Array
(
[CODIGO] => 23423050
[EDICION] => 6
[SITUACION] => Aprobado
[SITUACION_BIS] => Pendiente
[MATRICULA] => 500
[MATRICULA_2] => 0
[MATRICULA_3] => 0
[HORAS] => 15.00
[FECHA_INICIO] => 30/11/2023
[FECHA_FIN] => 31/05/2024
[LUGAR] => Aula Virtual
[NOMBRE_EMPRESA_ORGANIZADOR] => Institut Universitari de Creativitat i Innovacions Educatives
[FECHA_FIN_PREINSCRIPCION] => 15/11/2023
[AREA] => 4
[NOMBRE_EMPRESA_PATROCINADO] =>
[NOMBRE_EMPRESA_COLABORADOR] => Fundación CIVES
[OBSERVACIONES_PREINSCRIPCION] =>
[TIPO_DOCENCIA] => A distancia
[TIPO_DOCENCIA_1] => 3
[TIPO_DOCENCIA_2] => On-line
[AULA_VIRTUAL_ADEIT] => 1
[TIPO_CURSO] => Postgrado
[TIPO_CURSO_1] => Título Propio de Pos
[DIRECCION_URL] =>
[AÑO_CURSO] => 35
[URL_VIDEO] =>
[URL_FACEBOOK] =>
[URL_TWITTER] =>
[META_TITLE] =>
[META_DESCRIPTION] =>
[META_KEYWORDS] =>
[DIRECCION_CURSO_CORTO] => educacion-derechos-humanos
[GESTOR_NOMBRE] => Mariam
[GESTOR_APELLIDOS] => Conca
[GESTOR_EMAIL] => marian.conca@fundacions.uv.es
[ADMINISTRATIVO_NOMBRE] => Merche
[ADMINISTRATIVO_APELLIDOS] => Ivars
[ADMINISTRATIVO_EMAIL] => mercedes.ivars@fundacions.uv.es
[ES_INTERNO] => 1
[EMAIL_EXTERNO] => informacion@adeituv.es
[PREINSCRIPCION_WEB] => 1
[URL_AULA_VIRTUAL] =>
[OFERTADO_OTRO] => 0
[ID_CURSO_OFERTADO] => 0
[DESCRIPCION_OFERTADO] =>
[TELEFONO_EXTERNO] => 96 160 3000
[MATRICULA_PDTE_APROBACION] => 1
[ID_IDIOMA] => 4
[PUBLICAR_WEB] => 1
[area_curs] => Àrea de Ciències de l´Educació
[NOMBRE_CURSO] => Expert Universitari en Educació per a la Ciutadania Democràtica i els Drets Humans
[TITULACION] => Expert Universitari
[HORARIO] => Online,
[REQUISITOS_TITULACION] => Graduats i titulats universitaris en Ciències Socials, Ciències Polítiques, Filosofia, Treball Social, Pedagogia, Magisteri, Dret, Educació Social, Psicologia. Professionals amb titulació acadèmica universitària: educadors i tècnics d'intervenció social i intervenció socioeducativa i sociocultural. Professionals de formació amb titulació acadèmica universitària en organitzacions socials (*ONGD, associacions), educatives, empresarials i sindicals. Professionals de consultores i agències de formació amb titulació acadèmica universitària. Educadors d'institucions penitenciàries, educadors d'educació infantil i d'educació de persones adultes amb titulació acadèmica universitària. Assessors tecnicopedagògics, tècnics d'educació en administracions d'àmbit local i estatal amb titulació acadèmica universitària. Estudiants universitaris que tinguen com a màxim un 10% dels crèdits pendents d'avaluar per a acabar la seua formació.
[REQUISITOS_OTROS] =>
[ARG_VENTA] => Entre els seus objectius destaquen: Definir el concepte de Ciutadania i la seua estreta relació amb la democràcia, abordar la seua construcció històrica i el procés seguit en la conquesta gradual de drets i llibertats que li doten de contingut, reflectit en les Declaracions universals de drets i en el constitucionalisme contemporani.
Assegurar una educació per a una ciutadania democràtica, és a dir, educació per a la democràcia i educar en democràcia, com a fi i com a mitjà de l'educació, per a la participació activa de les ciutadanes i els ciutadans en els assumptes de la vida pública que ens concerneixen.
Assumir i transmetre la consideració de l'educació per a una ciutadania democràtica com un bé comú, com un procés del qual cal participar i per tant com un horitzó sempre obert i millorable que orienta les nostres accions i les nostres decisions.
Dotar d'eines d'anàlisis i intervenció social als professionals de l'educació en els seus diferents àmbits i modalitats, per a fonamentar el seu exercici quotidià en termes de ciutadana democràtica i drets humans.
Sensibilitzar als educadors en la necessitat que la democràcia siga considerada com un valor universalizable que oferisca la possibilitat que siga efectiu el diàleg intercultural i el respecte als drets humans.
