Expert Universitari en Societats Mediterrànies: Ciutadania i canvis Sociopolítics al Mediterrani

1a Edició - Codi 22323070

Array ( [CODIGO] => 22323070 [EDICION] => 1 [SITUACION] => Aprobado [SITUACION_BIS] => Iniciado [MATRICULA] => 340 [MATRICULA_2] => 0 [MATRICULA_3] => 0 [HORAS] => 18.00 [FECHA_INICIO] => 31/10/2022 [FECHA_FIN] => 15/01/2023 [LUGAR] => Aula Virtual [NOMBRE_EMPRESA_ORGANIZADOR] => Departament de Sociologia i Antropologia Social [FECHA_FIN_PREINSCRIPCION] => 17/10/2022 [AREA] => 2 [NOMBRE_EMPRESA_PATROCINADO] => [NOMBRE_EMPRESA_COLABORADOR] => Fundación Asamblea de Ciudadanos y Ciudadanas del Medeiterráneo [OBSERVACIONES_PREINSCRIPCION] => [TIPO_DOCENCIA] => A distancia [TIPO_DOCENCIA_1] => 3 [TIPO_DOCENCIA_2] => On-line [AULA_VIRTUAL_ADEIT] => 1 [TIPO_CURSO] => Postgrado [TIPO_CURSO_1] => Título Propio de Pos [DIRECCION_URL] => [AÑO_CURSO] => 34 [URL_VIDEO] => [URL_FACEBOOK] => [URL_TWITTER] => [META_TITLE] => [META_DESCRIPTION] => [META_KEYWORDS] => [DIRECCION_CURSO_CORTO] => cambios-sociopoliticos-mediterraneo [GESTOR_NOMBRE] => Nanda [GESTOR_APELLIDOS] => Requena Ortiz [GESTOR_EMAIL] => nanda.requena@fundacions.uv.es [ADMINISTRATIVO_NOMBRE] => Merche [ADMINISTRATIVO_APELLIDOS] => Ivars [ADMINISTRATIVO_EMAIL] => mercedes.ivars@fundacions.uv.es [ES_INTERNO] => 1 [EMAIL_EXTERNO] => informacion@adeituv.es [PREINSCRIPCION_WEB] => 1 [URL_AULA_VIRTUAL] => https://aulavirtual.uv.es [OFERTADO_OTRO] => 0 [ID_CURSO_OFERTADO] => 0 [DESCRIPCION_OFERTADO] => [TELEFONO_EXTERNO] => 96 160 3000 [MATRICULA_PDTE_APROBACION] => 0 [ID_IDIOMA] => 4 [area_curs] => Àrea Jurídic i Social [NOMBRE_CURSO] => Expert Universitari en Societats Mediterrànies: Ciutadania i canvis Sociopolítics al Mediterrani [TITULACION] => Expert Universitari [HORARIO] => Online, [REQUISITOS_TITULACION] => El perfil dels estudiants és un perfil multidisciplinari compost per Estudiants als quals els quede menys d'un 10% per a obtindre el seu títol de grau, interessats, amb titulació universitària, en els diferents àmbits de les ciències socials i un especial interés a aprofundir les qüestions relatives a la regió mediterrània. Aprofundirà en les problemàtiques lligades a la política, la sociologia, la cultura, el medi ambient i la cooperació adoptant un punt de vista internacional. [REQUISITOS_OTROS] => [ARG_VENTA] => -Elaborar un context sobre l'evolució històrica dels països que componen l'espai mediterrani. -Analitzar el marc institucional i jurídic de les institucions supracionales que cohesionen l'organització conjunta mediterrània -Conéixer l'organització de la ciutadania mediterrània en el context global i les institucions polítiques i socials clau en l'àrea. -Desenvolupar elements de diagnòstic per a comprendre els elements específics de la posició política, estratègica i cultural del Veïnatge Nord-Sud -Analitzar la pluralitat de problemàtiques en la gestió de l'energia, protecció del medi ambient. -Diagnosticar l'estat dels drets humans al Mediterrani: proposar opcions de projectes dirigits a millorar l'aplicació de la perspectiva de gènere en les iniciatives polítiques. -Adquirir pensament estratègic per a valorar el capital humà de l'àrea mediterrània i les potencialitats de la joventut, especialment de les zones vulnerables en la riba sud. [ARG_VENTA2] => [AÑO_CURSO_DESC] => [MODALIDAD_EVALUACION] => La metodologia en línia permet traslladar l'experiència formativa a l'AULA VIRTUAL de la UV, on l'alumnat i el professorat podran adquirir i intercanviar coneixements independentment del moment i del lloc on es troben. L'Aula Virtual es constitueix com un entorn de: " trobada, " intercanvi, " i aprenentatge dinàmic. Els participants disposen d'una clau personalitzada que permet l'accés al curs des de qualsevol ordinador connectat a Internet i des de qualsevol navegador Web i sistema operatiu. MATERIALS I RECURSOS ADEQUATS L'alumnat té a la seua disposició a l'Aula Virtual tot el material didàctic que compon el programa del curs. A més comptarà, en el seu cas, amb un conjunt de recursos addicionals que permetran al professorat complementar la seua docència: Materials multimèdia, vídeos a través d'un servei de vídeo *streaming, arxius *PowerPoint (amb àudios que expliquen les diapositives), continguts redactats que es faciliten en arxius format PDF, galeria d'imatges, enllaços d'interés, bibliografia, etc. que seran eines de suport per a aprofundir en els coneixements del curs. COMUNICACIÓ CONSTANT Durant el desenvolupament de l'activitat formativa, els participants disposaran de diverses eines de comunicació, com els fòrums, xats, videoconferències i la missatgeria/tutoria interna. 