Array
(
[CODIGO] => 23321060
[EDICION] => 8
[SITUACION] => Aprobado
[SITUACION_BIS] => Pendiente
[MATRICULA] => 1800
[MATRICULA_2] => 900
[MATRICULA_3] => 0
[HORAS] => 60.00
[FECHA_INICIO] => 19/10/2023
[FECHA_FIN] => 30/09/2024
[LUGAR] =>
[NOMBRE_EMPRESA_ORGANIZADOR] => Departament de Filologia Espanyola
[FECHA_FIN_PREINSCRIPCION] => 30/09/2023
[AREA] => 3
[NOMBRE_EMPRESA_PATROCINADO] =>
[NOMBRE_EMPRESA_COLABORADOR] =>
[OBSERVACIONES_PREINSCRIPCION] =>
[TIPO_DOCENCIA] => A distancia
[TIPO_DOCENCIA_1] => 3
[TIPO_DOCENCIA_2] => On-line
[AULA_VIRTUAL_ADEIT] => 1
[TIPO_CURSO] => Postgrado
[TIPO_CURSO_1] => Título Propio de Pos
[DIRECCION_URL] =>
[AÑO_CURSO] => 35
[URL_VIDEO] =>
[URL_FACEBOOK] =>
[URL_TWITTER] =>
[META_TITLE] =>
[META_DESCRIPTION] =>
[META_KEYWORDS] =>
[DIRECCION_CURSO_CORTO] => master-ele
[GESTOR_NOMBRE] => María
[GESTOR_APELLIDOS] => Palau Montoro
[GESTOR_EMAIL] => maria.palau@fundacions.uv.es
[ADMINISTRATIVO_NOMBRE] => Natalia
[ADMINISTRATIVO_APELLIDOS] => Molada Peréz
[ADMINISTRATIVO_EMAIL] => natalia.molada@fundacions.uv.es
[ES_INTERNO] => 1
[EMAIL_EXTERNO] => informacion@adeituv.es
[PREINSCRIPCION_WEB] => 1
[URL_AULA_VIRTUAL] =>
[OFERTADO_OTRO] => 0
[ID_CURSO_OFERTADO] => 0
[DESCRIPCION_OFERTADO] =>
[TELEFONO_EXTERNO] => 96 160 3000
[MATRICULA_PDTE_APROBACION] => 1
[ID_IDIOMA] => 4
[PUBLICAR_WEB] => 1
[area_curs] => Àrea d´Humanitats
[NOMBRE_CURSO] => Màster de Formació Permanent en Formació i Actualizació de Professors d'Espanyol com a Llengua Estrangera
[TITULACION] => Màster de Formació Permanent
[HORARIO] => Flexibilitat horària a causa de la modalitat en línia.,
[REQUISITOS_TITULACION] => Graduats/as o titulats/as en qualsevol Filologia, especialment Filologia hispànica. També es considerarà l'accés a aquest màster de les persones provinents de graus o llicenciatures en l'àrea d'Humanitats o Socials preferiblement amb coneixements de Filologia i/o Lingüística. Estudiants als qui els quedi menys d'un 10% per a obtenir el seu títol de grau en qualsevol Filologia, condicionats a l'obtenció del títol en el mateix any acadèmic.
[REQUISITOS_OTROS] =>
[ARG_VENTA] => 1) Formar al professorat en els principals continguts lingüístics, pragmàtics i culturals de la llengua
espanyola, així com oferir-li possibilitats pràctiques d'endinsar-se en l'experiència de l'ensenyament de l'espanyol.
2) Adquirir o reforçar els principis metodològics per a la didàctica de l'espanyol com a llengua
estrangera.
3) Oferir noves perspectives i potencialitats de la didàctica de l'espanyol com a llengua estrangera, així com
la familiarització amb nous recursos i materials bibliogràfics electrònics i en paper.
[ARG_VENTA2] =>
[AÑO_CURSO_DESC] =>
[MODALIDAD_EVALUACION] => L'alumne llegirà un dossier de continguts teòrics que està compost per tres mòduls i que li permetran reflexionar sobre els principals temes de l'ensenyament del lèxic. A vegades se suggereixen activitats de reflexió perquè l'alumne les realitze individualment i les solucions del qual apareixen en els propis materials. També hi ha referències bibliogràfiques per a ampliar aquests continguts.
A més de les tutories individuals per correu o en la plataforma amb la tutora, l'estudiant ha de participar en els fòrums, en els quals aportarà les seves creences, visions, necessitats, dubtes i
experiències com aprendientes de llengües i a partir dels seus comentaris s'extrauran conclusions sobre què és i com s'ha d'ensenyar el lèxic en cada context. Per aquesta raó, cada edició del programa és diferent, ja que gran part dels continguts es construeixen conjuntament, a partir dels comentaris i necessitats dels propis estudiants. També es potencia el treball en grup, atès que els estudiants han de lliurar una tasca grupal.
[MODALIDAD_EVALUACION2] =>
[OBSERVACION_MATRICULA_1] =>
[OBSERVACION_MATRICULA_2] => Estudiants que hagen cursat el Diploma en Formació i Actualització de Professors d'Español com a Llengua Estrangera de la Universitat de València en alguna de les seues edicions, obtenint la qualificació d'apte.
[OBSERVACION_MATRICULA_3] =>
[SALIDA_PROFESIONAL] => Docència d'espanyol com a llengua estrangera i com segona llengua.
Labors editorials en l'àmbit de l'espanyol com a llengua estrangera i com segona llengua.
[ANO_CURSO_DESC] => Curs 2023/2024
[programa] => Array
(
[0] => Array
(
[CODIGO_CURSO] => 23321060
[AÑO_CURSO] => 35
[CODIGO] => 8
[NOMBRE_MATERIA] => Enfocaments, mètodes i avaluació en l'ensenyament de l'espanyol com a llengua estrangera
[NOMBRE_MATERIA_VAL] => Enfocaments, mètodes i avaluació en l'ensenyament de l'espanyol com a llengua estrangera
[DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3
[DESCRIPCION1] => 1. Necessitat i fonament d'una metodologia.
2. Enfocaments i mètodes en l'ensenyament de E/LI.
3. Història de la metodologia en l'ensenyament de l'espanyol com a llengua
estrangera.
4. El Marc europeu comú de referència per a les Llengües (2002) i el Pla
Curricular de l'Institut Cervantes (2006)
5. Conceptes bàsics sobre l'avaluació en E/LI
6. Els Diplomes d'Español com a Llengua Estrangera (DELE)
[DESCRIPCION2] =>
[DESCRIPCION3] =>
[DESCRIPCION1_VAL] => 1. Necessitat i fonament d'una metodologia.
2. Enfocaments i mètodes en l'ensenyament de E/LI.
3. Història de la metodologia en l'ensenyament de l'espanyol com a llengua
estrangera.
