8a Edició - Codi 25423050

Array ( [CODIGO] => 25423050 [EDICION] => 8 [SITUACION] => Aprobado [SITUACION_BIS] => Pendiente [MATRICULA] => 500 [MATRICULA_2] => 0 [MATRICULA_3] => 0 [HORAS] => 15.00 [FECHA_INICIO] => 07/01/2026 [FECHA_FIN] => 23/06/2026 [LUGAR] => Aula Virtual UV-ADEIT [NOMBRE_EMPRESA_ORGANIZADOR] => Institut Universitari de Creativitat i Innovacions Educatives [FECHA_FIN_PREINSCRIPCION] => 13/12/2025 [AREA] => 4 [NOMBRE_EMPRESA_PATROCINADO] => [NOMBRE_EMPRESA_COLABORADOR] => Fundación Educativa y Asistencial CIVIS [OBSERVACIONES_PREINSCRIPCION] => [TIPO_DOCENCIA] => A distancia [TIPO_DOCENCIA_1] => 3 [TIPO_DOCENCIA_2] => On-line [AULA_VIRTUAL_ADEIT] => 1 [TIPO_CURSO] => Postgrado [TIPO_CURSO_1] => Título Propio de Pos [DIRECCION_URL] => [AÑO_CURSO] => 37 [URL_VIDEO] => [URL_FACEBOOK] => [URL_TWITTER] => [META_TITLE] => [META_DESCRIPTION] => [META_KEYWORDS] => [DIRECCION_CURSO_CORTO] => educacion-derechos-humanos [GESTOR_NOMBRE] => Mariam [GESTOR_APELLIDOS] => Conca [GESTOR_EMAIL] => marian.conca@fundacions.uv.es [ADMINISTRATIVO_NOMBRE] => Merche [ADMINISTRATIVO_APELLIDOS] => Ivars [ADMINISTRATIVO_EMAIL] => mercedes.ivars@fundacions.uv.es [ES_INTERNO] => 1 [EMAIL_EXTERNO] => formacion@adeituv.es [PREINSCRIPCION_WEB] => 1 [URL_AULA_VIRTUAL] => [OFERTADO_OTRO] => 0 [ID_CURSO_OFERTADO] => 0 [DESCRIPCION_OFERTADO] => [TELEFONO_EXTERNO] => 96 160 3000 [MATRICULA_PDTE_APROBACION] => 0 [ID_IDIOMA] => 4 [PUBLICAR_WEB] => 1 [area_curs] => Educació [NOMBRE_CURSO] => Expert Universitari en Educació per a la Ciutadania Democràtica i els Drets Humans [TITULACION] => Expert Universitari [HORARIO] => Online [REQUISITOS_TITULACION] => Graduats i titulats universitaris en Ciències Socials, Ciències Polítiques, Filosofia, Treball Social, Pedagogia, Magisteri, Dret, Educació Social, Psicologia. Professionals amb titulació acadèmica universitària: educadors i tècnics d'intervenció social i intervenció socioeducativa i sociocultural. Professionals de formació amb titulació acadèmica universitària en organitzacions socials (ONG, associacions), educatives, empresarials i sindicals. Professionals de consultores i agències de formació amb titulació acadèmica universitària. Educadors d'institucions penitenciàries, educadors d'educació infantil i d'educació de persones adultes amb titulació acadèmica universitària. Assessors tecnicopedagògics, tècnics d'educació en administracions d'àmbit local i estatal amb titulació acadèmica universitària. Estudiants universitaris que tinguen com a màxim un 10% dels crèdits pendents d'avaluar per a acabar la seua formació. [REQUISITOS_OTROS] => [ARG_VENTA] => Entre els seus objectius destaquen: Definir el concepte de Ciutadania i la seua estreta relació amb la democràcia, abordar la seua construcció històrica i el procés seguit en la conquesta gradual de drets i llibertats que li doten de contingut, reflectit en les Declaracions universals de drets i en el constitucionalisme contemporani. Assegurar una educació per a una ciutadania democràtica, és a dir, educació per a la democràcia i educar en democràcia, com a fi i com a mitjà de l'educació, per a la participació activa de les ciutadanes i els ciutadans en els assumptes de la vida pública que ens concernixen. Assumir i transmetre la consideració de l'educació per a una ciutadania democràtica com un bé comú, com un procés del qual cal participar i per tant com un horitzó sempre obert i millorable que orienta les nostres accions i les nostres decisions. Dotar de ferramentes d'anàlisis i intervenció social als professionals de l'educació en els seus diferents àmbits i modalitats, per a fonamentar el seu exercici quotidià en termes de ciutadana democràtica i drets humans. Sensibilitzar als educadors en la necessitat que la democràcia siga considerada com un valor *universalizable que oferisca la possibilitat que siga efectiu el diàleg intercultural i el respecte als drets humans. Potenciar la idea que és necessari educar en l'exercici de la tolerància i de la llibertat dins dels principis democràtics de la convivència, així com en la prevenció de conflictes i la resolució pacífica d'estos. Considerar i contextualitzar l'educació per a la ciutadania democràtica i els drets humans com una part substantiva de les polítiques i les pràctiques d'educació i formació al llarg de la vida, seguint els criteris prioritaris de l'agenda educativa europea i internacional. [ARG_VENTA2] => [AÑO_CURSO_DESC] => Curs 2025/2026 [MODALIDAD_EVALUACION] => - Anàlisi de textos i imatges relacionats