Matemàtiques financeres per a les NIIF +
1. Conceptes previs
2. Lleis financeres
2.1 Llei de capitalizacióncompuesta
2.2 Llei de capitalizaciónsimple
2.3 Llei de descompte simple comercial
3. Tipus d'interés
3.1 Rèdit
3.1.1 Rèdit en capitalizaciónsimple
3.1.2 Rèdit en capitalizacióncompuesta
3.2 Tant d'efectiu
3.3 Tant nominal
3.4 Rendibilitat real i cost real
3.5 Taxa anual equivalent (TAE)
4. Rendes
4.1 Rendes pospagables
4.1.1 Valor actual d'una renda pospagable
4.1.2 Valor final d'una renda pospagable
4.2 Rendes prepagables
4.2.1 Valor actual d'una renda prepagable
4.2.2 Valor final d'una renda prepagable
5. Mètodes d'amortització de préstecs
5.1 Mètode de quotes constants
Normes Internacionals d'Informació Financera. NllF. +
1. Introducció
1.1 Les NIIF a Europa i la seua instauració a Espanya
1.2 Organització del IASB
1.3 El cos normatiu de les NIIF
2. Normes de registre i valoració
2.1 El marc conceptual
2.2 Immobilitzat material i inversions immobiliària, immobilitzat intangible, deterioració de valor dels actius. Despeses Financeres
2.3 Actius no corrents i grups alienables mantinguts per a la venda i operacions interrompudes (NIIF 5)
2.4 Arrendaments i altres operacions de naturalesa similar (NIC 17)
2.5 Instruments financers
2.6 Existències. Ingressos per vendes i prestacions de serveis
2.7 Impost sobre beneficis. Actius i passius per impostos diferits (NIC 12)
2.8 Provisions i contingències. Passius per retribucions a llarg termini al personal. Transaccions amb pagaments basats en instruments de patrimoni.
2.9 Subvencions, donacions i llegats (NIC 20)
2.10 Canvis en criteris comptables, errors i estimacions comptables. Fets posteriors.
3. Els estats financers. la seua preparació i presentació
3.1 Normes per a la preparació dels estats financers
3.2 Estat de la situació financera (Balanç de situació)
3.3 Pèrdues i guanys
3.4 Estat de fluxos d'efectiu
3.5 Estat de Canvis del Patrimoni Net
3.6 Notes (Memòria)
Normes per a la formulació dels Comptes Anuals Consolidats +
1. Introducció
2. Concepte de grup de societats i obligació de presentar comptes anuals consolidats (#CAC)
3. Dispensa de l'obligació de presentació de comptes anuals consolidats
4. Tipus de societats
#S. Tipus de participació patrimonial: directa, indirecta, triangular, reciproca i circular
6. Tant nominal de participació, tant de control i tant d'efectiu d'interés patrimonial
7. Els mètodes de consolidació
8. Conjunt consolidable i perímetre de consolidació
9. El procés de consolidació comptable
10. Eliminació inversió-patrimoni net
11. Eliminacions de resultats per operacions intragrupo
12. Eliminacions per crèdits i dèbits recíprocs
13. Valoració de la inversió financera (participació). Cost de la combinació de negoci
14. La data d'adquisició
15. La participació dels socis externs
16. L'eliminació inversió-patrimoni net en exercicis posteriors: les reserves en societats consolidades
17. Casos pràctics complets
18. Modificació de la inversió i/o del percentatge de participació
19. Cas de domini indirecte
20. Concepte de patrimoni net a l'efecte de la consolidació comptable.
21. Contingut de la memòria consolidada
22. Contingut de l'informe de gestió consolidat
Altres marcs Normatius +
1. Marc Normatiu per a Entitats Financeres i d'Assegurances
1.1 Introducció
1.2 Sector d'entitats de crèdit
1.2.1 Concepte d'entitat de crèdit
1.2.2 Activitat de les entitats de crèdit
1.2.3 Normativa comptable de les entitats de crèdit: la circular 4/2017
1.3 Sector d'entitats asseguradores
1.3.1 Activitat de les entitats asseguradores
1.3.2 Característiques de les entitats asseguradores
1.3.3 Normativa comptable de les entitats asseguradores
1.4 Notes específiques d'auditoria d'entitats financeres i d'assegurances. Annexos
Annex 1. Estats financers consolidats públics de les entitats de crèdit Annex 2. Estats financers de les entitats asseguradores