4. El Marc europeu comú de referència per a les Llengües (2002) i el Pla
Curricular de l'Institut Cervantes (2006)
5. Conceptes bàsics sobre l'avaluació en E/LI
6. Els Diplomes d'Español com a Llengua Estrangera (DELE)
[DESCRIPCION2_VAL] =>
[DESCRIPCION3_VAL] =>
[ORDEN] => 1
)
[1] => Array
(
[CODIGO_CURSO] => 23321060
[AÑO_CURSO] => 35
[CODIGO] => 10
[NOMBRE_MATERIA] => La competència digital del professorat de E/LI
[NOMBRE_MATERIA_VAL] => La competència digital del professorat de E/LI
[DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3
[DESCRIPCION1] => 5.- PROGRAMA
5.1.- PROGRAMA: DESCRIPTORS (Assenyalar el programa detallat que s'impartirà
en l'assignatura)
1. INTRODUCCIÓ: Les competències del professorat de E/LI En l'àmbit digital.
2. Conceptes bàsics: el abc de les tecnologies aplicades a l'adquisició de segones llengües.
3. Pàgines web de recursos educatius
-Pàgines institucionals
-Iniciatives personals i cooperatives
4. Blogs de E/LI
5. Podcasts i vídeos.
6. Recursos web 2.0.
-Xarxes socials i les seves aplicacions en l'ensenyament aprenentatge de E/LI.
-Webquests.
-Wikis
-Altres programes interactius.
7. Eines i programes educatius de telecolaboración.
GUIA DOCENT TÍTOLS PROPIS
-Eines basades en comunicació mediada per ordinador.
-Mons virtuals
8. Les infinites possibilitats de la xarxa. Altres recursos.
9. El futur de les TIC i la seva aplicació fora i dins de l'aula.
[DESCRIPCION2] =>
[DESCRIPCION3] =>
[DESCRIPCION1_VAL] => 5.- PROGRAMA
5.1.- PROGRAMA: DESCRIPTORS (Assenyalar el programa detallat que s'impartirà
en l'assignatura)
1. INTRODUCCIÓ: Les competències del professorat de E/LI En l'àmbit digital.
2. Conceptes bàsics: el abc de les tecnologies aplicades a l'adquisició de segones llengües.
3. Pàgines web de recursos educatius
-Pàgines institucionals
-Iniciatives personals i cooperatives
4. Blogs de E/LI
5. Podcasts i vídeos.
6. Recursos web 2.0.
-Xarxes socials i les seves aplicacions en l'ensenyament aprenentatge de E/LI.
-Webquests.
-Wikis
-Altres programes interactius.
7. Eines i programes educatius de telecolaboración.
GUIA DOCENT TÍTOLS PROPIS
-Eines basades en comunicació mediada per ordinador.
-Mons virtuals
8. Les infinites possibilitats de la xarxa. Altres recursos.
9. El futur de les TIC i la seva aplicació fora i dins de l'aula.
[DESCRIPCION2_VAL] =>
[DESCRIPCION3_VAL] =>
[ORDEN] => 2
)
[2] => Array
(
[CODIGO_CURSO] => 23321060
[AÑO_CURSO] => 35
[CODIGO] => 5
[NOMBRE_MATERIA] => Desenvolupament de la comprensió, expressió i interacció orals
[NOMBRE_MATERIA_VAL] => Desenvolupament de la comprensió, expressió i interacció orals
[DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3
[DESCRIPCION1] => 1. Oralitat i escriptura
2. El concepte històric de destreses linguísticas i l'orientació del MECR (2002): cap a les
activitats de la llengua
3. Procés de comprensió oral: la comprensió auditiva
4. Processos d'expressió oral: l'expressió i la interacció orals
5. Avaluació de les destreses orals
[DESCRIPCION2] =>
[DESCRIPCION3] =>
[DESCRIPCION1_VAL] => 1. Oralitat i escriptura
2. El concepte històric de destreses linguísticas i l'orientació del MECR (2002): cap a les
activitats de la llengua
3. Procés de comprensió oral: la comprensió auditiva
4. Processos d'expressió oral: l'expressió i la interacció orals
5. Avaluació de les destreses orals
[DESCRIPCION2_VAL] =>
[DESCRIPCION3_VAL] =>
[ORDEN] => 3
)
[3] => Array
(
[CODIGO_CURSO] => 23321060
[AÑO_CURSO] => 35
[CODIGO] => 6
[NOMBRE_MATERIA] => Fonètica i prosòdia de l'espanyol
[NOMBRE_MATERIA_VAL] => Fonètica i prosòdia de l'espanyol
[DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3
[DESCRIPCION1] => 1Fonética articulatòria.
2Fonéticas acústica i auditiva.
3Actividades prosòdiques
4Uso de programes especialitzats: PRAAT.
[DESCRIPCION2] =>
[DESCRIPCION3] =>
[DESCRIPCION1_VAL] => 1Fonética articulatòria.
2Fonéticas acústica i auditiva.
3Actividades prosòdiques
4Uso de programes especialitzats: PRAAT.
[DESCRIPCION2_VAL] =>
[DESCRIPCION3_VAL] =>
[ORDEN] => 4
)
[4] => Array
(
[CODIGO_CURSO] => 23321060
[AÑO_CURSO] => 35
[CODIGO] => 3
[NOMBRE_MATERIA] => Qüestions pragmàtic-discursives i ensenyament de l'espanyol col·loquial
[NOMBRE_MATERIA_VAL] => Qüestions pragmàtic-discursives i ensenyament de l'espanyol col·loquial
[DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3
[DESCRIPCION1] => 1. Acostament a la Pragmàtica
2. Acostament a l'Espanyol col·loquial
3. Qüestions sobre la Pragmàtica i la Didàctica de l'Espanyol col·loquial
4. Didàctica de les tàctiques i estratègies pragmàtiques
[DESCRIPCION2] =>
[DESCRIPCION3] =>
[DESCRIPCION1_VAL] => 1. Acostament a la Pragmàtica
2. Acostament a l'Espanyol col·loquial
3. Qüestions sobre la Pragmàtica i la Didàctica de l'Espanyol col·loquial
4. Didàctica de les tàctiques i estratègies pragmàtiques
[DESCRIPCION2_VAL] =>
[DESCRIPCION3_VAL] =>
[ORDEN] => 5
)
[5] => Array
(
[CODIGO_CURSO] => 23321060
[AÑO_CURSO] => 35
[CODIGO] => 16
[NOMBRE_MATERIA] => Aspectes gramaticals problemàtics en la didàctica de l'espanyol com a llengua estrangera I
[NOMBRE_MATERIA_VAL] => Aspectes gramaticals problemàtics en la didàctica de l'espanyol com a llengua estrangera I
[DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3
[DESCRIPCION1] => 1. Què significa saber gramàtica? Què significa explicar gramàtica?
2. Els pronoms àtons. Situacions o estructures argumentals bàsiques i pronoms.
3. Els pronoms àtons. Variacions sobre les estructures bàsiques. Verbs en més d'una
situació.
4. El temps en el verb. La diferència entre les formes "he menjat" i "vaig menjar"
5. L'aspecte en el verb. Les formes "menjava" i "vaig menjar" i les formes compostes.
[DESCRIPCION2] =>
[DESCRIPCION3] =>
[DESCRIPCION1_VAL] => 1. Què significa saber gramàtica? Què significa explicar gramàtica?
2. Els pronoms àtons. Situacions o estructures argumentals bàsiques i pronoms.
3. Els pronoms àtons. Variacions sobre les estructures bàsiques. Verbs en més d'una
situació.