amb l'origen històric i la fonamentació teòrica de la ciutadania democràtica i els drets humans. - Plantejament de qüestions teòriques entorn dels conceptes explicats en fòrums de debat i grups de discussió. [MODALIDAD_EVALUACION2] => [OBSERVACION_MATRICULA_1] => [OBSERVACION_MATRICULA_2] => [OBSERVACION_MATRICULA_3] => [SALIDA_PROFESIONAL] => La formació aportada per este curs s'orienta al desenrotllament professional en àrees com ara: el disseny i gestió de programes d'intervenció socioeducativa i sociocultural en l'àmbit del menor i de la joventut, educadors en exercici, materials curriculars, innovacions socials i iniciatives formatives. També va destinat al desenrotllament professional en institucions (institucions educatives, organitzacions i xarxes socials-entre altres la Xarxa d'Escoles Ciutadanes--, famílies i comunitats, assessors de formació, etc. Per a les modalitats d'educació formal, no formal i permanent, en els diferents nivells educatius, orientades totes elles a la formació i qualificació per a l'educació en valors, en drets humans i en ciutadania, mediació intercultural, educació per a la pau, educació per al desenrotllament, etc. [CRITERIO_ADMISION] => Graduats titulació acadèmica universitària. Estudiants universitaris que tinguen com a màxim un 10% dels crèdits pendents d'avaluar per a acabar la seua formació. [CRITERIO_ADMISION2] => [CRITERIO_ADMISION3] => [FORMACION_APRENDIZAJE] => Capacitat per a exercir professionalment des de l'enfocament de l'educació per a una ciutadania democràtica com un bé comú i en Drets Humans que han adoptat en els últims anys el conjunt de les Organismes internacionals de l'àmbit de Nacions Unides i les ONGs a l'hora de dissenyar, planificar i desenrotllar les seues polítiques i intervencions en el terreny de l'educació diferents països com a desenrotllament humà es referix. Asserció dels instruments que s'emmarquen en el pla legal la potencial exigibilitat dels Drets Humans en relació amb el dret a l'educació, així com les bases teòriques per a l'educació en basada en els mateixos i en la ciutadania democràtica. Pensament crític en el coneixement de les realitats i problemes que en el món obstaculitzen la veritable realització dels Drets Humans en el terreny de l'educació i per a l'exercici de la ciutadania democràtica. [FORMACION_APRENDIZAJE2] => [FORMACION_APRENDIZAJE3] => [ANO_CURSO_DESC] => Curs 2025/2026 [programa] => Array ( [0] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 25423050 [AÑO_CURSO] => 37 [CODIGO] => 2 [NOMBRE_MATERIA] => 1. La construcció històrica de la ciutadania democràtica: principis filosòfics i actituds ètic-cíviques [NOMBRE_MATERIA_VAL] => 1. La construcció històrica de la ciutadania democràtica: principis filosòfics i actituds ètic-cíviques [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => 1.1. Principis filosòfics. 1.1.1. Els principis liberals del XVII. 1.1.2. L'aportació de la Il·lustració en el XVIII. 1.1.3. Les idees socialistes del XIX. 1.2. Principis i actituds ètiques. 1.2.1. La llibertat 1.2.2. Els drets individuals i socials 1.2.3. La igualtat 1.2.4. La justícia 1.2.5. La tolerància 1.2.6. La participació 1.2.7. La sostenibilitat 1.3. L'Educació per a la ciutadania des de la perspectiva dels Drets Humans. 1.3.1. La política educativa de la UE entorn de l'Educació per a la Ciutadania. 1.3.2. Drets Humans i Educació per a la ciutadania a Espanya. Es tracta de reflexionar i debatre sobre problemes que incidixen en la pràctica dels drets humans i en l'Educació per a la ciutadania. Des d'una perspectiva global i crítica que té molt a veure amb l'enfocament filosòfic jurídic. Establint la relació entre l'Educació per a la ciutadania, que és una ensenyança per a conviure en un món envoltat de continus desafiaments, en un context d'impacte de la globalització i l'increment de la desigualtat. 1.4. L'educació per a la ciutadania des de la perspectiva de gènere 1.4.1. La perspectiva de gènere: instrument indispensable per a analitzar els sistemes de relacions socials i la persistent desigualtat entre dones i hòmens. 1.4.2.Anàlisi de casos: història, cultura, economia, llenguatge, etc. 1.4.3.la construcció social i cultural de les identitats de gènere en el context actual. Els rols, els estereotipe de gènere i els canvis socials. 1.4.4.la violència de gènere: factors de risc i factors de protecció. 1.4.5.la ciutadania com a construcció històric- social i els drets de les dones com a drets humans. Els drets de ciutadania. 