1a Edició - Codi 25623080

Array ( [CODIGO] => 25623080 [EDICION] => 1 [SITUACION] => Aprobado [SITUACION_BIS] => Pendiente [MATRICULA] => 1500 [MATRICULA_2] => 0 [MATRICULA_3] => 0 [HORAS] => 36.00 [FECHA_INICIO] => 07/10/2025 [FECHA_FIN] => 30/06/2026 [LUGAR] => [NOMBRE_EMPRESA_ORGANIZADOR] => Institut Universitari d'Investigació de Trànsit i Seguretat Viària. INTRAS [FECHA_FIN_PREINSCRIPCION] => 30/09/2025 [AREA] => 6 [NOMBRE_EMPRESA_PATROCINADO] => [NOMBRE_EMPRESA_COLABORADOR] => [OBSERVACIONES_PREINSCRIPCION] => [TIPO_DOCENCIA] => A distancia [TIPO_DOCENCIA_1] => 3 [TIPO_DOCENCIA_2] => On-line [AULA_VIRTUAL_ADEIT] => 1 [TIPO_CURSO] => Postgrado [TIPO_CURSO_1] => Título Propio de Pos [DIRECCION_URL] => [AÑO_CURSO] => 37 [URL_VIDEO] => [URL_FACEBOOK] => [URL_TWITTER] => [META_TITLE] => [META_DESCRIPTION] => [META_KEYWORDS] => movilidad urbana, smart cities, datos espaciales, mobilitat urbana, ciutats intel·ligents, dades espacials, urban mobility, smart cities, spatial data [DIRECCION_CURSO_CORTO] => movilidad-inteligente [GESTOR_NOMBRE] => Victoria Silvia [GESTOR_APELLIDOS] => Fernández-Getino Hermano [GESTOR_EMAIL] => victoria.fernandez@fundacions.uv.es [ADMINISTRATIVO_NOMBRE] => Jorge [ADMINISTRATIVO_APELLIDOS] => Bueno [ADMINISTRATIVO_EMAIL] => jorge.bueno@fundacions.uv.es [ES_INTERNO] => 1 [EMAIL_EXTERNO] => formacion@adeituv.es [PREINSCRIPCION_WEB] => 1 [URL_AULA_VIRTUAL] => [OFERTADO_OTRO] => 0 [ID_CURSO_OFERTADO] => 0 [DESCRIPCION_OFERTADO] => [TELEFONO_EXTERNO] => 96 160 3000 [MATRICULA_PDTE_APROBACION] => 0 [ID_IDIOMA] => 4 [PUBLICAR_WEB] => 1 [PLAN_MICROCREDS] => 0 [area_curs] => Ciència i Tecnologia [NOMBRE_CURSO] => Diploma d'Especialització Gestió de la Mobilitat Intel·ligent i Espai de Dades [TITULACION] => Diploma d'Especialització [HORARIO] => EN LINIA [REQUISITOS_TITULACION] => Aquest postgrau està dirigit a tots aquell graduat que tinga inquietud per aprendre i desenvolupar-se en el món de la mobilitat intel·ligent i el transport. Des d'acabats de graduar fins a tècnics de les administracions públiques, empreses tecnològiques i proveïdors de serveis, tots es podran beneficiar d'aquest programa complet i pràctic per a créixer i desenvolupar-se professionalment en el sector, alhora que s'aprenen els últims avanços en el sector . Per a accedir a cursar el Diploma serà necessari tenir una titulació universitària. [REQUISITOS_OTROS] => [ARG_VENTA] => El present Diploma d'especialització està orientat a la formació de tècnics de les autoritats públiques, operadors del sector de la mobilitat, empreses col·laboradores i professionals interessats a desenvolupar la seua carrera en l'àmbit de la digitalització de la mobilitat. Així doncs, al llarg del curs s'abordaran en profunditat aspectes sobre la mobilitat, el trànsit i el transport, així com les funcions i responsabilitats de cada entitat vinculada els Sistemes Intel·ligents de Transport (ITS), oferint les habilitats i coneixements necessaris per a la seua correcta aplicació en diferents entorns professionals. Per a això, el programa treballarà la planificació, disseny, implementació, operació i manteniment dels ITS, així com el cicle complet de recopilació, neteja, emmagatzematge i anàlisi de la informació. Així mateix, s'aprofundirà en el desenvolupament i implementació de serveis innovadors dins del marc de la Mobilitat com a Servei (MaaS), analitzant les estructures del mercat i factors clau que sustenten aquestes iniciatives. A aquest efecte, els objectius del curs se centraran en: - Proporcionar un domini sòlid dels aspectes fonamentals de la mobilitat. - Capacitar en el desenvolupament, implementació i gestió dels Sistemes Intel·ligents de Transport (ITS). - Garantir un domini integral de la gestió de dades. - Analitzar i comprendre els models de negoci en mobilitat. [ARG_VENTA2] => [AÑO_CURSO_DESC] => Curs 2025/2026 [MODALIDAD_EVALUACION] => El present postgrau es durà a terme mitjançant la modalitat en línia asincrònica, oferint flexibilitat en l'accés i visualització dels recursos del programa. En aquest sentit, es fomentarà l'aprenentatge autònom de l'alumnat ja que, durant el període que abaste el títol, aquests tindran accés obert als materials escrits, gravacions de la matèria, activitats interactives i vídeos, entre altres recursos que el professorat considere rellevants per a la formació específica del mòdul a impartir. Igualment, el programa formatiu inclou la retransmissió de conferències dutes a terme per professionals del sector on es debatrà sobre els últims avanços en els sistemes intel·ligents de transport, complementant aquesta formació teòrica amb sessions de resolució de dubtes i casos pràctics. A més, aquesta modalitat afavoreix el constant contacte amb el professorat, fomentant d'aquesta manera la interacció contínua a través de l'aula virtual entre docents i estudiants en activitats com a fòrums de discussió, tutories i/o consultes directes, possibilitant la retroalimentació immediata. [MODALIDAD_EVALUACION2] => [OBSERVACION_MATRICULA_1] => Preu general [OBSERVACION_MATRICULA_2] => [OBSERVACION_MATRICULA_3] => [SALIDA_PROFESIONAL] => Amb aquesta formació, l'alumne estarà capacitat professionalment per a ocupar llocs Tècnics dins de les àrees de Trànsit, Transport i Mobilitat en l'àmbit públic i privat [CRITERIO_ADMISION] => Per ordre de preinscripció, en cas d'haver-hi excés de preinscripcions es realitzarà una avaluació dels CV. [CRITERIO_ADMISION2] => [CRITERIO_ADMISION3] => [FORMACION_APRENDIZAJE] => Aquest curs aborda aspectes fonamentals de la mobilitat, el trànsit i el transport, així com en el procés de recopilació i anàlisi de dades en aquests àmbits. A través d'un enfocament integral, el programa estableix una sèrie de competències específiques que permetran desenvolupar una comprensió profunda i estructurada dels elements, actors i sistemes que conformen aquest sector. Al llarg de la formació, se cerca que els participants adquirisquen les següents competències: 1. Conceptualització de la Mobilitat: - Entendre la mobilitat com un fenomen integral, diferenciant-la d'altres conceptes relacionats i avaluant els seus elements fonamentals. - Reconèixer la importància de criteris com a seguretat, neteja, puntualitat, equitat i sostenibilitat en l'avaluació de solucions de mobilitat. 2. Gestió de Sistemes de Mobilitat: - Identificar als actors responsables en la gestió de la mobilitat, comprenent els seus rols i responsabilitats. - Diferenciar entre objectius estratègics i solucions tècniques en implementar millores en mobilitat. 3. Ús de Dades i Modelització: - Comprendre el valor de les dades per a la gestió de la mobilitat, les principals fonts actuals i les tècniques per al seu tractament i fusió. - Familiaritzar-se amb models de simulació (microscòpics, macroscòpics i mesoscópicos) i entendre la seua aplicació segons les preguntes específiques de cada projecte. 4. Estandardització i Regulacions: - Conèixer l'estàndard DATEX II, la seua història, marc normatiu, estructura modular i aplicacions en la gestió d'informació de trànsit, regulació i energia. - Identificar les publicacions relacionades amb situacions de trànsit, condicions de vies i serveis com a estacionament i càrrega elèctrica. 