12a Edició - Codi 25421060

Array ( [CODIGO] => 25421060 [EDICION] => 12 [SITUACION] => Aprobado [SITUACION_BIS] => Pendiente [MATRICULA] => 890 [MATRICULA_2] => 0 [MATRICULA_3] => 0 [HORAS] => 60.00 [FECHA_INICIO] => 28/10/2025 [FECHA_FIN] => 15/09/2026 [LUGAR] => Aula Virtual UV-ADEIT [NOMBRE_EMPRESA_ORGANIZADOR] => Departament de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic en Educació [FECHA_FIN_PREINSCRIPCION] => 31/10/2025 [AREA] => 4 [NOMBRE_EMPRESA_PATROCINADO] => [NOMBRE_EMPRESA_COLABORADOR] => [OBSERVACIONES_PREINSCRIPCION] => [TIPO_DOCENCIA] => A distancia [TIPO_DOCENCIA_1] => 3 [TIPO_DOCENCIA_2] => On-line [AULA_VIRTUAL_ADEIT] => 1 [TIPO_CURSO] => Postgrado [TIPO_CURSO_1] => Título Propio de Pos [DIRECCION_URL] => [AÑO_CURSO] => 37 [URL_VIDEO] => [URL_FACEBOOK] => [URL_TWITTER] => [META_TITLE] => [META_DESCRIPTION] => [META_KEYWORDS] => [DIRECCION_CURSO_CORTO] => atencion-diversidad-educativa [GESTOR_NOMBRE] => Paula [GESTOR_APELLIDOS] => Pérez Lacruz [GESTOR_EMAIL] => paula.perez-lacruz@fundacions.uv.es [ADMINISTRATIVO_NOMBRE] => David [ADMINISTRATIVO_APELLIDOS] => Siles [ADMINISTRATIVO_EMAIL] => david.siles@fundacions.uv.es [ES_INTERNO] => 1 [EMAIL_EXTERNO] => formacion@adeituv.es [PREINSCRIPCION_WEB] => 1 [URL_AULA_VIRTUAL] => [OFERTADO_OTRO] => 0 [ID_CURSO_OFERTADO] => 0 [DESCRIPCION_OFERTADO] => [TELEFONO_EXTERNO] => 96 160 3000 [MATRICULA_PDTE_APROBACION] => 1 [ID_IDIOMA] => 4 [PUBLICAR_WEB] => 1 [area_curs] => Economia i empresa [NOMBRE_CURSO] => Màster de Formació Permanent d'Atenció a la Diversitat i Educació Inclusiva [TITULACION] => Màster de Formació Permanent [HORARIO] => En línia [REQUISITOS_TITULACION] => Titulats/as universitaris (llicenciats/as i graduats/as universitaris/as), preferentment: Mestres i mestres d'educació infantil i primària, pedagogia terapèutica, audició i llenguatge, música, educació física, anglés... Professorat d'educació secundària. Pedagogs i pedagogues. Professionals de la psicopedagogia. Educadors i educadores socials. Professionals de la psicologia. Orientadors i orientadores educatives. Logopedes. Personal d'associacions i/o servicis de caràcter psicoeducatiu que dediquen el seu treball a l'atenció de persones amb diversitat funcional (tallers ocupacionals, inserció laboral, programes de garantia social, programes de transició a la vida adulta i activa, etc.) Tutors/as en centres i servicis específics. Personal de centres formatius (aules taller, unitats d'escolarització externa, etc.). En general, llicenciats/as i graduats/as universitaris/as que desitgen intervindre dins del context escolar en l'àmbit de l'atenció a la diversitat i a les persones amb necessitats específiques de suport educatiu. Estudiants als quals els quede menys d'un 10% per a obtindre el seu títol de grau, condicionats a l'obtenció del títol en el mateix any acadèmic. [REQUISITOS_OTROS] => [ARG_VENTA] => 1-Aportar un coneixement interdisciplinari per a pensar i reflexionar sobre les pràctiques educatives des de la visió del paradigma d'educació inclusiva i actuar en conseqüència. 2-Atendre les necessitats formatives tant teòriques com pràctiques d'aquelles persones que vulguen iniciar-se en processos d'educació inclusiva, específicament descobrir les bases teòriques que fonamenten l'educació inclusiva; les mesures específiques des de les quals abordar la inclusió i la diversitat; les necessitats específiques de suport educatiu; les pràctiques d'ensenyança-aprenentatge centrades en la cooperació i col·laboració; la formació en mediació escolar com a estratègia per a la resolució de conflictes; la labor de l'acció tutorial des dels plans d'atenció a la diversitat; l'accessibilitat i inclusió de les persones a través dels recursos tecnològics; i sobre la implicació i les necessitats de la famílies des d'un context col·laboratiu d'aprenentatge o formació. 3-Contribuir al desenrotllament i consecució del 4t objectiu de l'Agenda 2030 sobre el Desenrotllament Sostenible aprovada en 2015 pels Estats membres de les Nacions Unides (ONU). [ARG_VENTA2] => [AÑO_CURSO_DESC] => Curs 2025/2026 [MODALIDAD_EVALUACION] => La metodologia d'este Màster s'entén des d'una perspectiva teoricopràctica. La distinció entre teoria i pràctica té una menor, o fins i tot nul·la, significació amb les noves metodologies docents d'ensenyança-aprenentatge en l'àmbit universitari a distància. Específicament, es correspon amb modalitats d'ensenyança-aprenentatge a distància, no presencial, centrada en dos de les grans metodologies actives d'ensenyança-aprenentatge: Aprenentatge Autònom i Tutories virtuals. Este Màster es dissenya des d'una concepció d'aprenentatge dirigit i sistematitzat pel professorat encarregat on el protagonista és l'alumnat, des de la seua autonomia i des del seu propi procés d'aprenentatge autoregulat. L'estudi autònom, per part de l'alumnat, consistirà a prendre com a referència de treball el material didàctic escrit per a cada assignatura, elaborat a consciència pel professorat responsable de la mateixa (manual de continguts i d'aprofundiment sobre el tema, activitats pràctiques de busca i reflexió, exercicis d'autocomprovació i avaluació permetent a l'estudiant retroalimentar el seu procés d'aprenentatge). A més, l'alumnat tindrà com a suport de l'aprenentatge i desenrotllament de la matèria l'Aula Virtual del curs, una plataforma formativa d'accés als manuals i estudis complementaris. En esta plataforma també es proporcionaran fòrums de debat on el professorat de les assignatures farà les aportacions necessàries per a