1.4.6.Democràcia, ciutadania, participació: reptes del segle XXI. 1.5.L'enfocament de les competències socials i ciutadanes. 1.5.1. L'enfocament de les competències clau i l'aprenentatge de la ciutadania al llarg de la vida. [DESCRIPCION2] => 1.5.2. La competència social i ciutadana: dimensions i components. 1.5.3. Aprenentatge i desenrotllament de les competències cíviques. 1.5.4. El seu lloc en el currículum i necessitat de conjunyir l'educació amb altres instàncies i agents socials (família i municipi). [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => 1.1. Principis filosòfics. 1.1.1. Els principis liberals del XVII. 1.1.2. L'aportació de la Il·lustració en el XVIII. 1.1.3. Les idees socialistes del XIX. 1.2. Principis i actituds ètiques. 1.2.1. La llibertat 1.2.2. Els drets individuals i socials 1.2.3. La igualtat 1.2.4. La justícia 1.2.5. La tolerància 1.2.6. La participació 1.2.7. La sostenibilitat 1.3. L'Educació per a la ciutadania des de la perspectiva dels Drets Humans. 1.3.1. La política educativa de la UE entorn de l'Educació per a la Ciutadania. 1.3.2. Drets Humans i Educació per a la ciutadania a Espanya. Es tracta de reflexionar i debatre sobre problemes que incidixen en la pràctica dels drets humans i en l'Educació per a la ciutadania. Des d'una perspectiva global i crítica que té molt a veure amb l'enfocament filosòfic jurídic. Establint la relació entre l'Educació per a la ciutadania, que és una ensenyança per a conviure en un món envoltat de continus desafiaments, en un context d'impacte de la globalització i l'increment de la desigualtat. 1.4. L'educació per a la ciutadania des de la perspectiva de gènere 1.4.1. La perspectiva de gènere: instrument indispensable per a analitzar els sistemes de relacions socials i la persistent desigualtat entre dones i hòmens. 1.4.2.Anàlisi de casos: història, cultura, economia, llenguatge, etc. 1.4.3.la construcció social i cultural de les identitats de gènere en el context actual. Els rols, els estereotipe de gènere i els canvis socials. 1.4.4.la violència de gènere: factors de risc i factors de protecció. 1.4.5.la ciutadania com a construcció històric- social i els drets de les dones com a drets humans. Els drets de ciutadania. 1.4.6.Democràcia, ciutadania, participació: reptes del segle XXI. 1.5.L'enfocament de les competències socials i ciutadanes. 1.5.1. L'enfocament de les competències clau i l'aprenentatge de la ciutadania al llarg de la vida. [DESCRIPCION2_VAL] => 1.5.2. La competència social i ciutadana: dimensions i components. 1.5.3. Aprenentatge i desenrotllament de les competències cíviques. 1.5.4. El seu lloc en el currículum i necessitat de conjunyir l'educació amb altres instàncies i agents socials (família i municipi). [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 1 ) [1] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 25423050 [AÑO_CURSO] => 37 [CODIGO] => 1 [NOMBRE_MATERIA] => [NOMBRE_MATERIA_VAL] => [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => 2.1. Aprendizaje servicio como herramienta para la Educación para la ciudadanía y los Derechos humanos. 2.1.1. Métodos y experiencias educativas de aprendizaje servicio. 2.1.2. Aprendizaje servicio orientado a la Educación para la Ciudadanía Democrática y los Derechos humanos. 2.2. Educación para la paz orientada a la ciudadanía global. 2.2.1. Educación para la paz en un mundo globalizado. 2.2.2. Educación, sostenibilidad y ciudadanía global. 2.3. Sociología de la ciudadanía democrática. 2.3.1. La construcción social de la ciudadanía. 2.3.2. Políticas y prácticas educativas en el ejercicio de la ciudadanía. 2.4. Diversidad e interculturalidad en Educación para la ciudadanía. 2.4.1. Inmigración, educación y diversidad cultural. 2.4.2. Curriculum intercultural y educación para la ciudadanía. [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 2 ) [2] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 25423050 [AÑO_CURSO] => 37 [CODIGO] => 3 [NOMBRE_MATERIA] => [NOMBRE_MATERIA_VAL] => [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => El programa del primer módulo tendrá dos partes: una primera parte dedicada a la presentación de las técnicas cuantitativas y una segunda parte dedicada a las técnicas cualitativas. En la sección de las técnicas cuantitativas se abordarán las siguientes cuestiones: a) el método científico; b) componentes de la teoría; c) el proceso de investigación; d) la encuesta; e) los datos secundarios. Y en la sección de las técnicas cualitativas se abordarán las siguientes cuestiones: a) presentación de las