Potenciar la idea que és necessari educar en l'exercici de la tolerància i de la llibertat dins dels principis democràtics de la convivència, així com en la prevenció de conflictes i la resolució pacífica d'aquests.
Considerar i contextualitzar l'educació per a la ciutadania democràtica i els drets humans com una part substantiva de les polítiques i les pràctiques d'educació i formació al llarg de la vida, seguint els criteris prioritaris de l'agenda educativa europea i internacional.
[ARG_VENTA2] =>
[AÑO_CURSO_DESC] =>
[MODALIDAD_EVALUACION] => - Anàlisi de textos i imatges relacionats amb l'origen històric i la fonamentació teòrica de la ciutadania democràtica
- Plantejament de qüestions teòriques entorn dels conceptes explicats
[MODALIDAD_EVALUACION2] =>
[OBSERVACION_MATRICULA_1] =>
[OBSERVACION_MATRICULA_2] =>
[OBSERVACION_MATRICULA_3] =>
[SALIDA_PROFESIONAL] => La formació aportada per aquest curs s'orienta al desenvolupament professional en àrees com ara: el disseny i gestió de programes d'intervenció socioeducativa i sociocultural en l'àmbit del menor i de la joventut, educadors en exercici, materials curriculars, innovacions socials i iniciatives formatives.
També va destinat al desenvolupament professional en institucions (institucions educatives, organitzacions i xarxes socials-entre altres la Xarxa d'Escoles Ciutadanes--, famílies i comunitats, assessors de formació, etc.
Per a les modalitats d'educació formal, no formal i permanent, en els diferents nivells educatius, orientades totes elles a la formació i qualificació per a l'educació en valors, en drets humans i en ciutadania, mediació intercultural, educació per a la pau, educació per al desenvolupament, etc.
[ANO_CURSO_DESC] => Curs 2023/2024
[programa] => Array
(
[0] => Array
(
[CODIGO_CURSO] => 23423050
[AÑO_CURSO] => 35
[CODIGO] => 2
[NOMBRE_MATERIA] => 1. La construcció històrica de la ciutadania democràtica: principis filosòfics i actituds ètic-cíviques
[NOMBRE_MATERIA_VAL] => 1. La construcció històrica de la ciutadania democràtica: principis filosòfics i actituds ètic-cíviques
[DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3
[DESCRIPCION1] => 1.1. Principis filosòfics
- Els principis liberals del XVII
- L'aportació de la Il·lustració en el XVIII
- Les idees socialistes del XIX
1.2. Principis i actituds ètiques
- La llibertat
- Els drets individuals i socials
- La igualtat
- La justícia
- La tolerància
- La participació
- La sostenibilitat
1.3. L'educació per a la ciutadania des de la perspectiva de gènere
1.3.1La perspectiva de gènere: instrument indispensable per a analitzar els sistemes de relacions socials i la persistent desigualtat entre dones i homes.
1.3.2Análisis de casos: història, cultura, economia, llenguatge, etc.
1.3.3 La construcció social i cultural de les identitats de gènere en el context actual. Els rols, els estereotipe de gènere i els canvis socials.
1.3.4La violència de gènere: factors de risc i factors de protecció.
1.3.5La ciutadania com a construcció històric- social i els drets de les dones com a drets humans. Els drets de ciutadania.
1.3.6Democracia, ciutadania, participació: reptes del segle XXI.
1.4. L'Educació per a la ciutadania des de la perspectiva dels Drets Humans
1.4.1. La política educativa de la UE entorn de l'Educació per a la Ciutadania.
1.4.2. Drets Humans i Educació per a la ciutadania a Espanya.
Es tracta de reflexionar i debatre sobre problemes que incideixen en la pràctica dels drets humans i en l'Educació per a la ciutadania. Des d'una perspectiva global i crítica que té molt a veure amb l'enfocament filosòfic jurídic. Establint la relació entre l'Educació per a la ciutadania, que és un ensenyament per a conviure en un món envoltat de continus desafiaments, en un context d'impacte de la globalització i l'increment de la desigualtat
1.5.L'enfocament de les competències socials i ciutadanes
1.5.1. L'enfocament de les competències clau i l'aprenentatge de la ciutadania al llarg de la vida
[DESCRIPCION2] => 1.5.2. La competència social i ciutadana: dimensions i components.
1.5.3. Aprenentatge i desenvolupament de les competències cíviques
1.5.3. El seu lloc en el currículum i necessitat de conjunyir l'educació amb altres instàncies i agents socials (família i municipi).
[DESCRIPCION3] =>
[DESCRIPCION1_VAL] => 1.1. Principis filosòfics
- Els principis liberals del XVII
- L'aportació de la Il·lustració en el XVIII
- Les idees socialistes del XIX
1.2. Principis i actituds ètiques
- La llibertat
- Els drets individuals i socials
- La igualtat
- La justícia
- La tolerància
- La participació
- La sostenibilitat
1.3. L'educació per a la ciutadania des de la perspectiva de gènere
1.3.1La perspectiva de gènere: instrument indispensable per a analitzar els sistemes de relacions socials i la persistent desigualtat entre dones i homes.