complementar el contingut i propiciar l'intercanvi d'informació, a través de notícies d'interés, reflexions. Les tutories seran virtuals i podran ser gestionades/planificades per cada alumne/a en funció de les seues necessitats formatives a través de la plataforma de formació on es tindrà accés als correus de tot el professorat del Màster. Finalment, es realitzaran videoconferències per a explicar aspectes essencials del Màster i per a actualitzar continguts específics dels mòduls, dites videoconferències seran gravades i aportades com [MODALIDAD_EVALUACION2] => a material addicional en la plataforma. Almenys, es realitzarà una videoconferència a l'inici del Màster i una altra a l'inici del mòdul específic del Treball Final de Màster. En síntesi, la metodologia d'estudi consistirà a prendre com a referència de treball els continguts del mòdul depositats a l'Aula Virtual del curs- Moodle-, estos continguts vindran reflectits en els Manuals d'Estudi de cada assignatura i documentació complementària per a l'aprofundiment dels continguts; les activitats que es puguen realitzar; casos pràctics; exercicis d'autoavaluació del contingut treballat; exercicis d'avaluació o exàmens; els Fòrums de Debats, on el professorat anirà formulant aportacions per a complementar la matèria; Tutories de l'Aula Virtual on podran consultar directament amb el professorat els possibles dubtes plantejats i, finalment, les videoconferències que es programaren al llarg del Màster, imprescindibles per a propiciar el desenrotllament adequat del Màster i un major acostament a les necessitats concretes de l'alumnat. [OBSERVACION_MATRICULA_1] => [OBSERVACION_MATRICULA_2] => [OBSERVACION_MATRICULA_3] => [SALIDA_PROFESIONAL] => El Màster d'Atenció a la diversitat i educació inclusiva oferix una eixida professional i formativa de postgrau per als mestres i mestres d'educació infantil i primària, pedagogia terapèutica, audició i llenguatge, música, educació física, anglés, professorat d'educació secundària, pedagogs i pedagogues, professionals de la psicopedagogia, educadors i educadores socials, professionals de la psicologia, orientadors i orientadores educatives, logopedes, professionals que treballen en associacions i/o servicis de caràcter psicosocial i educatiu que dediquen el seu treball a l'atenció de persones amb diversitat funcional (tallers ocupacionals, inserció laboral, programes de garantia social, programes de transició a la vida adulta i activa, etc.), tutors/as en centres i servicis específics, professionals dels centres formatius (aules taller, unitats d'escolarització externa, etc.)... Addicionalment, i donat el caràcter especialitzat i aplicable als múltiples contextos en els quals poden intervindre els professionals de l'educació, el tipus de formació que oferix el Màster suposa de gran utilitat per a totes aquelles persones que desitgen intervindre dins del context educatiu formal i no formal en l'àmbit de l'atenció a la diversitat. A més, pot servir tant per a ampliar el perfil laboral en l'atenció a la diversitat de l'alumnat o bé per a adquirir competències per a desenrotllar la seua activitat investigadora en esta àrea. [CRITERIO_ADMISION] => Es tindran en compte els perfils preferencials i, en cas d'existir més sol·licituds de preinscripció que places, es valorarà l'expedient acadèmic de l'estudiantat. [CRITERIO_ADMISION2] => [CRITERIO_ADMISION3] => [FORMACION_APRENDIZAJE] => -Descobrix i integra els fonaments teòrics i principis bàsics de l'Atenció a la diversitat des d'una concepció d'educació inclusiva. -Reconeix i adapta els diferents elements del currículum des d'un plantejament integrador amb perspectiva inclusiva. -Descobrix i Analitza quines són les necessitats de les famílies i suports que precisen per a atendre la diversitat -Analitza els processos d'avaluació psicopedagògica a desenrotllar en l'àmbit de les necessitats específiques de suport educatiu -Dissenya, crea i avalua programes d'Acció tutorial, convivència, disciplina i mediació escolar perquè es convertisquen en una resposta a l'atenció a la diversitat -Diferència i crea diferents estratègies a desenrotllar per a la Integració laboral de subjectes amb discapacitat -Estudia i analitza exemples de recursos tecnològics disponibles per a atendre la diversitat. -Identifica i adapta les característiques dels plans i projectes al servici de l'atenció a la diversitat que es desenrotllen o poden desenrotllar-se en els centres educatius. -Aplica i àmplia el coneixement científic i/o pràctic sobre un tema específic dels plantejats en el Màster. [FORMACION_APRENDIZAJE2] => [FORMACION_APRENDIZAJE3] => [ANO_CURSO_DESC] => Curs 2025/2026 [programa] => Array ( [0] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 25421060 [AÑO_CURSO] => 37 [CODIGO] => 3 [NOMBRE_MATERIA] => Fonaments teòrics i conceptualització de l'atenció a la diversitat [NOMBRE_MATERIA_VAL] => Fonaments teòrics i conceptualització de l'atenció a la diversitat [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => És el primer mòdul de 8 i es publicarà als alumnes al gener de 2023. Capítol 1. Atenció a la diversitat i principis bàsics. Definició d'atenció a la diversitat i principis bàsics (diversitat, inclusió, normalitat, flexibilitat, contextualització i expectatives positives) Capítol 2. Diversitat en les variables que componen la individualitat humana. El Model Integrador de la Teoria General de la personalitat. Principals teories factorials de la intel·ligència i diferències individuals. Capítol 3. Educació inclusiva i equitat en