunicar-se oficialment entre els diferents membres de la comunitat universitària. El MEC opta per una modalitat presencial per a afavorir la trobada, intercanvi i aprenentatge dinàmic dins de l'aula universitària. Aquest entorn genera la possibilitat de comunicar-se en temps real amb tots els agents implicats i a més proporciona una experiència d'aula que afavoreix la visió crítica entorn dels materials i els treballs que es desenvolupen en aquest espai. La metodologia col·laborativa des de la qual s'aborda l'escriptura creativa requereix un espai singular adaptat a les necessitats de l'alumnat i del professorat. Per això, les sessions del Màster en Escriptura Creativa tindran lloc en el "Espai Cultural" de la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació: un espai modular, inclusiu i polièdric, adequat a una gran varietat de pràctiques docents. El MEC preveu unes sessions de tutories individuals on l'alumnat pot consultar amb el professorat qualsevol de les qüestions relacionades amb el pla d'estudis. Si bé l'alumnat és responsable del seu propi aprenentatge i autònom per a gestionar i planificar el seu treball creatiu, les tutories poden convertir-se en un espai de debat i suport personalitzat. Pel que respecta a l'elecció de la temàtica i la tutorització del Treball Final de Màster (TFM), l'alumnat serà informat en les sessions corresponents i habilitades per a eixe fi. [MODALIDAD_EVALUACION2] => Finalment, el MEC destaca per la versatilitat i transversalitat dels continguts oferits perquè, a més de la combinació fonamental de tots els mòduls d'un enfocament teoricopràctic de l'escriptura creativa, el pla d'estudis s'ha articulat des dels diversos àmbits de coneixement que s'imparteixen en la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació. De fet, tant el professorat de la UV que imparteix les assignatures com el professorat extern es caracteritza per tindre una sòlida trajectòria en els diferents discursos creatius, on són veus de referència dins del panorama cultural. [OBSERVACION_MATRICULA_1] => Preu general [OBSERVACION_MATRICULA_2] => [OBSERVACION_MATRICULA_3] => [SALIDA_PROFESIONAL] => El Màster de Formació Permanent en Escriptura Creativa (MEC) proporciona a l'alumnat una sòlida formació teoricopràctica per a: 1. Obtindre una elevada competència literària 2. Analitzar les tècniques i procediments d'escriptura creativa 3. Desenvolupar eines per a la producció de diferents gèneres literaris 4. Aprofundir en els ecosistemes literaris i editorials 5. Conéixer i aprofitar la formació en escriptura creativa aplicant-la a diferents àmbits professionals (publicitari, traductològic, editorial, literari, etc.) 6. Promoure pràctiques creatives innovadores i les seues aplicacions a l'aula 7. Difondre un pensament creatiu i crític que afavorisca la vinculació entre el discurs artístic i l'acció social [CRITERIO_ADMISION] => A l'hora d'efectuar la matrícula es tindran en compte: ordre de prelació, curriculum vitae i carta de motivació. [CRITERIO_ADMISION2] => [CRITERIO_ADMISION3] => [FORMACION_APRENDIZAJE] => Després del seu període de formació en el Màster de Formació Permanent en Escriptura Creativa, l'estudiantat haurà adquirit competències lingüístiques en relació amb les possibilitats creatives del llenguatge; establirà els mecanismes per a enfortir la creativitat, a més de les estructures i tipologies discursives i estilístiques; serà capaç de valorar críticament els diferents models i gèneres literaris; dominarà en profunditat els diferents processos, tècniques i eines d'edició i comunicació; tindrà capacitat per a opinar amb rigor sobre la producció de diferents textos creatius i estarà capacitat per a analitzar -tant de manera teòrica com pràctica- els propis processos d'escriptura. [FORMACION_APRENDIZAJE2] => [FORMACION_APRENDIZAJE3] => [ANO_CURSO_DESC] => Curs 2025/2026 [programa] => Array ( [0] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 25321080 [AÑO_CURSO] => 37 [CODIGO] => 2 [NOMBRE_MATERIA] => Teoria i pràctica literària [NOMBRE_MATERIA_VAL] => Teoria i pràctica literària [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => Tema 1: Què és la literatura i què importa el que siga? Lectura: el segon capítol del llibre Breu introducció a la teoria literària (1997), de Jonathan Culler. Activitat avaluable 1: Escriu un assaig breu i personal sobre les funcions ètiques i estètiques de la literatura (màxim 400 paraules). Tema 2: Intertextualitats o el regne de les connexions infinites Lectures: "Barbazul" de Perrault i "Jardín de infierno" de Silvina Ocampo. Activitat en classe: anàlisi dels diferents nivells d'intertextualitat. Tema 3: Els clàssics i els seus ensenyaments: versemblança, catarsi i decor poètic Lectura: "Los pájaros" (1952) de Daphne du Maurier i fragments de l'art d'inventar la realitat d'Àuria Ortiz. Activitat avaluable 2: Versiona un conte de la tradició oral des d'una perspectiva contemporània tenint en compte els conceptes de versemblança i decor. Tema 4: Dins del text: principis de narratologia. De la focalització als jocs temporals Lectura: "La mujer alta" (1982) de Pedro Antoni d'Alarcón i "Treinta monedas de carne" (2020) de Marcelo Luján. Activitat avaluable 3: Afig un narrador al relat de P. A. d'Alarcón i tanca el relat de manera diferent. Tema 5: Desautomatització i estranyament en el formalisme: ruptura de la mímesi Lectura: selecció d'Exercicis d'estil (1946), de Raymond Queneau. Tema 6: Retòrica: la tècnica al servei de la bellesa. Els usos de la metàfora Lectura: selecció de poemes de Federico García Lorca i Alejandra Pizarnik. Activitat en classe: creació de metàfores visionàries a partir d'imatges. Tema 7: Fora del text: enfocaments sociològics. Marxisme, feminisme, postcolonialisme Lectura: "Metamorfosis" (2024), de Mariana Enríquez, "Conservas" (2017) Samanta Schweblin; "Hablar en lenguas: una carta a escritoras tercermundistas", de Gloria Anzaldúa. Activitat avaluable 4: escriptura d'una carta posant-te en la pell d'una dona oblidada per la història. [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => Tema 1: Què és la literatura i què importa el que siga? Lectura: el segon capítol del llibre Breu introducció a la teoria literària (1997), de Jonathan Culler. Activitat avaluable 1: Escriu un assaig breu i personal sobre les funcions ètiques i estètiques de la literatura (màxim 400 paraules). Tema 2: Intertextualitats o el regne de les connexions infinites Lectures: "Barbazul" de Perrault i "Jardín de infierno" de Silvina Ocampo. Activitat en classe: anàlisi dels diferents nivells d'intertextualitat. Tema 3: Els clàssics i els seus ensenyaments: versemblança, catarsi i decor poètic Lectura: "Los pájaros" (1952) de Daphne du Maurier i fragments de l'art d'inventar la realitat d'Àuria Ortiz. Activitat avaluable 2: Versiona un conte de la tradició oral des d'una perspectiva contemporània tenint en compte els conceptes de versemblança i decor. Tema 4: Dins del text: principis de narratologia. De la focalització als jocs temporals Lectura: "La mujer alta" (1982) de Pedro Antoni d'Alarcón i "Treinta monedas de carne" (2020) de Marcelo Luján. Activitat avaluable 3: Afig un narrador al relat de P. A. d'Alarcón i tanca el relat de manera diferent. Tema 5: Desautomatització i estranyament en