1a Edició - Codi 23321080

Array ( [CODIGO] => 23321080 [EDICION] => 1 [SITUACION] => Aprobado [SITUACION_BIS] => Iniciado [MATRICULA] => 1800 [MATRICULA_2] => 0 [MATRICULA_3] => 0 [HORAS] => 60.00 [FECHA_INICIO] => 17/10/2023 [FECHA_FIN] => 12/07/2024 [LUGAR] => Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació (FFTiC) [NOMBRE_EMPRESA_ORGANIZADOR] => Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació [FECHA_FIN_PREINSCRIPCION] => 01/10/2023 [AREA] => 3 [NOMBRE_EMPRESA_PATROCINADO] => [NOMBRE_EMPRESA_COLABORADOR] => [OBSERVACIONES_PREINSCRIPCION] => [TIPO_DOCENCIA] => Presencial [TIPO_DOCENCIA_1] => 1 [TIPO_DOCENCIA_2] => Presencial [AULA_VIRTUAL_ADEIT] => 0 [TIPO_CURSO] => Postgrado [TIPO_CURSO_1] => Título Propio de Pos [DIRECCION_URL] => [AÑO_CURSO] => 35 [URL_VIDEO] => [URL_FACEBOOK] => [URL_TWITTER] => [META_TITLE] => [META_DESCRIPTION] => [META_KEYWORDS] => [DIRECCION_CURSO_CORTO] => escritura-creativa [GESTOR_NOMBRE] => Nanda [GESTOR_APELLIDOS] => Requena Ortiz [GESTOR_EMAIL] => nanda.requena@fundacions.uv.es [ADMINISTRATIVO_NOMBRE] => Natalia [ADMINISTRATIVO_APELLIDOS] => Molada Peréz [ADMINISTRATIVO_EMAIL] => natalia.molada@fundacions.uv.es [ES_INTERNO] => 1 [EMAIL_EXTERNO] => informacion@adeituv.es [PREINSCRIPCION_WEB] => 0 [URL_AULA_VIRTUAL] => [OFERTADO_OTRO] => 0 [ID_CURSO_OFERTADO] => 0 [DESCRIPCION_OFERTADO] => [TELEFONO_EXTERNO] => 96 160 3000 [MATRICULA_PDTE_APROBACION] => 0 [ID_IDIOMA] => 4 [PUBLICAR_WEB] => 1 [area_curs] => Àrea d´Humanitats [NOMBRE_CURSO] => Màster de Formació Permanent en Escriptura Creativa [TITULACION] => Màster de Formació Permanent [HORARIO] => Dimarts 16.00 - 21.00 Dijous 16.00 - 21.00 De forma puntual, sesions-cicles especials dimecres 16.00 - 20.00, [REQUISITOS_TITULACION] => El Màster en Escriptura Creativa (MEC) es dirigeix a persones que acreditin una formació universitària (grau, postgrau, llicenciatura, diplomatura, etc.) i els interessos acadèmics de la qual tinguin relació amb l'escriptura creativa, independentment del seu àmbit de procedència. La docència serà impartida en llengua espanyola. El professorat garantirà que l'alumnat pugui desenvolupar i lliurar les seves creacions literàries tant en espanyol com en català. [REQUISITOS_OTROS] => [ARG_VENTA] => El Màster de Formació Permanent en Escriptura Creativa (MEC) proporciona a l'alumnat una visió integral de totes aquelles qüestions relacionades amb la formació literària i l'escriptura creativa. La formació facilitada pel MEC afavoreix posteriorment l'ocupabilitat, atès que es presenta com a espai per a l'exploració teoricopràctica. L'alumnat tindrà així la possibilitat d'aprofundir tant en les tècniques com en els mecanismes de producció de diversos discursos literaris, amb la finalitat de dominar els diferents vessants de l'escriptura professional. El MEC se centra en la rellevància de diferents gèneres i aspectes vinculats a la tradició literària: escriptura de ficció (gèneres mimètics i no mimètics); teoria i pràctica de la poesia i del teatre; recepció i reelaboració de la tradició o formes d'edició i eines per a la comunicació. Finalment, l'alumnat desenvoluparà de manera individual un Treball Final de Màster (TFM) d'índole creativa on presentarà un projecte d'escriptura original. Els avantatges de realitzar el Màster de Formació Permanent en Escriptura Creativa (MEC) són: 1. Tenir una formació altament qualificada entorn dels aspectes professionals de l'escriptura creativa 2. Estimular la producció artística i potenciar la creativitat 3. Fomentar l'adquisició de competències lingüístiques en relació amb les possibilitats creatives del llenguatge 4. Aprofundir en el coneixement d'estructures i tipologies discursives i estilístiques 5. Formar en coneixements que permetin valorar críticament els diferents models i gèneres literaris 6. Conèixer els diferents processos, tècniques i eines d'edició i comunicació 7. Fomentar el diàleg, la reflexió i la intercanvio d'opinions sobre els textos creatius a través de la presencialitat i el treball a l'aula 8. Desenvolupar les habilitats creatives per a dur a terme un treball autònom, original i de recerca en àmbit literari [ARG_VENTA2] => [AÑO_CURSO_DESC] => [MODALIDAD_EVALUACION] => El Màster en Escriptura Creativa (MEC) està dissenyat perquè l'alumnat aprofiti al màxim les sessions presencials. Aquestes sessions s'imparteixen en la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació de la Universitat de València i el seu horari és dimarts i dijous, de 16.00 a 21.00 hores. A més, s'emprarà la plataforma d'Aula Virtual per a: accedir als recursos i materials multimodals proporcionats pel professorat (segons les necessitats de cada mòdul); procedir al lliurament de les tasques proposades per a cadascuna de les assignatures i comunicar-se oficialment entre els diferents membres de la comunitat universitària. El MEC opta per una modalitat presencial per a afavorir la trobada, intercanvi i aprenentatge dinàmic dins de l'aula universitària. Aquest entorn genera la