1.Els FÒRUMS de debat són espais compartits per tots els participants (alumnat i professorat) que permeten l'intercanvi d'idees, així com resoldre dubtes, proposar debats i respondre qüestions. També permeten intercanviar arxius per a realitzar activitats determinades en grup. "Els fòrums fomenten la participació, la col·laboració i el treball en equip. Estan sempre disponibles i l'alumnat decideix quan realitza la seua aportació, triant el moment que millor s'adapta al seu horari. 2.se ofereix també la possibilitat de comunicar-se en temps real a través d'un XAT. Aquest mecanisme és útil quan diversos participants desitgen debatre sobre un tema en concret d'una manera simultània i sincrònica. 3.L'Aula Virtual disposa d'un sistema de VIDEOCONFERÈNCIA que permetrà aprofundir en diferents continguts, discutir casos pràctics, i assistir a presentacions en les quals els alumnes poden realitzar preguntes i compartir experiències. 4.Un eix fonamental en la formació en línia és el seguiment personal dut a terme pels tutors del curs, ajudant a aprofundir i afermar els conceptes clau i resolent els dubtes i consultes particulars a través d'un sistema de TUTORIA personal. [MODALIDAD_EVALUACION2] => [OBSERVACION_MATRICULA_1] => [OBSERVACION_MATRICULA_2] => [OBSERVACION_MATRICULA_3] => [SALIDA_PROFESIONAL] => En el context d'emergència mediterrània, marcada pel X aniversari de les primaveres mediterrànies que van derivar en guerres enquistades, major desigualtat i revoltes ciutadanes obertes i encara latents, agreujada per les nefastes conseqüències de la crisi sanitària de la Covid-19, la Facultat de Ciències Socials de la Universitat de València i la Fundació Assemblea de Ciutadans i Ciutadanes del Mediterrani (FACM), consideren pertinent posar en marxa un diploma d'expert universitari que aproxime les qüestions actuals respecte de la ciutadania de la regió mediterrània i els canvis socials que es produeixen en la conca. És un contingut únic d'aquestes característiques que s'ofereix en la Universitat de València. Les eixides professionals d'aquest diploma són: sociologia, relacions internacionals, anàlisis politológico, agències i institucions internacionals, cooperació internacional. [ANO_CURSO_DESC] => Curs 2022/2023 [programa] => Array ( [0] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 22323070 [AÑO_CURSO] => 34 [CODIGO] => 1 [NOMBRE_MATERIA] => Geografia humana del Mediterrani [NOMBRE_MATERIA_VAL] => Geografia humana del Mediterrani [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => 1. Geografia humana del Mediterrani com a mar entre terres: unitat, centralitat i condició de pont. 2. Una breu aproximació a la història contemporània del Mediterrani (I): revolucions liberals, industrialitzacions, independències, colonitzacions i declivi final del Sultanat Otomà. 3. Una breu aproximació a la història contemporània del Mediterrani (II): de la Primera a la Segona Guerra Mundial. 4.Una breu aproximació a la història contemporània del Mediterrani (III): Guerra Freda i "descolonitzacions" 5. El nou (dónes)ordre mundial: el mite del xoc de civilitzacions, la islamofòbia i la disjuntiva entre la Unió pel Mediterrani i la Europa fortalesa. [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => 1. Geografia humana del Mediterrani com a mar entre terres: unitat, centralitat i condició de pont. 2. Una breu aproximació a la història contemporània del Mediterrani (I): revolucions liberals, industrialitzacions, independències, colonitzacions i declivi final del Sultanat Otomà. 3. Una breu aproximació a la història contemporània del Mediterrani (II): de la Primera a la Segona Guerra Mundial. 