1.3.2Análisis de casos: història, cultura, economia, llenguatge, etc.
1.3.3 La construcció social i cultural de les identitats de gènere en el context actual. Els rols, els estereotipe de gènere i els canvis socials.
1.3.4La violència de gènere: factors de risc i factors de protecció.
1.3.5La ciutadania com a construcció històric- social i els drets de les dones com a drets humans. Els drets de ciutadania.
1.3.6Democracia, ciutadania, participació: reptes del segle XXI.
1.4. L'Educació per a la ciutadania des de la perspectiva dels Drets Humans
1.4.1. La política educativa de la UE entorn de l'Educació per a la Ciutadania.
1.4.2. Drets Humans i Educació per a la ciutadania a Espanya.
Es tracta de reflexionar i debatre sobre problemes que incideixen en la pràctica dels drets humans i en l'Educació per a la ciutadania. Des d'una perspectiva global i crítica que té molt a veure amb l'enfocament filosòfic jurídic. Establint la relació entre l'Educació per a la ciutadania, que és un ensenyament per a conviure en un món envoltat de continus desafiaments, en un context d'impacte de la globalització i l'increment de la desigualtat
1.5.L'enfocament de les competències socials i ciutadanes
1.5.1. L'enfocament de les competències clau i l'aprenentatge de la ciutadania al llarg de la vida
[DESCRIPCION2_VAL] => 1.5.2. La competència social i ciutadana: dimensions i components.
1.5.3. Aprenentatge i desenvolupament de les competències cíviques
1.5.3. El seu lloc en el currículum i necessitat de conjunyir l'educació amb altres instàncies i agents socials (família i municipi).
[DESCRIPCION3_VAL] =>
[ORDEN] => 1
)
[1] => Array
(
[CODIGO_CURSO] => 23423050
[AÑO_CURSO] => 35
[CODIGO] => 1
[NOMBRE_MATERIA] => 2. Mètodes i contextos de l'educació per a la ciutadania i els Drets Humans
[NOMBRE_MATERIA_VAL] => 2. Mètodes i contextos de l'educació per a la ciutadania i els Drets Humans
[DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3
[DESCRIPCION1] => 2.1. Aprenentatge servei com a eina per a l'Educació per a la ciutadania i els Drets humans
2.1.1. Mètodes i experiències educatives d'aprenentatge servei
2.1.2. Aprenentatge servei orientat a l'Educació per a la Ciutadania Democràtica
2.2. Educació per a la pau orientada a la ciutadania global
2.2.1. Educació per a la pau en un món globalitzat
2.2.2. Educació, sostenibilitat i ciutadania global
2.3. Sociologia de la ciutadania
2.3.1. La construcció social de la ciutadania
2.3.2. Polítiques i pràctiques educatives en l'exercici de la ciutadania
2.4. Diversitat i interculturalitat en Educació per a la ciutadania
2.4.1. Immigració, educació i diversitat cultural
2.4.2. Currículum intercultural i educació per a la ciutadania
[DESCRIPCION2] =>
[DESCRIPCION3] =>
[DESCRIPCION1_VAL] => 2.1. Aprenentatge servei com a eina per a l'Educació per a la ciutadania i els Drets humans
2.1.1. Mètodes i experiències educatives d'aprenentatge servei
2.1.2. Aprenentatge servei orientat a l'Educació per a la Ciutadania Democràtica
2.2. Educació per a la pau orientada a la ciutadania global
2.2.1. Educació per a la pau en un món globalitzat
2.2.2. Educació, sostenibilitat i ciutadania global
2.3. Sociologia de la ciutadania
2.3.1. La construcció social de la ciutadania
2.3.2. Polítiques i pràctiques educatives en l'exercici de la ciutadania
2.4. Diversitat i interculturalitat en Educació per a la ciutadania
2.4.1. Immigració, educació i diversitat cultural
2.4.2. Currículum intercultural i educació per a la ciutadania
[DESCRIPCION2_VAL] =>
[DESCRIPCION3_VAL] =>
[ORDEN] => 2
)
[2] => Array
(
[CODIGO_CURSO] => 23423050
[AÑO_CURSO] => 35
[CODIGO] => 3
[NOMBRE_MATERIA] => 3. Pràctiques en Educació per a la Ciudadania
[NOMBRE_MATERIA_VAL] => 3. Pràctiques en Educació per a la Ciudadania
[DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3
[DESCRIPCION1] => El programa del primer mòdul tindrà dues parts: una primera part dedicada a la presentació de les tècniques quantitatives i una segona part dedicada a les tècniques qualitatives. En la secció de les tècniques quantitatives s'abordaran les següents qüestions:
a) el mètode científic;
b) components de la teoria;
c) el procés d'investigació;
d) l'enquesta;
e) les dades secundàries.