possibilitat de comunicar-se en temps real amb tots els agents implicats i a més proporciona una experiència d'aula que afavoreix la visió crítica entorn dels materials i els treballs que es desenvolupen en aquest espai. La metodologia col·laborativa des de la qual s'aborda l'escriptura creativa requereix un espai singular adaptat a les necessitats de l'alumnat i del professorat. Per això, les sessions del Màster en Escriptura Creativa tindran lloc en el "Espai Cultural" de la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació: un espai modular, inclusiu i polièdric, adequat a una gran varietat de pràctiques docents. El MEC preveu unes sessions de tutories individuals on l'alumnat pot consultar amb el professorat qualsevol de les qüestions relacionades amb el pla d'estudis. Si bé l'alumnat és responsable del seu propi aprenentatge i autònom per a gestionar i planificar el seu treball creatiu, les tutories poden convertir-se en un espai de debat i suport personalitzat. Pel que respecta a l'elecció de la temàtica i la tutorització del Treball Final de Màster (TFM), l'alumnat serà informat en les sessions corresponents i habilitades per a aquest fi. [MODALIDAD_EVALUACION2] => Finalment, el MEC destaca per la versatilitat i transversalitat dels continguts oferits perquè, a més de la combinació fonamental de tots els mòduls d'un enfocament teoricopràctic de l'escriptura creativa, el pla d'estudis s'ha articulat des dels diversos àmbits de coneixement que s'imparteixen en la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació. De fet, tant el professorat de la UV que imparteix les assignatures com el professorat extern es caracteritza per tindre una sòlida trajectòria en els diferents discursos creatius, on són veus de referència dins del panorama cultural. [OBSERVACION_MATRICULA_1] => [OBSERVACION_MATRICULA_2] => [OBSERVACION_MATRICULA_3] => [SALIDA_PROFESIONAL] => El Màster de Formació Permanent en Escriptura Creativa (MEC) proporciona a l'alumnat una sòlida formació teoricopràctica per a: 1. Obtenir una elevada competència literària 2. Analitzar les tècniques i procediments d'escriptura creativa 3. Desenvolupar eines per a la producció de diferents gèneres literaris 4. Aprofundir en els ecosistemes literaris i editorials 5. Conèixer i aprofitar la formació en escriptura creativa aplicant-la a diferents àmbits professionals (publicitari, traductológico, editorial, literari, etc.) 6. Promoure pràctiques creatives innovadores i les seves aplicacions a l'aula 7. Difondre un pensament creatiu i crític que afavoreixi la vinculació entre el discurs artístic i l'acció social [ANO_CURSO_DESC] => Curs 2023/2024 [programa] => Array ( [0] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 23321080 [AÑO_CURSO] => 35 [CODIGO] => 3 [NOMBRE_MATERIA] => Teoria i pràctica literària [NOMBRE_MATERIA_VAL] => Teoria i pràctica literària [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => Tema 1: Què és la literatura i què importa el que siga? Tema 2: Els clàssics i els seus ensenyaments: versemblança, catarsi i decòrum poètic. Tema 3: Retòrica: la tècnica al servei de la bellesa. Tema 4: Desautomatització i estranyament en el formalisme: ruptura de la mímesi, rondalla-siuzhet, el ritme poètic. Tema 5: Dins del text: principis de narratologia. Tema 6: Fora del text: enfocaments sociològics. Tema 7: Intertexualitats o el regne de les connexions infinites. [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => Tema 1: Què és la literatura i què importa el que siga? Tema 2: Els clàssics i els seus ensenyaments: versemblança, catarsi i decòrum poètic. Tema 3: Retòrica: la tècnica al servei de la bellesa. Tema 4: Desautomatització i estranyament en el formalisme: ruptura de la mímesi, rondalla-siuzhet, el ritme poètic. Tema 5: Dins del text: principis de narratologia. Tema 6: Fora del text: enfocaments sociològics. Tema 7: Intertexualitats o el regne de les connexions infinites. [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 1 ) [1] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 23321080 [AÑO_CURSO] => 35 [CODIGO] => 2 [NOMBRE_MATERIA] => La composició del text narratiu [NOMBRE_MATERIA_VAL] => La composició del text narratiu [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => Tema 1: Començar pel principi (el començament de la narració) Tema 2: El relat dins del relat (les diferents capes del text) Tema 3: Qui parla i qui mira (narradors i punts de vista) Tema 4: La creació del personatge Tema 5: Espai, ambientació i versemblança Tema 6: La història que vull contar (creació i tipus d'arguments) Tema 7: Com contaré la història (estructures narratives) Tema 8: L'estil Tema 9: El temps narratiu Tema 10: El diàleg [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => Tema 1: Començar pel principi (el començament de la narració) Tema 2: El relat dins del relat (les diferents capes del text) Tema 3: Qui parla i qui mira (narradors i punts de vista) Tema 4: La creació del personatge Tema 5: Espai, ambientació i versemblança Tema 6: La història que vull contar (creació i tipus d'arguments) Tema 7: Com contaré la història (estructures narratives) Tema 8: L'estil Tema 9: El temps narratiu Tema 10: El diàleg [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 2 ) [2] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 23321080 [AÑO_CURSO] => 35 [CODIGO] => 11 [NOMBRE_MATERIA] => Recepció i reelaboració de les tradicions clàssiques [NOMBRE_MATERIA_VAL] => Recepció i reelaboració de les tradicions clàssiques [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => Tema 1: De la tradició clàssica als estudis de recepció: instruments, mètodes i conceptes fonamentals. Tema 2: La tradició pròxim-oriental, grega i romana 2.1 Èpica: del "Gilgamesh" a la "Eneida". 