el formalisme: ruptura de la mímesi Lectura: selecció d'Exercicis d'estil (1946), de Raymond Queneau. Tema 6: Retòrica: la tècnica al servei de la bellesa. Els usos de la metàfora Lectura: selecció de poemes de Federico García Lorca i Alejandra Pizarnik. Activitat en classe: creació de metàfores visionàries a partir d'imatges. Tema 7: Fora del text: enfocaments sociològics. Marxisme, feminisme, postcolonialisme Lectura: "Metamorfosis" (2024), de Mariana Enríquez, "Conservas" (2017) Samanta Schweblin; "Hablar en lenguas: una carta a escritoras tercermundistas", de Gloria Anzaldúa. Activitat avaluable 4: escriptura d'una carta posant-te en la pell d'una dona oblidada per la història. [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 1 ) [1] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 25321080 [AÑO_CURSO] => 37 [CODIGO] => 10 [NOMBRE_MATERIA] => La composició del text narratiu [NOMBRE_MATERIA_VAL] => La composició del text narratiu [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => Tema 1: Començar pel principi (l'inici de la narració) Lectura i anàlisi de diferents inicis de novel·les i relats (Milan Kundera, Yasmina Reza, Paul Auster, Fernanda Melchor, Gabriel García Márquez, Mr. Perfumme...) per a entendre els objectius dels seus autors i les claus de lectura que estan donant als seus lectors. Tema 2: El relat dins del relat (les diferents capes del text) Ricardo Piglia Teoria del relat: a partir de la lectura d'aquest text es veuran i llegiran diferents tipus de relats (Edgar Allan Poe, Ernest Hemingway, John Cheever, Shirley Jackson, Raymon Carver, Maria Fernanda Ampuero, Marina Perezagua, Cristina Morales) així com, es realitzaran exercicis de creació sobre aquest tema. Tema 3: Qui parla i qui mira (narradors i punts de vista). Veurem diferents textos per a il·luminar els tipus de narradors i punts de vista V (Virgínia Woolf, James Joyce, Esgota Kristoff, Mestizorras, Javier Gutiérrez, Fernando Aramburu, Isaac Rosa, Jorge Carrión, Chuck Palahniuk...) i crearem textos on s'usen. Tema 4: La creació del personatge Veurem diferents textos (Emma Cline, Carlton Meltick III, Ricardo Bolaño, Janice Pariat, Borja Navarro, Sergi Pàmies) per a entendre al personatge i la seua creació des del filosòfic, psicològic i estilístic. Crearem personatges a partir de l'aprés. Tema 5: Espai, ambientació i versemblança. Veurem diferents textos (María Bastarós, Agustín Fernández Mallo, Albert Sánchez Piñol, Alberto Olmos, Italo Calvino, Jesús Montcada, Rafa Lahuerta) per a observar i entendre com es pot usar l'espai. Després creem textos on s'use després. Tema 6: La història que vull contar (creació i tipus d'arguments). Veurem el denominat guió hollywoodiense, així com els tipus d'arguments clàssics i el camí de l'heroi per a entendre com funcionen els arguments. Treballarem sobre el text El coixí d'emplomes de Quiroga i després crearem l'el nostre propi argument. Tema 7: Com contaré la història (estructures narratives) Veurem diferents relats i novel·les que mostraran una gamma variada d'estructures: Agustín Fernández Mallo, Guillermo Arriaga, Mario Vargas Llosa, Olga Tokarczuk, Samantha Schewblin, Jesús Zomeño, Quim Monzó). Parlarem dels diferents gèneres a partir del text Set gats de Edmundo Paz Soldán. Tema 8: L'estil. Veurem diferents estils i analitzarem on ens porten: Foster Wallace, Saramago, Palahniuk, Sara Mesa, Iván Repila... Tema 9: El temps narratiu. El temps de la història versus el temps de la narració. Escriure en passat o en present: Alice Munro, Marcel Proust, Ray Lorig [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => Tema 1: Començar pel principi (l'inici de la narració) Lectura i anàlisi de diferents inicis de novel·les i relats (Milan Kundera, Yasmina Reza, Paul Auster, Fernanda Melchor, Gabriel García Márquez, Mr. Perfumme...) per a entendre els objectius dels seus autors i les claus de lectura que estan donant als seus lectors. Tema 2: El relat dins del relat (les diferents capes del text) Ricardo Piglia Teoria del relat: a partir de la lectura d'aquest text es veuran i llegiran diferents tipus de relats (Edgar Allan Poe, Ernest Hemingway, John Cheever, Shirley Jackson, Raymon Carver, Maria Fernanda Ampuero, Marina Perezagua, Cristina Morales) així com, es realitzaran exercicis de creació sobre aquest tema. Tema 3: Qui parla i qui mira (narradors i punts de vista). Veurem diferents textos per a il·luminar els tipus de narradors i punts de vista V (Virgínia Woolf, James Joyce, Esgota Kristoff, Mestizorras, Javier Gutiérrez, Fernando Aramburu, Isaac Rosa, Jorge Carrión, Chuck Palahniuk...) i crearem textos on s'usen. Tema 4: La creació del personatge Veurem diferents textos (Emma Cline, Carlton Meltick III, Ricardo Bolaño, Janice Pariat, Borja Navarro, Sergi Pàmies) per a entendre al personatge i la seua creació des del filosòfic, psicològic i estilístic. Crearem personatges a partir de l'aprés. Tema 5: Espai, ambientació i versemblança. Veurem diferents textos (María Bastarós, Agustín Fernández Mallo, Albert Sánchez Piñol, Alberto Olmos, Italo Calvino, Jesús Montcada, Rafa Lahuerta) per a observar i entendre com es pot usar l'espai. Després creem textos on s'use després. Tema 6: La història que vull contar (creació i tipus d'arguments). Veurem el denominat guió hollywoodiense, així com els tipus d'arguments clàssics i el camí de l'heroi per a entendre com funcionen els arguments. Treballarem sobre el text El coixí d'emplomes de Quiroga i després crearem l'el nostre propi argument. Tema 7: Com contaré la història (estructures narratives) Veurem diferents relats i novel·les que mostraran una gamma variada d'estructures: Agustín Fernández Mallo, Guillermo Arriaga, Mario Vargas Llosa, Olga Tokarczuk, Samantha Schewblin, Jesús Zomeño, Quim Monzó). Parlarem dels diferents gèneres a partir del text Set gats de Edmundo Paz Soldán. Tema 8: L'estil. Veurem diferents estils i analitzarem on ens porten: Foster Wallace, Saramago, Palahniuk, Sara Mesa, Iván Repila... Tema 9: El temps narratiu. El temps de la història versus el temps de la narració. Escriure en passat o en present: Alice Munro, Marcel Proust, Ray Lorig [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 2 ) [2] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 25321080 [AÑO_CURSO] => 37 [CODIGO] => 8 [NOMBRE_MATERIA] => Recepció i reelaboració de les tradicions clàssiques [NOMBRE_MATERIA_VAL] => Recepció i reelaboració de les tradicions clàssiques [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => Tema 1:Què s'entén per Tradició Tema 2: La conformació de la Tradició Clàssica - Els gèneres literaris en l'Antiguitat: Grècia. - Els gèneres literaris en l'Antiguitat: Roma. Tema 3: la recepció de la poètica aristotèlica en el Renaixement italià. Tema 4: la traducció de la Eneida de Virgililo a l'anglés, la creació del pentàmetre iàmbic i la recepció del teatre de Sèneca pels dramaturgs elisabethianos. Tema 5: la lectura de la poètica aristotèlica feta pels romàntics alemanys (Goethe i Schiller) i els seus homònims anglesos (Coleridge i Wordsworth) i les conseqüències d'això per a la lírica moderna. Tema 6: la revolució Francesa i la visió de Grècia encunyada per l'idealisme alemany i les seues conseqüències per al futur polític d'Europa: Hegel, Fichte, Schelling i