2. Marc normatiu de Comptabilitat Pública i Entitats sense Ànim de Lucre
2.1 Delimitació i marc normatiu del sector públic i de les Entitats sense Ànim de Lucre
2.1.1 Sector públic i comptabilitat pública
2.1.2 Entitats sense ànim de lucre
2.2 Estructura del Pla de Comptes
2.3 Primera part. El marc conceptual de la comptabilitat
2.3.1 Requisits de la informació a incloure en els comptes anuals
2.3.2 Principis comptables
2.3.3 Elements dels Comptes Anuals
2.3.4 Criteris de registre o reconeixement comptable
2.3.5 Criteris de valoració
2.4 Segona part: normes de reconeixement i valoració
2.5 Tercera part: els comptes anuals
2.5.1 Els comptes anuals en els plans de comptes
2.5.2 Informació pressupostària en el PGCP: l'Estat de Liquidació del Pressupost i l'Estat de Romanent de Tresoreria.
2.5.3 Informació sobre l'activitat de les entitats sense ànim de lucre
2.6 Quarta i cinquena part: quadre de comptes i definicions i relacions comptables
2.6.1 Quadre de comptes
2.6.2 Algunes qüestions sobre l'Immobilitzat material en el PGCP 2010 i el PCESFL 2013
2.6.3 Algunes operacions específiques del sector públic
2.6.4 Algunes operacions específiques de les entitats sense ànim de lucre
3. Aspectes Comptables de la Llei Concursa!
3.1 Regulació concursa!
3.2 Organos concursals i efectes dels concursos 3.3 Fases del concurs
3.3.1 Fase de preparació i presentació del concurs
3.3.2 Fase comuna o fase d'esclariment
3.3.3 Fase de resolució
3.3.4 Determinació de la massa activa
3.3.5 Determinació de la massa passiva i dels crèdits contra la massa
3.3.6 Cas pràctic
Accés, Normes i procediments d'Auditoria +
1. Accés, normes i procediments d'auditoria
1.2 Introducció
1.3 La comptabilitat i l'auditoria de comptes en la legislació mercantil
1.4 Concepte d'auditoria de comptes
1.5 Tipus d'auditoria
1.6 Àmbit d'aplicació
1.7 Auditoria obligatòria
1.8 Aspectes essencials a considerar en l'actual llei d'auditoria de comptes
1.9 Definició de entiades d'interés públic
1.10 Normes per a tota classe d'auditories
1.11 Noves definicions
1.12 Nomenament de l'auditor
1.12.1 Nomenament per la societat
1.12.2 Nomenament pel registrador mercantil
1.12.3 Revocació de l'auditor per la societat
1.13 La independència de l'auditor
1.14 Independència i extensions
1.15 Renúncia per causa justa
1.16 Escepticisme professional
1.17 Contractació
1.18 La supervisió pública del ICAC
1.18.1 Sistema de supervisió abans de realització de l'auditoria
1.18.2 Sistema de supervisió durant la realització de l'auditoria
1.18.3 Sistema de supervisió després de la realització de l'auditoria
1.19 El procés d'una auditoria
1.19.1 Fase de planificació del treball
1.19.2 Fase d'execució del treball
1.19.3 Documentació i arxius: Els papers de treball
1.19.4 Fase de finalització
1.19.5 Obligacions de la societat auditada
1.20 El sistema de control intern
1.20.1 Avaluació preliminar del control intern
1.20.2 Tècniques d'avaluació del control intern
1.20.3 Revisió del control intern. Proves de compliment o de control
1.20.4 Informe de control intern o carta de recomanacions
1.21 L'informe d'auditoria
1.21.1 Contingut de l'antic informe d'auditoria
1.21.2 Contingut del nou informe d'auditoria revisat
1.22 La opinion de l'auditor
1.22.1 Tipus d'opinió
1.22.2 Publicitat de l'informe d'auditoria
1.23 Marco normatiu d'informació financera aplicable, quan no resulta adequada l'aplicació del principi d'empresa en funcionament
1.24 Auditoria de comptes consolidats
1.25 Organització interna
1.26 Organització del treball
1.27 Deure de custòdia i secret professional 1.28 Accés als papers de treball
1.29 Auditoria de comptes d'entitats d'interés públic
1.29.1 Informe d'auditoria de comptes d'entitats d'interés públic
1.29.2 Informe addicional per al comité d'auditoria
1.29.3 Informe anual de transparència
1.29.4 Informe a les autoritats nacionals supervisores de les entitats d'interés públic
1.29.5 Serveis incompatibles
1.29.6 Estructura organitzativa de les Entitats d'Interés Públic
1.29.7 Comissió d'auditoria d'Entitats d'Interés Públic
1.30 Contractació, rotació i designació d'auditors de comptes o societats d'auditoria