els sistemes educatius. Les comunitats inclusives. Aules equitatives. Igualtat d'oportunitats i identitat. Compensació de desigualtats en educació. Educació intercultural. L'Educació emocional. Intel·ligència emocional i competències emocionals. Capítol 4. Models de treball en l'educació inclusiva Models Funcionals. Model de Qualitat de Vida, Model Social o Soci-crític. Capítol 5. Bones pràctiques en educació inclusiva. [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => És el primer mòdul de 8 i es publicarà als alumnes al gener de 2023. Capítol 1. Atenció a la diversitat i principis bàsics. Definició d'atenció a la diversitat i principis bàsics (diversitat, inclusió, normalitat, flexibilitat, contextualització i expectatives positives) Capítol 2. Diversitat en les variables que componen la individualitat humana. El Model Integrador de la Teoria General de la personalitat. Principals teories factorials de la intel·ligència i diferències individuals. Capítol 3. Educació inclusiva i equitat en els sistemes educatius. Les comunitats inclusives. Aules equitatives. Igualtat d'oportunitats i identitat. Compensació de desigualtats en educació. Educació intercultural. L'Educació emocional. Intel·ligència emocional i competències emocionals. Capítol 4. Models de treball en l'educació inclusiva Models Funcionals. Model de Qualitat de Vida, Model Social o Soci-crític. Capítol 5. Bones pràctiques en educació inclusiva. [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 1 ) [1] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 25421060 [AÑO_CURSO] => 37 [CODIGO] => 9 [NOMBRE_MATERIA] => Mesures d'atenció a la diversitat: a nivell institucional i a nivell de centre educatiu [NOMBRE_MATERIA_VAL] => Mesures d'atenció a la diversitat: a nivell institucional i a nivell de centre educatiu [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => És el segon mòdul de 8 i es publicarà als alumnes al febrer de 2024. Capítol 1. Polítiques internacionals i nacionals d'atenció a la diversitat Capítol 2. Organització dels ensenyaments en el Sistema Educatiu Espanyol i atenció a la diversitat: -Educació Infantil -Educació Primària -Educació Secundària -Educació Superior -Educació de Persones Adultes Capítol 3. Organització i gestió dels centres educatius per a atendre la diversitat -Estructura, composició i funcions. -Òrgans unipersonals de govern -Òrgans col·legiats de govern o Òrgans de coordinació docent: Departaments de coordinació didàctica, comissió de coordinació pedagògica equips de cicle, tutors/as, d'orientació educativa, d'activitats complementàries i extraescolars -El centre educatiu i l'atenció a la diversitat. Capítol 4. Plans i projectes al servei de l'atenció a la diversitat en els centres educatius -Projecte educatiu de centre (PE) -Pla d'Atenció a la Diversitat (PAD) -Pla d'Orientació Acadèmica i Professional (POAP) -Pla d'Acció Tutorial (PAT) -Pla de Transició -Altres plans: Pla de Millora -Programació General Anual (#PGA) Capítol 5. Mesures i programes per a atendre l'alumnat amb necessitats de suport educatiu -Mesures generals (reforç educatiu, opcionalidad i optativitat) -Mesures específiques -Adaptacions Curriculars Individuals Significatives (ACIS) -Adaptacions d'Accés al currículum -Programa de Diversificació Curricular (PDC) -Altres programes per a atendre les diferències individuals: -Programes de Qualificació Professional Inicial (PCPI) -Programa d'Acolliment al Sistema Educatiu (PASSADA) -Programa d'Acompanyament Escolar (PAE) -Programa de Suport i Reforç -Programa de Compensació Educativa [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => És el segon mòdul de 8 i es publicarà als alumnes al febrer de 2024. Capítol 1. Polítiques internacionals i nacionals d'atenció a la diversitat Capítol 2. Organització dels ensenyaments en el Sistema Educatiu Espanyol i atenció a la diversitat: -Educació Infantil -Educació Primària -Educació Secundària -Educació Superior -Educació de Persones Adultes Capítol 3. Organització i gestió dels centres educatius per a atendre la diversitat -Estructura, composició i funcions. -Òrgans unipersonals de govern -Òrgans col·legiats de govern o Òrgans de coordinació docent: Departaments de coordinació didàctica, comissió de coordinació pedagògica equips de cicle, tutors/as, d'orientació educativa, d'activitats complementàries i extraescolars -El centre educatiu i l'atenció a la diversitat. Capítol 4. Plans i projectes al servei de l'atenció a la diversitat en els centres educatius -Projecte educatiu de centre (PE) -Pla d'Atenció a la Diversitat (PAD) -Pla d'Orientació Acadèmica i Professional (POAP) -Pla d'Acció Tutorial (PAT) -Pla de Transició -Altres plans: Pla de Millora -Programació General Anual (#PGA) Capítol 5. Mesures i programes per a atendre l'alumnat amb necessitats de suport educatiu -Mesures generals (reforç educatiu, opcionalidad i optativitat) -Mesures específiques -Adaptacions Curriculars Individuals Significatives (ACIS) -Adaptacions d'Accés al currículum -Programa de Diversificació Curricular (PDC) -Altres programes per a atendre les diferències individuals: -Programes de Qualificació Professional Inicial (PCPI) -Programa d'Acolliment al Sistema Educatiu (PASSADA) -Programa d'Acompanyament Escolar (PAE) -Programa de Suport i Reforç -Programa de Compensació Educativa [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 2 ) [2] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 25421060 [AÑO_CURSO] => 37 [CODIGO] => 1 [NOMBRE_MATERIA] => L'alumnat i l'atenció a la diversitat [NOMBRE_MATERIA_VAL] => L'alumnat i l'atenció a la diversitat [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => És el tercer mòdul de 8 i es publicarà als alumnes al març de 2024. Capítol 1. Avaluació i informe psicopedagògic d'alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu. Capítol 2. Atenció primerenca en alumnat amb necessitats de suport educatiu. Principis bàsics. Models d'intervenció des de l'atenció primerenca. Capítol 3. Alumnat amb dificultats específiques d'aprenentatge. Concepte. Perspectives actuals. Models d'intervenció. Capítol 4. Alumnat amb Necessitats educatives especials Capítol 5. Alumnat amb Altes capacitats intel·lectuals. Fonamentació teòrica i conceptual de les altes capacitats. Classificació de les altes capacitats. Models d'intervenció en Altes capacitats. Capítol 6. Alumnat amb integració tardana al sistema educatiu (amb escolarització irregular, Minories ètniques o culturals en situació de desavantatge social, amb residència en zones social, cultural o econòmicament desfavorides, escolaritzat en dependències d'institucions de protecció social del menor). Fonamentació teòrica i conceptual. Models d'intervenció. Capítol 7. Alumnat amb trastorn per dèficit d'atenció amb hiperactivitat (TDAH). Fonamentació teòrica i conceptual del TDAH. Models intervenció en TDAH. Capítol 8. Alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu en estudis universitaris. [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => És el tercer mòdul de 8 i es publicarà als alumnes al març de 2024. Capítol 1. Avaluació i informe psicopedagògic d'alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu. Capítol 2. Atenció primerenca en alumnat amb necessitats de suport educatiu. Principis bàsics. Models d'intervenció des de l'atenció primerenca. Capítol 3. Alumnat amb dificultats específiques d'aprenentatge. Concepte. Perspectives actuals. Models d'intervenció. Capítol 4. Alumnat amb Necessitats educatives especials Capítol 5. Alumnat amb Altes capacitats intel·lectuals. Fonamentació teòrica i conceptual de les altes capacitats. Classificació de les altes capacitats. Models d'intervenció en Altes capacitats. Capítol 6. Alumnat amb integració tardana al sistema educatiu (amb escolarització irregular, Minories ètniques o culturals en situació de desavantatge social, amb residència en zones social, cultural o econòmicament desfavorides, escolaritzat en dependències d'institucions de protecció social del menor). Fonamentació teòrica i conceptual. Models d'intervenció. Capítol 7. Alumnat amb trastorn per dèficit d'atenció amb hiperactivitat (TDAH). Fonamentació teòrica i conceptual del TDAH. Models intervenció en TDAH. Capítol 8. Alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu en estudis universitaris. [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 3 ) [3] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 25421060 [AÑO_CURSO] => 37 [CODIGO] => 5 [NOMBRE_MATERIA] => Estratègies d'ensenyament-aprenentatge: la cooperació i col·laboració. [NOMBRE_MATERIA_VAL] => Estratègies d'ensenyament-aprenentatge: la cooperació i col·laboració. [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => És el quart mòdul de 8 i es publicarà als alumnes a l'abril de 2024. Capítol 1. Nova perspectiva sobre l'ensenyament i l'aprenentatge com a mesura d'atenció a la diversitat. Els elements del currículum: Objectius, continguts, competències bàsiques, mètodes pedagògics i l'avaluació. Capítol 2. Metodologies actives d'ensenyament-aprenentatge per a atendre la diversitat. L'aprenentatge significatiu, aprenentatge cooperatiu, aprenentatge per parells i iguals i aprenentatge per Serveis (Aps). Capítol 3. Formació i tècniques de col·laboració entre el professorat. Capítol 4. Les comunitats d'aprenentatges i l'atenció a la diversitat. Capítol 5. El joc i l'atenció a la diversitat. Capítol 6. Resposta educativa família-escola per a afavorir un desenvolupament harmònic de l'alumnat Capítol 7. El Index for Inclusion: la participació i l'aprenentatge de tots els implicats dels centres escolars. [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => És el quart mòdul de 8 i es publicarà als alumnes a l'abril de 2024. Capítol 1. Nova perspectiva sobre l'ensenyament i l'aprenentatge com a mesura d'atenció a la diversitat. Els elements del currículum: Objectius, continguts, competències bàsiques, mètodes pedagògics i l'avaluació. Capítol 2. Metodologies actives d'ensenyament-aprenentatge per a atendre la diversitat. L'aprenentatge significatiu, aprenentatge cooperatiu, aprenentatge per parells i iguals i aprenentatge per Serveis (Aps). Capítol 3. Formació i tècniques de col·laboració entre el professorat. Capítol 4. Les comunitats d'aprenentatges i l'atenció a la diversitat. Capítol 5. El joc i l'atenció a la diversitat. Capítol 6. Resposta educativa família-escola per a afavorir un desenvolupament harmònic de l'alumnat Capítol 7. El Index for Inclusion: la participació i l'aprenentatge de tots els implicats dels centres escolars. [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 4 ) [4] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 25421060 [AÑO_CURSO] => 37 [CODIGO] => 2 [NOMBRE_MATERIA] => Atenció a la diversitat, acció tutorial, convivència i mediació escolar. [NOMBRE_MATERIA_VAL] => Atenció a la diversitat, acció tutorial, convivència i mediació escolar. [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => És el cinqué mòdul de 8 i es publicarà als alumnes a l'abril de 2024. Capítol 1. Acció tutorial, convivència, disciplina i mediació escolar