5. Sistemes de Transport Intel·ligent (ITS): - Estudiar els sistemes ITS en el context urbà, el seu origen, evolució i tecnologies associades. - Conèixer eines per a la gestió del trànsit, zones de baixes emissions, estacionamient [FORMACION_APRENDIZAJE2] => [FORMACION_APRENDIZAJE3] => [ANO_CURSO_DESC] => Curs 2025/2026 [programa] => Array ( [0] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 25623080 [AÑO_CURSO] => 37 [CODIGO] => 9 [NOMBRE_MATERIA] => [NOMBRE_MATERIA_VAL] => [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => El programa proposat es basarà en diferents aspectes clau com: 1. Concepte i fins de la mobilitat: Amb la finalitat de comprendre el seu significat, implicacions en la vida quotidiana i els fins que persegueix en el desenvolupament de les ciutats i la societat, s'analitzarà de manera integral el concepte de mobilitat diferenciant-la del simple desplaçament. A més, s'exploraran els diferents fins d'aquesta com la connectivitat, l'accessibilitat i la reducció d'impactes ambientals i socials, donant rellevància al seu paper en la planificació urbana, l'accés a oportunitats i la sostenibilitat. 2. Elements de la mobilitat: S'identificaran i descriuran els principals components del sistema de mobilitat i la seua influència en l'eficiència i sostenibilitat dels desplaçaments de les persones i les mercaderies. Per a això, s'abordaran els diferents elements que conformen la mobilitat (vehicle, conductor, infraestructura i passatger, entre altres) analitzant la interrelació entre ells i el seu paper en la configuració d'un sistema de mobilitat eficient, accessible i respectuós amb el medi ambient. 3. Actors que intervenen en la mobilitat: S'identificaran els diferents actors implicats en la mobilitat i els seus rols en la planificació, operació i regulació del transport. A aquest efecte, s'analitzarà el paper de les administracions públiques, les empreses de transport, els usuaris, els organismes de seguretat i les organitzacions socials i mediambientals. Així mateix, s'examinaran les dinàmiques de cooperació i conflicte entre aquests actors, així com la seua influència en la presa de decisions en matèria de mobilitat. 4. Objectius en la gestió de la mobilitat: Atès que la mobilitat és un fenomen complex quant a la diversitat d'actors implicats i els impactes que comporta, en aquest tema s'analitzaran els principals aspectes que intervenen en la gestió de la mobilitat com ara: Seguretat Viària: l'objectiu del qual se centra en establir estratègies i medidas [DESCRIPCION2] => per a reduir la sinistralitat en els desplaçaments i millorar la seguretat dels usuaris vulnerables. Reducció d'emissions: aconseguir la reducció d'emissions nocives per a les persones i reduir les emissions nocives per al planeta, comença per comprendre l'impacte del transport en el medi ambient i avaluar solucions per a mitigar la seua petjada ecològica. Eficiència: el temps dedicat en els desplaçaments serà el principal indicador d'aquest apartat, en el qual s'analitzaran els factors que influeixen en la fiabilitat dels sistemes de transport i les propostes de millores en la planificació i gestió dels serveis. Economia: avaluant la sostenibilitat econòmica del transport considerant costos eficiència i accessibilitat. Confortabilitat: reflexionant sobre la importància de la qualitat del servei en l'experiència de l'usuari i el seu impacte en l'elecció del mode de transport. Equitat: estudiant la mobilitat com un dret, analitzant com garantir l'accés al transport a tots els sectors de la població, independentment de la seua condició socioeconòmica o ubicació geogràfica. [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => El programa proposat es basarà en diferents aspectes clau com: 1. Concepte i fins de la mobilitat: Amb la finalitat de comprendre el seu significat, implicacions en la vida quotidiana i els fins que persegueix en el desenvolupament de les ciutats i la societat, s'analitzarà de manera integral el concepte de mobilitat diferenciant-la del simple desplaçament. A més, s'exploraran els diferents fins d'aquesta com la connectivitat, l'accessibilitat i la reducció d'impactes ambientals i socials, donant rellevància al seu paper en la planificació urbana, l'accés a oportunitats i la sostenibilitat. 2. Elements de la mobilitat: S'identificaran i descriuran els principals components del sistema de mobilitat i la seua influència en l'eficiència i sostenibilitat dels desplaçaments de les persones i les mercaderies. Per a això, s'abordaran els diferents elements que conformen la mobilitat (vehicle, conductor, infraestructura i passatger, entre altres) analitzant la interrelació entre ells i el seu paper en la configuració d'un sistema de mobilitat eficient, accessible i respectuós amb el medi ambient. 3. Actors que intervenen en la mobilitat: S'identificaran els diferents actors implicats en la mobilitat i els seus rols en la planificació, operació i regulació del transport. A aquest efecte, s'analitzarà el paper de les administracions públiques, les empreses de transport, els usuaris, els organismes de seguretat i les organitzacions socials i mediambientals. Així mateix, s'examinaran les dinàmiques de cooperació i conflicte entre aquests actors, així com la seua influència en la presa de decisions en matèria de mobilitat. 4. Objectius en la gestió de la mobilitat: Atès que la mobilitat és un fenomen complex quant a la diversitat d'actors implicats i els impactes que comporta, en aquest tema s'analitzaran els principals aspectes que intervenen en la gestió de la mobilitat com ara: Seguretat Viària: l'objectiu del qual se centra en establir estratègies i medidas [DESCRIPCION2_VAL] => per a reduir la sinistralitat en els desplaçaments i millorar la seguretat dels usuaris vulnerables. Reducció d'emissions: aconseguir la reducció d'emissions nocives per a les persones i reduir les emissions nocives per al planeta, comença per comprendre l'impacte del transport en el medi ambient i avaluar solucions per a mitigar la seua petjada ecològica. Eficiència: el temps dedicat en els desplaçaments serà el principal indicador d'aquest apartat, en el qual s'analitzaran els factors que influeixen en la fiabilitat dels sistemes de transport i les propostes de millores en la planificació i gestió dels serveis. Economia: avaluant la sostenibilitat econòmica del transport considerant costos eficiència i accessibilitat. Confortabilitat: reflexionant sobre la importància de la qualitat del servei en l'experiència de l'usuari i el seu impacte en l'elecció del mode de transport. Equitat: estudiant la mobilitat com un dret, analitzant com garantir l'accés al transport a tots els sectors de la població, independentment de la seua condició socioeconòmica o ubicació geogràfica. [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 1 ) [1] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 25623080 [AÑO_CURSO] => 37 [CODIGO] => 7 [NOMBRE_MATERIA] => [NOMBRE_MATERIA_VAL] => [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => El programa proposat es basarà en diferents aspectes clau com: 1. Solucions de mobilitat: presentant les diferències entre les mesures estructurals, tecnològiques i de gestió, analitzant exemples exitosos en diverses ciutats i el seu impacte en la millora de la mobilitat. 2. Transport Públic: destacant el seu paper com a eix vertebrador de la mobilitat sostenible. Per a això, s'analitzaran els diferents modes (autobús, metre, tramvia, tren de rodalia) i les estratègies per a millorar la seua eficiència, cobertura, accessibilitat i atractiu enfront del vehicle privat. 3. La Gestió de l'aparcament: destacant el seu paper com a eix vertebrador de la mobilitat sostenible. Per a això, s'analitzaran els diferents modes (autobús, metre, tramvia, tren de rodalia) i les estratègies per a millorar la seua eficiència, cobertura, accessibilitat i atractiu enfront del vehicle privat. 