características principales de las técnicas cualitativas (estableciendo una comparativa con las cuantitativas); b) los objetivos de la investigación cualitativa; c) el proceso de la investigación cualitativa; d) la utilización de las técnicas cualitativas; e) ejemplos relevantes de estudios que han utilizado técnicas cualitativas. El programa del segundo y tercer módulo consisten en realizar las tareas indicadas contando con su asesoramiento y tutorización de profesorado especializado. [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 3 ) ) [professors] => Array ( [0] => Array ( [DNI] => uni79043 [NOMBRE_PERSONA] => Ana [APELLIDOS] => Ancheta Arrabal [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament d'Educació Comparada i Història de l'Educació. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Profesor/a Titular de Universidad [NPI] => I6892 [EMAIL_FACULTAD] => ancheta2@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [1] => Array ( [DNI] => uni66443 [NOMBRE_PERSONA] => José [APELLIDOS] => Barrientos Rastrojo [PDI] => 3 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Profesor/a Titular de Universidad. Universidad de Sevilla [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [2] => Array ( [DNI] => uni67617 [NOMBRE_PERSONA] => Santiago [APELLIDOS] => Cambero Rivero [PDI] => 3 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Profesor/a. Universidad de Extremadura [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [3] => Array ( [DNI] => uni81529 [NOMBRE_PERSONA] => María Isabel [APELLIDOS] => Casado Triviño [PDI] => 3 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Universidad de Granada [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [4] => Array ( [DNI] => emp291454 [NOMBRE_PERSONA] => Luis Maria [APELLIDOS] => Cifuentes Pérez [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Responsable de Formación Fundación CIVES [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [5] => Array ( [DNI] => uni73580 [NOMBRE_PERSONA] => Donatella [APELLIDOS] => Donato [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Didàctica i Organització Escolar. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Ayudante/a Doctor/a [NPI] => Q8028 [EMAIL_FACULTAD] => dodo2@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [6] => Array ( [DNI] => uni19106 [NOMBRE_PERSONA] => Luis Miguel [APELLIDOS] => Lazaro Lorente [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament d'Educació Comparada i Història de l'Educació. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Catedrático/a de Universidad [NPI] => G4063 [EMAIL_FACULTAD] => lazarol@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [7] => Array ( [DNI] => uni54427 [NOMBRE_PERSONA] => Francisco Luis [APELLIDOS] => Rodríguez Fernández [PDI] => 3 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Profesor Colaborador. Departamento de Psicología. Universidad de Jaén. [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [8] => Array ( [DNI] => uni81531 [NOMBRE_PERSONA] => Ramón [APELLIDOS] => Ruiz Ruiz [PDI] => 3 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Universidad de Jaén [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [9] => Array ( [DNI] => emp387873 [NOMBRE_PERSONA] => Julia [APELLIDOS] => Sanchis Sánchez [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Licenciatura en Sociología + Licenciatura en Ciencias Políticas y de la Administración [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [10] => Array ( [DNI] => uni72646 [NOMBRE_PERSONA] => Alicia [APELLIDOS] => Villar Aguilés [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Sociologia i Antropologia Social. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Profesor/a Titular de Universidad [NPI] => H0869 [EMAIL_FACULTAD] => alicia.villar@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) ) [direccio] => Array ( [0] => Array ( [0] => Array ( [DNI] => uni79043 [NOMBRE_PERSONA] => Ana [APELLIDOS] => Ancheta Arrabal [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament d'Educació Comparada i Història de l'Educació. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Profesor/a Titular de Universidad [NPI] => I6892 [EMAIL_FACULTAD] => ancheta2@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) ) [1] => Array ( [0] => Array ( [DNI] => emp291454 [NOMBRE_PERSONA] => Luis Maria [APELLIDOS] => Cifuentes Pérez [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Responsable de Formación Fundación CIVES [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) ) ) )