4.Una breu aproximació a la història contemporània del Mediterrani (III): Guerra Freda i "descolonitzacions" 5. El nou (dónes)ordre mundial: el mite del xoc de civilitzacions, la islamofòbia i la disjuntiva entre la Unió pel Mediterrani i la Europa fortalesa. [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 1 ) [1] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 22323070 [AÑO_CURSO] => 34 [CODIGO] => 2 [NOMBRE_MATERIA] => Conflictes mediterranis: les desigualtats socials, polítiques, econòmiques i culturals [NOMBRE_MATERIA_VAL] => Conflictes mediterranis: les desigualtats socials, polítiques, econòmiques i culturals [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => 1. Introducció a l'Orient Mitjà i el Nord d'Àfrica. Es farà ací un recorregut dels elements els més importants que han influït a la regió i la seua identitat: successions dinàstiques, evolucions religioses, construcció del fet nacional i la seua importància menja referent identitari parell els estats i les poblacions 2. L'Orient Mitjà i el Nord d'Àfrica i les seues interaccions amb la resta del món. Es farà ací un enfocament sobre la manera per la qual les polítiques desenvolupades de part de països estrangers van acabar influint en les realitats de la regió, amb enfocament en la història contemporània (finals de la segona guerra mundial, guerra freda i anys 1990 d'ara en avant). 3. Conflictes i referents regionals. Farem ací un gènesi dels conflictes els més importants de la regió i de perquè van tindre o continuen tenint importància, des del conflicte entre israelians i palestins fins a l'assumpte del Sàhara occidental passant per la guerra entre l'Iran i l'Iraq (1980-1988), la guerra del Golf (1991) així com la invasió de l'Iraq (2003). 4. La primavera àrab. Explicarem ací la importància de la primavera àrab: perquè va ocórrer, perquè es va estendre a tota la regió, que ens diu sobre les societats contemporànies i les seues aspiracions, com va ser el paper dels actors estrangers/internacionals i que van aconseguir els ciutadans de la regió al final? 5. Els nous actors regionals. L'espai Orient Mitjà i el Nord d'Àfrica ha vist, al llarg dels anys passats, sorgir o tornar - diversos nous actors influents. Entre ells, Rússia, la Xina, així com Turquia i l'Iran. Els alumnes aprendran més sobre aquesta tendència, les seues raons, les implicacions a mitjà i llarg termini, i que ens indica aquesta situació sobre la realitat de la regió. [DESCRIPCION2] => 6. Quin futur(s) per a l'Orient mitjà i el Nord d'Àfrica? Parlarem ací dels escenaris els més lògics que podrien ocórrer a la regió a llarg termini: actors estrangers influents, actors regionals amb impacte durador, estat d'evolució de l'economia, com la religió i les societats podrien acabar evolucionant també tenint en compte aquests paràmetres, entre altres qüestions importants per al futur de la regió i de la seua població. [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => 1. Introducció a l'Orient Mitjà i el Nord d'Àfrica. Es farà ací un recorregut dels elements els més importants que han influït a la regió i la seua identitat: successions dinàstiques, evolucions religioses, construcció del fet nacional i la seua importància menja referent identitari parell els estats i les poblacions 2. L'Orient Mitjà i el Nord d'Àfrica i les seues interaccions amb la resta del món. Es farà ací un enfocament sobre la manera per la qual les polítiques desenvolupades de part de països estrangers van acabar influint en les realitats de la regió, amb enfocament en la història contemporània (finals de la segona guerra mundial, guerra freda i anys 1990 d'ara en avant). 3. Conflictes i referents regionals. Farem ací un gènesi dels conflictes els més importants de la regió i de perquè van tindre o continuen tenint importància, des del conflicte entre israelians i palestins fins a l'assumpte del Sàhara occidental passant per la guerra entre l'Iran i l'Iraq (1980-1988), la guerra del Golf (1991) així com la invasió de l'Iraq (2003). 4. La primavera àrab. Explicarem ací la importància de la primavera àrab: perquè va ocórrer, perquè es va estendre a tota la regió, que ens diu sobre les societats contemporànies i les seues aspiracions, com va ser el paper dels actors estrangers/internacionals i que van aconseguir els ciutadans de la regió al final? 5. Els nous actors regionals. L'espai Orient Mitjà i el Nord d'Àfrica ha vist, al llarg dels anys passats, sorgir o tornar - diversos nous actors influents. Entre ells, Rússia, la Xina, així com Turquia i l'Iran. Els alumnes aprendran més sobre aquesta tendència, les seues raons, les implicacions a mitjà i llarg termini, i que ens indica aquesta situació sobre la realitat de la regió. [DESCRIPCION2_VAL] => 6. Quin futur(s) per a l'Orient mitjà i el Nord d'Àfrica? Parlarem ací dels escenaris els més lògics que podrien ocórrer a la regió a llarg termini: actors estrangers influents, actors regionals amb impacte durador, estat d'evolució de l'economia, com la religió i les societats podrien acabar evolucionant també tenint en compte aquests paràmetres, entre altres qüestions importants per al futur de la regió i de la seua població. [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 2 ) [2] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 22323070 [AÑO_CURSO] => 34 [CODIGO] => 3 [NOMBRE_MATERIA] => Emergència mediterrània: Crisi climàtica, sostenibilitat i transició agroalimentària al Mediterrani [NOMBRE_MATERIA_VAL] => Emergència mediterrània: Crisi climàtica, sostenibilitat i transició agroalimentària al Mediterrani [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => Introducció a l'anàlisi de la sostenibilitat.