4. El Taxi i les VTC: examinant el paper del taxi i dels vehicles de transport amb conductor (VTC) dins de l'ecosistema de mobilitat urbana, destacant la seua regulació, competència amb el transport públic i el seu potencial d'integració en sistemes de mobilitat compartida. 5. La Mobilitat Ciclista i Vehicles de Mobilitat Personal: explorant les condicions necessàries per a fomentar la mobilitat amb bicicleta i l'ús de Vehicles de Mobilitat Personal (VMP), incloent-hi infraestructures específiques, regulació, mesures de seguretat i la seua complementarietat amb altres modes de transport. 6. La Mobilitat Elèctrica: s'abordarà el paper de l'electrificació en la mobilitat, abordant vehicles privats, transporte públic i micromobilitat elèctrica. A més, es tractaran aspectes com a infraestructura de recàrrega, incentius i l'impacte de la sostenibilitat. 7. Gestió de la Demanda: s'estudiaran les eines i estratègies utilitzades per a regular la demanda de mobilitat en diferents contextos. D'una banda, en situacions normals, s'analitzarà la tarifació dinàmica, la priorització del tr [DESCRIPCION2] => ansporte públic i l'ús de dades en temps real per a ajustar l'oferta de transport a la demanda. D'altra banda, en situacions adverses com la congestió del trànsit i/o incidents que afecten la mobilitat, s'abordaran estratègies de resposta ràpida, plans de contingència i tecnologies de gestió del trànsit per a minimitzar impactes i garantir la continuïtat del servei. 8. El Control del Trànsit: S'abordaran les eines de gestió i regulació del trànsit, incloent semaforización intel·ligent, sistemes d'informació en temps real, cambres de control i mesures per a prioritzar modes sostenibles. 9. L'ordenació viària: Jerarquització i Calmar el Trànsit: S'analitzarà l'organització del viari urbà segons nivells de prioritat (artèries principals, vies col·lectores i locals) i les estratègies de calmat de trànsit, com a reducció de velocitat, plataformes úniques i restriccions al vehicle privat. 10. Planificació d'una Mobilitat Intel·ligent i els Usos del Sòl: La Planificació de la Mobilitat és una de les principals eines per a la gestió de la mobilitat ja que ajuda a evitar que apareguen la major part dels problemes. Les activitats que apareixen per la determinació dels usos del sòl, tenen unes necessitats de mobilitat que acabaran apareixent tard o d'hora. L'habilitat per a planificar de la mateixa manera les infraestructures adequades del transport facilitaran que es puga desenvolupar la mobilitat de manera adequada. 11. Estratègies: es presentarà un marc de referència per a la implementació de solucions de mobilitat (visió zero, gestió de la mobilitat basada en activitats, responsabilitat basada en les competències i mobilitat com a servei), considerant enfocaments integrats, coordinació interinstitucional i participació ciutadana. 12. Visió Zero: s'analitzarà estratègia de manera integral, destacant el seu origen, principis i aplicació en polítiques urbanes per a reduir a 0 el nombre de víctimes mortals [DESCRIPCION3] => en el trànsit. 13. Gestió Basada en Activitats: s'explorarà un enfocament de mobilitat centrat en les necessitats de desplaçament segons les activitats diàries de les persones, optimitzant la planificació del transport en funció de la demanda real. 14. Responsabilitat basada en les competències: s'estudiarà el repartiment de responsabilitats entre administracions, operadors i ciutadans en la gestió de la mobilitat, identificant competències clau i models de governança eficaces. 15. Mobilitat com a Servei (MaaS): es presentarà el concepte de Mobilitat com a Servei (MaaS) que integra diferents modes de transport en una única plataforma digital, permetent la planificació i pagament de viatges multimodals de manera eficient i sostenible. Ací es posa el focus en l'experiència d'usuari i la facilitat d'ús dels serveis de mobilitat. [DESCRIPCION1_VAL] => El programa proposat es basarà en diferents aspectes clau com: 1. Solucions de mobilitat: presentant les diferències entre les mesures estructurals, tecnològiques i de gestió, analitzant exemples exitosos en diverses ciutats i el seu impacte en la millora de la mobilitat. 2. Transport Públic: destacant el seu paper com a eix vertebrador de la mobilitat sostenible. Per a això, s'analitzaran els diferents modes (autobús, metre, tramvia, tren de rodalia) i les estratègies per a millorar la seua eficiència, cobertura, accessibilitat i atractiu enfront del vehicle privat. 3. La Gestió de l'aparcament: destacant el seu paper com a eix vertebrador de la mobilitat sostenible. Per a això, s'analitzaran els diferents modes (autobús, metre, tramvia, tren de rodalia) i les estratègies per a millorar la seua eficiència, cobertura, accessibilitat i atractiu enfront del vehicle privat. 4. El Taxi i les VTC: examinant el paper del taxi i dels vehicles de transport amb conductor (VTC) dins de l'ecosistema de mobilitat urbana, destacant la seua regulació, competència amb el transport públic i el seu potencial d'integració en sistemes de mobilitat compartida. 5. La Mobilitat Ciclista i Vehicles de Mobilitat Personal: explorant les condicions necessàries per a fomentar la mobilitat amb bicicleta i l'ús de Vehicles de Mobilitat Personal (VMP), incloent-hi infraestructures específiques, regulació, mesures de seguretat i la seua complementarietat amb altres modes de transport. 6. La Mobilitat Elèctrica: s'abordarà el paper de l'electrificació en la mobilitat, abordant vehicles privats, transporte públic i micromobilitat elèctrica. A més, es tractaran aspectes com a infraestructura de recàrrega, incentius i l'impacte de la sostenibilitat. 7. Gestió de la Demanda: s'estudiaran les eines i estratègies utilitzades per a regular la demanda de mobilitat en diferents contextos. D'una banda, en situacions normals, s'analitzarà la tarifació dinàmica, la priorització del tr [DESCRIPCION2_VAL] => ansporte públic i l'ús de dades en temps real per a ajustar l'oferta de transport a la demanda. D'altra banda, en situacions adverses com la congestió del trànsit i/o incidents que afecten la mobilitat, s'abordaran estratègies de resposta ràpida, plans de contingència i tecnologies de gestió del trànsit per a minimitzar impactes i garantir la continuïtat del servei. 8. El Control del Trànsit: S'abordaran les eines de gestió i regulació del trànsit, incloent semaforización intel·ligent, sistemes d'informació en temps real, cambres de control i mesures per a prioritzar modes sostenibles. 9. L'ordenació viària: Jerarquització i Calmar el Trànsit: S'analitzarà l'organització del viari urbà segons nivells de prioritat (artèries principals, vies col·lectores i locals) i les estratègies de calmat de trànsit, com a reducció de velocitat, plataformes úniques i restriccions al vehicle privat. 10. Planificació d'una Mobilitat Intel·ligent i els Usos del Sòl: La Planificació de la Mobilitat és una de les principals eines per a la gestió de la mobilitat ja que ajuda a evitar que apareguen la major part dels problemes. Les activitats que apareixen per la determinació dels usos del sòl, tenen unes necessitats de mobilitat que acabaran apareixent tard o d'hora. L'habilitat per a planificar de la mateixa manera les infraestructures adequades del transport facilitaran que es puga desenvolupar la mobilitat de manera adequada. 