4. El temps en el verb. La diferència entre les formes "he menjat" i "vaig menjar"
5. L'aspecte en el verb. Les formes "menjava" i "vaig menjar" i les formes compostes.
[DESCRIPCION2_VAL] =>
[DESCRIPCION3_VAL] =>
[ORDEN] => 6
)
[6] => Array
(
[CODIGO_CURSO] => 23321060
[AÑO_CURSO] => 35
[CODIGO] => 14
[NOMBRE_MATERIA] => Aspectes gramaticals problemàtics en la didàctica de l'espanyol com a llengua estrangera II
[NOMBRE_MATERIA_VAL] => Aspectes gramaticals problemàtics en la didàctica de l'espanyol com a llengua estrangera II
[DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3
[DESCRIPCION1] => 1. El subjuntiu a l'aula de E/LI: gramàtica i pragmàtica
2. Que plou/plogui! La manera en oracions independents
3. Un noi que parla/parli anglès. La manera en oracions de relatiu
4. M'ha dit que ve/vingui. La manera en oracions substantives
5. Quan tinc/tingui temps, et crido. La manera en oracions adverbials
[DESCRIPCION2] =>
[DESCRIPCION3] =>
[DESCRIPCION1_VAL] => 1. El subjuntiu a l'aula de E/LI: gramàtica i pragmàtica
2. Que plou/plogui! La manera en oracions independents
3. Un noi que parla/parli anglès. La manera en oracions de relatiu
4. M'ha dit que ve/vingui. La manera en oracions substantives
5. Quan tinc/tingui temps, et crido. La manera en oracions adverbials
[DESCRIPCION2_VAL] =>
[DESCRIPCION3_VAL] =>
[ORDEN] => 7
)
[7] => Array
(
[CODIGO_CURSO] => 23321060
[AÑO_CURSO] => 35
[CODIGO] => 12
[NOMBRE_MATERIA] => Desenvolupament de la comprensió i expressió escrita
[NOMBRE_MATERIA_VAL] => Desenvolupament de la comprensió i expressió escrita
[DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3
[DESCRIPCION1] => Desenvolupament de la comprensió lectora
Petita panoràmica sobre la Comprensió Lectora una vista d'ocell en
Pensant per a entrar en matèria
Generalitats sobre la Comprensió Lectora
Llegir en L1 i llegir en L2
La lectura com a activitat d'interacció
Què necessitem en la Comprensió Lectora?
o Estratègies de comprensió lectora
GUIA DOCENT TÍTOLS PROPIS
o Màximes per a recordar
Llegir amb objectius: desglossant les tasques
o Dissenyar activitats entorn d'una lectura
o Exemples de tasques
Bibliografia i referències per a ampliar coneixements
Desenvolupament de l'expressió escrita
Petit qüestionari previ per a escalfar motors
Pensant per a entrar en matèria
Generalitats sobre la EE: breu perspectiva històrica
Què necessitem en la EE?
o Per a què escrivim
o Objectius i estratègies
o L'estructura de cada història
o Els components a tenir en compte
o La unió fa la força: avantatges de l'aprenentatge cooperatiu
Escriure amb objectius: desglossant les tasques
Parts del procés d'escriptura
o Exemples de tasques
[DESCRIPCION2] =>
[DESCRIPCION3] =>
[DESCRIPCION1_VAL] => Desenvolupament de la comprensió lectora
Petita panoràmica sobre la Comprensió Lectora una vista d'ocell en
Pensant per a entrar en matèria
Generalitats sobre la Comprensió Lectora
Llegir en L1 i llegir en L2
La lectura com a activitat d'interacció
Què necessitem en la Comprensió Lectora?
o Estratègies de comprensió lectora
GUIA DOCENT TÍTOLS PROPIS
o Màximes per a recordar
Llegir amb objectius: desglossant les tasques
o Dissenyar activitats entorn d'una lectura
o Exemples de tasques
Bibliografia i referències per a ampliar coneixements
Desenvolupament de l'expressió escrita
Petit qüestionari previ per a escalfar motors
Pensant per a entrar en matèria
Generalitats sobre la EE: breu perspectiva històrica
Què necessitem en la EE?
o Per a què escrivim
o Objectius i estratègies
o L'estructura de cada història
o Els components a tenir en compte
o La unió fa la força: avantatges de l'aprenentatge cooperatiu
Escriure amb objectius: desglossant les tasques
Parts del procés d'escriptura
o Exemples de tasques
[DESCRIPCION2_VAL] =>
[DESCRIPCION3_VAL] =>
[ORDEN] => 8
)
[8] => Array
(
[CODIGO_CURSO] => 23321060
[AÑO_CURSO] => 35
[CODIGO] => 9
[NOMBRE_MATERIA] => L'ensenyament de la cultura hispànica
[NOMBRE_MATERIA_VAL] => L'ensenyament de la cultura hispànica
[DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3
[DESCRIPCION1] => 1 Introducció 2
2 Qüestions prèvies: què entenem per cultura 2
2.1 Les tres dimensions del concepte de cultura a partir dels prefixos pluri-, multi- i inter- (Trujillo, 2005) 5
2.2 El factor cultural en l'adquisició de segones llengües: el model d'aculturació (Schumann, 1986) 8
2.3 El concepte de cultura en la didàctica de l'espanyol com le/l2: cap a una cultura comunicativa 10
3 Documents de referència: PCIC (2006) i MECR (2002: 2017) 12
4 La cultura imaginada (Kramsch, Pavlenko i Norton): fer cultura d'aula 17
5 Proposta d'activitats: conscienciació cultural i socialització rica 19
6 Avaluar la competència intercultural: PEL 22
[DESCRIPCION2] =>
[DESCRIPCION3] =>
[DESCRIPCION1_VAL] => 1 Introducció 2
2 Qüestions prèvies: què entenem per cultura 2
2.1 Les tres dimensions del concepte de cultura a partir dels prefixos pluri-, multi- i inter- (Trujillo, 2005) 5
2.2 El factor cultural en l'adquisició de segones llengües: el model d'aculturació (Schumann, 1986) 8
2.3 El concepte de cultura en la didàctica de l'espanyol com le/l2: cap a una cultura comunicativa 10
3 Documents de referència: PCIC (2006) i MECR (2002: 2017) 12
4 La cultura imaginada (Kramsch, Pavlenko i Norton): fer cultura d'aula 17
5 Proposta d'activitats: conscienciació cultural i socialització rica 19
6 Avaluar la competència intercultural: PEL 22
[DESCRIPCION2_VAL] =>
[DESCRIPCION3_VAL] =>
[ORDEN] => 9
)