Hölderlin Tema 7: els canvis econòmics, polítics, socials. Religiosos i culturals derivats de la revolució industrial i les seues conseqüències en la nova visió pròpia del Segle XIX (Schopenhauer, Nietzsche, Marx, Mauthner, Freud i Hofmansthal). L'auge de la novel·la burgesa i l'inici de la literatura de denúncia i protesta social (Zola). Tema 8: la primera guerra mundial i el seu reflex en la literatura i les arts; el surrealisme i el retorn a la clasicidad. Tema 9: la segona guerra mundial: l'existencialisme. Tema 10: la Tradició Clàssica i els seus diferents tractaments hui en el teatre, la novel·la i la poesia. LECTURES: a més dels fragments llegits i comentats en classe, el professor aconsellarà a aquells alumnes que així li ho demanen quins llibres i autors han de llegir segons els interessos que ells tinguen. D'eixe mode se substitueix l'obligatori pel voluntari. [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => Tema 1:Què s'entén per Tradició Tema 2: La conformació de la Tradició Clàssica - Els gèneres literaris en l'Antiguitat: Grècia. - Els gèneres literaris en l'Antiguitat: Roma. Tema 3: la recepció de la poètica aristotèlica en el Renaixement italià. Tema 4: la traducció de la Eneida de Virgililo a l'anglés, la creació del pentàmetre iàmbic i la recepció del teatre de Sèneca pels dramaturgs elisabethianos. Tema 5: la lectura de la poètica aristotèlica feta pels romàntics alemanys (Goethe i Schiller) i els seus homònims anglesos (Coleridge i Wordsworth) i les conseqüències d'això per a la lírica moderna. Tema 6: la revolució Francesa i la visió de Grècia encunyada per l'idealisme alemany i les seues conseqüències per al futur polític d'Europa: Hegel, Fichte, Schelling i Hölderlin Tema 7: els canvis econòmics, polítics, socials. Religiosos i culturals derivats de la revolució industrial i les seues conseqüències en la nova visió pròpia del Segle XIX (Schopenhauer, Nietzsche, Marx, Mauthner, Freud i Hofmansthal). L'auge de la novel·la burgesa i l'inici de la literatura de denúncia i protesta social (Zola). Tema 8: la primera guerra mundial i el seu reflex en la literatura i les arts; el surrealisme i el retorn a la clasicidad. Tema 9: la segona guerra mundial: l'existencialisme. Tema 10: la Tradició Clàssica i els seus diferents tractaments hui en el teatre, la novel·la i la poesia. LECTURES: a més dels fragments llegits i comentats en classe, el professor aconsellarà a aquells alumnes que així li ho demanen quins llibres i autors han de llegir segons els interessos que ells tinguen. D'eixe mode se substitueix l'obligatori pel voluntari. [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 3 ) [3] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 25321080 [AÑO_CURSO] => 37 [CODIGO] => 11 [NOMBRE_MATERIA] => "No ficció" creativa [NOMBRE_MATERIA_VAL] => "No ficció" creativa [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => Tema 1: La Crònica I 1.1 (pràctica): Escriure una crònica sense ficció d'un viatge amb autobús des de la València més rica fins a la València més pobra. Narració de l'eixida, el viatge i l'arribada. Màxim 1200 paraules. 1.2 (lectura): Cròniques d'Antologia de la crònica llatinoamericana actual, de Dario Jaramillo (editor). Tema 2: La Crònica II 2.1 (pràctica): Escriure una crònica sense ficció sobre un tema d'elecció lliure. 1200 paraules. 2.2 (lectura): Lectura i anàlisi de textos extrets de diferents revistes dedicades a la crònica: Panenka, Jotdown, FronteraD, Gatopardo, El Malpensante, L'esternut. Tema 3: L'Assaig 3.1 (pràctica): Triar un tema d'interés personal i realitzar una labor de documentació per a escriure un assaig curt (màxim 1200 paraules). 3.2 (lectura): Lectura i anàlisi de l'assaig Estrèpit i caiguda, de Santiago Alba Rico i d'un conjunt d'assajos dedicats als límits de l'humor. Tema 4: Narrativa de viatge 4.1 (pràctica): Escriure una crònica de viatge. Màxim 1200 paraules. 4.2 (lectura): Fragments de Gottland, de Mariusz Szczygiel / El deliri blanc, de Jacek Hugo-Bader. Tema 5: Columnismo literari 5.1 (pràctica): Escriure una columna d'opinió amb estil literari d'elecció lliure. 800 paraules. 5.2 (lectura): Fragments de Teoria de la gravetat, de Leila Guerriero. Tema 6: Crítica literària 6.1 (pràctica): Escriure una crítica literària sobre un llibre de lliure elecció. 800 paraules. 6.2 (lectura): Crítiques del dossier. Textos de Ferit lleu, de Eloy Fumall i No llegir, d'Alejandro Zambra. Tema 7: La Biografia 7.1 (pràctica): Triar a un personatge real i escriure un text biogràfic. 800 paraules. 7.2 (lectura): Fragments de Distrets vencerem, d'Andrea Valdés + Primeras pàgines de Limónov, d'Emmanuel Carrère. Tema 8: L'Autobiografia 8.1 (pràctica): Escriure un capítol delimitat de la pròpia vida. 800 paraules. 8.2 (lectura): Les xicotetes virtuts, de Natalia Ginzburg / Comptar és escoltar, de Ursula K. Le Guin. Tema 9: El Diari 9.1 (pràctica): Escriure durant una setmana un diari literari que combine vivències amb reflexió. 800 paraules. 9.2 (lectura): Selecció de fragments de La gallina cega de Max Aub, La temptació del fracàs, de Julio Ramón Ribeyro i els Diaris d'Alejandra *Pizarnik. Tema 10: El Fragment 10.1 (pràctica): Escriure un breu diccionari amb entrades de la A a la Z sobre un tema de lliure elecció. 800 paraules. 10.2 (lectura): Fragments de L'última frase, de Camila Cañeque; d'Una lleu exageració, d'Adam Zagajewsky, i d'Una, gran i rara, de Servando Rocha (ed.). [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => Tema 1: La Crònica I 1.1 (pràctica): Escriure una crònica sense ficció d'un viatge amb autobús des de la València més rica fins a la València més pobra. Narració de l'eixida, el viatge i l'arribada. Màxim 1200 paraules. 1.2 (lectura): Cròniques d'Antologia de la crònica llatinoamericana actual, de Dario Jaramillo (editor). Tema 2: La Crònica II 2.1 (pràctica): Escriure una crònica sense ficció sobre un tema d'elecció lliure. 1200 paraules. 2.2 (lectura): Lectura i anàlisi de textos extrets de diferents revistes dedicades a la crònica: Panenka, Jotdown, FronteraD, Gatopardo, El Malpensante, L'esternut. Tema 3: L'Assaig 3.1 (pràctica): Triar un tema d'interés personal i realitzar una labor de documentació per a escriure un assaig curt (màxim 1200 paraules). 3.2 (lectura): Lectura i anàlisi de l'assaig Estrèpit i caiguda, de Santiago Alba Rico i d'un conjunt d'assajos dedicats als límits de l'humor. Tema 4: Narrativa de viatge 4.1 (pràctica): Escriure una crònica de viatge. Màxim 1200 paraules. 4.2 (lectura): Fragments de Gottland, de Mariusz Szczygiel / El deliri blanc, de Jacek Hugo-Bader. Tema 5: Columnismo literari 5.1 (pràctica): Escriure una columna d'opinió amb estil literari d'elecció lliure. 800 paraules. 5.2 (lectura): Fragments de Teoria de la gravetat, de Leila Guerriero. Tema 6: Crítica literària 6.1 (pràctica): Escriure una crítica literària sobre un llibre de lliure elecció. 800 paraules. 6.2 (lectura): Crítiques del dossier. Textos de Ferit lleu, de Eloy Fumall i No llegir, d'Alejandro Zambra. Tema 7: La Biografia 7.1 (pràctica): Triar a un personatge real i escriure un text biogràfic. 800 paraules. 7.2 (lectura): Fragments de Distrets vencerem, d'Andrea Valdés + Primeras pàgines de Limónov, d'Emmanuel Carrère. Tema 8: L'Autobiografia 8.1 (pràctica): Escriure un capítol delimitat de la pròpia vida. 800 paraules. 