2.2 Lírica: dels "Cilindres de Gudea" a la sàtira romana. 2.3 Drama: dels cultes dionisíacos a la tragèdia de Sèneca. 2.4 Novel·la: entre helenistas i tardoantiguos Tema 3: La recepció del monoteisme i els seus productes culturals. [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => Tema 1: De la tradició clàssica als estudis de recepció: instruments, mètodes i conceptes fonamentals. Tema 2: La tradició pròxim-oriental, grega i romana 2.1 Èpica: del "Gilgamesh" a la "Eneida". 2.2 Lírica: dels "Cilindres de Gudea" a la sàtira romana. 2.3 Drama: dels cultes dionisíacos a la tragèdia de Sèneca. 2.4 Novel·la: entre helenistas i tardoantiguos Tema 3: La recepció del monoteisme i els seus productes culturals. [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 3 ) [3] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 23321080 [AÑO_CURSO] => 35 [CODIGO] => 12 [NOMBRE_MATERIA] => "No ficció" creativa [NOMBRE_MATERIA_VAL] => "No ficció" creativa [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => Tema 1: La Crònica I Tema 2: La Crònica II Tema 3: L'Assaig Tema 4: Narrativa de Viatge Tema 5: Columnisme literari Tema 6: Crítica literària Tema 7: La Biografia Tema 8: L'Autobiografia Tema 9: El Diari Tema 10: El Fragment [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => Tema 1: La Crònica I Tema 2: La Crònica II Tema 3: L'Assaig Tema 4: Narrativa de Viatge Tema 5: Columnisme literari Tema 6: Crítica literària Tema 7: La Biografia Tema 8: L'Autobiografia Tema 9: El Diari Tema 10: El Fragment [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 4 ) [4] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 23321080 [AÑO_CURSO] => 35 [CODIGO] => 7 [NOMBRE_MATERIA] => Gèneres mimètics: Novel·la negra, rosa, històrica i biogràfica [NOMBRE_MATERIA_VAL] => Gèneres mimètics: Novel·la negra, rosa, històrica i biogràfica [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => Tema 1: La novel·la negra Tema 2: La novel·la rosa Tema 3: La novel·la històrica Tema 4: Biografia i autobiografia [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => Tema 1: La novel·la negra Tema 2: La novel·la rosa Tema 3: La novel·la històrica Tema 4: Biografia i autobiografia [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 5 ) [5] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 23321080 [AÑO_CURSO] => 35 [CODIGO] => 8 [NOMBRE_MATERIA] => Gèneres no mimètics: a les fronteres de la literatura [NOMBRE_MATERIA_VAL] => Gèneres no mimètics: a les fronteres de la literatura [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => 1. Evolució del gènere fantàstic en totes les seves expressions fins al Segle XXI i l'aparició dels gèneres fluids i fronterers i la seva influència en el panorama literari actual. 2. Mitologia, èpica medieval, romanticisme i literatura fantàstica contemporània. 3. La literatura gòtica. Orígens del terror. De l'inquietant a l'horror còsmic. Filosofia de l'horror. 4. Literatura estranya. L'herència de Kafka. 5. De Borges al realisme màgic. El fantàstic quotidià. 6. Ficció especulativa: futurs probables. Del colapsismo capitalista a la utopia eco-socialista. 7. Metaficció. Mons paral·lels i altres realitats. Experimentació formal en el relat fantàstic. L'estructura com a discurs. 8. Més enllà de l'eurocentrisme: del gòtic andí a la ciència-ficció xinesa, passant pel afrofuturismo. [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => 1. Evolució del gènere fantàstic en totes les seves expressions fins al Segle XXI i l'aparició dels gèneres fluids i fronterers i la seva influència en el panorama literari actual. 2. Mitologia, èpica medieval, romanticisme i literatura fantàstica contemporània. 3. La literatura gòtica. Orígens del terror. De l'inquietant a l'horror còsmic. Filosofia de l'horror. 4. Literatura estranya. L'herència de Kafka. 5. De Borges al realisme màgic. El fantàstic quotidià. 6. Ficció especulativa: futurs probables. Del colapsismo capitalista a la utopia eco-socialista. 7. Metaficció. Mons paral·lels i altres realitats. Experimentació formal en el relat fantàstic. L'estructura com a discurs. 