[9] => Array
(
[CODIGO_CURSO] => 23321060
[AÑO_CURSO] => 35
[CODIGO] => 1
[NOMBRE_MATERIA] => Claus per a l'aprenentatge del lèxic
[NOMBRE_MATERIA_VAL] => Claus per a l'aprenentatge del lèxic
[DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3
[DESCRIPCION1] => 1. Evolució en l'ensenyament del lèxic
2. L'emmagatzematge del lèxic en el lexicón
3. La creació de xarxes entre paraules, una poderosa estratègia.
4. Lèxic freqüent, bàsic i disponible
5. Raons per a decidir ensenyar una paraula
6. L'anàlisi de necessitats lèxiques
7. Com planificar l'ensenyament del lèxic amb el PCIC
8. L'ensenyament comunicatiu del lèxic.
9. L'ensenyament del lèxic en l'enfocament lèxic.
10. Classificació de tècniques per a l'ensenyament del lèxic
[DESCRIPCION2] =>
[DESCRIPCION3] =>
[DESCRIPCION1_VAL] => 1. Evolució en l'ensenyament del lèxic
2. L'emmagatzematge del lèxic en el lexicón
3. La creació de xarxes entre paraules, una poderosa estratègia.
4. Lèxic freqüent, bàsic i disponible
5. Raons per a decidir ensenyar una paraula
6. L'anàlisi de necessitats lèxiques
7. Com planificar l'ensenyament del lèxic amb el PCIC
8. L'ensenyament comunicatiu del lèxic.
9. L'ensenyament del lèxic en l'enfocament lèxic.
10. Classificació de tècniques per a l'ensenyament del lèxic
[DESCRIPCION2_VAL] =>
[DESCRIPCION3_VAL] =>
[ORDEN] => 10
)
[10] => Array
(
[CODIGO_CURSO] => 23321060
[AÑO_CURSO] => 35
[CODIGO] => 11
[NOMBRE_MATERIA] => La interacció genuïna en la gestió de l'aula de E/LI
[NOMBRE_MATERIA_VAL] => La interacció genuïna en la gestió de l'aula de E/LI
[DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3
[DESCRIPCION1] => 9. La interacció genuïna a l'aula d'ELA
9.1 Maneig de l'aula.
9.1.1 Cap a una definició de maneig de l'aula.
9.1.2 Factors que influeixen en l'adequat maneig de l'aula.
9.1.3 El paper del professor, el paper de l'alumne i el paper del grup.
9.2 Interacció genuïna.
9.2.1 Les dinàmiques per a grups.
9.2.2 L'aprenentatge cooperatiu.
9.2.3 Interacció afectiva i efectiva.
9.3 Les activitats finals a l'aula.
9.3.1 Els suggeriments dels Marcs curriculars de
referència.
9.3.2 Les imposicions del context particular d'ensenyament-aprenentatge.
9.3.3 Les característiques de les activitats comunicatives
genuïnes.
9.4 Propostes de millora.
9.4.1 El docent com a professional reflexiu i les resistències
naturals al canvi.
9.4.2 Integració de les tasques de vida i les tasques de l'aula.
9.4.3 El teatre com a possible espai de comunicació
integral.
9.4.4 Pla d'acció.
[DESCRIPCION2] =>
[DESCRIPCION3] =>
[DESCRIPCION1_VAL] => 9. La interacció genuïna a l'aula d'ELA
9.1 Maneig de l'aula.
9.1.1 Cap a una definició de maneig de l'aula.
9.1.2 Factors que influeixen en l'adequat maneig de l'aula.
9.1.3 El paper del professor, el paper de l'alumne i el paper del grup.
9.2 Interacció genuïna.
9.2.1 Les dinàmiques per a grups.
9.2.2 L'aprenentatge cooperatiu.
9.2.3 Interacció afectiva i efectiva.
9.3 Les activitats finals a l'aula.
9.3.1 Els suggeriments dels Marcs curriculars de
referència.
9.3.2 Les imposicions del context particular d'ensenyament-aprenentatge.
9.3.3 Les característiques de les activitats comunicatives
genuïnes.
9.4 Propostes de millora.
9.4.1 El docent com a professional reflexiu i les resistències
naturals al canvi.
9.4.2 Integració de les tasques de vida i les tasques de l'aula.
9.4.3 El teatre com a possible espai de comunicació
integral.
9.4.4 Pla d'acció.
[DESCRIPCION2_VAL] =>
[DESCRIPCION3_VAL] =>
[ORDEN] => 11
)
[11] => Array
(
[CODIGO_CURSO] => 23321060
[AÑO_CURSO] => 35
[CODIGO] => 13
[NOMBRE_MATERIA] => Disseny curricular i producció de materials didàctics
[NOMBRE_MATERIA_VAL] => Disseny curricular i producció de materials didàctics
[DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3
[DESCRIPCION1] => 1. Aspectes relacionats amb l'aprenentatge de llengües propi.
2. La creació de material didàctic.
3. Anàlisi crítica de material didàctic
4. Esbós d'una seqüència didàctica.
[DESCRIPCION2] =>
[DESCRIPCION3] =>
[DESCRIPCION1_VAL] => 1. Aspectes relacionats amb l'aprenentatge de llengües propi.
2. La creació de material didàctic.
3. Anàlisi crítica de material didàctic
4. Esbós d'una seqüència didàctica.
[DESCRIPCION2_VAL] =>
[DESCRIPCION3_VAL] =>
[ORDEN] => 12
)
[12] => Array
(
[CODIGO_CURSO] => 23321060
[AÑO_CURSO] => 35
[CODIGO] => 15
[NOMBRE_MATERIA] => Español per a fins específics
[NOMBRE_MATERIA_VAL] => Español per a fins específics
[DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3
[DESCRIPCION1] => 1. Les llengües d'especialitat. Origen, delimitació i característiques. Llengua comuna i
llengua d'especialitat. El perfil del professor d'espanyol amb finalitats professionals.
2. L'espanyol dels negocis. Textos especialitzats, la seva tipologia i característiques
(linguísticas, pragmàtiques i discursives).
3. Una aproximació al disseny curricular d'un curs d'espanyol dels negocis: perfil de l'alumnat,
anàlisi de necessitats, objectius, continguts, metodologia i avaluació.
4. Anàlisi i avaluació de manuals i activitats de comunicació professional destinades
a una classe d'espanyol dels negocis. Disseny i producció de materials.
5. La planificació d'una sessió de classe d'espanyol dels negocis
6. Recursos per al professor dels negocis.
[DESCRIPCION2] =>
[DESCRIPCION3] =>
[DESCRIPCION1_VAL] => 1. Les llengües d'especialitat. Origen, delimitació i característiques. Llengua comuna i
llengua d'especialitat. El perfil del professor d'espanyol amb finalitats professionals.
2. L'espanyol dels negocis. Textos especialitzats, la seva tipologia i característiques
(linguísticas, pragmàtiques i discursives).
3. Una aproximació al disseny curricular d'un curs d'espanyol dels negocis: perfil de l'alumnat,
anàlisi de necessitats, objectius, continguts, metodologia i avaluació.
4. Anàlisi i avaluació de manuals i activitats de comunicació professional destinades
a una classe d'espanyol dels negocis. Disseny i producció de materials.
5. La planificació d'una sessió de classe d'espanyol dels negocis
6. Recursos per al professor dels negocis.
[DESCRIPCION2_VAL] =>
[DESCRIPCION3_VAL] =>
[ORDEN] => 13
)
[13] => Array
(
[CODIGO_CURSO] => 23321060
[AÑO_CURSO] => 35
[CODIGO] => 17
[NOMBRE_MATERIA] => L'ensenyament de la literatura d'ELA
[NOMBRE_MATERIA_VAL] => L'ensenyament de la literatura d'ELA
[DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3
[DESCRIPCION1] => 1. Ensenyament de la literatura i el cinema des d'una perspectiva cultural.
2. Processos de colonització i descolonització cultural: l'art i la cultura en una pràctica
intercultural.
3. Literatura i societat a l'entorn de E/LI.
4. Cinema i societat en l'entorn E/LI.
5. Cap a una didàctica transformadora de la literatura i el cinema. Pedagogia de l'oprimit,
didàctica de l'emancipació i pràctica crítica a l'aula de E/LI.