I en la secció de les tècniques qualitatives s'abordaran les següents qüestions:
a) presentació de les característiques principals de les tècniques qualitatives (establint una comparativa amb les quantitatives);
b) els objectius de la investigació qualitativa;
c) el procés de la investigació qualitativa;
d) la utilització de les tècniques qualitatives;
e) exemples rellevants d'estudis que han utilitzat tècniques qualitatives.
El programa del segon i tercer mòdul consisteixen a fer les tasques indicades comptant amb el seu assessorament i tutorització de professorat especialitzat..
[DESCRIPCION2] =>
[DESCRIPCION3] =>
[DESCRIPCION1_VAL] => El programa del primer mòdul tindrà dues parts: una primera part dedicada a la presentació de les tècniques quantitatives i una segona part dedicada a les tècniques qualitatives. En la secció de les tècniques quantitatives s'abordaran les següents qüestions:
a) el mètode científic;
b) components de la teoria;
c) el procés d'investigació;
d) l'enquesta;
e) les dades secundàries.
I en la secció de les tècniques qualitatives s'abordaran les següents qüestions:
a) presentació de les característiques principals de les tècniques qualitatives (establint una comparativa amb les quantitatives);
b) els objectius de la investigació qualitativa;
c) el procés de la investigació qualitativa;
d) la utilització de les tècniques qualitatives;
e) exemples rellevants d'estudis que han utilitzat tècniques qualitatives.
El programa del segon i tercer mòdul consisteixen a fer les tasques indicades comptant amb el seu assessorament i tutorització de professorat especialitzat..
[DESCRIPCION2_VAL] =>
[DESCRIPCION3_VAL] =>
[ORDEN] => 3
)
)
[professors] => Array
(
[0] => Array
(
[DNI] => uni58008
[NOMBRE_PERSONA] => Ana
[APELLIDOS] => Ancheta Arrabal
[PDI] => 1
[DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament d'Educació Comparada i Història de l'Educació. Universitat de València
[CARGO_FACULTAD] => Contratado/a Doctor/a
[NPI] => I6892
[EMAIL_FACULTAD] => ana.ancheta@uv.es
[CARGO_EMPRESA] =>
[DIRECCION_URL_POSTGRADO] =>
[URL_LINKEDIN_POSTGRADO] =>
)
[1] => Array
(
[DNI] => uni66443
[NOMBRE_PERSONA] => José
[APELLIDOS] => Barrientos Rastrojo
[PDI] => 3
[DEPARTAMENTO_FACULTAD] =>
[CARGO_FACULTAD] =>
[NPI] =>
[EMAIL_FACULTAD] =>
[CARGO_EMPRESA] => Profesor/a Titular de Universidad. Universidad de Sevilla
[DIRECCION_URL_POSTGRADO] =>
[URL_LINKEDIN_POSTGRADO] =>
)
[2] => Array
(
[DNI] => uni67617
[NOMBRE_PERSONA] => Santiago
[APELLIDOS] => Cambrero Rivero
[PDI] => 3
[DEPARTAMENTO_FACULTAD] =>
[CARGO_FACULTAD] =>
[NPI] =>
[EMAIL_FACULTAD] =>
[CARGO_EMPRESA] => Profesor/a. Universidad de Extremadura
[DIRECCION_URL_POSTGRADO] =>
[URL_LINKEDIN_POSTGRADO] =>
)
[3] => Array
(
[DNI] => uni57323
[NOMBRE_PERSONA] => Óscar
[APELLIDOS] => Chiva Bartoll
[PDI] => 3
[DEPARTAMENTO_FACULTAD] =>
[CARGO_FACULTAD] =>
[NPI] =>
[EMAIL_FACULTAD] =>
[CARGO_EMPRESA] => Ayudante Doctor. Departamento de Educación. Universitat Jaume I de Castellón
[DIRECCION_URL_POSTGRADO] =>
[URL_LINKEDIN_POSTGRADO] =>
)
[4] => Array
(
[DNI] => emp291454
[NOMBRE_PERSONA] => Luis Maria
[APELLIDOS] => Cifuentes Pérez
[PDI] => 4
[DEPARTAMENTO_FACULTAD] =>
[CARGO_FACULTAD] =>
[NPI] =>
[EMAIL_FACULTAD] =>
[CARGO_EMPRESA] => Responsable de Formación Fundación CIVES
[DIRECCION_URL_POSTGRADO] =>
[URL_LINKEDIN_POSTGRADO] =>
)
[5] => Array
(
[DNI] => uni67643
[NOMBRE_PERSONA] => Antonia
[APELLIDOS] => García Luque
[PDI] => 3
[DEPARTAMENTO_FACULTAD] =>
[CARGO_FACULTAD] =>
[NPI] =>
[EMAIL_FACULTAD] =>