11. Estratègies: es presentarà un marc de referència per a la implementació de solucions de mobilitat (visió zero, gestió de la mobilitat basada en activitats, responsabilitat basada en les competències i mobilitat com a servei), considerant enfocaments integrats, coordinació interinstitucional i participació ciutadana. 12. Visió Zero: s'analitzarà estratègia de manera integral, destacant el seu origen, principis i aplicació en polítiques urbanes per a reduir a 0 el nombre de víctimes mortals [DESCRIPCION3_VAL] => en el trànsit. 13. Gestió Basada en Activitats: s'explorarà un enfocament de mobilitat centrat en les necessitats de desplaçament segons les activitats diàries de les persones, optimitzant la planificació del transport en funció de la demanda real. 14. Responsabilitat basada en les competències: s'estudiarà el repartiment de responsabilitats entre administracions, operadors i ciutadans en la gestió de la mobilitat, identificant competències clau i models de governança eficaces. 15. Mobilitat com a Servei (MaaS): es presentarà el concepte de Mobilitat com a Servei (MaaS) que integra diferents modes de transport en una única plataforma digital, permetent la planificació i pagament de viatges multimodals de manera eficient i sostenible. Ací es posa el focus en l'experiència d'usuari i la facilitat d'ús dels serveis de mobilitat. [ORDEN] => 2 ) [2] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 25623080 [AÑO_CURSO] => 37 [CODIGO] => 3 [NOMBRE_MATERIA] => [NOMBRE_MATERIA_VAL] => [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => El programa proposat es basarà en diferents aspectes clau com: 1. El valor de les dades en l'actualitat: S'analitzarà la creixent importància de les dades en la gestió de la mobilitat i la presa de decisions. Per a això, s'estudiarà com la recopilació, anàlisi i interpretació d'aquests permet optimitzar infraestructures, millorar l'eficiència del transport i dissenyar polítiques basades en l'evidència. De la mateixa manera, s'abordarà l'impacte de les noves tecnologies en la disponibilitat i ús de les dades. 2. Fonts de dades: s'identificaran i classificaran les principals fonts de dades en mobilitat (sensors de trànsit, dades GPS, registres de transport públic, enquestes de mobilitat, xarxes socials i dades obertes) explorant l'accessibilitat d'aquestes dades, precisió i limitacions. 3. Tractament de les diverses fonts de dades: s'estudiaran metodologies per al processament, neteja i estructuració de les dades obtingudes de diferents fonts. A més, s'abordarà la importància de la qualitat de les dades, els desafiaments en la seua estandardització i les eines utilitzades per a millorar la seua fiabilitat. 4. Fusió de dades: s'analitzarà el procés d'integració de dades provinents de diferents fonts per a obtenir informació més completa i precisa sobre la mobilitat. Per a això, s'estudiaran tècniques de fusió de dades, les seues dificultats i limitacions, presentant metodologies per a identificar les millors pràctiques en aquest camp, realitzant exercicis bàsics per a interpretar els resultats obtinguts. 5. Casos d'Ús: es presentaran aplicacions reals de les dades en mobilitat incloent la planificació del transport públic, la gestió del trànsit en temps real, la predicció de la demanda de mobilitat i el disseny d'estratègies de mobilitat sostenible. Per a això, s'estudiaran exemples de projectes exitosos on les dades han sigut clau en la presa de decisions. [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => El programa proposat es basarà en diferents aspectes clau com: 1. El valor de les dades en l'actualitat: S'analitzarà la creixent importància de les dades en la gestió de la mobilitat i la presa de decisions. Per a això, s'estudiarà com la recopilació, anàlisi i interpretació d'aquests permet optimitzar infraestructures, millorar l'eficiència del transport i dissenyar polítiques basades en l'evidència. De la mateixa manera, s'abordarà l'impacte de les noves tecnologies en la disponibilitat i ús de les dades. 2. Fonts de dades: s'identificaran i classificaran les principals fonts de dades en mobilitat (sensors de trànsit, dades GPS, registres de transport públic, enquestes de mobilitat, xarxes socials i dades obertes) explorant l'accessibilitat d'aquestes dades, precisió i limitacions. 3. Tractament de les diverses fonts de dades: s'estudiaran metodologies per al processament, neteja i estructuració de les dades obtingudes de diferents fonts. A més, s'abordarà la importància de la qualitat de les dades, els desafiaments en la seua estandardització i les eines utilitzades per a millorar la seua fiabilitat. 4. Fusió de dades: s'analitzarà el procés d'integració de dades provinents de diferents fonts per a obtenir informació més completa i precisa sobre la mobilitat. Per a això, s'estudiaran tècniques de fusió de dades, les seues dificultats i limitacions, presentant metodologies per a identificar les millors pràctiques en aquest camp, realitzant exercicis bàsics per a interpretar els resultats obtinguts. 5. Casos d'Ús: es presentaran aplicacions reals de les dades en mobilitat incloent la planificació del transport públic, la gestió del trànsit en temps real, la predicció de la demanda de mobilitat i el disseny d'estratègies de mobilitat sostenible. Per a això, s'estudiaran exemples de projectes exitosos on les dades han sigut clau en la presa de decisions. [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 3 ) [3] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 25623080 [AÑO_CURSO] => 37 [CODIGO] => 12 [NOMBRE_MATERIA] => [NOMBRE_MATERIA_VAL] => [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => El programa proposat es basarà en diferents aspectes clau com: 1. Introducció als Models de Transport: es presentarà el concepte de modelització en transport, la seua utilitat en la planificació i gestió de la mobilitat i els principals tipus de models utilitzats. A aquest efecte, s'abordarà la relació entre els models i la presa de decisions, així com les seues limitacions i abastos en diferents contextos. 2. Models macroscòpics: s'analitzaran les seues aplicacions en la planificació estratègica i en l'avaluació d'infraestructures a gran escala. Així doncs, s'abordaran les quatre etapes de planificació del transport: generació de viatges, distribució, elecció modal i assignació de trànsit. 3. Models microscòpics: s'abordarà el seu funcionament, eines disponibles i casos d'ús en simulacions detallades de trànsit i optimització operativa. Per a això, s'exploraran els models microscòpics que permeten simular el comportament individual de vehicles, vianants i mercaderies en la xarxa de transport. 4. Models mesoscópicos: Es descriuran els models mesoscópicos, que combinen característiques dels models macroscòpics i microscòpics, oferint un equilibri entre precisió i eficiència computacional. S'analitzaran les seues aplicacions en la gestió del trànsit en temps real i en l'avaluació dinàmica de mesures de mobilitat. [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => El programa proposat es basarà en diferents aspectes clau com: 1. Introducció als Models de Transport: es presentarà el concepte de modelització en transport, la seua utilitat en la planificació i gestió de la mobilitat i els principals tipus de models utilitzats. A aquest efecte, s'abordarà la relació entre els models i la presa de decisions, així com les seues limitacions i abastos en diferents contextos. 