9a Edició - Codi 25521270

Array ( [CODIGO] => 25521270 [EDICION] => 9 [SITUACION] => Aprobado [SITUACION_BIS] => Pendiente [MATRICULA] => 1000 [MATRICULA_2] => 0 [MATRICULA_3] => 0 [HORAS] => 60.00 [FECHA_INICIO] => 07/01/2026 [FECHA_FIN] => 31/12/2026 [LUGAR] => Aula Virtual UV-ADEIT [NOMBRE_EMPRESA_ORGANIZADOR] => Departament de Psicologia Bàsica [FECHA_FIN_PREINSCRIPCION] => 22/12/2025 [AREA] => 5 [NOMBRE_EMPRESA_PATROCINADO] => [NOMBRE_EMPRESA_COLABORADOR] => [OBSERVACIONES_PREINSCRIPCION] => [TIPO_DOCENCIA] => A distancia [TIPO_DOCENCIA_1] => 3 [TIPO_DOCENCIA_2] => On-line [AULA_VIRTUAL_ADEIT] => 1 [TIPO_CURSO] => Postgrado [TIPO_CURSO_1] => Título Propio de Pos [DIRECCION_URL] => [AÑO_CURSO] => 37 [URL_VIDEO] => [URL_FACEBOOK] => [URL_TWITTER] => [META_TITLE] => [META_DESCRIPTION] => [META_KEYWORDS] => [DIRECCION_CURSO_CORTO] => animales-terapia-educacion [GESTOR_NOMBRE] => María [GESTOR_APELLIDOS] => Palau Montoro [GESTOR_EMAIL] => maria.palau@fundacions.uv.es [ADMINISTRATIVO_NOMBRE] => Natalia [ADMINISTRATIVO_APELLIDOS] => Molada Peréz [ADMINISTRATIVO_EMAIL] => natalia.molada@fundacions.uv.es [ES_INTERNO] => 1 [EMAIL_EXTERNO] => formacion@adeituv.es [PREINSCRIPCION_WEB] => 1 [URL_AULA_VIRTUAL] => [OFERTADO_OTRO] => 0 [ID_CURSO_OFERTADO] => 0 [DESCRIPCION_OFERTADO] => [TELEFONO_EXTERNO] => 96 160 3000 [MATRICULA_PDTE_APROBACION] => 1 [ID_IDIOMA] => 4 [PUBLICAR_WEB] => 1 [area_curs] => Ciència i Tecnologia [NOMBRE_CURSO] => Màster de Formació Permanent en Intervenció Assistida Amb Animals: Els Animals com a Recurs en Teràpia, Educació i Oci [TITULACION] => Màster de Formació Permanent [HORARIO] => Online [REQUISITOS_TITULACION] => Llicenciats o Graduats en Psicologia, Pedagogia, Logopèdia, Veterinària, Medicina, Biologia etc. Diplomats o graduats en Logopèdia, Treball Social, Teràpia Ocupacional, Educació Social, Magisteri, etc. [REQUISITOS_OTROS] => [ARG_VENTA] => Mitjançant el Màster de Formació Permanent en Intervenció Assistida amb Animals es pretén que els estudiants desenvolupen les competències necessàries per a l'acompliment professional en el camp de la intervenció assistida amb animals, gràcies a l'adquisició de coneixements, habilitats i actituds pròpies de l'àrea, a més d'elaborar un treball de recerca final. Per a aconseguir l'anterior, els estudiants del Màster de Formació Permanent en Intervenció Assistida amb Animals coneixeran els fonaments de les intervencions assistides amb animals, la seua conceptualització i antecedents històrics, així com teories explicatives i evidències sobre el vincle humà i animal. Coneixeran la cognició i aprenentatge animal, utilitzant tècniques especialitzades i metodologia en particular, així com aplicacions pràctiques, sense deixar de costat la seguretat en aquesta mena d'intervencions i el benestar dels animals seguint un codi ètic. Avantatges de realitzar el Màster de Formació Permanent en Intervenció Assistida amb Animals: 1. La creació d'aquest màster és una necessitat per a tots aquells que desitgen especialitzar els seus estudis en un àmbit tan actual com ho és la intervenció assistida amb animals. 2. Conéixer l'abast de treballar amb animals per a afavorir la salut en diferents nivells i necessitats de pacients i persones, així com humanitzar aquesta pràctica sense que represente un malestar per als animals. 3. Explorar l'univers de possibilitats que ofereixen el màster per a professionals de diferents àrees i interessats en el tema. 4. Altres màsters són presencials, però gràcies al desenvolupament en línia d'aquest màster, l'estudiant pot adequar els seus temps per a una major comoditat concorde a la seua situació personal i professional. [ARG_VENTA2] => [AÑO_CURSO_DESC] => Curs 2025/2026 [MODALIDAD_EVALUACION] => La metodologia en línia permet traslladar l'experiència formativa a l'AULA VIRTUAL, on l'alumnat i el professorat podran adquirir i intercanviar coneixements independentment del moment i del lloc on es