[DESCRIPCION2] =>
[DESCRIPCION3] =>
[DESCRIPCION1_VAL] => 1. Ensenyament de la literatura i el cinema des d'una perspectiva cultural.
2. Processos de colonització i descolonització cultural: l'art i la cultura en una pràctica
intercultural.
3. Literatura i societat a l'entorn de E/LI.
4. Cinema i societat en l'entorn E/LI.
5. Cap a una didàctica transformadora de la literatura i el cinema. Pedagogia de l'oprimit,
didàctica de l'emancipació i pràctica crítica a l'aula de E/LI.
[DESCRIPCION2_VAL] =>
[DESCRIPCION3_VAL] =>
[ORDEN] => 14
)
[14] => Array
(
[CODIGO_CURSO] => 23321060
[AÑO_CURSO] => 35
[CODIGO] => 2
[NOMBRE_MATERIA] => L'avaluació de l'estudiant i del professorat d'espanyol com a llengua estrangera
[NOMBRE_MATERIA_VAL] => L'avaluació de l'estudiant i del professorat d'espanyol com a llengua estrangera
[DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3
[DESCRIPCION1] => 1. Conceptes bàsics d'avaluació. Tipus d'avaluació i propòsits.
2. Eines i procediments d'avaluació.
3. Avaluació de la llengua en ús. Avaluació de tasques comunicatives.
4. La retroalimentació i l'avaluació per a l'aprenentatge.
[DESCRIPCION2] =>
[DESCRIPCION3] =>
[DESCRIPCION1_VAL] => 1. Conceptes bàsics d'avaluació. Tipus d'avaluació i propòsits.
2. Eines i procediments d'avaluació.
3. Avaluació de la llengua en ús. Avaluació de tasques comunicatives.
4. La retroalimentació i l'avaluació per a l'aprenentatge.
[DESCRIPCION2_VAL] =>
[DESCRIPCION3_VAL] =>
[ORDEN] => 15
)
[15] => Array
(
[CODIGO_CURSO] => 23321060
[AÑO_CURSO] => 35
[CODIGO] => 7
[NOMBRE_MATERIA] => Pràctiques externes
[NOMBRE_MATERIA_VAL] => Pràctiques externes
[DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3
[DESCRIPCION1] => Conèixer el centre educatiu
Observació i col·laborar amb el professor en classes
Proposada d'actuació i de possibles millores
Dissenyar material didàctic i sistema d'avaluació
Pràctica docent, gestió d'aula, i avaluació
Elaboració de la memòria
[DESCRIPCION2] =>
[DESCRIPCION3] =>
[DESCRIPCION1_VAL] => Conèixer el centre educatiu
Observació i col·laborar amb el professor en classes
Proposada d'actuació i de possibles millores
Dissenyar material didàctic i sistema d'avaluació
Pràctica docent, gestió d'aula, i avaluació
Elaboració de la memòria
[DESCRIPCION2_VAL] =>
[DESCRIPCION3_VAL] =>
[ORDEN] => 16
)
[16] => Array
(
[CODIGO_CURSO] => 23321060
[AÑO_CURSO] => 35
[CODIGO] => 4
[NOMBRE_MATERIA] => Treball final de Màster
[NOMBRE_MATERIA_VAL] => Treball final de Màster
[DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3
[DESCRIPCION1] => 1. Elaboració de materials (unitat didàctica sobre un tema o matèria determinat).
2. Estudi particular.
[DESCRIPCION2] =>
[DESCRIPCION3] =>
[DESCRIPCION1_VAL] => 1. Elaboració de materials (unitat didàctica sobre un tema o matèria determinat).
2. Estudi particular.
[DESCRIPCION2_VAL] =>
[DESCRIPCION3_VAL] =>
[ORDEN] => 17
)
)
[professors] => Array
(
[0] => Array
(
[DNI] => emp184217
[NOMBRE_PERSONA] => Montserrat
[APELLIDOS] => Alonso Cuenca
[PDI] => 4
[DEPARTAMENTO_FACULTAD] =>
[CARGO_FACULTAD] =>
[NPI] =>
[EMAIL_FACULTAD] =>
[CARGO_EMPRESA] => Fundación International Education of Students, IES-Madrid.
[DIRECCION_URL_POSTGRADO] =>
[URL_LINKEDIN_POSTGRADO] =>
)
[1] => Array
(
[DNI] => uni24681
[NOMBRE_PERSONA] => Mª Begoña
[APELLIDOS] => Blanco Paniagua
[PDI] => 3
[DEPARTAMENTO_FACULTAD] =>
[CARGO_FACULTAD] =>
[NPI] =>
[EMAIL_FACULTAD] =>
[CARGO_EMPRESA] => Centro de Idiomas de la Universidad de Deusto
[DIRECCION_URL_POSTGRADO] =>
[URL_LINKEDIN_POSTGRADO] =>
)
[2] => Array
(
[DNI] => uni1063
[NOMBRE_PERSONA] => Emilio Antonio
[APELLIDOS] => Briz Gómez
[PDI] => 1
[DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Filologia Espanyola. Universitat de València
[CARGO_FACULTAD] => Catedrático/a de Universidad
[NPI] => G1078
[EMAIL_FACULTAD] => emilio.a.briz@uv.es
[CARGO_EMPRESA] =>
[DIRECCION_URL_POSTGRADO] =>
[URL_LINKEDIN_POSTGRADO] =>
)
[3] => Array
(
[DNI] => uni65091
[NOMBRE_PERSONA] => Adrián
[APELLIDOS] => Cabedo Nebot
[PDI] => 1
[DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Filologia Espanyola. Universitat de València
[CARGO_FACULTAD] => Profesor/a Titular de Universidad
[NPI] => I6927
[EMAIL_FACULTAD] => canea@uv.es
[CARGO_EMPRESA] =>
[DIRECCION_URL_POSTGRADO] =>
[URL_LINKEDIN_POSTGRADO] =>
)
[4] => Array
(
[DNI] => uni68766
[NOMBRE_PERSONA] => Dayane Mónica
[APELLIDOS] => Cordeiro
[PDI] => 3
[DEPARTAMENTO_FACULTAD] =>
[CARGO_FACULTAD] =>
[NPI] =>
[EMAIL_FACULTAD] =>
[CARGO_EMPRESA] => Profesor/a. Universidad Federal de Pernambuco
[DIRECCION_URL_POSTGRADO] =>
[URL_LINKEDIN_POSTGRADO] =>
)
[5] => Array
(
[DNI] => uni53703
[NOMBRE_PERSONA] => José Manuel
[APELLIDOS] => Foncubierta Muriel
[PDI] => 3
[DEPARTAMENTO_FACULTAD] =>
[CARGO_FACULTAD] =>
[NPI] =>
[EMAIL_FACULTAD] =>
[CARGO_EMPRESA] => Profesor/a. Universidad de La Rioja
[DIRECCION_URL_POSTGRADO] =>
[URL_LINKEDIN_POSTGRADO] =>
)
[6] => Array
(
[DNI] => emp184220
[NOMBRE_PERSONA] => Ana Indira
[APELLIDOS] => Franco Cordón
[PDI] => 4
[DEPARTAMENTO_FACULTAD] =>
[CARGO_FACULTAD] =>
[NPI] =>
[EMAIL_FACULTAD] =>
[CARGO_EMPRESA] => Universidad Europea de Madrid. Colaboradora del Instituto Cervantes
[DIRECCION_URL_POSTGRADO] =>
[URL_LINKEDIN_POSTGRADO] =>
)
[7] => Array
(
[DNI] => emp255758
[NOMBRE_PERSONA] => Begoña
[APELLIDOS] => García Migura
[PDI] => 4
[DEPARTAMENTO_FACULTAD] =>
[CARGO_FACULTAD] =>
[NPI] =>
[EMAIL_FACULTAD] =>
[CARGO_EMPRESA] => Institut des langues vivantes. Université catholique de Louvain
[DIRECCION_URL_POSTGRADO] =>
[URL_LINKEDIN_POSTGRADO] =>
)
[8] => Array
(
[DNI] => emp184218
[NOMBRE_PERSONA] => Pablo
[APELLIDOS] => Garrido Ventín
[PDI] => 4
[DEPARTAMENTO_FACULTAD] =>
[CARGO_FACULTAD] =>
[NPI] =>
[EMAIL_FACULTAD] =>
[CARGO_EMPRESA] => Coordinador Dpto. de Español en DIFUSIÓN, Centro de Investigación y Publicaciones de Idiomas.