[CARGO_EMPRESA] => Profesora COntratada Doctora del Departamento de Didáctica de las Ciencias. Área Didáctica de las Ciencias Sociales de la Universidad de Jaén
[DIRECCION_URL_POSTGRADO] =>
[URL_LINKEDIN_POSTGRADO] =>
)
[6] => Array
(
[DNI] => uni19106
[NOMBRE_PERSONA] => Luis Miguel
[APELLIDOS] => Lazaro Lorente
[PDI] => 1
[DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament d'Educació Comparada i Història de l'Educació. Universitat de València
[CARGO_FACULTAD] => Catedrático/a de Universidad
[NPI] => G4063
[EMAIL_FACULTAD] => lazarol@uv.es
[CARGO_EMPRESA] =>
[DIRECCION_URL_POSTGRADO] =>
[URL_LINKEDIN_POSTGRADO] =>
)
[7] => Array
(
[DNI] => uni19335
[NOMBRE_PERSONA] => María Jesús
[APELLIDOS] => Martínez Usarralde
[PDI] => 1
[DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament d'Educació Comparada i Història de l'Educació. Universitat de València
[CARGO_FACULTAD] => Profesor/a Titular de Universidad
[NPI] => H9054
[EMAIL_FACULTAD] => mjmu@uv.es
[CARGO_EMPRESA] =>
[DIRECCION_URL_POSTGRADO] =>
[URL_LINKEDIN_POSTGRADO] =>
)
[8] => Array
(
[DNI] => uni54425
[NOMBRE_PERSONA] => Jorge
[APELLIDOS] => Novella Suárez
[PDI] => 3
[DEPARTAMENTO_FACULTAD] =>
[CARGO_FACULTAD] =>
[NPI] =>
[EMAIL_FACULTAD] =>
[CARGO_EMPRESA] => Profesor Titular de Universidad. Departamento de Filosofía. Universidad de Murcia
[DIRECCION_URL_POSTGRADO] =>
[URL_LINKEDIN_POSTGRADO] =>
)
[9] => Array
(
[DNI] => uni54427
[NOMBRE_PERSONA] => Francisco Luis
[APELLIDOS] => Rodríguez Fernández
[PDI] => 3
[DEPARTAMENTO_FACULTAD] =>
[CARGO_FACULTAD] =>
[NPI] =>
[EMAIL_FACULTAD] =>
[CARGO_EMPRESA] => Profesor Colaborador. Departamento de Psicología. Universidad de Jaén.
[DIRECCION_URL_POSTGRADO] =>
[URL_LINKEDIN_POSTGRADO] =>
)
[10] => Array
(
[DNI] => emp387873
[NOMBRE_PERSONA] => Julia
[APELLIDOS] => Sanchis Sánchez
[PDI] => 4
[DEPARTAMENTO_FACULTAD] =>
[CARGO_FACULTAD] =>
[NPI] =>
[EMAIL_FACULTAD] =>
[CARGO_EMPRESA] => Licenciatura en Sociología + Licenciatura en Ciencias Políticas y de la Administración
[DIRECCION_URL_POSTGRADO] =>
[URL_LINKEDIN_POSTGRADO] =>
)
[11] => Array
(
[DNI] => uni72646
[NOMBRE_PERSONA] => Alicia
[APELLIDOS] => Villar Aguilés
[PDI] => 1
[DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Sociologia i Antropologia Social. Universitat de València
[CARGO_FACULTAD] => Profesor/a Titular de Universidad
[NPI] => H0869
[EMAIL_FACULTAD] => alicia.villar@uv.es
[CARGO_EMPRESA] =>
[DIRECCION_URL_POSTGRADO] =>
[URL_LINKEDIN_POSTGRADO] =>
)
)
[direccio] => Array
(
[0] => Array
(
[0] => Array
(
[DNI] => uni58008
[NOMBRE_PERSONA] => Ana
[APELLIDOS] => Ancheta Arrabal
[PDI] => 1
[DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament d'Educació Comparada i Història de l'Educació. Universitat de València
[CARGO_FACULTAD] => Contratado/a Doctor/a
[NPI] => I6892
[EMAIL_FACULTAD] => ana.ancheta@uv.es
[CARGO_EMPRESA] =>
[DIRECCION_URL_POSTGRADO] =>
[URL_LINKEDIN_POSTGRADO] =>
)
)
[1] => Array
(
[0] => Array
(
[DNI] => emp291454
[NOMBRE_PERSONA] => Luis Maria
[APELLIDOS] => Cifuentes Pérez
[PDI] => 4
[DEPARTAMENTO_FACULTAD] =>
[CARGO_FACULTAD] =>
[NPI] =>
[EMAIL_FACULTAD] =>
[CARGO_EMPRESA] => Responsable de Formación Fundación CIVES
[DIRECCION_URL_POSTGRADO] =>
[URL_LINKEDIN_POSTGRADO] =>
)
)
)
)
Dades generals
Curs acadèmic: Curs 2023/2024
Tipus de curs: Expert Universitari
Nombre de crèdits: 15.00 Crèdits ECTS
Preinscripció al curs: Hasta el 15/11/2023
Data inici: Novembre 2023
Data fi: Maig 2024
Matrícula: 500 € (importe preu públic pendent d'aprovació pel Consell Social Universitat de València.)