com a resposta a l'atenció a la diversitat. Capítol 2. Marc teòric, normatiu i contextualització de la convivència i la disciplina en el centre i a l'aula. Capítol 3. Programes d'intervenció per a la millora de la Convivència escolar. Capítol 4. Organització de la convivència en el centre i a l'aula. -Models de gestió de la convivència. -Estratègies i actuacions per a la millora del clima escolar. - El Pla de Convivència. - L'aula de convivència. - La tutoria. Capítol 5. Mediació escolar i resolució de conflictes. -Definició i característiques. -Fases en el procés de mediació. -Tipus de mediació escolar. -L'equip de mediació escolar. -Rol, funcions i habilitats del mediador/a. -Programes de formació de mediadors/as. -Activitats d'aula i de tutoria en la prevenció i resolució de conflictes. -Les habilitats socials i la resolució de conflictes. [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => És el cinqué mòdul de 8 i es publicarà als alumnes a l'abril de 2024. Capítol 1. Acció tutorial, convivència, disciplina i mediació escolar com a resposta a l'atenció a la diversitat. Capítol 2. Marc teòric, normatiu i contextualització de la convivència i la disciplina en el centre i a l'aula. Capítol 3. Programes d'intervenció per a la millora de la Convivència escolar. Capítol 4. Organització de la convivència en el centre i a l'aula. -Models de gestió de la convivència. -Estratègies i actuacions per a la millora del clima escolar. - El Pla de Convivència. - L'aula de convivència. - La tutoria. Capítol 5. Mediació escolar i resolució de conflictes. -Definició i característiques. -Fases en el procés de mediació. -Tipus de mediació escolar. -L'equip de mediació escolar. -Rol, funcions i habilitats del mediador/a. -Programes de formació de mediadors/as. -Activitats d'aula i de tutoria en la prevenció i resolució de conflictes. -Les habilitats socials i la resolució de conflictes. [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 5 ) [5] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 25421060 [AÑO_CURSO] => 37 [CODIGO] => 4 [NOMBRE_MATERIA] => Recursos tecnològics per al tractament educatiu de la diversitat [NOMBRE_MATERIA_VAL] => Recursos tecnològics per al tractament educatiu de la diversitat [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => És el sisé mòdul de 8 i es publicarà als alumnes al maig de 2024. Capítol 1. Accessibilitat i inclusió. L'ètica de la tecnologia educativa Capítol 2. Tecnologies de suport i ajuda. Capítol 3. Les competències tecnològiques de l'alumnat i del professorat Capítol 4. Importància i avanç de la tecnologia en l'àmbit de l'atenció a la diversitat. Capítol 5. Exemples de recursos tecnològics disponibles per a atendre la diversitat (Revistes especialitzades, llibres, Internet, associacions i altres organitzacions [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => És el sisé mòdul de 8 i es publicarà als alumnes al maig de 2024. Capítol 1. Accessibilitat i inclusió. L'ètica de la tecnologia educativa Capítol 2. Tecnologies de suport i ajuda. Capítol 3. Les competències tecnològiques de l'alumnat i del professorat Capítol 4. Importància i avanç de la tecnologia en l'àmbit de l'atenció a la diversitat. Capítol 5. Exemples de recursos tecnològics disponibles per a atendre la diversitat (Revistes especialitzades, llibres, Internet, associacions i altres organitzacions [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 6 ) [6] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 25421060 [AÑO_CURSO] => 37 [CODIGO] => 6 [NOMBRE_MATERIA] => Família i atenció a la diversitat [NOMBRE_MATERIA_VAL] => Família i atenció a la diversitat [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => És el seté mòdul de 8 i es publicarà als alumnes al juny de 2024. Capítol 1. Estructura i funcionament de la família. Capítol 2. Creences, actituds i valors parentals. La família i el desenvolupament de comportaments, hàbits i actituds. Capítol 3. La implicació de la família en els diferents nivells educatius. Capítol 4. Les necessitats de les famílies i suports que precisen per a atendre la diversitat. .Capítol 5. Les confederacions i associacions de pares i mares en l'atenció a la diversitat. [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => És el seté mòdul de 8 i es publicarà als alumnes al juny de 2024. Capítol 1. Estructura i funcionament de la família. Capítol 2. Creences, actituds i valors parentals. La família i el desenvolupament de comportaments, hàbits i actituds. Capítol 3. La implicació de la família en els diferents nivells educatius. Capítol 4. Les necessitats de les famílies i suports que precisen per a atendre la diversitat. .Capítol 5. Les confederacions i associacions de pares i mares en l'atenció a la diversitat. [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 7 ) [7] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 25421060 [AÑO_CURSO] => 37 [CODIGO] => 7 [NOMBRE_MATERIA] => Integració sociolaboral i atenció a la diversitat [NOMBRE_MATERIA_VAL] => Integració sociolaboral i atenció a la diversitat [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => És el huité mòdul de 8 i es publicarà als alumnes al juliol de 2024. Capítol 1. La inserció laboral com a procés entre la inclusió i l'exclusió social -La inclusió social -La inclusió laboral -Factors que afavoreixen els processos d'inclusió sociolaboral Capítol 2. Estratègies educatives per al foment d'oportunitats laborals. Sistemes de suport, adopció i ocupació en poblacions escolars. Propostes d'actuació en centres d'educació secundària obligatòria Capítol 3. Principals contextos o via d'inserció sociolaboral -La família - El context econòmic-laboral -Les polítiques socials -Les associacions Capítol 4. Formació professional per a l'ocupació -Qualificació professional -Nivells: Catàleg Nacional de Qualificacions Professionals -Formació ocupacional bàsica. -Cursos de formació professional per a l'ocupació.