14a Edició - Codi 25412250

Array ( [CODIGO] => 25412250 [EDICION] => 14 [SITUACION] => Aprobado [SITUACION_BIS] => Pendiente [MATRICULA] => 1250 [MATRICULA_2] => 0 [MATRICULA_3] => 0 [HORAS] => 30.00 [FECHA_INICIO] => 22/10/2025 [FECHA_FIN] => 23/05/2026 [LUGAR] => Antigüa Escuela de Magisterio. Monteolivete [NOMBRE_EMPRESA_ORGANIZADOR] => Departament de Psicologia Evolutiva i de l'Educació [FECHA_FIN_PREINSCRIPCION] => 30/09/2025 [AREA] => 4 [NOMBRE_EMPRESA_PATROCINADO] => [NOMBRE_EMPRESA_COLABORADOR] => [OBSERVACIONES_PREINSCRIPCION] => [TIPO_DOCENCIA] => Presencial [TIPO_DOCENCIA_1] => 1 [TIPO_DOCENCIA_2] => Presencial [AULA_VIRTUAL_ADEIT] => 0 [TIPO_CURSO] => Postgrado [TIPO_CURSO_1] => Título Propio de Pos [DIRECCION_URL] => [AÑO_CURSO] => 37 [URL_VIDEO] => [URL_FACEBOOK] => [URL_TWITTER] => [META_TITLE] => [META_DESCRIPTION] => [META_KEYWORDS] => [DIRECCION_CURSO_CORTO] => pedagogia-teatral [GESTOR_NOMBRE] => María [GESTOR_APELLIDOS] => Palau Montoro [GESTOR_EMAIL] => maria.palau@fundacions.uv.es [ADMINISTRATIVO_NOMBRE] => Charo [ADMINISTRATIVO_APELLIDOS] => Vázquez Santos [ADMINISTRATIVO_EMAIL] => charo.vazquez@fundacions.uv.es [ES_INTERNO] => 1 [EMAIL_EXTERNO] => formacion@adeituv.es [PREINSCRIPCION_WEB] => 1 [URL_AULA_VIRTUAL] => [OFERTADO_OTRO] => 0 [ID_CURSO_OFERTADO] => 0 [DESCRIPCION_OFERTADO] => [TELEFONO_EXTERNO] => 96 160 3000 [MATRICULA_PDTE_APROBACION] => 1 [ID_IDIOMA] => 4 [PUBLICAR_WEB] => 1 [area_curs] => Economia i empresa [NOMBRE_CURSO] => Diploma d'Especialització de Teatre en l'Educació [TITULACION] => Diploma d'Especialització [HORARIO] => Dimecres i Dijous, de 17.00 a 21.00h [REQUISITOS_TITULACION] => Els estudiants del Diploma en Teatre per a l'Educació són alumnes nounats de diferents graus com Magisteri, Psicologia, Psicopedagogia, Educació Social però també llicenciats de l'Escola Superior d'Art Dramàtic, i professionals en exercici en qualsevol nivell educatiu (Infantil, Primària, ESO, Batxillerats), animadors socioculturals, educadors socials i educadors en general, formadors i "coach" en empreses, etc. El programa va dirigit als professors de Taller de Teatre/Dramatització educació secundària i Batxillerat Artístic, professors de primària interessats a utilitzar el teatre i l'educació artística a les seves aules, els professionals que treballen o estan compromesos al teatre de joves, al teatre a la comunitat, i educadors i treballadors socials que lluiten contra l'exclusió social. A psicòlegs i dramaterapeutes que utilitzen les tècniques teatrals com un mitjà de tractament individual i col·lectiu, i altres professionals que treballen en la transformació personal a través de l'experiència artística. I als professionals del teatre i coach que en el «teatre empresa» (business theatre) utilitzen els recursos i estratègies actorals per a la formació contínua en aspectes rellevants de la cultura empresarial, com la motivació i qualitat de vida, la seguretat en el treball, l'afrontament de l'estrès, les relacions humanes i habilitats socials, la creativitat, la presa de decisions, la responsabilitat social, etc. Serà requisit indispensable d'accés posseir titulació universitària o quedar menys del 10% de crèdits per a obtindre-la. [REQUISITOS_OTROS] => [ARG_VENTA] => - Adquirir una formació especialitzada i actualitzada en l' àmbit de la pedagogia teatral i l' animació social, considerant els seus referents teòrics, metodològics i pràctics. -Ser capaç de dissenyar, posar en marxa, desenvolupar i avaluar projectes d' educació teatral aplicada a persones i grups de diferents nivells educatius i àmbits. - Afavorir l' adquisició d' estris metodològics específics per a l' ensenyament, l' acció social i la creació recolzats en sòlides bases teòriques. - Habilitar el suport teòric i didàctic que possibiliti als alumnes participants realitzar una intervenció educativa interdisciplinària i expressiva dins del camp de l' Ensenyament, de l' Animació Sociocultural, l' Educació Social, la Medicació Teatral i de les Activitats dramàtic-teatrals en general. - Facilitar