- Sostenibilitat ambiental i sostenibilitat social. Els conceptes de crisi climàtica, *translimitación, descens, decreixement, col·lapse, transició ecològica, transició energètica i transició agroalimentària. Les mesures de la sostenibilitat: indicadors. Ecosistemes aquàtics i serveis eco-sistèmics. Manteniment dels ecosistemes i renovació del cicle hidrològic. Límits i possibilitats de substitució en escenaris de canvi climàtic. Satisfacció de necessitats i priorització dels usos. Els drets humans a l'aigua i el sanejament. Els usos de l'aigua en la producció. Agricultura, energia, indústria i serveis. La investigació social de la crisi ecològic-social en la globalització neoliberal. La investigació sociològica i l'obertura qualitativa en l'anàlisi dels conflictes ecològic-socials. La democratització del coneixement científic i la comunicació a la societat dels conflictes ecològic-socials. [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => Introducció a l'anàlisi de la sostenibilitat.- Sostenibilitat ambiental i sostenibilitat social. Els conceptes de crisi climàtica, *translimitación, descens, decreixement, col·lapse, transició ecològica, transició energètica i transició agroalimentària. Les mesures de la sostenibilitat: indicadors. Ecosistemes aquàtics i serveis eco-sistèmics. Manteniment dels ecosistemes i renovació del cicle hidrològic. Límits i possibilitats de substitució en escenaris de canvi climàtic. Satisfacció de necessitats i priorització dels usos. Els drets humans a l'aigua i el sanejament. Els usos de l'aigua en la producció. Agricultura, energia, indústria i serveis. La investigació social de la crisi ecològic-social en la globalització neoliberal. La investigació sociològica i l'obertura qualitativa en l'anàlisi dels conflictes ecològic-socials. La democratització del coneixement científic i la comunicació a la societat dels conflictes ecològic-socials. [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 3 ) [3] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 22323070 [AÑO_CURSO] => 34 [CODIGO] => 4 [NOMBRE_MATERIA] => Drets Humans al Mediterrani [NOMBRE_MATERIA_VAL] => Drets Humans al Mediterrani [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => 1.Context general: la situació dels Drets Humans al Mediterrani. 2.Iniciatives polítiques de protecció dels Drets Humans als països mediterranis. 3.Mobilització social i defensa dels drets humans en el camp de la lluita per la democràcia. 4.Mobilització social i defensa dels drets humans en el camp de les migracions, el refugi i la lluita contra el racisme. 5.Mobilització social i defensa dels drets humans en el camp de la igualtat de gènere i la llibertat sexual. [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => 1.Context general: la situació dels Drets Humans al Mediterrani. 2.Iniciatives polítiques de protecció dels Drets Humans als països mediterranis. 3.Mobilització social i defensa dels drets humans en el camp de la lluita per la democràcia. 4.Mobilització social i defensa dels drets humans en el camp de les migracions, el refugi i la lluita contra el racisme. 5.Mobilització social i defensa dels drets humans en el camp de la igualtat de gènere i la llibertat sexual. [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 4 ) [4] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 22323070 [AÑO_CURSO] => 34 [CODIGO] => 5 [NOMBRE_MATERIA] => Identitats mediterrànies: Diversitat cultural, religiosa, política i cultural [NOMBRE_MATERIA_VAL] => Identitats mediterrànies: Diversitat cultural, religiosa, política i cultural [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => 1. Repensar els fonaments conceptuals de la identitat i la diversitat 2. La diversitat com a patrimoni cultural dels països del Mediterrani 3. La diversitat i la identitat des d'una perspectiva de gènere 4. Les minories ètniques i lingüístiques