8.2 (lectura): Les xicotetes virtuts, de Natalia Ginzburg / Comptar és escoltar, de Ursula K. Le Guin. Tema 9: El Diari 9.1 (pràctica): Escriure durant una setmana un diari literari que combine vivències amb reflexió. 800 paraules. 9.2 (lectura): Selecció de fragments de La gallina cega de Max Aub, La temptació del fracàs, de Julio Ramón Ribeyro i els Diaris d'Alejandra *Pizarnik. Tema 10: El Fragment 10.1 (pràctica): Escriure un breu diccionari amb entrades de la A a la Z sobre un tema de lliure elecció. 800 paraules. 10.2 (lectura): Fragments de L'última frase, de Camila Cañeque; d'Una lleu exageració, d'Adam Zagajewsky, i d'Una, gran i rara, de Servando Rocha (ed.). [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 4 ) [4] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 25321080 [AÑO_CURSO] => 37 [CODIGO] => 1 [NOMBRE_MATERIA] => Escriptura teatral i pràctica d'escriptura dramàtica [NOMBRE_MATERIA_VAL] => Escriptura teatral i pràctica d'escriptura dramàtica [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => Tema 1: El concepte del teatre 1.1 Definició del fet teatral. 1.2 Text dramàtic, text espectacular i literatura dramàtica. Tema 2: Definició de conceptes relacionats amb el text dramàtic. 1.1 Autor/a, dramaturg/a, adaptador/a, dramaturgista, director/a literari, director/a artístic, director/a d'escena, versió, adaptació. Tema 3: Els components del drama: Acotacions i didascalia. 3.1 Tipologia i funcions, 3.2. Pràctica amb imatges *disparadoras que potencien l'escriptura. Tema 4: Els components del drama: El diàleg i el monòleg. 4.1. La funció del diàleg i el monòleg en diferents llenguatges dramàtics. 4.2. Pràctica d'escriptura a partir del treball amb els objectius i amb les situacions dramàtiques. 4.3. Proposta de breu composició dramàtica: La mentida i la paraula justa. Tema 5: Els components del drama: La rondalla. 5.1. Situació, acció i succés. 5.2. Pràctica de l'escriptura a partir del conflicte dramàtic. Tema 6: Els components del drama: Les estructures dramàtiques. 6.1. Actes, quadres, escenes. 6.2. Activitat d'anàlisi semiòtica. Tema 7: Els components del drama: Els personatges. 7.1. Els personatges polièdrics. 7.2. El protagonista i l'antagonista. 7.3. Personatges símbol i personatges al·legòrics. 7.4. Pràctica: proposta d'un personatge al·legòric, un arquetip o un personatge símbol. Tema 8: Els components del drama: L'espai i el temps. 8.1. L'espai i el temps en el teatre com a eixos fonamentals per a la representació. 8.2. Pràctica: proposta d'escenografia alternativa per a un text dramàtic naturalista. Tema 9: Els components del drama: El llenguatge dramàtic. 9.1. La paraula com a acció. 9.2. El llenguatge com a ritme, so, poesia, cos. 9.3. Les figures retòriques com a imatges plàstiques i físiques en el llenguatge dramàtic. 9.4. Pràctica: escriptura d'un monòleg. Tema 10: El teatre postdramàtic. 10.1. Què és el teatre postdramàtic? 10.2. Pràctiques d'escriptura postdramàtica com a ruptura de la tradició aristotèlica. 10.3. Representació i presentació. Ficció, realitat, autoficció. Desjerarquización del text. 10.4. Pràctica: translació dramàtica d'un discurs no literari, quotidià, instrumental o no verbal. Tema 11: Claus per a un esbós d'obra teatral a partir de l'anàlisi dels seus components essencials: El teatre postdramàtic. [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => Tema 1: El concepte del teatre 1.1 Definició del fet teatral. 1.2 Text dramàtic, text espectacular i literatura dramàtica. Tema 2: Definició de conceptes relacionats amb el text dramàtic. 1.1 Autor/a, dramaturg/a, adaptador/a, dramaturgista, director/a literari, director/a artístic, director/a d'escena, versió, adaptació. Tema 3: Els components del drama: Acotacions i didascalia. 3.1 Tipologia i funcions, 3.2. Pràctica amb imatges *disparadoras que potencien l'escriptura. Tema 4: Els components del drama: El diàleg i el monòleg. 4.1. La funció del diàleg i el monòleg en diferents llenguatges dramàtics. 4.2. Pràctica d'escriptura a partir del treball amb els objectius i amb les situacions dramàtiques. 4.3. Proposta de breu composició dramàtica: La mentida i la paraula justa. Tema 5: Els components del drama: La rondalla. 5.1. Situació, acció i succés. 5.2. Pràctica de l'escriptura a partir del conflicte dramàtic. Tema 6: Els components del drama: Les estructures dramàtiques. 6.1. Actes, quadres, escenes. 6.2. Activitat d'anàlisi semiòtica. Tema 7: Els components del drama: Els personatges. 7.1. Els personatges polièdrics. 7.2. El protagonista i l'antagonista. 7.3. Personatges símbol i personatges al·legòrics. 7.4. Pràctica: proposta d'un personatge al·legòric, un arquetip o un personatge símbol. Tema 8: Els components del drama: L'espai i el temps. 8.1. L'espai i el temps en el teatre com a eixos fonamentals per a la representació. 8.2. Pràctica: proposta d'escenografia alternativa per a un text dramàtic naturalista. Tema 9: Els components del drama: El llenguatge dramàtic. 9.1. La paraula com a acció. 9.2. El llenguatge com a ritme, so, poesia, cos. 9.3. Les figures retòriques com a imatges plàstiques i físiques en el llenguatge dramàtic. 9.4. Pràctica: escriptura d'un monòleg. Tema 10: El teatre postdramàtic. 10.1. Què és el teatre postdramàtic? 10.2. Pràctiques d'escriptura postdramàtica com a ruptura de la tradició aristotèlica. 10.3. Representació i presentació. Ficció, realitat, autoficció. Desjerarquización del text. 10.4. Pràctica: translació dramàtica d'un discurs no literari, quotidià, instrumental o no verbal. Tema 11: Claus per a un esbós d'obra teatral a partir de l'anàlisi dels seus components essencials: El teatre postdramàtic. [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 5 ) [5] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 25321080 [AÑO_CURSO] => 37 [CODIGO] => 9 [NOMBRE_MATERIA] => Gèneres no mimètics: a les fronteres de la literatura [NOMBRE_MATERIA_VAL] => Gèneres no mimètics: a les fronteres de la literatura [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => 1. Evolució del gènere fantàstic en totes les seues expressions fins al Segle XXI i l'aparició dels gèneres fluids i fronterers i la seua influència en el panorama literari actual. 2. Mitologia, èpica medieval, romanticisme i literatura fantàstica contemporània. 3. La literatura gòtica. Orígens del terror. De l'inquietant a l'horror còsmic. Filosofia de l'horror. 4. Literatura estranya. L'herència de Kafka. 5. De Borges al realisme màgic. El fantàstic quotidià. 6. Ficció especulativa: futurs probables. Del colapsismo capitalista a la utopia eco-socialista. 7. Metaficció. Mons paral·lels i altres realitats. Experimentació formal en el relat fantàstic. L'estructura com a discurs. 8. Més enllà de l'eurocentrisme: del gòtic andí a la ciència-ficció xinesa, passant pel afrofuturismo. 1) Introducció al gènere fantàstic. Definició, orígens i història. Característiques principals del gènere fantàstic. 2) El meravellós: del mite a la fantasia heroica, èpica i derivats. El realisme màgic. 3) Literatura gòtica. Els orígens del terror. Filosofia de l'Horror. 4) Futurs llunyans. Ficció especulativa i subgèneres. Principals trops i característiques. Del colapsisme capitalista a la utopia eco-socialista. 