8. Més enllà de l'eurocentrisme: del gòtic andí a la ciència-ficció xinesa, passant pel afrofuturismo. [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 6 ) [6] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 23321080 [AÑO_CURSO] => 35 [CODIGO] => 5 [NOMBRE_MATERIA] => Escriptura teatral i pràctica d'escriptura dramàtica [NOMBRE_MATERIA_VAL] => Escriptura teatral i pràctica d'escriptura dramàtica [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => Tema 1: El concepte del teatre Tema 2: Definició de conceptes relacionats amb el text dramàtic. Tema 3: Els components del drama: Acotacions i didascalia. Tema 4: Els components del drama: El diàleg i el monòleg. Tema 5: Els components del drama: La rondalla. Tema 6: Els components del drama: Les estructures dramàtiques. Tema 7: Els components del drama: Els personatges. Tema 8: Els components del drama: L'espai i el temps. Tema 9: Els components del drama: El llenguatge dramàtic. Tema 10: El teatre postdramàtic. Tema 11: Claus per a un esbós d'obra teatral a partir de l'anàlisi dels seus components essencials: El teatre postdramàtic. [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => Tema 1: El concepte del teatre Tema 2: Definició de conceptes relacionats amb el text dramàtic. Tema 3: Els components del drama: Acotacions i didascalia. Tema 4: Els components del drama: El diàleg i el monòleg. Tema 5: Els components del drama: La rondalla. Tema 6: Els components del drama: Les estructures dramàtiques. Tema 7: Els components del drama: Els personatges. Tema 8: Els components del drama: L'espai i el temps. Tema 9: Els components del drama: El llenguatge dramàtic. Tema 10: El teatre postdramàtic. Tema 11: Claus per a un esbós d'obra teatral a partir de l'anàlisi dels seus components essencials: El teatre postdramàtic. [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 7 ) [7] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 23321080 [AÑO_CURSO] => 35 [CODIGO] => 9 [NOMBRE_MATERIA] => Escriptura de nous formats [NOMBRE_MATERIA_VAL] => Escriptura de nous formats [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => MÒDUL DE GUIÓ AUDIOVISUAL 1. Contar històries en imatges: La narrativa audiovisual, Què és i en què es diferencia de les narratives literàries? 2. Els processos: arquitectura del treball d'un guionista. 3. La(s) estructura(s) al cinema i els seus elements. 4. L'univers. 5. La trama. 6. Els personatges i els seus problemes: Conflicte, necessitat i desig. 7. La construcció de les escenes. 8. El text i els diàlegs. 9. La indústria i els laboratoris. Com es mou un projecte? 10. El nostre projecte de llargmetratge. MÒDUL DE NARRATIVES SONORES 1. Fonaments de la física del so 2. Del llenguatge radiofònic clàssic al llenguatge expandit de l'àudio. 3. Breu història de l'evolució del podcasting 4. Gèneres artístics i literaris a partir de l'àudio 5. Realització sonora: ritme, tempo, espai i perspectiva. 6. Els plans sonors. 7. L'enregistrament d'àudio: tips per a començar 8. L'edició i el muntatge. L'ús d'efectes i plugins 9. L'ús de la veu 10. Publicació i distribució d'àudio digital 11. La vida en multitrack. [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => MÒDUL DE GUIÓ AUDIOVISUAL 1. Contar històries en imatges: La narrativa audiovisual, Què és i en què es diferencia de les narratives literàries? 2. Els processos: arquitectura del treball d'un guionista. 3. La(s) estructura(s) al cinema i els seus elements. 4. L'univers. 5. La trama. 6. Els personatges i els seus problemes: Conflicte, necessitat i desig. 7. La construcció de les escenes. 8. El text i els diàlegs. 9. La indústria i els laboratoris. Com es mou un projecte? 10. El nostre projecte de llargmetratge. MÒDUL DE NARRATIVES SONORES 1. Fonaments de la física del so 2. Del llenguatge radiofònic clàssic al llenguatge expandit de l'àudio. 3. Breu història de l'evolució del podcasting 4. Gèneres artístics i literaris a partir de l'àudio 5. Realització sonora: ritme, tempo, espai i perspectiva. 6. Els plans sonors. 7. L'enregistrament d'àudio: tips per a començar 8. L'edició i el muntatge. L'ús d'efectes i plugins 9. L'ús de la veu 10. Publicació i distribució d'àudio digital 11. La vida en multitrack. [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 8 ) [8] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 23321080 [AÑO_CURSO] => 35 [CODIGO] => 10 [NOMBRE_MATERIA] => Teoria i pràctica de la poesia [NOMBRE_MATERIA_VAL] => Teoria i pràctica de la poesia [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => Tema 1: El llenguatge. Què podem fer amb el llenguatge? Funció poètica. Forma i fons. Materialitat. Tema 2: Poesia. Intents de definició. Què és poesia? Especificitat del llenguatge poètic. Metapoesía. Tema 3: Anàlisi del poema: plans fònic-fonològic, morfosintàctic, lexicosemántico. Tema 4: Figures retòriques més productives. Tema 5: El ritme en poesia. Tema 6: Yoyeos: jo líric, autor, veu pròpia Tema 7: La veu a tu deguda: imitació/originalitat al llarg de la Història. Tema 8: Tòpics i reescriptures. Tema 9: Qui soc? La problematización del jo líric Tema 10. Reescriptures experimentals Tema 11. Les mini-epifanies i les anti-epifanies Tema 12. La invenció de