1.31 Infraccions
1.32 Sancions
1.33 Taxa de l'Institut de Comptabilitat i Auditoria de Comptes pel control i supervisió de l'activitat d'auditoria de comptes
1.34 Auditoria obligatòria
1.35 Resum del Projecte de Reial decret pel qual es dearrolla la Llei 22/2015, de 20 de juliol d'auditoria de comptes
1.36 Annex l. Alguns informes d'auditoria
1.37 Objectius i procediments en les àrees de treball en auditoria
1.37.1 Àrea de tresoreria
1.37.2 Àrea d'immobilitzat
1.37.3 Àrea d'inversions financeres
1.37.4 Àrea d'existències
1.37.5 Àrea de comptes a cobrar i a pagar per operacions de trànsit
1.37.6 Àrea d'impostos o fiscal
1.37.7 Àrea d'ingressos i despeses
1.38 Normes de registre i valoració
1.38.1 Immobilitzat material
1.38.2 lnversions immobiliàries
1.38.3 Immobilitzat intangible
1.38.4 Actius no Corrents mantinguts per a la venda
1.39 Auditoria de l'immobilitzat material
1.40 Auditoria de l'immobilitzat intangible
1.41 Normes de registre i valoració
1.42 Auditoria de les subvencions de capital
2. El nou informe d'auditoria
2.2 El nou informe d'auditoria té un enfocament diferent
2.3 Estructura del nou informe d'auditoria
2.4 Diferències entre el infomre de EIP i empreses normals
2.5 Diferències entre "qüestions clau d'auditoria" i "aspectes més rellevants d'auditoria" 2.6 Qüestions clau d'auditoria i informe amb opiniónmodificada o incertesa sobre empresa en funcionament
Normes d'ètica, independència i control de la qualitat de l'auditoria de comptes. +
1.- El Marc Normatiu de la Supervisió Pública de l'Auditoria
1.1.Concepte d'auditoria
1.2. Classes d'auditoria
1.3. L'auditoria de comptes i la seua funció d'interés públic
1.4. El marc normatiu de l'auditoria de comptes
1.5. El sistema de supervisió pública de l'auditoria de comptes
1.6. Les corporacions professionals
1.7. Obligatorietat d'auditoria de comptes i nomenament de l'auditor
2. Sistema de Supervisió abans de la realització de l'Auditoria (1): Autorització de l'auditor, registre públic i formació continuada
2.1. Trajectòria per a l'habilitació professional com a auditor
2.2. L'etapa formativa prèvia a l'habilitació en l'àmbit comunitari i nacional
2.3. Requisits professionals: La bona reputació
2.4. L'autorització a l'exercici de l'auditoria legal
2.5. El registre públic d'auditors
2.6. Requisits formatius posteriors a l'habilitació: La formació continuada
3. Sistema de Supervisió abans de la realització de l'auditoria (11): La independència de l'auditor
3.1. Concepte i classes d'independència
3.2. La regulació de la independència en l'àmbit internacional i europeu
3.3. La regulació de la independència en l'àmbit espanyol
3.4. El règim d'incompatibilitats
3.5. El contracte i la rotació d'auditors
3.6. Règim de prohibicions
3.7. Els honoraris dels auditors
4. Sistema de Supervisió durant la realització de l'auditoria: Les normes de caràcter professional
4.1. Les normes d'auditoria
4.2. Les Normes Internacionals d'Auditoria
4.3. Les Normes Tècniques d'Auditoria
4.4. Les Normes Ètiques
4.5. El Control de Qualitat Intern
4.6. La responsabilitat plena de l'auditor del grup de societats
4.7. Cooperació entre auditors
5. Sistema de supervisió després de realitzar l'auditoria: El control de qualitat, la responsabilitat i els deures de l'auditor
5.1. El control de l'auditoria de comptes
5.2. Concepte i classes de responsabilitat
5.3. Deures de l'auditor
6. L'auditoria i la verificació en les entitats de interes públic 6.1. Concepte d'entitat d'interés públic
6.2. Les entitats d'interés públic en la normativa espanyola
6.3. Mecanismes de garantia de l'auditoria de les entitats d'interés públic en la normativa espanyola
6.4. Altres entitats obligades a elaborar l'informe de transparència
6.5. La informació no financera i sobre diversitat
Normes Internacionals d'Auditoria aplicables a Espanya. NIA-ÉS +
L'emissió de normes internacionals d'auditoria
1.la Federació internacional de comptadors
2. Adopció de les NIA en l'àmbit europeu i espanyol
3. Les NIA adaptades al cas espanyol o NIA-ÉS
3.1. Cos de NIA-ÉS
3.2. Entrada en vigor de les NIA-ÉS
3.3. Estructura de les NIA-ÉS