5) Literatura estranya. Gèneres líquids i literatura fronterera. El bizarro. Resum, aspectes clau i conclusions sobre la teoria de gèneres i la seua aplicació a la pràxi literària. [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => 1. Evolució del gènere fantàstic en totes les seues expressions fins al Segle XXI i l'aparició dels gèneres fluids i fronterers i la seua influència en el panorama literari actual. 2. Mitologia, èpica medieval, romanticisme i literatura fantàstica contemporània. 3. La literatura gòtica. Orígens del terror. De l'inquietant a l'horror còsmic. Filosofia de l'horror. 4. Literatura estranya. L'herència de Kafka. 5. De Borges al realisme màgic. El fantàstic quotidià. 6. Ficció especulativa: futurs probables. Del colapsismo capitalista a la utopia eco-socialista. 7. Metaficció. Mons paral·lels i altres realitats. Experimentació formal en el relat fantàstic. L'estructura com a discurs. 8. Més enllà de l'eurocentrisme: del gòtic andí a la ciència-ficció xinesa, passant pel afrofuturismo. 1) Introducció al gènere fantàstic. Definició, orígens i història. Característiques principals del gènere fantàstic. 2) El meravellós: del mite a la fantasia heroica, èpica i derivats. El realisme màgic. 3) Literatura gòtica. Els orígens del terror. Filosofia de l'Horror. 4) Futurs llunyans. Ficció especulativa i subgèneres. Principals trops i característiques. Del colapsisme capitalista a la utopia eco-socialista. 5) Literatura estranya. Gèneres líquids i literatura fronterera. El bizarro. Resum, aspectes clau i conclusions sobre la teoria de gèneres i la seua aplicació a la pràxi literària. [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 6 ) [6] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 25321080 [AÑO_CURSO] => 37 [CODIGO] => 4 [NOMBRE_MATERIA] => Teoria i pràctica de la poesia [NOMBRE_MATERIA_VAL] => Teoria i pràctica de la poesia [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => I Part: Pilar Verdú del Camp Tema 1: El llenguatge. Què podem fer amb el llenguatge? Funció poètica. Forma i fons. Materialitat. Tema 2: Poesia. Intents de definició. Què és poesia? Especificitat del llenguatge poètic. Metapoesia. Tema 3: Anàlisi del poema: plans fònic-fonològic, morfosintàctic, lexicosemàntic. Tema 4: Figures retòriques més productives. Tema 5: El ritme en poesia. 5.1. De timbre (rima) 5.2. De quantitat (mètrica). 5.2.1. Estrofes. 5.3. Ritme d'intensitat (accents). 5.4. Ritme de to (pauses). 5.5. Altres ritmes. Tema 6: "Yoyeos": jo líric, autor, veu pròpia Tema 7: La veu a tu deguda: imitació/originalitat al llarg de la Història. Tema 8: Tòpics i reescriptures. II Part: Berta García Faet. Tema 9: Qui soc? La problematització del jo líric 9.1. Intertextualitat i la desestabilització gramatical. 9. 2. Un subjecte fet de fragments. 9.3. Genealogies i famílies Tema 10. Reescriptures experimentals 10.1. La tradició literària i l'educació sentimental 10.2. Avantguarda, neoavantguarda i compromís polític Tema 11. Les mini-epifanies i les anti-epifanies Tema 12. La invenció de paraules i de lògiques alternatives Tema 13. El "neobarroc" i la "cursileria": l'excés i la manca Tema 14. La poesia de respostes i de preguntes [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => I Part: Pilar Verdú del Camp Tema 1: El llenguatge. Què podem fer amb el llenguatge? Funció poètica. Forma i fons. Materialitat. Tema 2: Poesia. Intents de definició. Què és poesia? Especificitat del llenguatge poètic. Metapoesia. Tema 3: Anàlisi del poema: plans fònic-fonològic, morfosintàctic, lexicosemàntic. Tema 4: Figures retòriques més productives. Tema 5: El ritme en poesia. 5.1. De timbre (rima) 5.2. De quantitat (mètrica). 5.2.1. Estrofes. 5.3. Ritme d'intensitat (accents). 5.4. Ritme de to (pauses). 5.5. Altres ritmes. Tema 6: "Yoyeos": jo líric, autor, veu pròpia Tema 7: La veu a tu deguda: imitació/originalitat al llarg de la Història. Tema 8: Tòpics i reescriptures. II Part: Berta García Faet. Tema 9: Qui soc? La problematització del jo líric 9.1. Intertextualitat i la desestabilització gramatical. 9. 2. Un subjecte fet de fragments. 9.3. Genealogies i famílies Tema 10. Reescriptures experimentals 10.1. La tradició literària i l'educació sentimental 10.2. Avantguarda, neoavantguarda i compromís polític Tema 11. Les mini-epifanies i les anti-epifanies Tema 12. La invenció de paraules i de lògiques alternatives Tema 13. El "neobarroc" i la "cursileria": l'excés i la manca Tema 14. La poesia de respostes i de preguntes [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 7 ) [7] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 25321080 [AÑO_CURSO] => 37 [CODIGO] => 12 [NOMBRE_MATERIA] => Gèneres mimètics: Novel·la negra, rosa, històrica i biogràfica [NOMBRE_MATERIA_VAL] => Gèneres mimètics: Novel·la negra, rosa, històrica i biogràfica [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => Tema 1: La novel·la negra 1.1 Naixement del gènere, elements constitutius i possibilitats actuals 1.2 Lectura i anàlisi de textos triats 1.3 "Asesinato en el Comité Centrall", de Manuel Vázquez Montalbán (1982) Tema 2: La novel·la rosa 1.1 La variabilitat del desig: històries, registres i personatges 1.2 Lectura i anàlisi de textos triats 1.3 "Les edats de Lulú", d'Almudena Grandes (1989) Tema 3: La novel·la històrica 1.1 Mecanismes de configuració, imaginació i representació del passat 1.2 Lectura i anàlisi de textos triats 1.3 "Jusepe" (2021), d'Andrés de l'Arenal Tema 4: 3. Biografia i autobiografia 1.1 L'eclosió de les literatures del jo en el segle XXI 1.2 Lectura i anàlisi de textos triats 1.3 "Una casa lluny de casa" (2021), de Clara Obligat; "Vida de Guastavino i Guastavino", d'Andrés Barba (2020) [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => Tema 1: La novel·la negra 1.1 Naixement del gènere, elements constitutius i possibilitats actuals 1.2 Lectura i anàlisi de textos triats 1.3 "Asesinato en el Comité Centrall", de Manuel Vázquez Montalbán (1982) Tema 2: La novel·la rosa 1.1 La variabilitat del desig: històries, registres i personatges 1.2 Lectura i anàlisi de textos triats 1.3 "Les edats de Lulú", d'Almudena Grandes (1989) Tema 3: La novel·la històrica 1.1 Mecanismes de configuració, imaginació i representació del passat 1.2 Lectura i anàlisi de textos triats 1.3 "Jusepe" (2021), d'Andrés de l'Arenal Tema 4: 3. Biografia i autobiografia 1.1 L'eclosió de les literatures del jo en el segle XXI 1.2 Lectura i anàlisi de textos triats 1.3 "Una casa lluny de casa" (2021), de Clara Obligat; "Vida de Guastavino i Guastavino", d'Andrés Barba (2020) [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 8 ) [8] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 25321080 [AÑO_CURSO] => 37 [CODIGO] => 7 [NOMBRE_MATERIA] => Edició, divulgació i comunicació en el circuit literari [NOMBRE_MATERIA_VAL] => Edició, divulgació i comunicació en el circuit literari [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => 1. El circuit literari: definició i classificació d'empreses, formats i col·leccions Lectura: fragments de Les regles de l'art, de Pierre Bourdeiu Activitat: anàlisi crítica i comparada de tres catàlegs editorials actuals. 2. Recepció, selecció i edició de textos. Models clàssics i nous sistemes de publicació i recomanació Lectura: fragments de Correu literari, de Wislawa Szymborska. Activitat: redacció de textos de presentació d'originals i de reposades editorials. 