entre reivindicacions identitàries i reconeixement 5. Les religions al Mediterrani : vivències i convivència 6. Polítiques de gestió de la diversitat i del multiculturalisme en les societats mediterrànies 7. La representació de la diversitat i les minories en els discurs mediàtics [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => 1. Repensar els fonaments conceptuals de la identitat i la diversitat 2. La diversitat com a patrimoni cultural dels països del Mediterrani 3. La diversitat i la identitat des d'una perspectiva de gènere 4. Les minories ètniques i lingüístiques entre reivindicacions identitàries i reconeixement 5. Les religions al Mediterrani : vivències i convivència 6. Polítiques de gestió de la diversitat i del multiculturalisme en les societats mediterrànies 7. La representació de la diversitat i les minories en els discurs mediàtics [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 5 ) [5] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 22323070 [AÑO_CURSO] => 34 [CODIGO] => 6 [NOMBRE_MATERIA] => Els actors internacionals: institucions, organitzacions, diplomàcia regional, política i cultural [NOMBRE_MATERIA_VAL] => Els actors internacionals: institucions, organitzacions, diplomàcia regional, política i cultural [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => 1.Història del procés d'integració Mediterrània. Aquesta introducció històrica permetrà exposar les bases cronològiques i els marcs institucionals en els quals s'ha desenvolupat la integració mediterrània durant els 30 últims anys. Aquest marc global i molt enfocat a l'àmbit estatal, ens permetrà establir les bases per a altres formes i escales de cooperació gràcies a l'estudi d'aquest procés històric. 2.la integració Mediterrània o Euro-Mediterrània. Aquesta part de l'assignatura es formularà com una mirada crítica als processos d'integració regional i ens permetrà posar en relleu les distincions de configuració, de mobilització i de lideratge que suggereixen els diferents processos d'integració regional. A més, també podrem identificar les dinàmiques de poder entre les ribes Sud-Nord i Aquest-Oest. 3.Escales de les cooperacions Mediterrànies (Estats, Regions, Ciutats). Aquesta part es consagrarà a les diferents escales de cooperació que vagen més enllà del marc estatal des de la seua visió més estricta. Aquesta part consistirà a establir un *mapping de les iniciatives de cooperació i/o diplomàcia mediterrània que no siguen dutes a terme pels poders estatals. S'identificaran així noves dinàmiques i iniciatives de diplomàcia regional/parlamentària/municipal que es presentaran a través de les seues accions concretes i representants d'aquestes iniciatives. 4.la cooperació Regional sectorial (economia, cultura, .). Aquesta part suposarà l'examinació de les iniciatives de cooperació regional que isquen del marc polític des de la seua visió més estricta. Aquesta part consistirà a emetre un panorama de les accions de cooperació i/o diplomàcia mediterrània dutes a terme dins dels àmbits culturals, econòmics, tecnològics [DESCRIPCION2] => 5.Integració ciutadana, la cooperació entre les Societats civils. Aquesta última part de l'assignatura identifica la integració regional de les societats civils com a via alternativa/complementària a les dinàmiques que s'hagen presentat fins a aquesta part del temari. Dins d'aquest marc es presentaran dinàmiques de convergència dels moviments socials i iniciatives de diplomàcia ciutadana tant dins de l'àmbit polític com cultural i econòmic. [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => 1.Història del procés d'integració Mediterrània. Aquesta introducció històrica permetrà exposar les bases cronològiques i els marcs institucionals en els quals s'ha desenvolupat la integració mediterrània durant els 30 últims anys. Aquest marc global i molt enfocat a l'àmbit estatal, ens permetrà establir les bases per a altres formes i escales de cooperació gràcies a l'estudi d'aquest procés històric. 