Requisits d'accés: Graduats i titulats universitaris en Ciències Socials, Ciències Polítiques, Filosofia, Treball Social, Pedagogia, Magisteri, Dret, Educació Social, Psicologia. Professionals amb titulació acadèmica universitària: educadors i tècnics d'intervenció social i intervenció socioeducativa i sociocultural. Professionals de formació amb titulació acadèmica universitària en organitzacions socials (*ONGD, associacions), educatives, empresarials i sindicals. Professionals de consultores i agències de formació amb titulació acadèmica universitària. Educadors d'institucions penitenciàries, educadors d'educació infantil i d'educació de persones adultes amb titulació acadèmica universitària. Assessors tecnicopedagògics, tècnics d'educació en administracions d'àmbit local i estatal amb titulació acadèmica universitària. Estudiants universitaris que tinguen com a màxim un 10% dels crèdits pendents d'avaluar per a acabar la seua formació.
Modalitat: On-line
Col·laborador:
Fundación CIVES
Horari i Lloc d'impartició
Lloc d'impartició: Aula Virtual
Horari: Online,
Més informació
Telèfon: 96 160 30 00
E-mail: informacio@adeituv.es
Objectius del curs
Entre els seus objectius destaquen: Definir el concepte de Ciutadania i la seua estreta relació amb la democràcia, abordar la seua construcció històrica i el procés seguit en la conquesta gradual de drets i llibertats que li doten de contingut, reflectit en les Declaracions universals de drets i en el constitucionalisme contemporani.
Assegurar una educació per a una ciutadania democràtica, és a dir, educació per a la democràcia i educar en democràcia, com a fi i com a mitjà de l'educació, per a la participació activa de les ciutadanes i els ciutadans en els assumptes de la vida pública que ens concerneixen.
Assumir i transmetre la consideració de l'educació per a una ciutadania democràtica com un bé comú, com un procés del qual cal participar i per tant com un horitzó sempre obert i millorable que orienta les nostres accions i les nostres decisions.
Leer más
Entre els seus objectius destaquen: Definir el concepte de Ciutadania i la seua estreta relació amb la democràcia, abordar la seua construcció històrica i el procés seguit en la conquesta gradual de drets i llibertats que li doten de contingut, reflectit en les Declaracions universals de drets i en el constitucionalisme contemporani.
Assegurar una educació per a una ciutadania democràtica, és a dir, educació per a la democràcia i educar en democràcia, com a fi i com a mitjà de l'educació, per a la participació activa de les ciutadanes i els ciutadans en els assumptes de la vida pública que ens concerneixen.
Assumir i transmetre la consideració de l'educació per a una ciutadania democràtica com un bé comú, com un procés del qual cal participar i per tant com un horitzó sempre obert i millorable que orienta les nostres accions i les nostres decisions.
Dotar d'eines d'anàlisis i intervenció social als professionals de l'educació en els seus diferents àmbits i modalitats, per a fonamentar el seu exercici quotidià en termes de ciutadana democràtica i drets humans.
Sensibilitzar als educadors en la necessitat que la democràcia siga considerada com un valor universalizable que oferisca la possibilitat que siga efectiu el diàleg intercultural i el respecte als drets humans.
Potenciar la idea que és necessari educar en l'exercici de la tolerància i de la llibertat dins dels principis democràtics de la convivència, així com en la prevenció de conflictes i la resolució pacífica d'aquests.
Considerar i contextualitzar l'educació per a la ciutadania democràtica i els drets humans com una part substantiva de les polítiques i les pràctiques d'educació i formació al llarg de la vida, seguint els criteris prioritaris de l'agenda educativa europea i internacional.
Leer menos
Objectius professionals
La formació aportada per aquest curs s'orienta al desenvolupament professional en àrees com ara: el disseny i gestió de programes d'intervenció socioeducativa i sociocultural en l'àmbit del menor i de la joventut, educadors en exercici, materials curriculars, innovacions socials i iniciatives formatives.
També va destinat al desenvolupament professional en institucions (institucions educatives, organitzacions i xarxes socials-entre altres la Xarxa d'Escoles Ciutadanes--, famílies i comunitats, assessors de formació, etc.
Per a les modalitats d'educació formal, no formal i permanent, en els diferents nivells educatius, orientades totes elles a la formació i qualificació per a l'educació en valors, en drets humans i en ciutadania, mediació intercultural, educació per a la pau, educació per al desenvolupament, etc.
1.- QUINA DIFERÈNCIA HI HA ENTRE UN MÀSTER OFICIAL I UN MÀSTER PROPI DE LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA?
S'entén per Màster Oficial el conjunt d'ensenyaments reglats de postgrau amb validesa en tot el territori nacional i en l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES) que han superat un procés d'elaboració i aprovació conforme a les normes legals dictades pel Govern i les Comunitats Autònomes (Lleis, Decrets, Ordres) reconegut en el marc de les normes i acords de l'EEES.