el desenvolupament d'experiències i intercanvi entre professors investigadors i professionals del teatre amb llargs anys de pràctica al Teatre en l'Educació i el Teatre Social [ARG_VENTA2] => [AÑO_CURSO_DESC] => Curs 2025/2026 [MODALIDAD_EVALUACION] => La metodologia de treball serà activa i participativa. Es potenciarà la implicació de l' alumnat no només en les tasques proposades pel professor, sinó en les activitats que suggereixin les diferents persones i equips de treball. S' han d' emprar diversos formats de classe: - Exposicions teòriques per emmarcar i situar els continguts del programa. - Exercicis pràctics per dur a terme l' anàlisi crítica de situacions, projectes i experiències. - Ocupació de diversos recursos (vídeos, materials escrits) a partir dels quals es duran a terme comentaris, discussions i debats sobre els problemes que presenten [MODALIDAD_EVALUACION2] => [OBSERVACION_MATRICULA_1] => Preu general [OBSERVACION_MATRICULA_2] => [OBSERVACION_MATRICULA_3] => [SALIDA_PROFESIONAL] => El programa del Diploma de Teatre en l'Educació ofereix l'oportunitat d'especialització en Teatre en l'educació i Teatre social El perfil professional que es pretén aconseguir amb aquesta titulació serà el de professional especialista en tècniques dramàtiques amb capacitats flexibles i polivalents que li permetin: - Impartir les classes de Taller de Teatre en els IES d'Educació Secundària Obligatòria, Batxillerat, utilitzar les estratègies dramàtiques en les diferents matèries del currículum en els diferents nivells educatius; i a més, exercir les funcions pròpies de la mediació teatral. - Intervenir en el camp de l'animació sociocultural i utilitzar les tècniques dramàtiques per a animació de col·lectius i en les Escoles Municipals de Teatre. [CRITERIO_ADMISION] => - Ordre de preinscripció - Nota mitjana de l' expedient acadèmic [CRITERIO_ADMISION2] => [CRITERIO_ADMISION3] => [FORMACION_APRENDIZAJE] => Classificar les diferents modalitats del teatre aplicat. Aplicar els coneixements adquirits en els contextos educatiu, sociocultural i organitzatiu. Analitzar i dissenyar projectes d' intervenció en diferents contextos. Avaluar diferents dissenys formatius/educatius per prendre les millors decisions en cada situació específica [FORMACION_APRENDIZAJE2] => [FORMACION_APRENDIZAJE3] => [ANO_CURSO_DESC] => Curs 2025/2026 [programa] => Array ( [0] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 25412250 [AÑO_CURSO] => 37 [CODIGO] => 2 [NOMBRE_MATERIA] => Teatro playbak y Teatro del Oprimido [NOMBRE_MATERIA_VAL] => Teatro playbak y Teatro del Oprimido [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => 1. Natura, origen i elements constituents del teatre playback. 2. Procés per a les representacions de teatre playback. 3. Procediments per a la dinamització de les dramatitzacions. 4. Àmbits d'ús del teatre playback : educació, intervenció social, dramateràpia i organitzacions. 5. El teatre playback en l'educació formal: suport per a les matèries del currículum, tractament de l'assetjament escolar, desenvolupament del llenguatge, tutories, apoderament personal i grupal, etc. 6. La pedagogia crítica de Paulo Freire 7. El Teatre de l'Oprimit en la intervenció social. 8.- Sistema d'exercicis i jocs del Teatre de l'Oprimit 9.- Modalitats del Teatre de l'Oprimit 9.1. Teatre periodístic 9.2. Teatre invisible 9.3. Teatre fòrum 9.4. Teatre de la imatge 9.5. Teatre legislatiu 10.- Estètica de l' Oprimit. 11. Implicacions pedagògiques, socials, culturals, polítiques i terapèutiques del Teatre de l'Oprimit. [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => 1. Natura, origen i elements constituents del teatre playback. 2. Procés per a les representacions de teatre playback. 3. Procediments per a la dinamització de les dramatitzacions. 4. Àmbits d'ús del teatre playback : educació, intervenció social, dramateràpia i organitzacions. 5. El teatre playback en l'educació formal: suport per a les matèries del currículum, tractament de l'assetjament escolar, desenvolupament del llenguatge, tutories, apoderament personal i grupal, etc. 6. La pedagogia crítica de Paulo Freire 7. El Teatre de l'Oprimit en la intervenció social. 