2.la integració Mediterrània o Euro-Mediterrània. Aquesta part de l'assignatura es formularà com una mirada crítica als processos d'integració regional i ens permetrà posar en relleu les distincions de configuració, de mobilització i de lideratge que suggereixen els diferents processos d'integració regional. A més, també podrem identificar les dinàmiques de poder entre les ribes Sud-Nord i Aquest-Oest. 3.Escales de les cooperacions Mediterrànies (Estats, Regions, Ciutats). Aquesta part es consagrarà a les diferents escales de cooperació que vagen més enllà del marc estatal des de la seua visió més estricta. Aquesta part consistirà a establir un *mapping de les iniciatives de cooperació i/o diplomàcia mediterrània que no siguen dutes a terme pels poders estatals. S'identificaran així noves dinàmiques i iniciatives de diplomàcia regional/parlamentària/municipal que es presentaran a través de les seues accions concretes i representants d'aquestes iniciatives. 4.la cooperació Regional sectorial (economia, cultura, .). Aquesta part suposarà l'examinació de les iniciatives de cooperació regional que isquen del marc polític des de la seua visió més estricta. Aquesta part consistirà a emetre un panorama de les accions de cooperació i/o diplomàcia mediterrània dutes a terme dins dels àmbits culturals, econòmics, tecnològics [DESCRIPCION2_VAL] => 5.Integració ciutadana, la cooperació entre les Societats civils. Aquesta última part de l'assignatura identifica la integració regional de les societats civils com a via alternativa/complementària a les dinàmiques que s'hagen presentat fins a aquesta part del temari. Dins d'aquest marc es presentaran dinàmiques de convergència dels moviments socials i iniciatives de diplomàcia ciutadana tant dins de l'àmbit polític com cultural i econòmic. [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 6 ) ) [professors] => Array ( [0] => Array ( [DNI] => uni71127 [NOMBRE_PERSONA] => Hassan [APELLIDOS] => Arabi [PDI] => 3 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Profesor del Departamento de Estudios Hispánicos de la Universidad Mohamed I de Nador y miembro del Observatorio contra el Racismo y la Intolerancia de la Comunidad de Madrid [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [1] => Array ( [DNI] => uni66561 [NOMBRE_PERSONA] => María Dolores [APELLIDOS] => Bañón Castellón [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => Profesora Asociada de Universidad. Departament de Teoria dels Llenguatges i Ciències de la Comunicació. Universitat de València [NPI] => I4293 [EMAIL_FACULTAD] => madoba@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [2] => Array ( [DNI] => uni73026 [NOMBRE_PERSONA] => Naima [APELLIDOS] => Benaicha Ziani [PDI] => 3 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Profesora asociada de Estudios Árabes e Islámicos y Gestora de Proyectos Institucionales de la Universidad de Alicante [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [3] => Array ( [DNI] => emp392114 [NOMBRE_PERSONA] => Fatma [APELLIDOS] => Boufenik [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Especialista en análisis institucional, género y desarrollo económico y social Universidad Mohamed Ben Ahmed Oran 2 [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [4] => Array ( [DNI] => uni71453 [NOMBRE_PERSONA] => Maria [APELLIDOS] => Donzelli [PDI] => 3 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Università degli Studi di Napoli "L'Orientale" [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [5] => Array ( [DNI] => emp392111 [NOMBRE_PERSONA] => Ahmed [APELLIDOS] => Driss [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Director del Centre of Mediterranean and international Studies" CEMI [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [6] => Array ( [DNI] => emp392113 [NOMBRE_PERSONA] => Malika [APELLIDOS] => Eddakhch [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Mohammed V University of Rabat | um5a · Ecole normale supérieure [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [7] => Array ( [DNI] => uni71126 [NOMBRE_PERSONA] => Rajae [APELLIDOS] => El Khamsi [PDI] => 3 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Profesora investigadora en el Instituto de Estudios Hispano-Lusos de la Universidad Mohammed V de Rabat y miembro del Equipo Pluridisciplinar de Investigación sobre el Mundo Hispánico y Lusófono (EPIhl). [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [8] => Array ( [DNI] => uni6122 [NOMBRE_PERSONA] => Laura [APELLIDOS] => Feliu Martínez [PDI] => 3 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Profesor Titular de Universidad. Universitat Autónoma de Barcelona [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [9] => Array ( [DNI] => emp392129 [NOMBRE_PERSONA] => Vicente [APELLIDOS] => Garcés Ramón [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Presidente de la FACM [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [10] => Array ( [DNI] => uni62123 [NOMBRE_PERSONA] => Ernest [APELLIDOS] => García García [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Sociologia i Antropologia Social. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Profesor Emérito de Universidad [NPI] => F6124 [EMAIL_FACULTAD] => egarciag@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [11] => Array ( [DNI] => emp392110 [NOMBRE_PERSONA] => Salam [APELLIDOS] => Kawakibi [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Director CAREP Paris [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [12] => Array ( [DNI] => emp42047 [NOMBRE_PERSONA] => Awatef [APELLIDOS] => Ketiti [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [13] => Array ( [DNI] => emp392149 [NOMBRE_PERSONA] => Francesc de Asís [APELLIDOS] => La Roca Cervigón [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Secretario de la Fundación Nueva Cultura del Agua [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [14] => Array ( [DNI] => uni65383 [NOMBRE_PERSONA] => Joan [APELLIDOS] => Lacomba Vázquez [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Treball Social i Serveis Socials. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Catedrático de Universidad [NPI] => H2335 [EMAIL_FACULTAD] => lacomba@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [15] => Array ( [DNI] => uni71455 [NOMBRE_PERSONA] => Barah [APELLIDOS] => Mikail [PDI] => 3 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Saint Louis University [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [16] => Array ( [DNI] => uni62873 [NOMBRE_PERSONA] => Albert [APELLIDOS] => Mora Castro [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Sociologia i Antropologia Social. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Contratado Doctor [NPI] => M8013 [EMAIL_FACULTAD] => mocasal@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [17] => Array ( [DNI] => uni70484 [NOMBRE_PERSONA] => Jorge [APELLIDOS] => Ramos Tolosa [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament d'Història Moderna i Contemporània. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Ayudante Doctor/a [NPI] => M0024 [EMAIL_FACULTAD] => jorato2@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [18] => Array ( [DNI] => uni19957 [NOMBRE_PERSONA] => José Manuel [APELLIDOS] => Rodríguez Victoriano [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Sociologia i Antropologia Social. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Profesor Titular de Universidad [NPI] => G6074 [EMAIL_FACULTAD] => jose.m.rodriguez@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [19] => Array ( [DNI] => uni2656 [NOMBRE_PERSONA] => Isabel [APELLIDOS] => Royo Ruiz [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Treball Social i Serveis Socials. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Profesor Titular de Escuela Universitaria [NPI] => H2286 [EMAIL_FACULTAD] => royo@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [20] => Array ( [DNI] => uni24402 [NOMBRE_PERSONA] => Antonio [APELLIDOS] => Santos Ortega [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Sociologia i Antropologia Social. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Profesor Titular de Universidad [NPI] => G9290 [EMAIL_FACULTAD] => santos@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [21] => Array ( [DNI] => uni6104 [NOMBRE_PERSONA] => Juan José [APELLIDOS] => Tamayo-Acosta [PDI] => 3 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) ) [direccio] => Array ( [0] => Array ( [0] => Array ( [DNI] => uni19957 [NOMBRE_PERSONA] => José Manuel [APELLIDOS] => Rodríguez Victoriano [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Sociologia i Antropologia Social. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Profesor Titular de Universidad [NPI] => G6074 [EMAIL_FACULTAD] => jose.m.rodriguez@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) ) [1] => Array ( [0] => Array ( [DNI] => uni66561 [NOMBRE_PERSONA] => María Dolores [APELLIDOS] => Bañón Castellón [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => Profesora Asociada de Universidad. Departament de Teoria dels Llenguatges i Ciències de la Comunicació. Universitat de València [NPI] => I4293 [EMAIL_FACULTAD] => madoba@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) ) [2] => Array ( [0] => Array ( [DNI] => emp408414 [NOMBRE_PERSONA] => Edgard [APELLIDOS] => Morin [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) ) ) )