El Màster Propi, es refereix a estudis que han de superar un procés normatiu intern més flexible i diversificat (en la pròpia universitat), pensats per a oferir un tipus de formació concorde a les demandes de la societat.
2.- QUINS TÍTOLS PROPIS OFEREIX LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA?
La Universitat de València renova anualment la seua oferta de títols propis. En aqueixa oferta podem trobar els següents títols de postgrau: Màsters Propis entre 60 i 120 crèdits ECTS, Diplomes d'Especialització entre 25 i 45 crèdits ECTS, Experts Universitaris amb una durada d'entre 11 i 20 crèdits ECTS i Certificats Universitaris d'entre 3 i 10 crèdits ECTS.
Tipus de títols propis | Crèdits | Requisits d'accés |
Títol de Màster Propi | 60-120 ECTS | Titulats o amb un 10% per a finalitzar |
Diploma d'Especialització | 25-45 ECTS | Titulats o amb un 10% per a finalitzar i professionals. |
Títol d'Expert Universitari | 11-20 ECTS | Titulats o amb un 10% per a finalitzar i professionals. |
Certificat universitari | 3-10 ECTS | Condicions d'accés a estudis universitaris i professionals |
3.- QUÈ ÉS UN CRÈDIT ECTS?
ECTS és l'acrònim de European Credits Transfer Sistem. És una forma de mesurar la durada dels estudis universitaris que contempla diferents factors com són l'assistència a sessions teòriques, la realització de treballs pràctics, la dedicació a pràctiques.
4.- ON PUC OBTENIR INFORMACIÓ D'UN CURS EN CONCRET?
En la pàgina web (
https://postgrado.adeituv.es) trobaràs tota la informació referent a cadascun dels títols oferits.
5.- EXISTEIX LA POSSIBILITAT D'OBTENIR ALGUN TIPUS DE CONVALIDACIÓ D'ESTUDIS?
En els títols propis no existeix la possibilitat de convalidació acadèmica. Es tracta d'ofertes formatives que es renoven de forma anual i el pla d'estudis d'una edició a una altra és independent i no convalidable.
6.- QUI EXPEDEIX ELS TÍTOLS DE POSTGRAU?
Els títols propis de la Universitat de València seran expedits pel Rector o Rectora en model normalitzat i quedarà constància en el registre de títols de la Universitat. En aquests títols es farà esment exprés que manquen de caràcter oficial.
7.- POT UN ALUMNE ESTRANGER EL TÍTOL DEL QUAL NO ESTIGA HOMOLOGAT ACCEDIR A AQUESTS ESTUDIS?
Sí, sempre que siga autoritzat per la direcció del Curs.
8.- HE DE REALITZAR UNA PREINSCRIPCIÓ DEL CURS QUE ESTIC INTERESSAT A CURSAR?
Sí, és necessària la preinscripció en el curs corresponent, atenent a les indicacions, de data, lloc i adreça que para aquest curs estiguen publicats en aquest portal Web. Aquesta preinscripció deu anar acompanyada dóna els documents que en cada curs s'especifiquen.
9.- EXISTEIX LA POSSIBILITAT DE SOL·LICITAR BEQUES PER A CURSAR AQUESTS ESTUDIS?
Existeixen diferents convocatòries oferides per diferents entitats per a poder obtenir ajudes per a realitzar un Postgrau Propi de la Universitat de València. Pel seu volum les més sol·licitades són:
Convocatòria d'ajudes Títols Propis de la Universitat de València
http://www.uv.es/uvweb/universitat/ca/estudis-postgrau/titols-propis-postgrau/beques-ajudes-1285848447971.html
10.- EL PAGAMENT QUE REALITZE EN LA MATRÍCULA, QUÈ INCLOU?
El pagament de la taxa de matricula inclou.
L'accés a totes les accions formatives del curs i/o a la plataforma virtual que ho suporte.
El dret a l'obtenció del carnet universitari.
Aquell material que l'adreça del curs estime oportú.
Un segur de responsabilitat civil i accident.
11.- ES POT FRACCIONAR EL PAGAMENT DE LA MATRÍCULA?
Sempre que el seu import supere la quantitat de 500€ i la durada del Curs siga superior a tres mesos, la matrícula es podrà fraccionar:
- En Aquells cursos de més de tres mesos i taxa de matrícula superior a 500 euros i Fins a 1.000 euros, es podrà fraccionar en dos terminis 1/2 en el moment de l'Admissió i 1/2 als dos mesos de començat.
- En aquells cursos de més de tres mesos i taxa de matrícula de més d'1.000 euros es podrà fraccionar en tres terminis 1/3 en el moment de l'admissió; 1/3 als dos mesos de començat i 1/3 als quatre mesos.
- En aquells cursos de més de dos anys es fracciona de la següent manera: el 50% a l'inici del primer curs i el 50% restant a l'inici del segon curs.
12.- EN LA QUANTITAT ABONADA EN MATRICULAR-ME S'INCLOUEN LES TAXES D'EXPEDICIÓ DEL TÍTOL/DIPLOMA?