8.- Sistema d'exercicis i jocs del Teatre de l'Oprimit 9.- Modalitats del Teatre de l'Oprimit 9.1. Teatre periodístic 9.2. Teatre invisible 9.3. Teatre fòrum 9.4. Teatre de la imatge 9.5. Teatre legislatiu 10.- Estètica de l' Oprimit. 11. Implicacions pedagògiques, socials, culturals, polítiques i terapèutiques del Teatre de l'Oprimit. [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 1 ) [1] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 25412250 [AÑO_CURSO] => 37 [CODIGO] => 1 [NOMBRE_MATERIA] => Fonaments psicopedagògics del Taller de Teatre [NOMBRE_MATERIA_VAL] => Fonaments psicopedagògics del Taller de Teatre [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => 1.- Introducció als llenguatges escènics. 2.- Teoria i pràctica de la creativitat. 3.- Metodologia de la recerca i de la creació. 4.- Psicopedagogia de la Dramatització. 5.- Improvisació pedagògica i teatral. 6.- Teoria i pràctica del taller de teatre. [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => 1.- Introducció als llenguatges escènics. 2.- Teoria i pràctica de la creativitat. 3.- Metodologia de la recerca i de la creació. 4.- Psicopedagogia de la Dramatització. 5.- Improvisació pedagògica i teatral. 6.- Teoria i pràctica del taller de teatre. [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 2 ) [2] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 25412250 [AÑO_CURSO] => 37 [CODIGO] => 5 [NOMBRE_MATERIA] => Tècnica de la representació teatral i creativitat de l' actor [NOMBRE_MATERIA_VAL] => Tècnica de la representació teatral i creativitat de l' actor [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => 1. L'expressió corporal en els àmbits socioeducatius 1.1 El pedagog com a actor/autor: donar una classe requereix el nivell de joc d'una bona actuació. 1.2 Components per formar un actor creatiu: La dinàmica del moviment i la seva anàlisi: articular, segmentar. El ritme: base de la creació teatral. Accions físiques: llançar, empènyer, tirar. Vocabulari bàsic: pes, equilibri i càrrega. Especular amb l' espai i el temps. 1.3 Disciplines artístiques per relacionar-les amb el moviment humà. Pintura: regles de composició. Literatura: símils entre els trops i el cos. Música. 1.4 La creació i els territoris dramàtics: claus per acabar amb l' expressió corporal. El silenci. Les màscares. El joc no psicològic de l' actor. Estils teatrals: el cos tràgic, l' escriptura corporal còmica. 1.5 Com s' estructura una classe. El joc com a compromís. Escalfar, entrenar-se, crear nous exercicis. 1.6 Grans creadors contemporanis i les seves referències al treball corporal: Arianne Mouchkine i les seves experiències de teatre de creació amb el Théatre du Soleil, Jean Louis Barrault i l' experiència vital, Robert Lepage i les imatges, Robert Wilson, la immobilitat i la pintura, Dario Fo i la gestualitat del bufó. 2. L'expressió oral en els àmbits socioeducatius 2.1. La veu humana. Característiques. 2.2. Respiració. Ressonància. Articulació. 2.3. El cos humà com a instrument productor de sons. 2.4. La veu professional. L' entrenament vocal. 2.5. La veu com a acte d'expressió i comunicació. 2.6.L' ús de la paraula en la interpretació oral. 3. La interpretació actoral en els àmbits socioeducatius 3.1. El treball de l'actor sobre si mateix: l'atenció i la concentració; la imaginació; la memòria sensorial i afectiva; la improvisació; expressió i comunicació. 3.2. El treball de l'actor en la situació imaginada: acció-reacció, el conflicte dramàtic; circumstàncies donades, antecedents i relacions. [DESCRIPCION2] => 3.3. El treball de l'actor sobre el personatge: anàlisi dramatúrgia de l'obra des de la perspectiva actoral; anàlisi del paper. El text. El subtext. La intencionalitat. L' encarnació del personatge. Vivència i expressió. Les relacions del personatge. Mètodes actius d' apropament al personatge i a l' obra. 3.6. La composició del personatge. Caracterització i tipologia. Gestualitat, moviment. 