[DIRECCION_URL_POSTGRADO] =>
[URL_LINKEDIN_POSTGRADO] =>
)
[9] => Array
(
[DNI] => uni22159
[NOMBRE_PERSONA] => Virginia
[APELLIDOS] => González García
[PDI] => 1
[DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Filologia Espanyola. Universitat de València
[CARGO_FACULTAD] => Contratado/a Doctor/a
[NPI] => H0658
[EMAIL_FACULTAD] => virgina.gonzalez@uv.es
[CARGO_EMPRESA] =>
[DIRECCION_URL_POSTGRADO] =>
[URL_LINKEDIN_POSTGRADO] =>
)
[10] => Array
(
[DNI] => emp22812
[NOMBRE_PERSONA] => Marta
[APELLIDOS] => Higueras García
[PDI] => 4
[DEPARTAMENTO_FACULTAD] =>
[CARGO_FACULTAD] =>
[NPI] =>
[EMAIL_FACULTAD] =>
[CARGO_EMPRESA] => Instituto Cervantes
[DIRECCION_URL_POSTGRADO] =>
[URL_LINKEDIN_POSTGRADO] =>
)
[11] => Array
(
[DNI] => uni70214
[NOMBRE_PERSONA] => Dorota María
[APELLIDOS] => Kotwica
[PDI] => 1
[DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Filologia Espanyola. Universitat de València
[CARGO_FACULTAD] => Ayudante/a Doctor/a
[NPI] => M2052
[EMAIL_FACULTAD] => dokot@uv.es
[CARGO_EMPRESA] =>
[DIRECCION_URL_POSTGRADO] =>
[URL_LINKEDIN_POSTGRADO] =>
)
[12] => Array
(
[DNI] => emp407448
[NOMBRE_PERSONA] => María
[APELLIDOS] => Molés Moreno
[PDI] => 4
[DEPARTAMENTO_FACULTAD] =>
[CARGO_FACULTAD] =>
[NPI] =>
[EMAIL_FACULTAD] =>
[CARGO_EMPRESA] => Profesora del Centre dIdiomes de la Universitat de València.
[DIRECCION_URL_POSTGRADO] =>
[URL_LINKEDIN_POSTGRADO] =>
)
[13] => Array
(
[DNI] => uni55393
[NOMBRE_PERSONA] => Carles
[APELLIDOS] => Navarro Carrascosa
[PDI] => 1
[DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Filologia Espanyola. Universitat de València
[CARGO_FACULTAD] => Profesor/a Asociado de Universidad
[NPI] => M6904
[EMAIL_FACULTAD] => carnaca4@uv.es
[CARGO_EMPRESA] =>
[DIRECCION_URL_POSTGRADO] =>
[URL_LINKEDIN_POSTGRADO] =>
)
[14] => Array
(
[DNI] => emp47495
[NOMBRE_PERSONA] => Antonio
[APELLIDOS] => Orta Gracia
[PDI] => 4
[DEPARTAMENTO_FACULTAD] =>
[CARGO_FACULTAD] =>
[NPI] =>
[EMAIL_FACULTAD] =>
[CARGO_EMPRESA] => Director Académico Departamento Español y de Formación de Profesores. CLIC International House Sevilla
[DIRECCION_URL_POSTGRADO] =>
[URL_LINKEDIN_POSTGRADO] =>
)
[15] => Array
(
[DNI] => uni59051
[NOMBRE_PERSONA] => Jaume
[APELLIDOS] => Peris Blanes
[PDI] => 1
[DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Filologia Espanyola. Universitat de València
[CARGO_FACULTAD] => Profesor/a Titular de Universidad
[NPI] => I4132
[EMAIL_FACULTAD] => peblajau@uv.es
[CARGO_EMPRESA] =>
[DIRECCION_URL_POSTGRADO] =>
[URL_LINKEDIN_POSTGRADO] =>
)
[16] => Array
(
[DNI] => uni24683
[NOMBRE_PERSONA] => Raquel
[APELLIDOS] => Pinilla Gómez
[PDI] => 3
[DEPARTAMENTO_FACULTAD] =>
[CARGO_FACULTAD] =>
[NPI] =>
[EMAIL_FACULTAD] =>
[CARGO_EMPRESA] => Contratado/a Doctor/a. Universidad Rey Juan Carlos
[DIRECCION_URL_POSTGRADO] =>
[URL_LINKEDIN_POSTGRADO] =>
)
[17] => Array
(
[DNI] => emp376134
[NOMBRE_PERSONA] => Gloria
[APELLIDOS] => Pitarch Ibáñez
[PDI] => 4
[DEPARTAMENTO_FACULTAD] =>
[CARGO_FACULTAD] =>
[NPI] =>
[EMAIL_FACULTAD] =>
[CARGO_EMPRESA] => Licenciatura en Filología Hispánica
[DIRECCION_URL_POSTGRADO] =>
[URL_LINKEDIN_POSTGRADO] =>
)
[18] => Array
(
[DNI] => emp184219
[NOMBRE_PERSONA] => Rocío
[APELLIDOS] => Prieto Prieto
[PDI] => 4
[DEPARTAMENTO_FACULTAD] =>
[CARGO_FACULTAD] =>
[NPI] =>
[EMAIL_FACULTAD] =>
[CARGO_EMPRESA] => New York University en Madrid y autora de materiales de ELE
[DIRECCION_URL_POSTGRADO] =>
[URL_LINKEDIN_POSTGRADO] =>
)
[19] => Array
(
[DNI] => emp377083
[NOMBRE_PERSONA] => Shima
[APELLIDOS] => Salameh Jiménez
[PDI] => 4
[DEPARTAMENTO_FACULTAD] =>
[CARGO_FACULTAD] =>
[NPI] =>
[EMAIL_FACULTAD] =>
[CARGO_EMPRESA] => Coordinadora de Proyectos. Tecnolingüística, S.L.