Les taxes d'emissió de títol o certificat que acredite la realització del curs per part de la Universitat no estan incloses en l'import de la matrícula.
13.- EXISTEIX ALGUN TIPUS DE DESCOMPTE A L'HORA D'ABONAR LA MATRÍCULA?
No a excepció d'aquells aspectes contemplats en la LLEI 32/1999, de 8 d'octubre publicada en el BOE 242 del 9 d'octubre de 1999.
14.- EN QUINS CASOS ES POT RETORNAR L'IMPORT DE LA MATRÍCULA?
Una vegada matriculat a l'estudiant que es done de baixa per causes justificades abans de 10 Dies **habiles transcorreguts des de l'inici del curs se li retornarà el 50% de l'import de la matrícula. L'anul·lació es justificarà sempre per alguna de les següents causes sobrevingudes: malaltia, treball, menyscapte econòmic de la unitat familiar o qualsevol altra causa que, segons el parer del director o directora, es considere equiparable a les anteriors.
15.- ÉS POSSIBLE EL PAGAMENT DE LA MATRÍCULA PER TRANSFERÈNCIA BANCÀRIA?
Solament s'admetrà en casos excepcionals, quan l'alumne residisca en l'estranger o quan resulte impossible el pagament mitjançant el procediment estàndard (rebuts per finestreta -per al primer cobrament- o domiciliació bancària -per als segons pagaments-)
16.- EL PAGAMENT DE LA MATRÍCULA INCLOU ALGUN TIPUS DE SEGUR?
Sí, els alumnes matriculats estan coberts per una Assegurança d'accidents i Responsabilitat a l'entorn del curs.
17.- EXISTEIX LA POSSIBILITAT DE REALITZAR PRÀCTIQUES EN EMPRESES O INSTITUCIONS?
Sí, sempre que ho contemple l'organització dels estudis. Aquestes pràctiques poden formar part del pla d'estudis i en aquest cas les han de realitzar tots els alumnes matriculats o poden ser un complement formatiu addicional a la programació acadèmica i no és necessari que les realitzen tots els alumnes matriculats. Es poden realitzar fins a 900 hores de pràctiques.
18.- ÉS NECESSARI REALITZAR ALGUN CONVENI PER A REALITZAR LES PRÀCTIQUES EN EMPRESES/INSTITUCIONS?
Sí, és necessari subscriure un Conveni entre la Universitat l'empresa/institució per al desenvolupament de les pràctiques. Aquest Conveni es gestionarà pel Director dels estudis a través de la Fundació Universitat Empresa de València i haurà d'arreplegar les dades bàsiques de l'activitat a realitzar durant les pràctiques així com les signatures dels alumnes, tutors de l'empresa i tutors de la Universitat.
19.- QUIN ÉS EL SISTEMA D'AVALUACIÓ?
L'organització de cada curs indicarà els procediments d'avaluació específics, però en qualsevol cas, la superació de proves o exàmens és un requisit necessari per a l'obtenció de Títols Propis. Només quan es finalitza el postgrau i estan les actes es pot sol·licitar el certificat i/o títol acreditatiu de la seua realització.
20.- COM PUC FER LA PREINSCRIPCIÓ A UN CURS?
Pots fer la preinscripció a un títol propi electrònicament a través de l'apartat que trobaràs a la web del mateix.
També pots imprimir la fitxa de preinscripció que s'indica
a continuació, emplenar-la i enviar-la juntament amb tota la documentació sol·licitada per mail a
informacion@adeituv.es o per correu (o en persona) a:
Fundación Universidad Empresa de Valencia
Plaza Virgen de la Paz, 3
46001 Valencia.
AJUDES PER A TÍTOLS PROPIS DE POSTGRAU
Resolució de 30 d'abril de 2019, de la vicerectora d?Estudis i Política Lingüística de la Universitat de València, per la qual es convoca i s?estableixen les bases reguladores de la convocatòria d?ajudes per a cursos de postgrau propis de la Universitat de València, curs acadèmic 2018-2019. Podeu consultar-la punxant en el següent enllaç:
Convocatòria ajudes cursos de postgrau propis 2018/2019
Publicació en el DOGV
FUNDACION ESTATAL PARA LA FORMACION EN EL EMPLEO
Anualment, s'assigna a les empreses una quantia en concepte de crèdit per a formar als seus recursos humans. Una vegada realitzada la Formació, el gasto es deduïx de les cotitzacions a la Seguretat Social. En cas de no utilitzar el crèdit per a la formació dins de l'any en curs, no podrà ser utilitzat l'any següent i l'empresa perdeix eixa quantitat destinada a formació.
Totes les empreses adscrites al Règim General de la Seguretat Social i que realitzen accions formatives per als seus empleats i que cotitzen per formació professional, podran disposar d'un crèdit anual resultat de la quantia ingressada per l'empresa durant l'any anterior.
Per a obtindre més informació sobre este tipus d'ajudes, pot consultar la pàgina web de la Fundación estatal para la formación en el empleo:
https://www.fundae.es/