troben. L'Aula Virtual es constitueix com un entorn de trobada, intercanvi i aprenentatge dinàmic. Els participants disposen d'una clau personalitzada que permet l'accés al curs des de qualsevol ordinador connectat a internet i des de qualsevol navegador web i sistema operatiu. MATERIALS I RECURSOS ADEQUATS L'alumnat té a la seua disposició a l'Aula Virtual tot el material didàctic que compon el programa del curs. A més comptarà, si és el cas, amb un conjunt de recursos addicionals que permetran al professorat complementar la seua docència: Videoconferències, materials multimèdia, vídeos a través d'un servei de videostreaming, arxius Powerpoint, arxius PDF, àudios, diapositives, galeries d'imatges, enllaços d'interés, bibliografia, etc. que seran eines de suport per a aprofundir en els coneixements del curs. COMUNICACIÓ CONSTANT Durant el desenvolupament de l'activitat formativa, els participants disposaran de diverses eines de comunicació, com els fòrums, els xats i la missatgeria interna. Els FÒRUMS de debat són espais compartits per tots els participants (alumnat i professorat) que permeten l'intercanvi d'idees, així com resoldre dubtes, proposar debats i respondre qüestions. També permeten intercanviar arxius per a realitzar activitats determinades en grup. Els fòrums fomenten la participació, la col·laboració i el treball en equip. Estan sempre disponibles; l'alumne decideix quan realitza la seua aportació, triant el moment que millor s'adapta al seu horari. S'ofereix també la possibilitat de comunicar-se en temps real a través d'un XAT. Aquest mecanisme és útil quan diversos participants desitgen debatre sobre un tema en concret d'un mode simultani i síncron. L'Aula Virtual de la Universitat de València disposa d'un sistema de VIDEOCONFERÈNCIA que permetrà aprofundir en diferents continguts, discutir casos pràctics, i assistir a presentacions en les quals els alumnes poden realitzar preguntes i compartir experiències. Un eix fonamental en la formació en línia és el seguiment personal dut a terme pels tutors del curs, ajudant a aprofundir i afermar els conceptes clau i resolent els dubtes i consultes particulars a través d'un sistema de TUTORIA personal. AVALUACIÓ CONTÍNUA Per a garantir l'aprofitament del curs, s'aplica un sistema d'avaluació contínua, que servirà per a comprovar en quina mesura l'alumnat assimila els coneixements estudiats, i el seu rendiment en les diferents matèries. Amb caràcter general es valorarà, a més de la participació i el treball en equip, la profunditat de les intervencions en els fòrums, així com el coneixement adquirit i demostrat a través de la realització de proves com ara qüestionaris tipus test, casos pràctics, activitats de desenvolupament, etc. Els participants hauran de complir amb els requisits i estàndards d'aprenentatge i dedicació establits pels diferents docents del curs. SUPORT PERSONALITZAT L'alumnat està acompanyat per un conjunt de persones, serveis i recursos que li atenen i estan a la seua disposició per a facilitar-li l'aprenentatge. Aquest col·lectiu inclou diverses figures, des del Responsable acadèmic del curs o Director d'aquest, els autors de continguts, els/les tutors/as, coordinadors del desenvolupament del curs, dinamitzadors i fins a l'Equip Tècnic. Tots ells participen d'un mode relacionat en els processos docents en entorns virtuals. Encara que és el propi alumne el que gestiona el seu temps i planifica el seu ritme d'estudi, tot aquest equip de suport l'ajudarà al fet que aprofite amb èxit el curs, atenent qualsevol consulta sobre metodologia, pla docent i guiant el seu treball diari. [MODALIDAD_EVALUACION2] => Lliçó magistral (exposició de continguts a partir de desenvolupaments teòrics) amb diferents recursos (textos, audiovisuals, etc.) Classes pràctiques participatives (exercicis, exposicions, debats, test, etc.), realitzades en grup i/o de manera individual. Usos de procediments i estratègies deductius en