[DIRECCION_URL_POSTGRADO] =>
[URL_LINKEDIN_POSTGRADO] =>
)
)
[direccio] => Array
(
[0] => Array
(
[0] => Array
(
[DNI] => uni1063
[NOMBRE_PERSONA] => Emilio Antonio
[APELLIDOS] => Briz Gómez
[PDI] => 1
[DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Filologia Espanyola. Universitat de València
[CARGO_FACULTAD] => Catedrático/a de Universidad
[NPI] => G1078
[EMAIL_FACULTAD] => emilio.a.briz@uv.es
[CARGO_EMPRESA] =>
[DIRECCION_URL_POSTGRADO] =>
[URL_LINKEDIN_POSTGRADO] =>
)
)
[1] => Array
(
[0] => Array
(
[DNI] => uni22159
[NOMBRE_PERSONA] => Virginia
[APELLIDOS] => González García
[PDI] => 1
[DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Filologia Espanyola. Universitat de València
[CARGO_FACULTAD] => Contratado/a Doctor/a
[NPI] => H0658
[EMAIL_FACULTAD] => virgina.gonzalez@uv.es
[CARGO_EMPRESA] =>
[DIRECCION_URL_POSTGRADO] =>
[URL_LINKEDIN_POSTGRADO] =>
)
)
[2] => Array
(
[0] => Array
(
[DNI] => uni68766
[NOMBRE_PERSONA] => Dayane Mónica
[APELLIDOS] => Cordeiro
[PDI] => 3
[DEPARTAMENTO_FACULTAD] =>
[CARGO_FACULTAD] =>
[NPI] =>
[EMAIL_FACULTAD] =>
[CARGO_EMPRESA] => Profesor/a. Universidad Federal de Pernambuco
[DIRECCION_URL_POSTGRADO] =>
[URL_LINKEDIN_POSTGRADO] =>
)
)
)
)
Dades generals
Curs acadèmic: Curs 2023/2024
Tipus de curs: Màster de Formació Permanent
Nombre de crèdits: 60.00 Crèdits ECTS
Preinscripció al curs: Hasta el 30/09/2023
Data inici: Octubre 2023
Data fi: Setembre 2024
Matrícula: 1800 € (importe preu públic pendent d'aprovació pel Consell Social Universitat de València.)
900 € (importe preu públic pendent d'aprovació pel Consell Social Universitat de València.) Estudiants que hagen cursat el Diploma en Formació i Actualització de Professors d'Español com a Llengua Estrangera de la Universitat de València en alguna de les seues edicions, obtenint la qualificació d'apte.
Requisits d'accés: Graduats/as o titulats/as en qualsevol Filologia, especialment Filologia hispànica. També es considerarà l'accés a aquest màster de les persones provinents de graus o llicenciatures en l'àrea d'Humanitats o Socials preferiblement amb coneixements de Filologia i/o Lingüística. Estudiants als qui els quedi menys d'un 10% per a obtenir el seu títol de grau en qualsevol Filologia, condicionats a l'obtenció del títol en el mateix any acadèmic.
Modalitat: On-line
Horari i Lloc d'impartició
Lloc d'impartició:
Horari: Flexibilitat horària a causa de la modalitat en línia.,
Més informació
Telèfon: 96 160 30 00
E-mail: informacio@adeituv.es
Objectius del curs
1) Formar al professorat en els principals continguts lingüístics, pragmàtics i culturals de la llengua
espanyola, així com oferir-li possibilitats pràctiques d'endinsar-se en l'experiència de l'ensenyament de l'espanyol.
Leer más
1) Formar al professorat en els principals continguts lingüístics, pragmàtics i culturals de la llengua
espanyola, així com oferir-li possibilitats pràctiques d'endinsar-se en l'experiència de l'ensenyament de l'espanyol.
2) Adquirir o reforçar els principis metodològics per a la didàctica de l'espanyol com a llengua
estrangera.
3) Oferir noves perspectives i potencialitats de la didàctica de l'espanyol com a llengua estrangera, així com
la familiarització amb nous recursos i materials bibliogràfics electrònics i en paper.
Leer menos
Objectius professionals
Docència d'espanyol com a llengua estrangera i com segona llengua.
Leer más
Docència d'espanyol com a llengua estrangera i com segona llengua.
Labors editorials en l'àmbit de l'espanyol com a llengua estrangera i com segona llengua.
Leer menos
1.- QUINA DIFERÈNCIA HI HA ENTRE UN MÀSTER OFICIAL I UN MÀSTER PROPI DE LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA?
S'entén per Màster Oficial el conjunt d'ensenyaments reglats de postgrau amb validesa en tot el territori nacional i en l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES) que han superat un procés d'elaboració i aprovació conforme a les normes legals dictades pel Govern i les Comunitats Autònomes (Lleis, Decrets, Ordres) reconegut en el marc de les normes i acords de l'EEES.
El Màster Propi, es refereix a estudis que han de superar un procés normatiu intern més flexible i diversificat (en la pròpia universitat), pensats per a oferir un tipus de formació concorde a les demandes de la societat.
2.- QUINS TÍTOLS PROPIS OFEREIX LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA?
La Universitat de València renova anualment la seua oferta de títols propis. En aqueixa oferta podem trobar els següents títols de postgrau: Màsters Propis entre 60 i 120 crèdits ECTS, Diplomes d'Especialització entre 25 i 45 crèdits ECTS, Experts Universitaris amb una durada d'entre 11 i 20 crèdits ECTS i Certificats Universitaris d'entre 3 i 10 crèdits ECTS.
Tipus de títols propis | Crèdits | Requisits d'accés |
Títol de Màster Propi | 60-120 ECTS | Titulats o amb un 10% per a finalitzar |
Diploma d'Especialització | 25-45 ECTS | Titulats o amb un 10% per a finalitzar i professionals. |
Títol d'Expert Universitari | 11-20 ECTS | Titulats o amb un 10% per a finalitzar i professionals. |
Certificat universitari | 3-10 ECTS | Condicions d'accés a estudis universitaris i professionals |
3.- QUÈ ÉS UN CRÈDIT ECTS?
ECTS és l'acrònim de European Credits Transfer Sistem. És una forma de mesurar la durada dels estudis universitaris que contempla diferents factors com són l'assistència a sessions teòriques, la realització de treballs pràctics, la dedicació a pràctiques.
4.- ON PUC OBTENIR INFORMACIÓ D'UN CURS EN CONCRET?
En la pàgina web (
https://postgrado.adeituv.es) trobaràs tota la informació referent a cadascun dels títols oferits.
5.- EXISTEIX LA POSSIBILITAT D'OBTENIR ALGUN TIPUS DE CONVALIDACIÓ D'ESTUDIS?
En els títols propis no existeix la possibilitat de convalidació acadèmica. Es tracta d'ofertes formatives que es renoven de forma anual i el pla d'estudis d'una edició a una altra és independent i no convalidable.
6.- QUI EXPEDEIX ELS TÍTOLS DE POSTGRAU?
Els títols propis de la Universitat de València seran expedits pel Rector o Rectora en model normalitzat i quedarà constància en el registre de títols de la Universitat. En aquests títols es farà esment exprés que manquen de caràcter oficial.
7.- POT UN ALUMNE ESTRANGER EL TÍTOL DEL QUAL NO ESTIGA HOMOLOGAT ACCEDIR A AQUESTS ESTUDIS?
Sí, sempre que siga autoritzat per la direcció del Curs.