3.7. El treball de l'actor en la posada en escena. Relacions i significat del treball de l' actor dins la totalitat de l' espectacle. 3.8. L'expressivitat oral en l'actor. La paraula. L' expressivitat corporal en l' actor. Presència escènica i moviment. 4. La interpretació amb objectes titelles i màscares 4.1. Taller de teatre de gegants i màscares gegants en cartró reciclat. 4.2.Taller de titelles objecte [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => 1. L'expressió corporal en els àmbits socioeducatius 1.1 El pedagog com a actor/autor: donar una classe requereix el nivell de joc d'una bona actuació. 1.2 Components per formar un actor creatiu: La dinàmica del moviment i la seva anàlisi: articular, segmentar. El ritme: base de la creació teatral. Accions físiques: llançar, empènyer, tirar. Vocabulari bàsic: pes, equilibri i càrrega. Especular amb l' espai i el temps. 1.3 Disciplines artístiques per relacionar-les amb el moviment humà. Pintura: regles de composició. Literatura: símils entre els trops i el cos. Música. 1.4 La creació i els territoris dramàtics: claus per acabar amb l' expressió corporal. El silenci. Les màscares. El joc no psicològic de l' actor. Estils teatrals: el cos tràgic, l' escriptura corporal còmica. 1.5 Com s' estructura una classe. El joc com a compromís. Escalfar, entrenar-se, crear nous exercicis. 1.6 Grans creadors contemporanis i les seves referències al treball corporal: Arianne Mouchkine i les seves experiències de teatre de creació amb el Théatre du Soleil, Jean Louis Barrault i l' experiència vital, Robert Lepage i les imatges, Robert Wilson, la immobilitat i la pintura, Dario Fo i la gestualitat del bufó. 2. L'expressió oral en els àmbits socioeducatius 2.1. La veu humana. Característiques. 2.2. Respiració. Ressonància. Articulació. 2.3. El cos humà com a instrument productor de sons. 2.4. La veu professional. L' entrenament vocal. 2.5. La veu com a acte d'expressió i comunicació. 2.6.L' ús de la paraula en la interpretació oral. 3. La interpretació actoral en els àmbits socioeducatius 3.1. El treball de l'actor sobre si mateix: l'atenció i la concentració; la imaginació; la memòria sensorial i afectiva; la improvisació; expressió i comunicació. 3.2. El treball de l'actor en la situació imaginada: acció-reacció, el conflicte dramàtic; circumstàncies donades, antecedents i relacions. [DESCRIPCION2_VAL] => 3.3. El treball de l'actor sobre el personatge: anàlisi dramatúrgia de l'obra des de la perspectiva actoral; anàlisi del paper. El text. El subtext. La intencionalitat. L' encarnació del personatge. Vivència i expressió. Les relacions del personatge. Mètodes actius d' apropament al personatge i a l' obra. 3.6. La composició del personatge. Caracterització i tipologia. Gestualitat, moviment. 3.7. El treball de l'actor en la posada en escena. Relacions i significat del treball de l' actor dins la totalitat de l' espectacle. 3.8. L'expressivitat oral en l'actor. La paraula. L' expressivitat corporal en l' actor. Presència escènica i moviment. 4. La interpretació amb objectes titelles i màscares 4.1. Taller de teatre de gegants i màscares gegants en cartró reciclat. 4.2.Taller de titelles objecte [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 3 ) [3] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 25412250 [AÑO_CURSO] => 37 [CODIGO] => 3 [NOMBRE_MATERIA] => Dramatúrgia, posada en escena i escriptura de textos teatrals [NOMBRE_MATERIA_VAL] => Dramatúrgia, posada en escena i escriptura de textos teatrals [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => 1.- Introducció a la dramatúrgia. 2.- Escriptura dramàtica: creació de textos. 3. -El procés de posada en escena: direcció. 4.- Valoració crítica de textos teatrals 5.- Teatre i feminisme [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => 1.- Introducció a la dramatúrgia. 2.- Escriptura dramàtica: creació de textos. 3. -El procés de posada en escena: direcció. 4.- Valoració crítica de textos teatrals 5.