- Tallers d'ocupació. Capítol 5. Integració laboral de subjectes amb discapacitat -Marc legal -Quota de reserva -Excepcionalitat -Mesures alternatives -L'ocupació amb suport -Incentius a la contractació de persones amb discapacitat -Integració de treballadors discapacitats en el sistema d'ocupació protegida: Els Centres Especials d'Ocupació -Els Centres Ocupacionals -Mesures de trànsit del empelo protegit a l'ordinari: Els enclavaments laborals Capítol 6. Els Serveis d'Integració Laboral -Orientació laboral de les persones amb discapacitat -Ocupabilitat -Millorar habilitats en la cerca de treball -Creació directa d'ocupació i autoocupació -Serveis a les empreses -Experiències Capítol 7. Empreses d'inserció laboral -Lluitar contra la pobresa i l'exclusió social -Metodologies d'inserció laboral en la mateixa empresa, en una empresa aliena o en projectes d'autoocupació. -Destinataris -Itineraris d'inserció -Requisits i normativa [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => És el huité mòdul de 8 i es publicarà als alumnes al juliol de 2024. Capítol 1. La inserció laboral com a procés entre la inclusió i l'exclusió social -La inclusió social -La inclusió laboral -Factors que afavoreixen els processos d'inclusió sociolaboral Capítol 2. Estratègies educatives per al foment d'oportunitats laborals. Sistemes de suport, adopció i ocupació en poblacions escolars. Propostes d'actuació en centres d'educació secundària obligatòria Capítol 3. Principals contextos o via d'inserció sociolaboral -La família - El context econòmic-laboral -Les polítiques socials -Les associacions Capítol 4. Formació professional per a l'ocupació -Qualificació professional -Nivells: Catàleg Nacional de Qualificacions Professionals -Formació ocupacional bàsica. -Cursos de formació professional per a l'ocupació.- Tallers d'ocupació. Capítol 5. Integració laboral de subjectes amb discapacitat -Marc legal -Quota de reserva -Excepcionalitat -Mesures alternatives -L'ocupació amb suport -Incentius a la contractació de persones amb discapacitat -Integració de treballadors discapacitats en el sistema d'ocupació protegida: Els Centres Especials d'Ocupació -Els Centres Ocupacionals -Mesures de trànsit del empelo protegit a l'ordinari: Els enclavaments laborals Capítol 6. Els Serveis d'Integració Laboral -Orientació laboral de les persones amb discapacitat -Ocupabilitat -Millorar habilitats en la cerca de treball -Creació directa d'ocupació i autoocupació -Serveis a les empreses -Experiències Capítol 7. Empreses d'inserció laboral -Lluitar contra la pobresa i l'exclusió social -Metodologies d'inserció laboral en la mateixa empresa, en una empresa aliena o en projectes d'autoocupació. -Destinataris -Itineraris d'inserció -Requisits i normativa [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 8 ) [8] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 25421060 [AÑO_CURSO] => 37 [CODIGO] => 8 [NOMBRE_MATERIA] => Treball fí de màster [NOMBRE_MATERIA_VAL] => Treball fí de màster [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => És el nové mòdul de 9 i es publicaran les especificacions del TFM als alumnes al gener de 2024. Els descriptors atendran a tots els treballats en els diferents mòduls, concretament es podran utilitzar aquells centrats en els continguts de les diferents assignatures així com, en els quals versen els seus apartats. [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => És el nové mòdul de 9 i es publicaran les especificacions del TFM als alumnes al gener de 2024. Els descriptors atendran a tots els treballats en els diferents mòduls, concretament es podran utilitzar aquells centrats en els continguts de les diferents assignatures així com, en els quals versen els seus apartats. [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 9 ) ) [professors] => Array ( [0] => Array ( [DNI] => emp16482 [NOMBRE_PERSONA] => María Celeste [APELLIDOS] => Asensi Borrás [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Directora de la Unitat per a la Integració de Persones amb Discapacitat de la Universitat de València [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [1] => Array ( [DNI] => uni56118 [NOMBRE_PERSONA] => Carmen [APELLIDOS] => Carmona Rodriguez [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic en Educació. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Profesor/a Titular de Universidad [NPI] => M7261 [EMAIL_FACULTAD] => carocar@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [2] => Array ( [DNI] => uni43804 [NOMBRE_PERSONA] => Elvira [APELLIDOS] => Carpintero Molina [PDI] => 3 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Profesor/a Titular de Universidad. Universidad Complutense de Madrid [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [3] => Array ( [DNI] => uni58265 [NOMBRE_PERSONA] => Inmaculada [APELLIDOS] => Chiva Sanchís [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic en Educació. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Profesor/a Titular de Universidad [NPI] => H0595 [EMAIL_FACULTAD] => ichiva@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [4] => Array ( [DNI] => emp66120 [NOMBRE_PERSONA] => Marcos Octavio [APELLIDOS] => Galán Morán [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Neuropsicólogo Clínico. Dpto Psicolgía, Hospital Universitario Doctor Peset. Educador social, Fundació Mare de Deu des Innocents i Desamparats [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [5] => Array ( [DNI] => uni66897 [NOMBRE_PERSONA] => Laura [APELLIDOS] => Garcia Raga [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Teoria de l'Educació. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Profesor/a Titular de Universidad [NPI] => I6017 [EMAIL_FACULTAD] => Laura.Garcia@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [6] => Array ( [DNI] => uni56132 [NOMBRE_PERSONA] => Gemma [APELLIDOS] => García Soriano [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Personalitat, Avaluació i Tractaments Psicològics. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Profesor/a Titular de Universidad [NPI] => I6685 [EMAIL_FACULTAD] => gemma.garcia@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [7] => Array ( [DNI] => uni71146 [NOMBRE_PERSONA] => María Pilar [APELLIDOS] => Herce Palomares [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Psicologia Evolutiva i de l'Educació. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Profesor/a Asociado de Universidad [NPI] => P8097 [EMAIL_FACULTAD] => maherpa3@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [8] => Array ( [DNI] => emp407671 [NOMBRE_PERSONA] => Luis [APELLIDOS] => López Murria [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Pedagogo en la Unidad Terapéutica Educativa Residencial de salud mental infantil y juvenil Acompanya´m, del hospital Sant Joan de Déu Barcelona. [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [9] => Array ( [DNI] => emp493171 [NOMBRE_PERSONA] => Manuel [APELLIDOS] => López Torrijo [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [10] => Array ( [DNI] => uni96902 [NOMBRE_PERSONA] => Lidia [APELLIDOS] => Márquez Baldo [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic en Educació. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Ayudante/a Doctor/a [NPI] => M0119 [EMAIL_FACULTAD] => marbali@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [11] => Array ( [DNI] => emp422451 [NOMBRE_PERSONA] => Francisco Javier [APELLIDOS] => Mondéjar Alarcón [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Orientador Educatiu. CEIP L´Ermita [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [12] => Array ( [DNI] => uni96608 [NOMBRE_PERSONA] => Ana María [APELLIDOS] => Moral Mora [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic en Educació. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Profesor/a Permanente Laboral PPL [NPI] => I4045 [EMAIL_FACULTAD] => amomo4@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [13] => Array ( [DNI] => uni59012 [NOMBRE_PERSONA] => Andrés [APELLIDOS] => Payá Rico [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament d'Educació Comparada i Història de l'Educació. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Profesor/a Titular de Universidad [NPI] => H2483 [EMAIL_FACULTAD] => parian@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [14] => Array ( [DNI] => uni19404 [NOMBRE_PERSONA] => Alfredo [APELLIDOS] => Pérez Boullosa [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic en Educació. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Profesor/a Titular de Universidad [NPI] => G0123 [EMAIL_FACULTAD] => perezal@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [15] => Array ( [DNI] => uni65636 [NOMBRE_PERSONA] => Genoveva [APELLIDOS] => Ramos Santana [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic en Educació. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Profesor/a Titular de Universidad [NPI] => H0657 [EMAIL_FACULTAD] => genoveva.ramos@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [16] => Array ( [DNI] => uni97012 [NOMBRE_PERSONA] => Verónica [APELLIDOS] => Riquelme Soto [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Teoria de l'Educació. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Ayudante/a Doctor/a [NPI] => P8770 [EMAIL_FACULTAD] => risove@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [17] => Array ( [DNI] => uni75468 [NOMBRE_PERSONA] => Piedad María [APELLIDOS] => Sahuquillo Mateo [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Teoria de l'Educació. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Profesor/a Titular de Universidad [NPI] => I4282 [EMAIL_FACULTAD] => piesama@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [18] => Array ( [DNI] => uni81489 [NOMBRE_PERSONA] => Susana [APELLIDOS] => Valverde Montesino [PDI] => 3 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Universidad Complutense de Madrid [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) ) [direccio] => Array ( [0] => Array ( [0] => Array ( [DNI] => uni58265 [NOMBRE_PERSONA] => Inmaculada [APELLIDOS] => Chiva Sanchís [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic en Educació. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Profesor/a Titular de Universidad [NPI] => H0595 [EMAIL_FACULTAD] => ichiva@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) ) [1] => Array ( [0] => Array ( [DNI] => uni65636 [NOMBRE_PERSONA] => Genoveva [APELLIDOS] => Ramos Santana [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic en Educació. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Profesor/a Titular de Universidad [NPI] => H0657 [EMAIL_FACULTAD] => genoveva.ramos@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) ) ) )