2. Models macroscòpics: s'analitzaran les seues aplicacions en la planificació estratègica i en l'avaluació d'infraestructures a gran escala. Així doncs, s'abordaran les quatre etapes de planificació del transport: generació de viatges, distribució, elecció modal i assignació de trànsit. 3. Models microscòpics: s'abordarà el seu funcionament, eines disponibles i casos d'ús en simulacions detallades de trànsit i optimització operativa. Per a això, s'exploraran els models microscòpics que permeten simular el comportament individual de vehicles, vianants i mercaderies en la xarxa de transport. 4. Models mesoscópicos: Es descriuran els models mesoscópicos, que combinen característiques dels models macroscòpics i microscòpics, oferint un equilibri entre precisió i eficiència computacional. S'analitzaran les seues aplicacions en la gestió del trànsit en temps real i en l'avaluació dinàmica de mesures de mobilitat. [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 4 ) [4] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 25623080 [AÑO_CURSO] => 37 [CODIGO] => 2 [NOMBRE_MATERIA] => [NOMBRE_MATERIA_VAL] => [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => El programa proposat es basarà en diferents aspectes clau com: . Introducció a l'estàndard DATEX II: aquest és l'estàndard europeu per a l'intercanvi d'informació sobre trànsit i mobilitat, dissenyat per a facilitar la interoperabilitat entre diferents actors. Des de la seua creació, ha evolucionat per a adaptar-se a les necessitats d'una mobilitat cada vegada més digitalitzada i connectada. Aquest estàndard s'emmarca en la normativa europea, assegurant consistència en la seua aplicació, i es basa en una estructura modular i una metodologia que prioritza la flexibilitat i l'eficiència. En aquest tema introductori, explorarem la seua història, marc normatiu, organització i enfocament metodològic. a. 2. Protocol d'intercanvi (EXCHANGE): El protocol d'intercanvi DATEX II és el nucli que permet la transmissió eficient i estandarditzada d'informació sobre trànsit i mobilitat entre diferents sistemes i organitzacions. En aquest apartat, es descriuran els principis fonamentals, les tecnologies subjacents i els processos que fan possible la seua implementació, destacant el seu paper en la digitalització de la mobilitat. b. 3. Model de dades. Conceptes bàsics: El model de dades de DATEX II és essencial per a estructurar i intercanviar informació de manera estandarditzada en l'àmbit del trànsit i la mobilitat. En aquest tema, s'abordaran les parts comunes del model especificat en UML, i que inclouen les classes, atributs i relacions bàsiques de les diferents publicacions DATEX II. A més, s'exploraran els diferents tipus de sistemes de localització suportats per DATEX II, com són les localitzacions ALERT-C, coordenades geogràfiques, TPEG i altres mètodes de localització, que garanteixen la precisió geogràfica de les dades i la seua interoperabilitat en diversos contextos. c. 4. Model de dades. Informació de trànsit i sensors: s'abordaran les diferents publicacions de dades dins de l'estàndard DATEX II, començant amb la publicació de situacions, que permet l'intercambi [DESCRIPCION2] => d'informació sobre esdeveniments o condicions específiques del trànsit. A continuació, s'exploraran les diferents publicacions existents sobre dades de trànsit, com són la informació sobre panells, que faciliten la transmissió d'informació dinàmica als conductors. També es tractarà la publicació de dades mesura i dades elaborades, que inclouen informació detallada sobre el trànsit i les condicions viàries, i, finalment, s'explicaran les publicacions d'estacionament, que proporcionen dades sobre la disponibilitat d'espais d'aparcament en temps real. d. 5. Model de dades. Regularització del trànsit: es tractaran les zones controlades i les regulacions de trànsit, així com els diferents mecanismes per a gestionar el flux de vehicles en àrees específiques. També s'abordaran les fallades i l'estat dels dispositius d'infraestructura relacionats amb el trànsit, tant a nivell de programari com de maquinari. Aquest enfocament permetrà comprendre com es gestionen i supervisen les infraestructures de trànsit en temps real. e. 6. Model de dades. Energia i infraestructura: En aquesta part del model s'abordaran els aspectes relacionats amb l'energia i les infraestructures dins del context de la gestió de trànsit. S'exploraran els sistemes d'energia que suporten la infraestructura de trànsit, així com les instal·lacions que faciliten el seu funcionament, com a estacions de càrrega per a vehicles elèctrics i altres serveis relacionats. f. 7. Ontologies de la mobilitat: En aquest tema s'abordarà l'ús d'ontologies en el domini de mobilitat. Es presentaran aquells models ontològics més utilitzats, i específicament aquells basats en el model DATEX II. També es mostrarà com fer ús d'eines que faciliten la creació, edició, consulta i aplicació de regles en models semàntics. [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => El programa proposat es basarà en diferents aspectes clau com: . Introducció a l'estàndard DATEX II: aquest és l'estàndard europeu per a l'intercanvi d'informació sobre trànsit i mobilitat, dissenyat per a facilitar la interoperabilitat entre diferents actors. Des de la seua creació, ha evolucionat per a adaptar-se a les necessitats d'una mobilitat cada vegada més digitalitzada i connectada. Aquest estàndard s'emmarca en la normativa europea, assegurant consistència en la seua aplicació, i es basa en una estructura modular i una metodologia que prioritza la flexibilitat i l'eficiència. En aquest tema introductori, explorarem la seua història, marc normatiu, organització i enfocament metodològic. a. 2. Protocol d'intercanvi (EXCHANGE): El protocol d'intercanvi DATEX II és el nucli que permet la transmissió eficient i estandarditzada d'informació sobre trànsit i mobilitat entre diferents sistemes i organitzacions. En aquest apartat, es descriuran els principis fonamentals, les tecnologies subjacents i els processos que fan possible la seua implementació, destacant el seu paper en la digitalització de la mobilitat. b. 3. Model de dades. Conceptes bàsics: El model de dades de DATEX II és essencial per a estructurar i intercanviar informació de manera estandarditzada en l'àmbit del trànsit i la mobilitat. En aquest tema, s'abordaran les parts comunes del model especificat en UML, i que inclouen les classes, atributs i relacions bàsiques de les diferents publicacions DATEX II. A més, s'exploraran els diferents tipus de sistemes de localització suportats per DATEX II, com són les localitzacions ALERT-C, coordenades geogràfiques, TPEG i altres mètodes de localització, que garanteixen la precisió geogràfica de les dades i la seua interoperabilitat en diversos contextos. c. 4. Model de dades. Informació de trànsit i sensors: s'abordaran les diferents publicacions de dades dins de l'estàndard DATEX II, començant amb la publicació de situacions, que permet l'intercambi [DESCRIPCION2_VAL] => d'informació sobre esdeveniments o condicions específiques del trànsit. A continuació, s'exploraran les diferents publicacions existents sobre dades de trànsit, com són la informació sobre panells, que faciliten la transmissió d'informació dinàmica als conductors. També es tractarà la publicació de dades mesura i dades elaborades, que inclouen informació detallada sobre el trànsit i les condicions viàries, i, finalment, s'explicaran les publicacions d'estacionament, que proporcionen dades sobre la disponibilitat