- Teatre i feminisme [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 4 ) [4] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 25412250 [AÑO_CURSO] => 37 [CODIGO] => 7 [NOMBRE_MATERIA] => Teoria i pràctica de la creativitat [NOMBRE_MATERIA_VAL] => Teoria i pràctica de la creativitat [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => 1.- Enfocaments teòrics de la creativitat 1.1.- Creativitat com a pensament divergent 1.2.- Creativitat com a fenomen complex 2.- Dimensions de la creativitat. 2.1.- El procés creatiu 2.2.- El producte creatiu 2.3.- La persona creativa 2.4.- L' ambient creatiu 3.- Coneixement, treball i creativitat 4.- Habilitats de pensament creatiu: Identificació i redefinició de problemes 5.- La personalitat creativa i la intel·ligència emocional 6.- Motivació i entorns afavoridors de la creativitat. Activadors creatives. 7.- Tècniques de pensament creatiu [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => 1.- Enfocaments teòrics de la creativitat 1.1.- Creativitat com a pensament divergent 1.2.- Creativitat com a fenomen complex 2.- Dimensions de la creativitat. 2.1.- El procés creatiu 2.2.- El producte creatiu 2.3.- La persona creativa 2.4.- L' ambient creatiu 3.- Coneixement, treball i creativitat 4.- Habilitats de pensament creatiu: Identificació i redefinició de problemes 5.- La personalitat creativa i la intel·ligència emocional 6.- Motivació i entorns afavoridors de la creativitat. Activadors creatives. 7.- Tècniques de pensament creatiu [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 5 ) [5] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 25412250 [AÑO_CURSO] => 37 [CODIGO] => 4 [NOMBRE_MATERIA] => Formació de l' espectador i estratègies de mediació teatral [NOMBRE_MATERIA_VAL] => Formació de l' espectador i estratègies de mediació teatral [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => Mòdul1. Formació de l' espectador: guies didàctiques. 1.1. Les funcions de l'artista-pedagog: creació, comunicació, animació i mediació. 1.2. Els dossiers didàctics: guies per al professorat i quaderns de treball per a l'alumnat. 1.3. Components de l'estructura dels dossiers didàctics: biografia de l'autor i estudi de la seva producció dramàtica; caracterització del context sociocultural i teatral; aproximació i estudi monogràfic de l'obra que es posa en escena; activitats didàctiques (suggeriments de propostes de treball per realitzar a l'aula centrades en diferents àrees d'aprenentatge); el punt de vista del director. 1.4. Activitats per realitzar després de l'espectacle: anàlisi de l'espectacle, propostes de recreació, crítica, activitats interdisciplinàries. Mòdul 2. Disseny de plans de formació de l' espectador. 2.1. Educació artística com a motor de canvi. 2.2. Educadors i arts visuals. Mòdul 3. Assistència i comentari de cinc espectacles teatrals. 3.1. Guies per al comentari i la valoració crítica. [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => Mòdul1. Formació de l' espectador: guies didàctiques. 1.1. Les funcions de l'artista-pedagog: creació, comunicació, animació i mediació. 1.2. Els dossiers didàctics: guies per al professorat i quaderns de treball per a l'alumnat. 1.3. Components de l'estructura dels dossiers didàctics: biografia de l'autor i estudi de la seva producció dramàtica; caracterització del context sociocultural i teatral; aproximació i estudi monogràfic de l'obra que es posa en escena; activitats didàctiques (suggeriments de propostes de treball per realitzar a l'aula centrades en diferents àrees d'aprenentatge); el punt de vista del director. 1.4. Activitats per realitzar després de l'espectacle: anàlisi de l'espectacle, propostes de recreació, crítica, activitats interdisciplinàries. Mòdul 2. Disseny de plans de formació de l' espectador. 2.1. Educació artística com a motor de canvi. 2.2. Educadors i arts visuals. Mòdul 3. Assistència i comentari de cinc espectacles teatrals. 