8.- HE DE REALITZAR UNA PREINSCRIPCIÓ DEL CURS QUE ESTIC INTERESSAT A CURSAR?
Sí, és necessària la preinscripció en el curs corresponent, atenent a les indicacions, de data, lloc i adreça que para aquest curs estiguen publicats en aquest portal Web. Aquesta preinscripció deu anar acompanyada dóna els documents que en cada curs s'especifiquen.
9.- EXISTEIX LA POSSIBILITAT DE SOL·LICITAR BEQUES PER A CURSAR AQUESTS ESTUDIS?
Existeixen diferents convocatòries oferides per diferents entitats per a poder obtenir ajudes per a realitzar un Postgrau Propi de la Universitat de València. Pel seu volum les més sol·licitades són:
Convocatòria d'ajudes Títols Propis de la Universitat de València
http://www.uv.es/uvweb/universitat/ca/estudis-postgrau/titols-propis-postgrau/beques-ajudes-1285848447971.html
10.- EL PAGAMENT QUE REALITZE EN LA MATRÍCULA, QUÈ INCLOU?
El pagament de la taxa de matricula inclou.
L'accés a totes les accions formatives del curs i/o a la plataforma virtual que ho suporte.
El dret a l'obtenció del carnet universitari.
Aquell material que l'adreça del curs estime oportú.
Un segur de responsabilitat civil i accident.
11.- ES POT FRACCIONAR EL PAGAMENT DE LA MATRÍCULA?
Sempre que el seu import supere la quantitat de 500€ i la durada del Curs siga superior a tres mesos, la matrícula es podrà fraccionar:
- En Aquells cursos de més de tres mesos i taxa de matrícula superior a 500 euros i Fins a 1.000 euros, es podrà fraccionar en dos terminis 1/2 en el moment de l'Admissió i 1/2 als dos mesos de començat.
- En aquells cursos de més de tres mesos i taxa de matrícula de més d'1.000 euros es podrà fraccionar en tres terminis 1/3 en el moment de l'admissió; 1/3 als dos mesos de començat i 1/3 als quatre mesos.
- En aquells cursos de més de dos anys es fracciona de la següent manera: el 50% a l'inici del primer curs i el 50% restant a l'inici del segon curs.
12.- EN LA QUANTITAT ABONADA EN MATRICULAR-ME S'INCLOUEN LES TAXES D'EXPEDICIÓ DEL TÍTOL/DIPLOMA?
Les taxes d'emissió de títol o certificat que acredite la realització del curs per part de la Universitat no estan incloses en l'import de la matrícula.
13.- EXISTEIX ALGUN TIPUS DE DESCOMPTE A L'HORA D'ABONAR LA MATRÍCULA?
No a excepció d'aquells aspectes contemplats en la LLEI 32/1999, de 8 d'octubre publicada en el BOE 242 del 9 d'octubre de 1999.
14.- EN QUINS CASOS ES POT RETORNAR L'IMPORT DE LA MATRÍCULA?
Una vegada matriculat a l'estudiant que es done de baixa per causes justificades abans de 10 Dies **habiles transcorreguts des de l'inici del curs se li retornarà el 50% de l'import de la matrícula. L'anul·lació es justificarà sempre per alguna de les següents causes sobrevingudes: malaltia, treball, menyscapte econòmic de la unitat familiar o qualsevol altra causa que, segons el parer del director o directora, es considere equiparable a les anteriors.
15.- ÉS POSSIBLE EL PAGAMENT DE LA MATRÍCULA PER TRANSFERÈNCIA BANCÀRIA?
Solament s'admetrà en casos excepcionals, quan l'alumne residisca en l'estranger o quan resulte impossible el pagament mitjançant el procediment estàndard (rebuts per finestreta -per al primer cobrament- o domiciliació bancària -per als segons pagaments-)
16.- EL PAGAMENT DE LA MATRÍCULA INCLOU ALGUN TIPUS DE SEGUR?
Sí, els alumnes matriculats estan coberts per una Assegurança d'accidents i Responsabilitat a l'entorn del curs.
17.- EXISTEIX LA POSSIBILITAT DE REALITZAR PRÀCTIQUES EN EMPRESES O INSTITUCIONS?
Sí, sempre que ho contemple l'organització dels estudis. Aquestes pràctiques poden formar part del pla d'estudis i en aquest cas les han de realitzar tots els alumnes matriculats o poden ser un complement formatiu addicional a la programació acadèmica i no és necessari que les realitzen tots els alumnes matriculats. Es poden realitzar fins a 900 hores de pràctiques.
18.- ÉS NECESSARI REALITZAR ALGUN CONVENI PER A REALITZAR LES PRÀCTIQUES EN EMPRESES/INSTITUCIONS?
Sí, és necessari subscriure un Conveni entre la Universitat l'empresa/institució per al desenvolupament de les pràctiques. Aquest Conveni es gestionarà pel Director dels estudis a través de la Fundació Universitat Empresa de València i haurà d'arreplegar les dades bàsiques de l'activitat a realitzar durant les pràctiques així com les signatures dels alumnes, tutors de l'empresa i tutors de la Universitat.
19.- QUIN ÉS EL SISTEMA D'AVALUACIÓ?
L'organització de cada curs indicarà els procediments d'avaluació específics, però en qualsevol cas, la superació de proves o exàmens és un requisit necessari per a l'obtenció de Títols Propis. Només quan es finalitza el postgrau i estan les actes es pot sol·licitar el certificat i/o títol acreditatiu de la seua realització.
20.- COM PUC FER LA PREINSCRIPCIÓ A UN CURS?
Pots fer la preinscripció a un títol propi electrònicament a través de l'apartat que trobaràs a la web del mateix.
També pots imprimir la fitxa de preinscripció que s'indica
a continuació, emplenar-la i enviar-la juntament amb tota la documentació sol·licitada per mail a
informacion@adeituv.es o per correu (o en persona) a:
Fundación Universidad Empresa de Valencia
Plaza Virgen de la Paz, 3
46001 Valencia.
AJUDES PER A TÍTOLS PROPIS DE POSTGRAU
Resolució de 30 d'abril de 2019, de la vicerectora d?Estudis i Política Lingüística de la Universitat de València, per la qual es convoca i s?estableixen les bases reguladores de la convocatòria d?ajudes per a cursos de postgrau propis de la Universitat de València, curs acadèmic 2018-2019. Podeu consultar-la punxant en el següent enllaç:
Convocatòria ajudes cursos de postgrau propis 2018/2019
Publicació en el DOGV
FUNDACION ESTATAL PARA LA FORMACION EN EL EMPLEO
Anualment, s'assigna a les empreses una quantia en concepte de crèdit per a formar als seus recursos humans. Una vegada realitzada la Formació, el gasto es deduïx de les cotitzacions a la Seguretat Social. En cas de no utilitzar el crèdit per a la formació dins de l'any en curs, no podrà ser utilitzat l'any següent i l'empresa perdeix eixa quantitat destinada a formació.
Totes les empreses adscrites al Règim General de la Seguretat Social i que realitzen accions formatives per als seus empleats i que cotitzen per formació professional, podran disposar d'un crèdit anual resultat de la quantia ingressada per l'empresa durant l'any anterior.
Per a obtindre més informació sobre este tipus d'ajudes, pot consultar la pàgina web de la Fundación estatal para la formación en el empleo:
https://www.fundae.es/