d'espais d'aparcament en temps real. d. 5. Model de dades. Regularització del trànsit: es tractaran les zones controlades i les regulacions de trànsit, així com els diferents mecanismes per a gestionar el flux de vehicles en àrees específiques. També s'abordaran les fallades i l'estat dels dispositius d'infraestructura relacionats amb el trànsit, tant a nivell de programari com de maquinari. Aquest enfocament permetrà comprendre com es gestionen i supervisen les infraestructures de trànsit en temps real. e. 6. Model de dades. Energia i infraestructura: En aquesta part del model s'abordaran els aspectes relacionats amb l'energia i les infraestructures dins del context de la gestió de trànsit. S'exploraran els sistemes d'energia que suporten la infraestructura de trànsit, així com les instal·lacions que faciliten el seu funcionament, com a estacions de càrrega per a vehicles elèctrics i altres serveis relacionats. f. 7. Ontologies de la mobilitat: En aquest tema s'abordarà l'ús d'ontologies en el domini de mobilitat. Es presentaran aquells models ontològics més utilitzats, i específicament aquells basats en el model DATEX II. També es mostrarà com fer ús d'eines que faciliten la creació, edició, consulta i aplicació de regles en models semàntics. [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 5 ) [5] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 25623080 [AÑO_CURSO] => 37 [CODIGO] => 6 [NOMBRE_MATERIA] => [NOMBRE_MATERIA_VAL] => [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => El programa proposat es basarà en diferents aspectes clau com: 1. La Dada. Conceptes Bàsics. Gestió de Dades: s'introduirà el concepte de dada i les seues propietats fonamentals. S'abordaran aspectes clau de la gestió de dades, incloent-hi la seua captura, emmagatzematge, processament i anàlisi; destacant la importància de la qualitat de la dada i el seu impacte en la mobilitat. 2. Dades en Mobilitat: S'exploraran els diferents tipus en l'àmbit de la mobilitat, des de dades d'infraestructures i serveis fins a aquells generats per usuaris i sensors; analitzant les seues fonts formats i valor per a la planificació i operació del transport. 3. Concepte d'Espai de Dades: es definirà què és un espai de dades, els seus principis fonamentals i la seua importància en la mobilitat. S'examinarà el paper dels espais de dades en la integració de múltiples fonts d'informació i el seu impacte en la interoperabilitat del sistema de transport. 4. Elements dels Espais de Dades: S'identificaran els components clau d'un espai de dades, incloent-hi plataformes tecnològiques, estàndards d'intercanvi, mecanismes de governança i models de negoci associats. Així com les millors pràctiques en el seu disseny i gestió. 5. Desplegament d'un Espai de Dades: Es presentaran metodologies i estratègies per a la implementació d'espais de dades en mobilitat, abordant aspectes tècnics, reguladors i organitzatius, així com els principals desafiaments en el seu desenvolupament i escalabilitat. 6. Els espais de dades en l'àmbit de la mobilitat: tipus de dades i aplicacions, actors i cadenes de valor, casos d'ús: S'examinaran les aplicacions pràctiques dels espais de dades en mobilitat, incloent-hi l'optimització del trànsit, la millora de la seguretat viària, la planificació del transport públic i el desenvolupament de solucions MaaS (Mobility as a Service). També s'analitzaran els actors involucrats, les cadenes de valor i els models de go [DESCRIPCION2] => bernanza. 7. Casos de Espacios de Datos de Movilidad: Se presentarán ejemplos concretos de espacios de datos en movilidad, analizando proyectos actuales en distintas regiones y sectores, estudiando los resultados obtenidos y las lecciones aprendidas para futuras implementaciones. [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => El programa proposat es basarà en diferents aspectes clau com: 1. La Dada. Conceptes Bàsics. Gestió de Dades: s'introduirà el concepte de dada i les seues propietats fonamentals. S'abordaran aspectes clau de la gestió de dades, incloent-hi la seua captura, emmagatzematge, processament i anàlisi; destacant la importància de la qualitat de la dada i el seu impacte en la mobilitat. 2. Dades en Mobilitat: S'exploraran els diferents tipus en l'àmbit de la mobilitat, des de dades d'infraestructures i serveis fins a aquells generats per usuaris i sensors; analitzant les seues fonts formats i valor per a la planificació i operació del transport. 3. Concepte d'Espai de Dades: es definirà què és un espai de dades, els seus principis fonamentals i la seua importància en la mobilitat. S'examinarà el paper dels espais de dades en la integració de múltiples fonts d'informació i el seu impacte en la interoperabilitat del sistema de transport. 4. Elements dels Espais de Dades: S'identificaran els components clau d'un espai de dades, incloent-hi plataformes tecnològiques, estàndards d'intercanvi, mecanismes de governança i models de negoci associats. Així com les millors pràctiques en el seu disseny i gestió. 5. Desplegament d'un Espai de Dades: Es presentaran metodologies i estratègies per a la implementació d'espais de dades en mobilitat, abordant aspectes tècnics, reguladors i organitzatius, així com els principals desafiaments en el seu desenvolupament i escalabilitat. 6. Els espais de dades en l'àmbit de la mobilitat: tipus de dades i aplicacions, actors i cadenes de valor, casos d'ús: S'examinaran les aplicacions pràctiques dels espais de dades en mobilitat, incloent-hi l'optimització del trànsit, la millora de la seguretat viària, la planificació del transport públic i el desenvolupament de solucions MaaS (Mobility as a Service). També s'analitzaran els actors involucrats, les cadenes de valor i els models de go [DESCRIPCION2_VAL] => bernanza. 7. Casos de Espacios de Datos de Movilidad: Se presentarán ejemplos concretos de espacios de datos en movilidad, analizando proyectos actuales en distintas regiones y sectores, estudiando los resultados obtenidos y las lecciones aprendidas para futuras implementaciones. [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 6 ) [6] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 25623080 [AÑO_CURSO] => 37 [CODIGO] => 10 [NOMBRE_MATERIA] => [NOMBRE_MATERIA_VAL] => [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => El programa proposat es basarà en diferents aspectes clau com: . Els sistemes ITS en el context de la mobilitat urbana: 2. El rol dels sistemes ITS és crucial en la gestió de la mobilitat urbana actual. Els nous models de socioeconòmics i les noves tecnologies habilitadores convergeixen en aquestes solucions per a fer més eficient i sostenible el desplaçament de persones i mercaderies en el complex ecosistema urbà. . Control de trànsit urbà: Sistemes que permeten mitjançant semàfors, modificar de manera dinàmica la capacitat de les diferents vies. Així es podran optimitzar els temps semafòrics segons l'objectiu definit. També permeten adaptar de manera dinàmica els temps davant circumstàncies sobrevingudes. a. Zones de baixes emissions: Eines que permeten controlar la informació d'una zona de baixes emissions, així com generar de forma el més automatitzada que es definisquen les sancions als usuaris que siguen creditores d'ells. b. ITS en l'aparcament: Els Sistemes de Gestió d'aparcament en la via o fora d'ella permeten realitzar els gestors les operacions convencionals de manera més eficient, a més d'obrir noves possibilitats en la gestió. 