3.1. Guies per al comentari i la valoració crítica. [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 6 ) [6] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 25412250 [AÑO_CURSO] => 37 [CODIGO] => 6 [NOMBRE_MATERIA] => Teatre de reminiscència i teatre amb subjectes amb necessitats específiques de suport educatiu [NOMBRE_MATERIA_VAL] => Teatre de reminiscència i teatre amb subjectes amb necessitats específiques de suport educatiu [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => 1. Necessitats específiques de suport educatiu i Teatre Aplicat 1.1.- Teatre aplicat i dificultats d'aprenentatge 1.2.- Teatre aplicat i problemes de conducta 1.3.- Teatre aplicat i discapacitat sensorial 1.4.- Teatre aplicat i discapacitat intel·lectual 1.5.- Teatre aplicat i discapacitat motòrica 2.- Teatre aplicat i alumnes amb Altes Capacitats: L'educació del talent 3.- Teatre aplicat i infants hospitalitzats 4.- Teatre aplicat a minories ètniques i de deprivació sociocultural 5.- Teatre del record 5.1.- Teatre per al record i remiscència. 5.2. Orientacions sobre el procés de recollida d'històries orals per a la creació de textos teatral i per al desenvolupament de produccions dramàtica a partir d'elles. 5. 3. La Caixa dels Records. 5. 4. Teatre sènior. 6. Estratègies dramàtiques per a la rehabilitació amb persones majors 6. 1. Tècniques dramàtiques en la psicoestimulació d'avis. 6. 2. Línies d'intervenció per enfocar la dramateràpia en els programes d'intervenció a les residències de gent gran: la pèrdua, la solitud, la resignació i la il·lusió. 6.3 Disseny de programes d' intervenció. Àrees: emocions, sentiments, desitjos, sentits i comunicació. 6. 4. El teatre adaptat a les teràpies ocupacionals. 6.5. Activitats d'estimulació: motora, memòria, ruptura de l'aïllament i relacions socials. 7. Neurodrama. Dramateràpia en la demència. Relacions entre teatre i neurociència. [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => 1. Necessitats específiques de suport educatiu i Teatre Aplicat 1.1.- Teatre aplicat i dificultats d'aprenentatge 1.2.- Teatre aplicat i problemes de conducta 1.3.- Teatre aplicat i discapacitat sensorial 1.4.- Teatre aplicat i discapacitat intel·lectual 1.5.- Teatre aplicat i discapacitat motòrica 2.- Teatre aplicat i alumnes amb Altes Capacitats: L'educació del talent 3.- Teatre aplicat i infants hospitalitzats 4.- Teatre aplicat a minories ètniques i de deprivació sociocultural 5.- Teatre del record 5.1.- Teatre per al record i remiscència. 5.2. Orientacions sobre el procés de recollida d'històries orals per a la creació de textos teatral i per al desenvolupament de produccions dramàtica a partir d'elles. 5. 3. La Caixa dels Records. 5. 4. Teatre sènior. 6. Estratègies dramàtiques per a la rehabilitació amb persones majors 6. 1. Tècniques dramàtiques en la psicoestimulació d'avis. 6. 2. Línies d'intervenció per enfocar la dramateràpia en els programes d'intervenció a les residències de gent gran: la pèrdua, la solitud, la resignació i la il·lusió. 6.3 Disseny de programes d' intervenció. Àrees: emocions, sentiments, desitjos, sentits i comunicació. 6. 4. El teatre adaptat a les teràpies ocupacionals. 6.5. Activitats d'estimulació: motora, memòria, ruptura de l'aïllament i relacions socials. 7. Neurodrama. Dramateràpia en la demència. Relacions entre teatre i neurociència. [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 7 ) ) [professors] => Array ( [0] => Array ( [DNI] => uni57968 [NOMBRE_PERSONA] => Vicente [APELLIDOS] => Alfonso Benlliure [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Psicologia Evolutiva i de l'Educació. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Profesor/a Titular de Universidad [NPI] => H6414 [EMAIL_FACULTAD] => vicente.alfonso@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [1] => Array ( [DNI] => emp376671 [NOMBRE_PERSONA] => David [APELLIDOS] => Bautista Querol [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Profesor de Secundaria. Centro Integrado Público FP Mislata [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [2] => Array ( [DNI] => emp336678 [NOMBRE_PERSONA] => María Isabel [APELLIDOS] => Bayona Sánchez [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Actriz, dramaturga, directora, gestora y mediadora cultural. Actualmente combina su faceta creativa con la docencia en el Máster en Teatro Aplicado de la Universitat de València y el Postgrado en Arts Escèniques i Educació del Institut del Teatre. [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [3] => Array ( [DNI] => emp414010 [NOMBRE_PERSONA] => Elizabet [APELLIDOS] => Catalá Collado [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Diplomatura en Educación Social [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [4] => Array ( [DNI] => emp412850 [NOMBRE_PERSONA] => Emili Xavier [APELLIDOS] => Chaqués Jiménez [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Profesor. IES Ramón Muntaner [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [5] => Array ( [DNI] => emp65775 [NOMBRE_PERSONA] => Marc [APELLIDOS] => Escrig Escrig [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Ingeniería Técnica en Informática de Gestión [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [6] => Array ( [DNI] => emp95342 [NOMBRE_PERSONA] => Domingo Javier [APELLIDOS] => Fos Ferrandis [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [7] => Array ( [DNI] => uni56176 [NOMBRE_PERSONA] => Enrique [APELLIDOS] => Herreras Maldonado [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Filosofia. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Profesor/a Titular de Universidad [NPI] => M8702 [EMAIL_FACULTAD] => hemalen@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [8] => Array ( [DNI] => emp456171 [NOMBRE_PERSONA] => Emilio [APELLIDOS] => Méndez Martínez [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [9] => Array ( [DNI] => emp47249 [NOMBRE_PERSONA] => Tomás [APELLIDOS] => Motos Teruel [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Doctor en Filosofía y Ciencias de la Educación. Miembro Academia de las Artes Escénicas de España. [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [10] => Array ( [DNI] => emp62486 [NOMBRE_PERSONA] => Jesús Alejandro [APELLIDOS] => Muñoz Saiz [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Actor (Pont Flotant) - Porf.Ed.Secundaria. [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [11] => Array ( [DNI] => emp17128 [NOMBRE_PERSONA] => Antoni [APELLIDOS] => Navarro Amorós [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Catedràtic de llengua i literatura.Máster en Didactica del Arte Dramático por la UQAM. Licenciatura en Filología Hispánica [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [12] => Array ( [DNI] => emp18423 [NOMBRE_PERSONA] => Vicente [APELLIDOS] => Ortolá Ferrando [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Actor, director y profesor. Institut de Teatre de Barcelona [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [13] => Array ( [DNI] => emp16794 [NOMBRE_PERSONA] => José María [APELLIDOS] => Palanca Santamaría [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Director. EM de Teatro de Aldaia y Alaquás [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [14] => Array ( [DNI] => emp336538 [NOMBRE_PERSONA] => Rafael [APELLIDOS] => Palomares Carrasco [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Profesor y Director de teatro [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [15] => Array ( [DNI] => emp26819 [NOMBRE_PERSONA] => Patricia [APELLIDOS] => Pardo Pescador [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Autora teatral. [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [16] => Array ( [DNI] => emp18420 [NOMBRE_PERSONA] => Jorge [APELLIDOS] => Picó Puchades [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Profesor,. Escuela Superior de Arte Dramático de Valencia [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [17] => Array ( [DNI] => emp78142 [NOMBRE_PERSONA] => María Paz [APELLIDOS] => Pons Sánchez de las Matas [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => El Pont Flotant [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [18] => Array ( [DNI] => uni3332 [NOMBRE_PERSONA] => Ramón J. [APELLIDOS] => Roselló Ivars [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => Professor Titular d'Universitat. Departament de Filologia Catalana. Universitat de València [NPI] => H3423 [EMAIL_FACULTAD] => rosello@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) ) [direccio] => Array ( [0] => Array ( [0] => Array ( [DNI] => uni57968 [NOMBRE_PERSONA] => Vicente [APELLIDOS] => Alfonso Benlliure [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Psicologia Evolutiva i de l'Educació. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Profesor/a Titular de Universidad [NPI] => H6414 [EMAIL_FACULTAD] => vicente.alfonso@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) ) [1] => Array ( [0] => Array ( [DNI] => emp47249 [NOMBRE_PERSONA] => Tomás [APELLIDOS] => Motos Teruel [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Doctor en Filosofía y Ciencias de la Educación. Miembro Academia de las Artes Escénicas de España. [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) ) [2] => Array ( [0] => Array ( [DNI] => emp17128 [NOMBRE_PERSONA] => Antoni [APELLIDOS] => Navarro Amorós [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Catedràtic de llengua i literatura.Máster en Didactica del Arte Dramático por la UQAM. Licenciatura en Filología Hispánica [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) ) ) )

Professorat

Alfonso Benlliure, Vicente
Profesor/a Titular de Universidad. Departament de Psicologia Evolutiva i de l'Educació. Universitat de València
Bautista Querol, David
Profesor de Secundaria. Centro Integrado Público FP Mislata
Bayona Sánchez, María Isabel
Actriz, dramaturga, directora, gestora y mediadora cultural. Actualmente combina su faceta creativa con la docencia en el Máster en Teatro Aplicado de la Universitat de València y el Postgrado en Arts Escèniques i Educació del Institut del Teatre.
Catalá Collado, Elizabet
Diplomatura en Educación Social
Chaqués Jiménez, Emili Xavier
Profesor. IES Ramón Muntaner
Escrig Escrig, Marc
Ingeniería Técnica en Informática de Gestión
Fos Ferrandis, Domingo Javier
Herreras Maldonado, Enrique
Profesor/a Titular de Universidad. Departament de Filosofia. Universitat de València
Méndez Martínez, Emilio
Motos Teruel, Tomás
Doctor en Filosofía y Ciencias de la Educación. Miembro Academia de las Artes Escénicas de España.
Muñoz Saiz, Jesús Alejandro
Actor (Pont Flotant) - Porf.Ed.Secundaria.
Navarro Amorós, Antoni
Catedràtic de llengua i literatura.Máster en Didactica del Arte Dramático por la UQAM. Licenciatura en Filología Hispánica
Ortolá Ferrando, Vicente
Actor, director y profesor. Institut de Teatre de Barcelona
Palanca Santamaría, José María
Director. EM de Teatro de Aldaia y Alaquás
Palomares Carrasco, Rafael
Profesor y Director de teatro
Pardo Pescador, Patricia
Autora teatral.
Picó Puchades, Jorge
Profesor,. Escuela Superior de Arte Dramático de Valencia
Pons Sánchez de las Matas, María Paz
El Pont Flotant
Roselló Ivars, Ramón J.
Professor Titular d'Universitat. Departament de Filologia Catalana. Universitat de València.
Preinscripciò al curs

Solicita información

Responsable: Universitat de València. Edifici del Rectorat. Av. Blasco Ibáñez, 13. 46010-València.
Delegat de Protecció de Dades: D. Javier Plaza Penadés lopd@uv.es
Finalitat: Enviar informació rellevant de cursos de postgrau.
S'obtenen perfils a fi de personalitzar el tracte conforme a les seves característiques o necessitats i poder així dirigir-li les novetats més convenients.
Legitimació: Per a l'enviament d'informació sobre els títols propis de la Universitat de València la base de legitimació és el consentiment de l'interessat.
Destinataris: Fundació Universitat-Empresa de Valéncia and Universitat de València
Termini: Les dades de l'Usuari seran conservats fins que sol·liciti la seva baixa, s'oposi o revoqui el seu consentiment.
Drets: Accedir, rectificar i suprimir les dades així com altres drets com s'explica a la informació addicional.
Amplieu informació: www.adeituv.es/politica-de-privacidad.

FAQS
 
Imprimir la informaciò