3.4. Interpretació de les NIA-ÉS
200-299. Principis generals i responsabilitats
NIA-ÉS 200. Objectius globals de l'auditor independent i realització de l'auditoria de conformitat amb les Normes Internacionals d'Auditoria
NIA-ÉS 210. Acord dels termes de l'encàrrec d'auditoria
NIA-ÉS 220. Control de qualitat de l'auditoria d'estats financers NIA-ÉS 230. Documentació d'Auditoria
NIA-ÉS 240. Responsabilitat de l'auditor en l'auditoria d'estats financers respecte al frau
NIA-ÉS 250. Consideració de les disposicions legals i reglamentàries en l'auditoria dels estats financers
NIA-ÉS 260 revisada. Comunicació amb els responsables del govern de l'entitat
NIA-ÉS 265. Comunicació de les deficiències en el control intern als responsables del govern
i a la direcció de l'entitat
NIA-ÉS 300. Planificació de l'auditoria d'estats financers
NIA-ÉS 315. Identificació i valoració dels riscos d'incorrecció material mitjançant el coneixement de l'entitat i el seu entorn
Annex I Exemple de matriu de risc amb riscos clau requerits per la norma (1.7) Annex 11 Quadre explicatiu de l'avaluació de riscos i resposta en la planificació
NIA-ÉS 320. Importància relativa o materialitat en la planificació i execució de l'auditoria
NIA-ÉS 330. Respostes de l'auditor als riscos valorats
NIA-ÉS 402. Consideracions d'auditoria relatives a una entitat que utilitza una organització de serveis
NIA-ÉS 450. Avaluació de les incorreccions identificades durant la realització de l'auditoria NIA-ÉS 500. Evidència d'auditoria
NIA-ÉS 501. Evidència d'auditoria. Consideracions especials per a determinades àrees NIA-ÉS 505. Confirmacions externes NIA-ÉS 510 revisada. Encàrrecs inicials d'auditoria. Saldos d'obertura NIA-ÉS 520. Procediments analítics
NIA-ÉS 530. Mostreig d'auditoria
NIA-ÉS 540. Auditoria d'estimacions comptables, incloses les de valor raonable i de la informació relacionada a revelar
NIA-ÉS 550. Parts vinculades
NIA-ÉS 560. Fets posteriors al tancament
NIA-ÉS 570 revisada. Empresa en funcionament NIA-ÉS 580. Manifestacions escrites
NIA-ÉS SÈRIE 600. Utilització del treball d'altres
NIA-ÉS 600. Consideracions especials-auditories d'estats financers de grups (inclòs el treball dels auditors dels components)
NIA-ÉS 610. Utilització del treball dels auditors interns NIA-ÉS 620. Utilització del treball d'un expert de l'auditor
NIA-ÉS 700 (Revisada) Formació de l'opinió i emissió de l'informe d'auditoria sobre els estats financers
NIA-ÉS 701 Comunicació de les qüestions clau de l'auditoria en l'informe d'auditoria emés per un auditor independent
NIA-ÉS 705 (Revisada) Opinió modificada en l'informe emés per un auditor independent NIA-ÉS 706 (Revisada) Paràgrafs d'èmfasis i paràgrafs sobre altres qüestions en l'informe d'auditoria emés per un auditor independent.
NIA-ÉS 710. Informació comparativa- Xifres corresponents de períodes anteriors i estats financers comparatius.
NIA-ÉS 720 (Revisada) Responsabilitat de l'auditor respecte a una altra informació
NIA-ÉS 805 (Revisada) Consideracions especials -Auditories d'un solo estat financer
Gestió de riscos i control intern. +
1. Un enfocament modern del risc i control intern en l'auditoria
1.1. Introducció
1.2. El nou enfocament de risc d'auditoria
1.3. Risc d'auditoria i nivell de confiança
1.4. Risc de mostreig i de no mostrege
1.5. L'enfocament qualitatiu enfront del quantitatiu en la valoració del risc d'auditoria
1.6. Importància del control intern
1.7. Conceptualització i normalització del model de risc
1.8. Crítiques al model de risc
1.9. El judici professional en la valoració del risc
1.10. Nivells d'anàlisis del risc
2. Importància relativa
2.1. Importància relativa
2.2. Càlcul del nivell de precisió (fase de planificació)
2.3. Càlcul de l'error tolerable (fase d'execució)
2.4. Càlcul de la materialitat (fase de finalització)
2.5. Supòsit pràctic. Importància relative
3. El control intern de l'entitat auditada
3.1. Concepte de control intern
3.2. Objectius de control intern
3.3. Descripció i avaluació preliminar del control intern
3.4. Revisió del control intern. Proves de compliment
3.5. Informe de control intern o carta de recomanacions