l'aplicació del coneixement adquirit: detecció i resolució de problemes, activitats de manera individual o en grup (exercicis, lectura i comentari crític de diferents textos, realització de treballs escrits i/o participació en fòrums.) a partir de l'exposició prèvia de continguts. Usos de procediments i estratègies inductius en l'aplicació del coneixement adquirit: Potenciació del treball i aprenentatge col·laboratiu (sociocognitivo). L'exposició dels continguts teòrics es complementa amb un component pràctic, amb l'objectiu d'aplicar els aspectes estudiats mitjançant tasques realitzades de manera individual i en grup. En el cas de les sessions presencials que pogueren desenvolupar-se dins d'aquesta assignatura, aquestes seran gravada i posades a la disposició dels alumnes en la plataforma en línia. [OBSERVACION_MATRICULA_1] => Preu general [OBSERVACION_MATRICULA_2] => [OBSERVACION_MATRICULA_3] => [SALIDA_PROFESIONAL] => Des de fa milers d'anys, existeix una estreta relació entre l'ésser humà i els animals, la qual cosa s'observa en pintures rupestres que representen escenes sobre els seus costums i modes de vida. Quan va arribar l'assentament, va portar amb si la domesticació, primer com a manera de capturar i mantindre a aquells que li servirien com a aliment. Posteriorment, gràcies a la convivència i coneixement dels seus costums i necessitats, va vindre la domesticació i fins i tot una modificació en les seues característiques psíquiques i morfològiques, com va ocórrer amb el gos, amb qui ha tingut un llaç molt fort més enllà de veure'l com un mitjà, recurs o eina. Va ser aproximadament a mitjan segle XX quan va sorgir un interés en les intervencions amb animals per part de professionals de la ment i de la salut, observant els seus efectes positius en la conducta i personalitat, així com en la salut psíquica i física de l'ésser humà. En atorgar-se'ls un valor terapèutic que ha sigut avalat per nombroses investigacions que proven les propietats beneficioses d'aquesta aliança, han sorgit especialitzacions i estudis formals sobre aquest tema, com el Màster de Formación Permanent en Intervenció Assistida amb Animals de la Universitat de València. Gràcies al Màster de Formació Permanent en Intervenció Assistida amb Animals els professionals podran comptar amb diferents coneixements i eines que aprendran durant la seua formació com: - Aprendre la capacitat que tenen els animals per a esmorteir l'estrés, la disminució de la percepció d'angoixa emocional i de simptomatologia depressiva, així com a nivell fisiològic la disminució de la pressió sanguínia, l'augment de l'oxitocina i la disminució del cortisol. - Conéixer els fonaments teòrics i aplicacions pràctiques de la interacció amb animals per a usar-se en qualsevol entorn educatiu i terapèutic. - Poder oferir serveis d'intervencions assistides amb animals en llocs on hi haja persones amb diversitat funcional, patologies vàries i risc d'exclusió social, amb la finalitat de millorar la seua vida. [CRITERIO_ADMISION] => Es tindrà en compte l'ordre de preinscripció, a més de l'expedient acadèmic i l'afinitat temàtica dels estudis. [CRITERIO_ADMISION2] => [CRITERIO_ADMISION3] => [FORMACION_APRENDIZAJE] => En finalitzar el màster l'alumnat haurà de ser capaç de : -Identificar les diferències entre els programes d'Intervenció Assistida amb Animals i programes d'activitats assistides amb animals. -Establir i aplicar les bases teòriques adequades per a sustentar les intervencions que proposen des de la Intervenció Assistida amb Animals. -Analitzar i comprendre els aspectes bàsics del comportament i de la cognició animal. Aplicar els fonaments de l'entrenament animal. -Generar aprenentatges de nous comportaments en diferents animals a través del *clickertraining. -Adjudicar i organitzar les funcions pròpies de cadascun dels professionals que formen un equip de IAA. -Dissenyar, planificar, implementar i avaluar un programa de IAA. -Iniciar