3. Comunicació eficaç, creativa i estratègica Lectures: La veu sí que importa, d'Isabel Villagar. Activitat: gravació en la sessió d'un vídeo amb la tècnica de elevator pitch. 4. La marca personal per a escriptors/as. Lectures: Màrqueting per a escriptors, de Neus Arqués. Activitat: disseny en la sessió d'un pla de comunicació per a visibilitzar la marca personal i divulgar millor l'obra. [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => 1. El circuit literari: definició i classificació d'empreses, formats i col·leccions Lectura: fragments de Les regles de l'art, de Pierre Bourdeiu Activitat: anàlisi crítica i comparada de tres catàlegs editorials actuals. 2. Recepció, selecció i edició de textos. Models clàssics i nous sistemes de publicació i recomanació Lectura: fragments de Correu literari, de Wislawa Szymborska. Activitat: redacció de textos de presentació d'originals i de reposades editorials. 3. Comunicació eficaç, creativa i estratègica Lectures: La veu sí que importa, d'Isabel Villagar. Activitat: gravació en la sessió d'un vídeo amb la tècnica de elevator pitch. 4. La marca personal per a escriptors/as. Lectures: Màrqueting per a escriptors, de Neus Arqués. Activitat: disseny en la sessió d'un pla de comunicació per a visibilitzar la marca personal i divulgar millor l'obra. [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 9 ) [9] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 25321080 [AÑO_CURSO] => 37 [CODIGO] => 3 [NOMBRE_MATERIA] => Traducció Literària [NOMBRE_MATERIA_VAL] => Traducció Literària [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => Tema 1: La Traducció literària 1.1 Característiques de la traducció literària 1.2 La traducció com a exercici de reescriptura: els transvasaments retòrics 1.3 Traduir amb perspectiva de gènere 1.4 Pràctica de traducció: anàlisis comparatives de traduccions literàries (combinació lingüística: Inglés-Italià>Español-Català; Español>Català). Propostes alternatives 1.5 Lectura de l'article: «Criaturas de Omelas: Traduir amb perspectiva de gènere» (Fernández-Estañán, Maite) Tema 2: La Traducció intersemiòtica 2.1 Característiques de la traducció intersemiòtica i intertextualitat 2.2 El ideologema aplicat a la traducció 2.3 Pràctica de traducció: anàlisis comparatives de traduccions (Combinació lingüística: Inglés-Italià>Español-Català; Español>Català). Propostes alternatives 2.4 Lectura de l'article: «Traducción intersemiótica e intertextualidad: Shrek, del cómic al film» (Richart-Marset, Mabel) Tema 3: Literatura i traducció automàtica 3.1 Avanços recents en traducció automàtica aplicada a la literatura 3.2 Esculls de traducció: identificant les figures retòriques, l'humor i la ironia 3.3 Pràctica de traducció: anàlisis comparatives de traduccions literàries (combinació lingüística: Inglés-Italià>Español-Català; Español>Català). Propostes alternatives 3.4 Lectura de l'article: «Translating literary text between related languages using SMT. En Proceedings of the Fourth Workshop on Computational Linguistics for Literature» (Toral, Antonio i Way, Andy [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => Tema 1: La Traducció literària 1.1 Característiques de la traducció literària 1.2 La traducció com a exercici de reescriptura: els transvasaments retòrics 1.3 Traduir amb perspectiva de gènere 1.4 Pràctica de traducció: anàlisis comparatives de traduccions literàries (combinació lingüística: Inglés-Italià>Español-Català; Español>Català). Propostes alternatives 1.5 Lectura de l'article: «Criaturas de Omelas: Traduir amb perspectiva de gènere» (Fernández-Estañán, Maite) Tema 2: La Traducció intersemiòtica 2.1 Característiques de la traducció intersemiòtica i intertextualitat 2.2 El ideologema aplicat a la traducció 2.3 Pràctica de traducció: anàlisis comparatives de traduccions (Combinació lingüística: Inglés-Italià>Español-Català; Español>Català). Propostes alternatives 2.4 Lectura de l'article: «Traducción intersemiótica e intertextualidad: Shrek, del cómic al film» (Richart-Marset, Mabel) Tema 3: Literatura i traducció automàtica 3.1 Avanços recents en traducció automàtica aplicada a la literatura 3.2 Esculls de traducció: identificant les figures retòriques, l'humor i la ironia 3.3 Pràctica de traducció: anàlisis comparatives de traduccions literàries (combinació lingüística: Inglés-Italià>Español-Català; Español>Català). Propostes alternatives 3.4 Lectura de l'article: «Translating literary text between related languages using SMT. En Proceedings of the Fourth Workshop on Computational Linguistics for Literature» (Toral, Antonio i Way, Andy [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 10 ) [10] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 25321080 [AÑO_CURSO] => 37 [CODIGO] => 5 [NOMBRE_MATERIA] => Escriptura de nous formats [NOMBRE_MATERIA_VAL] => Escriptura de nous formats [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => MÒDUL DE GUIÓ AUDIOVISUAL (Prof. David Pascual). Contar històries en imatges: La narrativa audiovisual, Què és i en què es diferencia de les narratives literàries? Els processos: arquitectura del treball d'un guionista. La(s) estructura(s) al cinema i els seus elements. L'univers. La trama. Els personatges i els seus problemes: Conflicte, necessitat i desig. La construcció de les escenes. El text i els diàlegs. La indústria i els laboratoris. Com es mou un projecte? El nostre projecte de llargmetratge. Tots aquests blocs teòrics es complementaran amb exercicis d'escriptura de cadascun d'ells. MÒDUL DE NARRATIVES SONORES (Prof. Rocío Gómez FBlanco). 1. Comptar és escoltar: posar l'oïda en el centre de la narrativa. 2. Evolució del llenguatge sonor de la ràdio al pòdcast. Breu història de l'evolució del podcàsting. 3. Vendre la idea o pitching, primer exercici narratiu. 4. Escriure per a àudio: la paraula. 5. Escriure per a àudio: el so (ambients, efectes i arxiu) 6. Espai i temps de la narració: Plans sonors, ritme, continuïtat. 7. Nocions bàsiques sobre gravació, edició, muntatge d'àudio i disseny sonor. 8. L'ús de la veu. 9. Gèneres i formats sonors. 10. Publicació i distribució d'àudio digital [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => MÒDUL DE GUIÓ AUDIOVISUAL (Prof. David Pascual). Contar històries en imatges: La narrativa audiovisual, Què és i en què es diferencia de les narratives literàries? Els processos: arquitectura del treball d'un guionista. La(s) estructura(s) al cinema i els seus elements. L'univers. La trama. Els personatges i els seus problemes: Conflicte, necessitat i desig. La construcció de les escenes. El text i els diàlegs. La indústria i els laboratoris. Com es mou un projecte? El nostre projecte de llargmetratge. Tots aquests blocs teòrics es complementaran amb exercicis d'escriptura de cadascun d'ells. MÒDUL DE NARRATIVES SONORES (Prof. Rocío Gómez FBlanco). 1. Comptar és escoltar: posar l'oïda en el centre de la narrativa. 2. Evolució del llenguatge sonor de la ràdio al pòdcast. Breu història de l'evolució del podcàsting. 3. Vendre la idea o pitching, primer exercici narratiu. 4. Escriure per a àudio: la paraula. 5. Escriure per a àudio: el so (ambients, efectes i arxiu) 6. Espai i temps de la narració: Plans sonors, ritme, continuïtat. 