paraules i de lògiques alternatives Tema 13. El neobarroc i la cursilería: l'excés i la manca Tema 14. La poesia de respostes i de preguntes [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => Tema 1: El llenguatge. Què podem fer amb el llenguatge? Funció poètica. Forma i fons. Materialitat. Tema 2: Poesia. Intents de definició. Què és poesia? Especificitat del llenguatge poètic. Metapoesía. Tema 3: Anàlisi del poema: plans fònic-fonològic, morfosintàctic, lexicosemántico. Tema 4: Figures retòriques més productives. Tema 5: El ritme en poesia. Tema 6: Yoyeos: jo líric, autor, veu pròpia Tema 7: La veu a tu deguda: imitació/originalitat al llarg de la Història. Tema 8: Tòpics i reescriptures. Tema 9: Qui soc? La problematización del jo líric Tema 10. Reescriptures experimentals Tema 11. Les mini-epifanies i les anti-epifanies Tema 12. La invenció de paraules i de lògiques alternatives Tema 13. El neobarroc i la cursilería: l'excés i la manca Tema 14. La poesia de respostes i de preguntes [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 9 ) [9] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 23321080 [AÑO_CURSO] => 35 [CODIGO] => 6 [NOMBRE_MATERIA] => Edició, divulgació i comunicació en el circuit literari [NOMBRE_MATERIA_VAL] => Edició, divulgació i comunicació en el circuit literari [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => 1. El circuit literari: definició i classificació d'empreses, formats i col·leccions. 2. Recepció, selecció i edició de textos. Models clàssics i nous sistemes de publicació i recomanació. 3. Què és la divulgació literària? Procés creatiu. 4. Divulgació de la pròpia obra literària. 5. Comunicació eficaç, creativa i estratègica. 6. La marca personal per a escriptors/as. [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => 1. El circuit literari: definició i classificació d'empreses, formats i col·leccions. 2. Recepció, selecció i edició de textos. Models clàssics i nous sistemes de publicació i recomanació. 3. Què és la divulgació literària? Procés creatiu. 4. Divulgació de la pròpia obra literària. 5. Comunicació eficaç, creativa i estratègica. 6. La marca personal per a escriptors/as. [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 10 ) [10] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 23321080 [AÑO_CURSO] => 35 [CODIGO] => 4 [NOMBRE_MATERIA] => Traducció Literària [NOMBRE_MATERIA_VAL] => Traducció Literària [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => Tema 1: La Traducció literària Tema 2: La Traducció intersemiòtica Tema 3: Literatura i traducció automàtica [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => Tema 1: La Traducció literària Tema 2: La Traducció intersemiòtica Tema 3: Literatura i traducció automàtica [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 11 ) [11] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 23321080 [AÑO_CURSO] => 35 [CODIGO] => 1 [NOMBRE_MATERIA] => Treball Final de Màster [NOMBRE_MATERIA_VAL] => Treball Final de Màster [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => El Treball Final de Màster (TFM) podrà presentar-se sobre la base de diferents modalitats: a) Creació literària b) Traducció Literària c) Estudis literaris [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => El Treball Final de Màster (TFM) podrà presentar-se sobre la base de diferents modalitats: a) Creació literària b) Traducció Literària c) Estudis literaris [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 12 ) ) [professors] => Array ( [0] => Array ( [DNI] => uni69817 [NOMBRE_PERSONA] => Julia [APELLIDOS] => Aguilar Miquel [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => Docente e investigadora. Doctora en Filología Clásica por la Universidad Complutense de Madrid. Especialista en literatura medieval y transmisión y recepción de textos clásicos, griegos y latinos [NPI] => U1061 [EMAIL_FACULTAD] => juami@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [1] => Array ( [DNI] => emp336678 [NOMBRE_PERSONA] => María Isabel [APELLIDOS] => Bayona Sánchez [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Actriz, dramaturga, directora, gestora y mediadora cultural. Actualmente combina su faceta creativa con la docencia en el Máster en Teatro Aplicado de la Universitat de València y el Postgrado en Arts Escèniques i Educació del Institut del Teatre. [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [2] => Array ( [DNI] => emp391983 [NOMBRE_PERSONA] => Bárbara [APELLIDOS] => Blasco Grau [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Novelista. Ha publicado las novelas "Suerte", "La memoria del alambre" y "Dicen los síntomas", libro con el que obtuvo el Premio Tusquets editores de novela y el Premio de la Crítica valenciano. Actualmente dirige junto a Kike Parra la Escuela de Escritura Selecta y escribe en "El mundo". [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [3] => Array ( [DNI] => emp408479 [NOMBRE_PERSONA] => Francisco [APELLIDOS] => Cerdà Arroyo [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Periodista