3. Sensors i comunicacions per als ITS en la Smart City:Les infraestructures d'adquisició de dades i les comunicacions són una part essencial dels ITS. El coneixement dels sensors i els sistemes de comunicació desplegats ajuda a entendre moltes de les capacitats i limitacions dels ITS. 4. Les infraestructures d'adquisició de dades i les comunicacions són una part essencial dels ITS. El coneixement dels sensors i els sistemes de comunicació desplegats ajuda a entendre moltes de les capacitats i limitacions dels ITS. 5. Manteniment d'instal·lacions i sistemes ITS: Conjunt d'actuacions de manteniment per a aconseguir l'òptima operació de cada Sistema Intel·ligent de Transport 6. Visualització de dades i simulació per al monitoratge i control de [DESCRIPCION2] => les smart cities: Tecnologies avançades associades a la visualització de grans quantitats de dades i la simulació integrada de SmartCities (incloent el trànsit) per al monitoratge i control dels sistemes ITS i altres agents involucrats. [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => El programa proposat es basarà en diferents aspectes clau com: . Els sistemes ITS en el context de la mobilitat urbana: 2. El rol dels sistemes ITS és crucial en la gestió de la mobilitat urbana actual. Els nous models de socioeconòmics i les noves tecnologies habilitadores convergeixen en aquestes solucions per a fer més eficient i sostenible el desplaçament de persones i mercaderies en el complex ecosistema urbà. . Control de trànsit urbà: Sistemes que permeten mitjançant semàfors, modificar de manera dinàmica la capacitat de les diferents vies. Així es podran optimitzar els temps semafòrics segons l'objectiu definit. També permeten adaptar de manera dinàmica els temps davant circumstàncies sobrevingudes. a. Zones de baixes emissions: Eines que permeten controlar la informació d'una zona de baixes emissions, així com generar de forma el més automatitzada que es definisquen les sancions als usuaris que siguen creditores d'ells. b. ITS en l'aparcament: Els Sistemes de Gestió d'aparcament en la via o fora d'ella permeten realitzar els gestors les operacions convencionals de manera més eficient, a més d'obrir noves possibilitats en la gestió. 3. Sensors i comunicacions per als ITS en la Smart City:Les infraestructures d'adquisició de dades i les comunicacions són una part essencial dels ITS. El coneixement dels sensors i els sistemes de comunicació desplegats ajuda a entendre moltes de les capacitats i limitacions dels ITS. 4. Les infraestructures d'adquisició de dades i les comunicacions són una part essencial dels ITS. El coneixement dels sensors i els sistemes de comunicació desplegats ajuda a entendre moltes de les capacitats i limitacions dels ITS. 5. Manteniment d'instal·lacions i sistemes ITS: Conjunt d'actuacions de manteniment per a aconseguir l'òptima operació de cada Sistema Intel·ligent de Transport 6. Visualització de dades i simulació per al monitoratge i control de [DESCRIPCION2_VAL] => les smart cities: Tecnologies avançades associades a la visualització de grans quantitats de dades i la simulació integrada de SmartCities (incloent el trànsit) per al monitoratge i control dels sistemes ITS i altres agents involucrats. [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 7 ) [7] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 25623080 [AÑO_CURSO] => 37 [CODIGO] => 8 [NOMBRE_MATERIA] => [NOMBRE_MATERIA_VAL] => [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => El programa proposat es basarà en diferents aspectes clau com: 1. Sistemes d'ajuda a l'explotació i sistemes d'informació: Sistemes que permeten conèixer en temps real la localització de les flotes i donar instruccions als conductors per al millor acompliment de la xarxa, així com utilitzar la informació per a enviar-li-la als usuaris. 2. ITS per a la gestió de flotes en el transport públic: Eines que permeten planificar l'operació d'una xarxa de Transport Públic optimitzant l'ús dels seus principals recursos: Vehicles i Conductors. 3. ITS en bescanviadors, estacions i parades: Elements que permeten la digitalització dels punts d'intercanvi modal i per tant la seua millor gestió. 4. ITS per a la gestió del cobrament en el transport públic: Eines per al cobrament del Transport Públic de manera electrònica. 5. Manteniment d'instal·lacions en el transport públic: Conjunt d'actuacions de manteniment per a aconseguir l'òptima operació del Sistema [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => El programa proposat es basarà en diferents aspectes clau com: 1. Sistemes d'ajuda a l'explotació i sistemes d'informació: Sistemes que permeten conèixer en temps real la localització de les flotes i donar instruccions als conductors per al millor acompliment de la xarxa, així com utilitzar la informació per a enviar-li-la als usuaris. 2. ITS per a la gestió de flotes en el transport públic: Eines que permeten planificar l'operació d'una xarxa de Transport Públic optimitzant l'ús dels seus principals recursos: Vehicles i Conductors. 3. ITS en bescanviadors, estacions i parades: Elements que permeten la digitalització dels punts d'intercanvi modal i per tant la seua millor gestió. 4. ITS per a la gestió del cobrament en el transport públic: Eines per al cobrament del Transport Públic de manera electrònica. 5. Manteniment d'instal·lacions en el transport públic: Conjunt d'actuacions de manteniment per a aconseguir l'òptima operació del Sistema [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 8 ) [8] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 25623080 [AÑO_CURSO] => 37 [CODIGO] => 11 [NOMBRE_MATERIA] => [NOMBRE_MATERIA_VAL] => [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => El programa proposat es basarà en diferents aspectes clau com: 1. Sistemes d'ajuda a l'explotació i sistemes d'informació: Sistemes que permeten conèixer en temps real la localització de les flotes i donar instruccions als conductors per al millor acompliment de la xarxa, així com utilitzar la informació per a enviar-li-la als usuaris. 2. ITS per a la gestió de flotes en el transport públic: Eines que permeten planificar l'operació d'una xarxa de Transport Públic optimitzant l'ús dels seus principals recursos: Vehicles i Conductors. 3. ITS en bescanviadors, estacions i parades: Elements que permeten la digitalització dels punts d'intercanvi modal i per tant la seua millor gestió. 4. ITS per a la gestió del cobrament en el transport públic: Eines per al cobrament del Transport Públic de manera electrònica. 5. Manteniment d'instal·lacions en el transport públic: Conjunt d'actuacions de manteniment per a aconseguir l'òptima operació del Sistema [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => El programa proposat es basarà en diferents aspectes clau com: 1. Sistemes d'ajuda a l'explotació i sistemes d'informació: Sistemes que permeten conèixer en temps real la localització de les flotes i donar instruccions als conductors per al millor acompliment de la xarxa, així com utilitzar la informació per a enviar-li-la als usuaris. 2. ITS per a la gestió de flotes en el transport públic: Eines que permeten planificar l'operació d'una xarxa de Transport Públic optimitzant l'ús dels seus principals recursos: Vehicles i Conductors. 3. ITS en bescanviadors, estacions i parades: Elements que permeten la digitalització dels punts d'intercanvi modal i per tant la seua millor gestió. 4. ITS per a la gestió del cobrament en el transport públic: Eines per al cobrament del Transport Públic de manera electrònica. 