7. Nocions bàsiques sobre gravació, edició, muntatge d'àudio i disseny sonor. 8. L'ús de la veu. 9. Gèneres i formats sonors. 10. Publicació i distribució d'àudio digital [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 11 ) [11] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 25321080 [AÑO_CURSO] => 37 [CODIGO] => 6 [NOMBRE_MATERIA] => Treball Final de Màster [NOMBRE_MATERIA_VAL] => Treball Final de Màster [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => El Treball Final de Màster (TFM) podrà presentar-se sobre la base de diferents modalitats: a) Creació literària b) Traducció Literària c) Estudis literaris [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => El Treball Final de Màster (TFM) podrà presentar-se sobre la base de diferents modalitats: a) Creació literària b) Traducció Literària c) Estudis literaris [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 12 ) ) [professors] => Array ( [0] => Array ( [DNI] => emp156805 [NOMBRE_PERSONA] => Maria Carmen [APELLIDOS] => Amoraga Toledo [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Directora General de Cultura i Patrimoni. Direcció General de Cultura i Patrimoni de la Generalitat Valenciana [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [1] => Array ( [DNI] => emp336678 [NOMBRE_PERSONA] => María Isabel [APELLIDOS] => Bayona Sánchez [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Actriz, dramaturga, directora, gestora y mediadora cultural. Actualmente combina su faceta creativa con la docencia en el Máster en Teatro Aplicado de la Universitat de València y el Postgrado en Arts Escèniques i Educació del Institut del Teatre. [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [2] => Array ( [DNI] => emp391979 [NOMBRE_PERSONA] => Alberto [APELLIDOS] => Blandina Torres [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Novelista, articulista y profesor de escritura. Ha publicado ocho novelas, un poemario y un libro infantil. Su obra ha sido traducida a cinco idiomas y ha recibido varios premios en España y Francia (Premio de novela "Las dos orillas", Premio de la Médiathèque Bussy Saint-Georges y mención especial en los Ondas por su podcast "Diles que mi vida fue maravillosa"). [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [3] => Array ( [DNI] => emp451725 [NOMBRE_PERSONA] => Laura [APELLIDOS] => Giordani González [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Poeta [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [4] => Array ( [DNI] => emp469350 [NOMBRE_PERSONA] => Rocío [APELLIDOS] => Gómez Fernández-Blanco [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Periodista [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [5] => Array ( [DNI] => emp158157 [NOMBRE_PERSONA] => María Francisca [APELLIDOS] => Grande Serrano [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Escritora, guionista de televisión y profesora de escritura creativa. Ha publicado nueve libros para público infantil, juvenil y adulto. También es autora teatral; además de mentora, consultora de marca personal y coach. Experta en comunicación y creatividad. [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [6] => Array ( [DNI] => uni98608 [NOMBRE_PERSONA] => Julia [APELLIDOS] => Haba Osca [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Filologia Anglesa i Alemanya. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Profesor/a Titular de Universidad [NPI] => H2601 [EMAIL_FACULTAD] => haosju@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [7] => Array ( [DNI] => emp391984 [NOMBRE_PERSONA] => Francisco [APELLIDOS] => Inclán Cervera [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Escritor y docente (pacoinclan.com) [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [8] => Array ( [DNI] => emp391980 [NOMBRE_PERSONA] => Guillem [APELLIDOS] => López i Arnal [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Es escritor y profesor de creación literaria. Ha publicado nueve novelas, artículos, relatos y un libro de aforismos. Tres de sus novelas han sido traducidas al italiano y su obra ha recibido varios reconocimientos en España y Europa. [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [9] => Array ( [DNI] => uni73946 [NOMBRE_PERSONA] => Gonçal [APELLIDOS] => López-Pampló Rius [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => Profesor de Literatura catalana en la Universitat de València. Ha sido director literario del Grupo Bromera durante diez años. Además de publicaciones académicas, ha elaborado libros de texto y otros materiales didácticos. Ha escrito y traducido LIJ [NPI] => M7752 [EMAIL_FACULTAD] => lopam@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [10] => Array ( [DNI] => emp465670 [NOMBRE_PERSONA] => Ana [APELLIDOS] => Lozano de la Pola [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Editora en I més. Serveis Lingüístics i Editorials Comunidad Valenciana [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [11] => Array ( [DNI] => uni97497 [NOMBRE_PERSONA] => Núria [APELLIDOS] => Molines Galarza [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Filologia Anglesa i Alemanya. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Ayudante/a Doctor/a [NPI] => V0014 [EMAIL_FACULTAD] => numoga3@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [12] => Array ( [DNI] => emp500110 [NOMBRE_PERSONA] => Borja [APELLIDOS] => Navarro Sellés [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Escritor y guionista. Collverd [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [13] => Array ( [DNI] => emp391988 [NOMBRE_PERSONA] => David [APELLIDOS] => Pascual Huertas [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Escritor y guionista. Su última novela es "Gordo de porcelana". También desarrolla, junto al colectivo Collverd, proyectos de series y largometrajes para productoras y plataformas. [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [14] => Array ( [DNI] => uni78712 [NOMBRE_PERSONA] => Jesús [APELLIDOS] => Peris Llorca [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Filologia Espanyola. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Profesor/a Permanente Laboral PPL [NPI] => H8430 [EMAIL_FACULTAD] => jperis@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [15] => Array ( [DNI] => uni59082 [NOMBRE_PERSONA] => Begoña [APELLIDOS] => Pozo Sánchez [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => Poeta, investigadora, gestora cultural y traductora. Su último libro de poemas es "Excavant la llum / Excavando la luz". Durante diez años ha dirigido la revista de crítica literaria "Caràcters" [NPI] => H8452 [EMAIL_FACULTAD] => bpozo@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [16] => Array ( [DNI] => uni96681 [NOMBRE_PERSONA] => María Isabel [APELLIDOS] => Richart Marset [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Teoria dels Llenguatges i Ciències de la Comunicació. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Profesor/a Permanente Laboral PPL [NPI] => I6989 [EMAIL_FACULTAD] => mrichart@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [17] => Array ( [DNI] => uni70604 [NOMBRE_PERSONA] => Jaime [APELLIDOS] => Siles Ruiz [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Filologia Clàssica. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Profesor/a Emérito de Universidad [NPI] => H0496 [EMAIL_FACULTAD] => jsiles@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [18] => Array ( [DNI] => emp408480 [NOMBRE_PERSONA] => Pilar [APELLIDOS] => Verdú del Campo [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Profesora, poeta y tallerista. Colabora con la editorial Vicens Vives en contenidos literarios y con el CEFIRE (centros de formación, innovación y recursos educativos para el profesorado) impartiendo cursos sobre literatura y aplicaciones didácticas de la poesía. Dirige el Taller de escritura poética Polimnia222 de la UPV y ha publicado tres poemarios (uno de ellos, "Axis mundi", con el Premio Gerardo Diego 2013). [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) ) [direccio] => Array ( [0] => Array ( [0] => Array ( [DNI] => uni59082 [NOMBRE_PERSONA] => Begoña [APELLIDOS] => Pozo Sánchez [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => Poeta, investigadora, gestora cultural y traductora. Su último libro de poemas es "Excavant la llum / Excavando la luz". Durante diez años ha dirigido la revista de crítica literaria "Caràcters" [NPI] => H8452 [EMAIL_FACULTAD] => bpozo@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) ) [1] => Array ( [0] => Array ( [DNI] => uni98608 [NOMBRE_PERSONA] => Julia [APELLIDOS] => Haba Osca [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Filologia Anglesa i Alemanya. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Profesor/a Titular de Universidad [NPI] => H2601 [EMAIL_FACULTAD] => haosju@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) ) [2] => Array ( [0] => Array ( [DNI] => emp408480 [NOMBRE_PERSONA] => Pilar [APELLIDOS] => Verdú del Campo [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Profesora, poeta y tallerista. Colabora con la editorial Vicens Vives en contenidos literarios y con el CEFIRE (centros de formación, innovación y recursos educativos para el profesorado) impartiendo cursos sobre literatura y aplicaciones didácticas de la poesía. Dirige el Taller de escritura poética Polimnia222 de la UPV y ha publicado tres poemarios (uno de ellos, "Axis mundi", con el Premio Gerardo Diego 2013). [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) ) [3] => Array ( [0] => Array ( [DNI] => emp391979 [NOMBRE_PERSONA] => Alberto [APELLIDOS] => Blandina Torres [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Novelista, articulista y profesor de escritura. Ha publicado ocho novelas, un poemario y un libro infantil. Su obra ha sido traducida a cinco idiomas y ha recibido varios premios en España y Francia (Premio de novela "Las dos orillas", Premio de la Médiathèque Bussy Saint-Georges y mención especial en los Ondas por su podcast "Diles que mi vida fue maravillosa"). [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) ) ) )

Professorat

Amoraga Toledo, Maria Carmen
Directora General de Cultura i Patrimoni. Direcció General de Cultura i Patrimoni de la Generalitat Valenciana
Bayona Sánchez, María Isabel
Actriz, dramaturga, directora, gestora y mediadora cultural. Actualmente combina su faceta creativa con la docencia en el Máster en Teatro Aplicado de la Universitat de València y el Postgrado en Arts Escèniques i Educació del Institut del Teatre.
Blandina Torres, Alberto
Novelista, articulista y profesor de escritura. Ha publicado ocho novelas, un poemario y un libro infantil. Su obra ha sido traducida a cinco idiomas y ha recibido varios premios en España y Francia (Premio de novela "Las dos orillas", Premio de la Médiathèque Bussy Saint-Georges y mención especial en los Ondas por su podcast "Diles que mi vida fue maravillosa").
Giordani González, Laura
Poeta
Gómez Fernández-Blanco, Rocío
Periodista
Grande Serrano, María Francisca
Escritora, guionista de televisión y profesora de escritura creativa. Ha publicado nueve libros para público infantil, juvenil y adulto. También es autora teatral; además de mentora, consultora de marca personal y coach. Experta en comunicación y creatividad.
Haba Osca, Julia
Profesor/a Titular de Universidad. Departament de Filologia Anglesa i Alemanya. Universitat de València
Inclán Cervera, Francisco
Escritor y docente (pacoinclan.com)
López i Arnal, Guillem
Es escritor y profesor de creación literaria. Ha publicado nueve novelas, artículos, relatos y un libro de aforismos. Tres de sus novelas han sido traducidas al italiano y su obra ha recibido varios reconocimientos en España y Europa.
López-Pampló Rius, Gonçal
Profesor de Literatura catalana en la Universitat de València. Ha sido director literario del Grupo Bromera durante diez años. Además de publicaciones académicas, ha elaborado libros de texto y otros materiales didácticos. Ha escrito y traducido LIJ.
Lozano de la Pola, Ana
Editora en I més. Serveis Lingüístics i Editorials Comunidad Valenciana
Molines Galarza, Núria
Ayudante/a Doctor/a. Departament de Filologia Anglesa i Alemanya. Universitat de València
Navarro Sellés, Borja
Escritor y guionista. Collverd
Pascual Huertas, David
Escritor y guionista. Su última novela es "Gordo de porcelana". También desarrolla, junto al colectivo Collverd, proyectos de series y largometrajes para productoras y plataformas.
Peris Llorca, Jesús
Profesor/a Permanente Laboral PPL. Departament de Filologia Espanyola. Universitat de València
Pozo Sánchez, Begoña
Poeta, investigadora, gestora cultural y traductora. Su último libro de poemas es "Excavant la llum / Excavando la luz". Durante diez años ha dirigido la revista de crítica literaria "Caràcters".
Richart Marset, María Isabel
Profesor/a Permanente Laboral PPL. Departament de Teoria dels Llenguatges i Ciències de la Comunicació. Universitat de València
Siles Ruiz, Jaime
Profesor/a Emérito de Universidad. Departament de Filologia Clàssica. Universitat de València
Verdú del Campo, Pilar
Profesora, poeta y tallerista. Colabora con la editorial Vicens Vives en contenidos literarios y con el CEFIRE (centros de formación, innovación y recursos educativos para el profesorado) impartiendo cursos sobre literatura y aplicaciones didácticas de la poesía. Dirige el Taller de escritura poética Polimnia222 de la UPV y ha publicado tres poemarios (uno de ellos, "Axis mundi", con el Premio Gerardo Diego 2013).
Preinscripciò al curs

Solicita información

Responsable: Universitat de València. Edifici del Rectorat. Av. Blasco Ibáñez, 13. 46010-València.
Delegat de Protecció de Dades: D. Javier Plaza Penadés lopd@uv.es
Finalitat: Enviar informació rellevant de cursos de postgrau.
S'obtenen perfils a fi de personalitzar el tracte conforme a les seves característiques o necessitats i poder així dirigir-li les novetats més convenients.
Legitimació: Per a l'enviament d'informació sobre els títols propis de la Universitat de València la base de legitimació és el consentiment de l'interessat.
Destinataris: Fundació Universitat-Empresa de Valéncia and Universitat de València
Termini: Les dades de l'Usuari seran conservats fins que sol·liciti la seva baixa, s'oposi o revoqui el seu consentiment.
Drets: Accedir, rectificar i suprimir les dades així com altres drets com s'explica a la informació addicional.
Amplieu informació: www.adeituv.es/politica-de-privacidad.

 
Descarregar fullet informatiu en pdf
FAQS
 
Imprimir la informaciò