y escritor. Es autor de "El peón" (Premio Cálamo Libro del Año 2020), "Los últimos" y "14 de abril", que ha recibido el II Premio de No Ficción Libros del Asteroide. Fundador de "La Caja Books", ha trabajado diez años como reportero en Levante-EMV y colabora con El País, la Cadena Ser y Cuadernos Hispanoamericanos. Su obra ha sido traducida al francés. "El peón" se publicará próximamente en Estados Unidos y será llevada al cine. [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [4] => Array ( [DNI] => emp391986 [NOMBRE_PERSONA] => Berta [APELLIDOS] => García Faet [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Poeta e investigadora. Ha publicado siete libros de poesía, entre ellos destacan la trilogía publicada por La Bella Varsovia: "Una pequeña personalidad linda", "Los salmos fosforitos" (Premio Nacional de Poesía Joven Miguel Hernández 2018) y "La edad de merecer". Doctora en Estudios Hispánicos por la Brown University. [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [5] => Array ( [DNI] => uni62144 [NOMBRE_PERSONA] => Purificación [APELLIDOS] => García Mascarell [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => Crítica literaria y autora de la novela "Mireia" (Premi Lletraferit de Novel·la 2022), los libros de relatos "Cartilla de redención", "Centre comercial l'Oblit" (I Premi de Narrativa Infantil Ciutat d'Algemesí, 2018) y la obra de teatro "Cavallers" [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [6] => Array ( [DNI] => emp158157 [NOMBRE_PERSONA] => María Francisca [APELLIDOS] => Grande Serrano [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Escritora, guionista de televisión y profesora de escritura creativa. Ha publicado nueve libros para público infantil, juvenil y adulto. También es autora teatral; además de mentora, consultora de marca personal y coach. Experta en comunicación y creatividad. [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [7] => Array ( [DNI] => uni65343 [NOMBRE_PERSONA] => Julia [APELLIDOS] => Haba Osca [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => Crítica literaria, docente e investigadora en el departamento de Filología Inglesa y Alemana de la Universitat de València. Especialista en narrativas migrantes y literatura gráfica (cómic, novela gráfica, álbum ilustrado, mundo foto-textual) [NPI] => H2601 [EMAIL_FACULTAD] => haosju@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [8] => Array ( [DNI] => emp391980 [NOMBRE_PERSONA] => Guillem [APELLIDOS] => López i Arnal [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Es escritor y profesor de creación literaria. Ha publicado nueve novelas, artículos, relatos y un libro de aforismos. Tres de sus novelas han sido traducidas al italiano y su obra ha recibido varios reconocimientos en España y Europa. [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [9] => Array ( [DNI] => uni73946 [NOMBRE_PERSONA] => Gonçal [APELLIDOS] => López-Pampló Rius [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => Profesor de Literatura catalana en la Universitat de València. Ha sido director literario del Grupo Bromera durante diez años. Además de publicaciones académicas, ha elaborado libros de texto y otros materiales didácticos. Ha escrito y traducido LIJ [NPI] => M7752 [EMAIL_FACULTAD] => lopam@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [10] => Array ( [DNI] => uni67118 [NOMBRE_PERSONA] => José [APELLIDOS] => Martínez Rubio [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => Autor de la novela "Mujeres blancas", es también articulista y crítico literario en medios como Levante-EMV, Valencia Plaza o Lletraferit. Actualmente es profesor de Literatura Española en la Universitat de València [NPI] => M9220 [EMAIL_FACULTAD] => jomaru2@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [11] => Array ( [DNI] => emp391988 [NOMBRE_PERSONA] => David [APELLIDOS] => Pascual Huertas [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Escritor y guionista. Su última novela es "Gordo de porcelana". También desarrolla, junto al colectivo Collverd, proyectos de series y largometrajes para productoras y plataformas. [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [12] => Array ( [DNI] => uni67310 [NOMBRE_PERSONA] => Jesús [APELLIDOS] => Peris Llorca [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => Doctor en Filología Hispánica. Es profesor de análisis dramatúrgico, crítica teatral y teatro español y latinoamericano contemporáneos en el Grado en Estudios Hispánicos y el Máster en Estudios Hispánicos Avanzados de la Universitat de València [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [13] => Array ( [DNI] => uni59082 [NOMBRE_PERSONA] => Begoña [APELLIDOS] => Pozo Sánchez [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => Poeta, investigadora, gestora cultural y traductora. Su último libro de poemas es "Excavant la llum / Excavando la luz". Durante diez años ha dirigido la revista de crítica literaria "Caràcters" [NPI] => H8452 [EMAIL_FACULTAD] => bpozo@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [14] => Array ( [DNI] => uni47962 [NOMBRE_PERSONA] => María Isabel [APELLIDOS] => Richart Marset [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => Profesora de la Universitat de València donde imparte clases de Interpretación de conferencias. Desde 2011 es responsable de la asignatura Cine y Literatura del Máster en Traducción Creativa y Humanística. Es autora de cinco libros [NPI] => I6989 [EMAIL_FACULTAD] => mabel.richart@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [15] => Array ( [DNI] => emp408481 [NOMBRE_PERSONA] => Irene [APELLIDOS] => Rodrigo Martinez [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Escritora, guionista y divulgadora literaria. Ha participado como guionista y presentadora en los programas de entretenimiento cultural "Una habitació pròpia" i "Una habitació amb vistes". Es la creadora de los canales literarios de YouTube Léeme i Llig-me. Su primera novela, "Tres lunas llenas", ganó el premio València Nova de narrativa en castellano. [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [16] => Array ( [DNI] => emp391989 [NOMBRE_PERSONA] => Laura [APELLIDOS] => Romero Valldecabres [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Realizadora e investigadora en narrativas sonoras. Sus piezas combinan el interés por el género documental, la bioacústica, el patrimonio cultural, la oralidad, el paisaje sonoro y la poesía. Galardonada con el primer premio en el Grand Prix Nova International Radio Drama Festival (2021) y UK International Audio Drama (2022). [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [17] => Array ( [DNI] => emp391979 [NOMBRE_PERSONA] => Alberto [APELLIDOS] => Torres Blandina [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Novelista, articulista y profesor de escritura. Ha publicado ocho novelas, un poemario y un libro infantil. Su obra ha sido traducida a cinco idiomas y ha recibido varios premios en España y Francia (Premio de novela "Las dos orillas", Premio de la Médiathèque Bussy Saint-Georges y mención especial en los Ondas por su podcast "Diles que mi vida fue maravillosa"). [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [18] => Array ( [DNI] => emp408480 [NOMBRE_PERSONA] => Pilar [APELLIDOS] => Verdú del Campo [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Profesora, poeta y tallerista. Colabora con la editorial Vicens Vives en contenidos literarios y con el CEFIRE (centros de formación, innovación y recursos educativos para el profesorado) impartiendo cursos sobre literatura y aplicaciones didácticas de la poesía. Dirige el Taller de escritura poética Polimnia222 de la UPV y ha publicado tres poemarios (uno de ellos, "Axis mundi", con el Premio Gerardo Diego 2013). [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) ) [direccio] => Array ( [0] => Array ( [0] => Array ( [DNI] => uni59082 [NOMBRE_PERSONA] => Begoña [APELLIDOS] => Pozo Sánchez [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => Poeta, investigadora, gestora cultural y traductora. Su último libro de poemas es "Excavant la llum / Excavando la luz". Durante diez años ha dirigido la revista de crítica literaria "Caràcters" [NPI] => H8452 [EMAIL_FACULTAD] => bpozo@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) ) [1] => Array ( [0] => Array ( [DNI] => uni65343 [NOMBRE_PERSONA] => Julia [APELLIDOS] => Haba Osca [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => Crítica literaria, docente e investigadora en el departamento de Filología Inglesa y Alemana de la Universitat de València. Especialista en narrativas migrantes y literatura gráfica (cómic, novela gráfica, álbum ilustrado, mundo foto-textual) [NPI] => H2601 [EMAIL_FACULTAD] => haosju@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) ) [2] => Array ( [0] => Array ( [DNI] => emp408480 [NOMBRE_PERSONA] => Pilar [APELLIDOS] => Verdú del Campo [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Profesora, poeta y tallerista. Colabora con la editorial Vicens Vives en contenidos literarios y con el CEFIRE (centros de formación, innovación y recursos educativos para el profesorado) impartiendo cursos sobre literatura y aplicaciones didácticas de la poesía. Dirige el Taller de escritura poética Polimnia222 de la UPV y ha publicado tres poemarios (uno de ellos, "Axis mundi", con el Premio Gerardo Diego 2013). [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) ) [3] => Array ( [0] => Array ( [DNI] => emp391979 [NOMBRE_PERSONA] => Alberto [APELLIDOS] => Torres Blandina [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Novelista, articulista y profesor de escritura. Ha publicado ocho novelas, un poemario y un libro infantil. Su obra ha sido traducida a cinco idiomas y ha recibido varios premios en España y Francia (Premio de novela "Las dos orillas", Premio de la Médiathèque Bussy Saint-Georges y mención especial en los Ondas por su podcast "Diles que mi vida fue maravillosa"). [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) ) ) )