Metodologia

La metodologia en línia permet traslladar l'experiència formativa a l'AULA VIRTUAL de la UV, on l'alumnat i el professorat podran adquirir i intercanviar coneixements independentment del
moment i del lloc on es troben. L'Aula Virtual es constitueix com un entorn de:
" trobada,
" intercanvi,
" i aprenentatge dinàmic.

Els participants disposen d'una clau personalitzada que permet l'accés al curs des de qualsevol ordinador connectat a Internet i des de qualsevol navegador Web i sistema operatiu.

MATERIALS I RECURSOS ADEQUATS
L'alumnat té a la seua disposició a l'Aula Virtual tot el material didàctic que compon el programa del curs.
A més comptarà, en el seu cas, amb un conjunt de recursos addicionals que permetran al professorat complementar la seua docència: Materials multimèdia, vídeos a través d'un servei de vídeo *streaming, arxius *PowerPoint (amb àudios que expliquen les diapositives), continguts redactats que es faciliten en arxius format PDF, galeria d'imatges, enllaços d'interés, bibliografia, etc. que seran eines de suport per a aprofundir en els coneixements del curs.

COMUNICACIÓ CONSTANT
Durant el desenvolupament de l'activitat formativa, els participants disposaran de diverses eines de comunicació, com els fòrums, xats, videoconferències i la missatgeria/tutoria interna.
1.Els FÒRUMS de debat són espais compartits per tots els participants (alumnat i professorat) que permeten l'intercanvi d'idees, així com resoldre dubtes, proposar debats i respondre qüestions.
També permeten intercanviar arxius per a realitzar activitats determinades en grup.
"Els fòrums fomenten la participació, la col·laboració i el treball en equip. Estan sempre disponibles i l'alumnat decideix quan realitza la seua aportació, triant el moment que millor s'adapta al seu horari.
2.se ofereix també la possibilitat de comunicar-se en temps real a través d'un XAT. Aquest mecanisme és útil quan diversos participants desitgen debatre sobre un tema en concret d'una manera simultània i
sincrònica.
3.L'Aula Virtual disposa d'un sistema de VIDEOCONFERÈNCIA que permetrà aprofundir en diferents continguts, discutir casos pràctics, i assistir a presentacions en les quals els alumnes poden realitzar preguntes i compartir experiències.
4.Un eix fonamental en la formació en línia és el seguiment personal dut a terme pels tutors del curs, ajudant a aprofundir i afermar els conceptes clau i resolent els dubtes i consultes
particulars a través d'un sistema de TUTORIA personal.

Preinscripciò al curs

Solicita información

He llegit i accepto la informació proporcionada sobre protecció de dades i Política de Privacitat de ADEIT.

Consento rebre informació sobre els títols propis de la Universitat de València.

Todos los campos son obligatorios

El formato de teléfono es incorrecto

El formato de correo electrónico es incorrecto

Mensaje recibido correctamente. Nos pondremos en contacto con usted lo antes posible

Error en el envío. Póngase en contacto con nosotros mediante correo electrónico

Debe aceptar la política de privacidad de ADEIT.

Per favor, verifica que no eres un robot.

Responsable: Universitat de València. Edifici del Rectorat. Av. Blasco Ibáñez, 13. 46010-València.
Delegat de Protecció de Dades: D. Javier Plaza Penadés lopd@uv.es
Finalitat: Enviar informació rellevant de cursos de postgrau.
S'obtenen perfils a fi de personalitzar el tracte conforme a les seves característiques o necessitats i poder així dirigir-li les novetats més convenients.
Legitimació: Per a l'enviament d'informació sobre els títols propis de la Universitat de València la base de legitimació és el consentiment de l'interessat.
Destinataris: Fundació Universitat-Empresa de Valéncia and Universitat de València
Termini: Les dades de l'Usuari seran conservats fins que sol·liciti la seva baixa, s'oposi o revoqui el seu consentiment.
Drets: Accedir, rectificar i suprimir les dades així com altres drets com s'explica a la informació addicional.
Amplieu informació: www.adeituv.es/politica-de-privacidad.


SI, ENVIA
 
Imprimir la informaciò
FAQS