projectes innovadors de IAA, obrint noves línies de treball. -Avaluar les situacions de risc que poden aparéixer en un context d'intervenció així com que dispose de les eines per a solucionar-les en cas que es produïren. -Revisar, i sintetitzar bibliografia actualitzada i rellevant en intervencions assistides amb animals [FORMACION_APRENDIZAJE2] => [FORMACION_APRENDIZAJE3] => [ANO_CURSO_DESC] => Curs 2025/2026 [programa] => Array ( [0] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 25521270 [AÑO_CURSO] => 37 [CODIGO] => 5 [NOMBRE_MATERIA] => Fonamentació de les intervencions assistides amb animals [NOMBRE_MATERIA_VAL] => Fonamentació de les intervencions assistides amb animals [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => 1.1. Conceptualització de les IAA. 1.2. Antecedents històrics de les IAA. 1.3. Teories explicatives i evidències existents del vincle humà- animal. [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => 1.1. Conceptualització de les IAA. 1.2. Antecedents històrics de les IAA. 1.3. Teories explicatives i evidències existents del vincle humà- animal. [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 1 ) [1] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 25521270 [AÑO_CURSO] => 37 [CODIGO] => 1 [NOMBRE_MATERIA] => Cognició i aprenentatge animal [NOMBRE_MATERIA_VAL] => Cognició i aprenentatge animal [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => 2.1. Cognició animal 2.2. Comunicació animal. 2.3. Comportament animal 2.4. Bases de l'entrenament animal: Clicker-training [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => 2.1. Cognició animal 2.2. Comunicació animal. 2.3. Comportament animal 2.4. Bases de l'entrenament animal: Clicker-training [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 2 ) [2] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 25521270 [AÑO_CURSO] => 37 [CODIGO] => 2 [NOMBRE_MATERIA] => Metodologia de les intervencions assitides amb animals [NOMBRE_MATERIA_VAL] => Metodologia de les intervencions assitides amb animals [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => 3.1. Equip de treball en IAA. 3.2. Disseny, planificació i avaluació de projectes. 3.3. Metodologia observacional aplicada a la interacció humà-animal: CACI (Child-animal interaction code). 3.4. Destinataris/as i àmbits d'actuació de la IAA. [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => 3.1. Equip de treball en IAA. 3.2. Disseny, planificació i avaluació de projectes. 3.3. Metodologia observacional aplicada a la interacció humà-animal: CACI (Child-animal interaction code). 3.4. Destinataris/as i àmbits d'actuació de la IAA. [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 3 ) [3] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 25521270 [AÑO_CURSO] => 37 [CODIGO] => 3 [NOMBRE_MATERIA] => Aplicacions práctiques de les intervencions assistides amb animals [NOMBRE_MATERIA_VAL] => Aplicacions práctiques de les intervencions assistides amb animals [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => 4.1 Intervenció Assistida amb Gossos (IAP) 4.2 Intervenció Assistida amb Cavalls (IAC) 4.3 Intervenció Assistida amb Dofins (IAD) 4.4 Intervenció Assistida amb Xicotets Animals (IAPA) 4.5 Aportacions d'experiències reals en l'àmbit de la Intervenció Assistida amb Animals. [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => 4.1 Intervenció Assistida amb Gossos (IAP) 4.2 Intervenció Assistida amb Cavalls (IAC) 4.3 Intervenció Assistida amb Dofins (IAD) 4.4 Intervenció Assistida amb Xicotets Animals (IAPA) 4.5 Aportacions d'experiències reals en l'àmbit de la Intervenció Assistida amb Animals. [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 4 ) [4] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 25521270 [AÑO_CURSO] => 37 [CODIGO] => 6 [NOMBRE_MATERIA] => Seguretet en les IAA i benestar dels animals [NOMBRE_MATERIA_VAL] => Seguretet en les IAA i benestar dels animals [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => 5.1. Benestar Animal i Enriquiment Ambiental 5.3. Cures Sanitàries 5.4. Legislació vigent [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => 5.1. Benestar Animal i Enriquiment Ambiental 5.3. Cures Sanitàries 5.4. Legislació vigent [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 5 ) [5] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 25521270 [AÑO_CURSO] => 37 [CODIGO] => 4 [NOMBRE_MATERIA] => Treball fi de Màster [NOMBRE_MATERIA_VAL] => Treball fi de Màster [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => Guia per a l'elaboració del TFM. Guia per a l'elaboració de les cerques bibliogràfiques. [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => Guia per a l'elaboració del TFM. Guia per a l'elaboració de les cerques bibliogràfiques. [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 6 ) ) [professors] => Array ( [0] => Array ( [DNI] => emp68810 [NOMBRE_PERSONA] => Vanessa [APELLIDOS] => Carral Portilla [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Codirectora. Dogtor Animal, S.L. [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [1] => Array ( [DNI] => uni78925 [NOMBRE_PERSONA] => Amparo [APELLIDOS] => Chirivella Ramón [PDI] => 2 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Planificación An. y Evaluación Escala Técnica Superior [NPI] => I3065 [EMAIL_FACULTAD] => achirive@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [2] => Array ( [DNI] => uni96872 [NOMBRE_PERSONA] => Sara Isabel [APELLIDOS] => Cortés Amador [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Fisioteràpia. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Profesor/a Permanente Laboral PPL [NPI] => M0617 [EMAIL_FACULTAD] => corasa@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [3] => Array ( [DNI] => uni401 [NOMBRE_PERSONA] => Ana María [APELLIDOS] => D'Ocon Giménez [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Psicologia Bàsica. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Profesor/a Titular de Universidad [NPI] => H0329 [EMAIL_FACULTAD] => ocon@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [4] => Array ( [DNI] => uni1912 [NOMBRE_PERSONA] => Laura [APELLIDOS] => Dolz Serra [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Psicologia Bàsica. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Profesor/a Titular de Universidad [NPI] => H6129 [EMAIL_FACULTAD] => laura.dolz@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [5] => Array ( [DNI] => emp151785 [NOMBRE_PERSONA] => José Antonio [APELLIDOS] => Esteban Simón [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Grupo de Investigación AWSHEL IAS [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [6] => Array ( [DNI] => emp68809 [NOMBRE_PERSONA] => Ceres Berger [APELLIDOS] => Faraco [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Clínica de Comportamento Animal. Diretora Científica - Instituto de Saúde e Psicologia Animal - INSPA. Presidente da Asociación Veterinaria Latinoamericana de Zoopsiquiatria - AVLZ. Associação Médico Veterinária Brasileira de Bem-Estar Animal -AMVEBBEA [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [7] => Array ( [DNI] => emp362729 [NOMBRE_PERSONA] => Andrea [APELLIDOS] => Fort Dominguez [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Coordinadora de Logopedia. Asociación Profesionales de Terapias con Caballos (APTC) [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [8] => Array ( [DNI] => emp133689 [NOMBRE_PERSONA] => Antonio [APELLIDOS] => García Esteban [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Instructor canino, terapeuta en modificación de conducta. Especialista en perros de rescate, detección y de terapia. [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [9] => Array ( [DNI] => emp66861 [NOMBRE_PERSONA] => Desamparados [APELLIDOS] => Ortega Silvestre [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Psicóloga. Directora Centro Psicoanalitico de Valencia [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [10] => Array ( [DNI] => emp138009 [NOMBRE_PERSONA] => Esperanza [APELLIDOS] => Otero Arranz [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Psicologa. Profesional para la defensa de los animales - PRODA [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [11] => Array ( [DNI] => emp368607 [NOMBRE_PERSONA] => Natalia Virginia [APELLIDOS] => Pérez Alonso [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Directora y Psicóloga Experta en IAP de Humanymal TAA [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [12] => Array ( [DNI] => emp170977 [NOMBRE_PERSONA] => María del Mar [APELLIDOS] => Pérez Cozar [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Osteópata . Instructora canina. Experta en perros de alerta médica y de asistencia.. Centro de Osteopatía Alaquas [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [13] => Array ( [DNI] => emp273547 [NOMBRE_PERSONA] => Javier [APELLIDOS] => Postigo Martínez [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Psicólogo jurídico forense [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [14] => Array ( [DNI] => emp102395 [NOMBRE_PERSONA] => Manuel Jesús [APELLIDOS] => Sánchez Joli [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Licenciado en Derecho y en Criminología.. Licenciatura en Derecho [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [15] => Array ( [DNI] => uni78892 [NOMBRE_PERSONA] => Sandra [APELLIDOS] => Simó Teufel [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Psicologia Bàsica. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Profesor/a Permanente Laboral PPL [NPI] => H0951 [EMAIL_FACULTAD] => ssimo@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [16] => Array ( [DNI] => emp342327 [NOMBRE_PERSONA] => Meritxell [APELLIDOS] => Solé Pujol [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Logopeda. Ilerkan [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [17] => Array ( [DNI] => emp244157 [NOMBRE_PERSONA] => Amelie [APELLIDOS] => Suñer [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Maestra experta en Mindfulnes [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [18] => Array ( [DNI] => uni2544 [NOMBRE_PERSONA] => Pilar [APELLIDOS] => Tejero Gimeno [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Psicologia Bàsica. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Profesor/a Titular de Universidad [NPI] => H3389 [EMAIL_FACULTAD] => tejerot@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [19] => Array ( [DNI] => uni78883 [NOMBRE_PERSONA] => Rosa María [APELLIDOS] => Trenado Santarén [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Psicologia Bàsica. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Profesor/a Permanente Laboral PPL [NPI] => H9116 [EMAIL_FACULTAD] => Rosa.M.Trenado@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [20] => Array ( [DNI] => emp368605 [NOMBRE_PERSONA] => Rafael [APELLIDOS] => Vila Olaso [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Compromiso perruno [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) ) [direccio] => Array ( [0] => Array ( [0] => Array ( [DNI] => uni1912 [NOMBRE_PERSONA] => Laura [APELLIDOS] => Dolz Serra [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Psicologia Bàsica. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Profesor/a Titular de Universidad [NPI] => H6129 [EMAIL_FACULTAD] => laura.dolz@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) ) [1] => Array ( [0] => Array ( [DNI] => emp68809 [NOMBRE_PERSONA] => Ceres Berger [APELLIDOS] => Faraco [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Clínica de Comportamento Animal. Diretora Científica - Instituto de Saúde e Psicologia Animal - INSPA. Presidente da Asociación Veterinaria Latinoamericana de Zoopsiquiatria - AVLZ. Associação Médico Veterinária Brasileira de Bem-Estar Animal -AMVEBBEA [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) ) ) )