Màster de Formació Permanent d'Atenció a la Diversitat i Educació Inclusiva


Dades generals

Curs acadèmic: Curs 2025/2026

Tipus de curs: Màster de Formació Permanent

Nombre de crèdits: 60.00 Crèdits ECTS

Preinscripció al curs: Hasta el 31/10/2025

Data inici: Octubre 2025

Data fi: Setembre 2026

Matrícula: 890 € (importe preu públic pendent d'aprovació pel Consell Social Universitat de València.)

Modalitat: On-line

Lloc d'impartició: Aula Virtual UV-ADEIT

Horari: En línia

Més informació

Objectius del curs

1-Aportar un coneixement interdisciplinari per a pensar i reflexionar sobre les pràctiques educatives des de la visió del paradigma d'educació inclusiva i actuar en conseqüència.

2-Atendre les necessitats formatives tant teòriques com pràctiques d'aquelles persones que vulguen iniciar-se en processos d'educació inclusiva, específicament descobrir les bases teòriques que fonamenten l'educació inclusiva; les mesures específiques des de les quals abordar la inclusió i la diversitat; les necessitats específiques de suport educatiu; les pràctiques d'ensenyança-aprenentatge centrades en la cooperació i col·laboració; la formació en mediació escolar com a estratègia per a la resolució de conflictes; la labor de l'acció tutorial des dels plans d'atenció a la diversitat; l'accessibilitat i inclusió de les persones a través dels recursos tecnològics; i sobre la implicació i les necessitats de la famílies des d'un context col·laboratiu d'aprenentatge o formació.

Leer más

Objectius professionals

El Màster d'Atenció a la diversitat i educació inclusiva oferix una eixida professional i formativa de postgrau per als mestres i mestres d'educació infantil i primària, pedagogia terapèutica, audició i llenguatge, música, educació física, anglés, professorat d'educació secundària, pedagogs i pedagogues, professionals de la psicopedagogia, educadors i educadores socials, professionals de la psicologia, orientadors i orientadores educatives, logopedes, professionals que treballen en associacions i/o servicis de caràcter psicosocial i educatiu que dediquen el seu treball a l'atenció de persones amb diversitat funcional (tallers ocupacionals, inserció laboral, programes de garantia social, programes de transició a la vida adulta i activa, etc.), tutors/as en centres i servicis específics, professionals dels centres formatius (aules taller, unitats d'escolarització externa, etc.)...

Leer más

Preinscripciò al curs

Solicita información

Responsable: Universitat de València. Edifici del Rectorat. Av. Blasco Ibáñez, 13. 46010-València.
Delegat de Protecció de Dades: D. Javier Plaza Penadés lopd@uv.es
Finalitat: Enviar informació rellevant de cursos de postgrau.
S'obtenen perfils a fi de personalitzar el tracte conforme a les seves característiques o necessitats i poder així dirigir-li les novetats més convenients.
Legitimació: Per a l'enviament d'informació sobre els títols propis de la Universitat de València la base de legitimació és el consentiment de l'interessat.
Destinataris: Fundació Universitat-Empresa de Valéncia and Universitat de València
Termini: Les dades de l'Usuari seran conservats fins que sol·liciti la seva baixa, s'oposi o revoqui el seu consentiment.
Drets: Accedir, rectificar i suprimir les dades així com altres drets com s'explica a la informació addicional.
Amplieu informació: www.adeituv.es/politica-de-privacidad.

 
Descarregar fullet informatiu en pdf
FAQS
 
Imprimir la informaciò