Màster de Formació Permanent en Escriptura Creativa


Dades generals

Curs acadèmic: Curs 2023/2024

Tipus de curs: Màster de Formació Permanent

Nombre de crèdits: 60.00 Crèdits ECTS

Preinscripció al curs: Hasta el 01/10/2023

Data inici: Octubre 2023

Data fi: Juliol 2024

Matrícula: 1800 € (import preu públic)

Requisits d'accés: El Màster en Escriptura Creativa (MEC) es dirigeix a persones que acreditin una formació universitària (grau, postgrau, llicenciatura, diplomatura, etc.) i els interessos acadèmics de la qual tinguin relació amb l'escriptura creativa, independentment del seu àmbit de procedència. La docència serà impartida en llengua espanyola. El professorat garantirà que l'alumnat pugui desenvolupar i lliurar les seves creacions literàries tant en espanyol com en català.

Modalitat: Presencial

Lloc d'impartició: Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació (FFTiC)

Horari: Dimarts 16.00 - 21.00 Dijous 16.00 - 21.00 De forma puntual, sesions-cicles especials dimecres 16.00 - 20.00,

Més informació

Objectius del curs

El Màster de Formació Permanent en Escriptura Creativa (MEC) proporciona a l'alumnat una visió integral de totes aquelles qüestions relacionades amb la formació literària i l'escriptura creativa. La formació facilitada pel MEC afavoreix posteriorment l'ocupabilitat, atès que es presenta com a espai per a l'exploració teoricopràctica. L'alumnat tindrà així la possibilitat d'aprofundir tant en les tècniques com en els mecanismes de producció de diversos discursos literaris, amb la finalitat de dominar els diferents vessants de l'escriptura professional.
El MEC se centra en la rellevància de diferents gèneres i aspectes vinculats a la tradició literària: escriptura de ficció (gèneres mimètics i no mimètics); teoria i pràctica de la poesia i del teatre; recepció i reelaboració de la tradició o formes d'edició i eines per a la comunicació.
Finalment, l'alumnat desenvoluparà de manera individual un Treball Final de Màster (TFM) d'índole creativa on presentarà un projecte d'escriptura original.

Leer más

Objectius professionals

El Màster de Formació Permanent en Escriptura Creativa (MEC) proporciona a l'alumnat una sòlida formació teoricopràctica per a:
1. Obtenir una elevada competència literària
2. Analitzar les tècniques i procediments d'escriptura creativa

Leer más

Solicita información

He llegit i accepto la informació proporcionada sobre protecció de dades i Política de Privacitat de ADEIT.

Consento rebre informació sobre els títols propis de la Universitat de València.

Todos los campos son obligatorios

El formato de teléfono es incorrecto

El formato de correo electrónico es incorrecto

Mensaje recibido correctamente. Nos pondremos en contacto con usted lo antes posible

Error en el envío. Póngase en contacto con nosotros mediante correo electrónico

Debe aceptar la política de privacidad de ADEIT.

Per favor, verifica que no eres un robot.

Responsable: Universitat de València. Edifici del Rectorat. Av. Blasco Ibáñez, 13. 46010-València.
Delegat de Protecció de Dades: D. Javier Plaza Penadés lopd@uv.es
Finalitat: Enviar informació rellevant de cursos de postgrau.
S'obtenen perfils a fi de personalitzar el tracte conforme a les seves característiques o necessitats i poder així dirigir-li les novetats més convenients.
Legitimació: Per a l'enviament d'informació sobre els títols propis de la Universitat de València la base de legitimació és el consentiment de l'interessat.
Destinataris: Fundació Universitat-Empresa de Valéncia and Universitat de València
Termini: Les dades de l'Usuari seran conservats fins que sol·liciti la seva baixa, s'oposi o revoqui el seu consentiment.
Drets: Accedir, rectificar i suprimir les dades així com altres drets com s'explica a la informació addicional.
Amplieu informació: www.adeituv.es/politica-de-privacidad.


SI, ENVIA
 
Descarregar fullet informatiu en pdf
FAQS
 
Imprimir la informaciò