Màster de Formació Permanent en Intervenció Assistida Amb Animals: Els Animals com a Recurs en Teràpia, Educació i Oci


Dades generals

Curs acadèmic: Curs 2025/2026

Tipus de curs: Màster de Formació Permanent

Nombre de crèdits: 60.00 Crèdits ECTS

Preinscripció al curs: Hasta el 22/12/2025

Data inici: Gener 2026

Data fi: Desembre 2026

Matrícula: 1000 € (importe preu públic pendent d'aprovació pel Consell Social Universitat de València.) Preu general

Modalitat: On-line

Lloc d'impartició: Aula Virtual UV-ADEIT

Horari: Online

Més informació

Objectius del curs

Mitjançant el Màster de Formació Permanent en Intervenció Assistida amb Animals es pretén que els estudiants desenvolupen les competències necessàries per a l'acompliment professional en el camp de la intervenció assistida amb animals, gràcies a l'adquisició de coneixements, habilitats i actituds pròpies de l'àrea, a més d'elaborar un treball de recerca final.

Per a aconseguir l'anterior, els estudiants del Màster de Formació Permanent en Intervenció Assistida amb Animals coneixeran els fonaments de les intervencions assistides amb animals, la seua conceptualització i antecedents històrics, així com teories explicatives i evidències sobre el vincle humà i animal. Coneixeran la cognició i aprenentatge animal, utilitzant tècniques especialitzades i metodologia en particular, així com aplicacions pràctiques, sense deixar de costat la seguretat en aquesta mena d'intervencions i el benestar dels animals seguint un codi ètic.

Leer más

Objectius professionals

Des de fa milers d'anys, existeix una estreta relació entre l'ésser humà i els animals, la qual cosa s'observa en pintures rupestres que representen escenes sobre els seus costums i modes de vida. Quan va arribar l'assentament, va portar amb si la domesticació, primer com a manera de capturar i mantindre a aquells que li servirien com a aliment. Posteriorment, gràcies a la convivència i coneixement dels seus costums i necessitats, va vindre la domesticació i fins i tot una modificació en les seues característiques psíquiques i morfològiques, com va ocórrer amb el gos, amb qui ha tingut un llaç molt fort més enllà de veure'l com un mitjà, recurs o eina.

Va ser aproximadament a mitjan segle XX quan va sorgir un interés en les intervencions amb animals per part de professionals de la ment i de la salut, observant els seus efectes positius en la conducta i personalitat, així com en la salut psíquica i física de l'ésser humà. En atorgar-se'ls un valor terapèutic que ha sigut avalat per nombroses investigacions que proven les propietats beneficioses d'aquesta aliança, han sorgit especialitzacions i estudis formals sobre aquest tema, com el Màster de Formación Permanent en Intervenció Assistida amb Animals de la Universitat de València.

Leer más

Preinscripciò al curs

Solicita información

Responsable: Universitat de València. Edifici del Rectorat. Av. Blasco Ibáñez, 13. 46010-València.
Delegat de Protecció de Dades: D. Javier Plaza Penadés lopd@uv.es
Finalitat: Enviar informació rellevant de cursos de postgrau.
S'obtenen perfils a fi de personalitzar el tracte conforme a les seves característiques o necessitats i poder així dirigir-li les novetats més convenients.
Legitimació: Per a l'enviament d'informació sobre els títols propis de la Universitat de València la base de legitimació és el consentiment de l'interessat.
Destinataris: Fundació Universitat-Empresa de Valéncia and Universitat de València
Termini: Les dades de l'Usuari seran conservats fins que sol·liciti la seva baixa, s'oposi o revoqui el seu consentiment.
Drets: Accedir, rectificar i suprimir les dades així com altres drets com s'explica a la informació addicional.
Amplieu informació: www.adeituv.es/politica-de-privacidad.

 
Descarregar fullet informatiu en pdf
FAQS
 
Imprimir la informaciò