Expert Universitari en Educació per a la Ciutadania Democràtica i els Drets Humans


Metodologia

- Anàlisi de textos i imatges relacionats amb l'origen històric i la fonamentació teòrica de la ciutadania democràtica i els drets humans.
- Plantejament de qüestions teòriques entorn dels conceptes explicats en fòrums de debat i grups de discussió.

Preinscripciò al curs

Solicita información

Responsable: Universitat de València. Edifici del Rectorat. Av. Blasco Ibáñez, 13. 46010-València.
Delegat de Protecció de Dades: D. Javier Plaza Penadés lopd@uv.es
Finalitat: Enviar informació rellevant de cursos de postgrau.
S'obtenen perfils a fi de personalitzar el tracte conforme a les seves característiques o necessitats i poder així dirigir-li les novetats més convenients.
Legitimació: Per a l'enviament d'informació sobre els títols propis de la Universitat de València la base de legitimació és el consentiment de l'interessat.
Destinataris: Fundació Universitat-Empresa de Valéncia and Universitat de València
Termini: Les dades de l'Usuari seran conservats fins que sol·liciti la seva baixa, s'oposi o revoqui el seu consentiment.
Drets: Accedir, rectificar i suprimir les dades així com altres drets com s'explica a la informació addicional.
Amplieu informació: www.adeituv.es/politica-de-privacidad.

 
Descarregar fullet informatiu en pdf
FAQS
 
Imprimir la informaciò