5. Manteniment d'instal·lacions en el transport públic: Conjunt d'actuacions de manteniment per a aconseguir l'òptima operació del Sistema [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 9 ) [9] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 25623080 [AÑO_CURSO] => 37 [CODIGO] => 4 [NOMBRE_MATERIA] => [NOMBRE_MATERIA_VAL] => [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => El programa proposat es basarà en diferents aspectes clau com: 1. Definició dels MaaS: S'exploren els orígens i l'evolució de la Mobilitat com a Servei (MaaS). S'analitzaran els seus inicis, com s'ha desenvolupat al llarg del temps i la seua implementació actual en diverses ciutats. A més, es discutirà el futur dels MaaS, considerant les tendències emergents i les tecnologies en desenvolupament que prometen transformar la mobilitat urbana. 2. Usuaris: Centrat en els usuaris dels MaaS, s'aborda la segmentació del mercat i com ajustar l'oferta de productes i serveis per a satisfer les necessitats específiques de diferents grups. S'exploraran les estratègies de màrqueting i preus, així com l'evolució del mercat de MaaS, destacant casos d'èxit i les millors pràctiques. 3. Ecosistemes i Actors: S'ofereix una visió integral de l'ecosistema de MaaS, identificant els rols i responsabilitats dels diferents actors involucrats. Es posarà especial èmfasi en com aquests actors treballen junts per a crear solucions de mobilitat sostenibles i eficients. [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => El programa proposat es basarà en diferents aspectes clau com: 1. Definició dels MaaS: S'exploren els orígens i l'evolució de la Mobilitat com a Servei (MaaS). S'analitzaran els seus inicis, com s'ha desenvolupat al llarg del temps i la seua implementació actual en diverses ciutats. A més, es discutirà el futur dels MaaS, considerant les tendències emergents i les tecnologies en desenvolupament que prometen transformar la mobilitat urbana. 2. Usuaris: Centrat en els usuaris dels MaaS, s'aborda la segmentació del mercat i com ajustar l'oferta de productes i serveis per a satisfer les necessitats específiques de diferents grups. S'exploraran les estratègies de màrqueting i preus, així com l'evolució del mercat de MaaS, destacant casos d'èxit i les millors pràctiques. 3. Ecosistemes i Actors: S'ofereix una visió integral de l'ecosistema de MaaS, identificant els rols i responsabilitats dels diferents actors involucrats. Es posarà especial èmfasi en com aquests actors treballen junts per a crear solucions de mobilitat sostenibles i eficients. [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 10 ) [10] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 25623080 [AÑO_CURSO] => 37 [CODIGO] => 5 [NOMBRE_MATERIA] => [NOMBRE_MATERIA_VAL] => [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => El programa proposat es basarà en diferents aspectes clau com: 1. Desenvolupament de serveis: S'explora com desenvolupar serveis de mobilitat innovadors que milloren l'experiència de l'usuari i s'integren eficientment amb les infraestructures urbanes existents. S'abordaran aspectes tècnics com l'arquitectura dels sistemes, el maneig d'APIs i les integracions necessàries. També es tractaran estratègies per a la creació de mercat i les implicacions socials d'aquestes iniciatives, incloent-hi la planificació urbana i la gestió d'incentius i licitacions. 2. Models de negoci: S'aborden els diferents models de negoci que sustenten les iniciatives de MaaS. S'analitzaran diverses estructures de mercat i estratègies per a la generació d'ingressos. Els estudiants aprendran a dissenyar plans de negoci efectius i a gestionar inversions i costos operatius. S'exploraran també les col·laboracions estratègiques necessàries i les estratègies per a escalar els models de negoci en un ecosistema de transport divers que inclou transport públic, taxi, ride-hailing, micromobilitat, carsharing o lloguer de vehicles. [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => El programa proposat es basarà en diferents aspectes clau com: 1. Desenvolupament de serveis: S'explora com desenvolupar serveis de mobilitat innovadors que milloren l'experiència de l'usuari i s'integren eficientment amb les infraestructures urbanes existents. S'abordaran aspectes tècnics com l'arquitectura dels sistemes, el maneig d'APIs i les integracions necessàries. També es tractaran estratègies per a la creació de mercat i les implicacions socials d'aquestes iniciatives, incloent-hi la planificació urbana i la gestió d'incentius i licitacions. 2. Models de negoci: S'aborden els diferents models de negoci que sustenten les iniciatives de MaaS. S'analitzaran diverses estructures de mercat i estratègies per a la generació d'ingressos. Els estudiants aprendran a dissenyar plans de negoci efectius i a gestionar inversions i costos operatius. S'exploraran també les col·laboracions estratègiques necessàries i les estratègies per a escalar els models de negoci en un ecosistema de transport divers que inclou transport públic, taxi, ride-hailing, micromobilitat, carsharing o lloguer de vehicles. [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 11 ) [11] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 25623080 [AÑO_CURSO] => 37 [CODIGO] => 1 [NOMBRE_MATERIA] => [NOMBRE_MATERIA_VAL] => [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => Desenvolupament d'un treball autònom i individual relacionat amb les temàtiques treballades al llarg del curs. [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => Desenvolupament d'un treball autònom i individual relacionat amb les temàtiques treballades al llarg del curs. [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 12 ) ) [professors] => Array ( [0] => Array ( [DNI] => emp497283 [NOMBRE_PERSONA] => Carlos [APELLIDOS] => Acha Ledesma [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Director de Operaciones en ALSA, operador líder en servicios de transporte en autobús, ferroviario y otros servicios relacionados con la movilidad. [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [1] => Array ( [DNI] => uni96466 [NOMBRE_PERSONA] => Francisco Manuel [APELLIDOS] => Alonso Plá [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => Director del Instituto Universitario de Investigación en Tráfico y Seguridad Vial. INTRAS (Universidad de Valencia). [NPI] => H6345 [EMAIL_FACULTAD] => franalon@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [2] => Array ( [DNI] => emp497294 [NOMBRE_PERSONA] => Josep Maria [APELLIDOS] => Aymami [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Director de expansión de mercados de AIMSUN, compañía tecnológica especializada en software y servicios de simulación, predicción y análisis de tráfico y transporte. [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [3] => Array ( [DNI] => emp497286 [NOMBRE_PERSONA] => Pablo [APELLIDOS] => Barceló [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Experto en el desarrollo de soluciones ITS en España. [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [4] => Array ( [DNI] => uni99028 [NOMBRE_PERSONA] => Jaume [APELLIDOS] => Barceló i Bugeda [PDI] => 3 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Profesor Emérito de la Universidad Politécnica de Catalunya, departamento de Estadística e Investigación Operativa. Asesor estratégico y miembro de Consejo Científico de PTV Group. [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [5] => Array ( [DNI] => emp497414 [NOMBRE_PERSONA] => Luis [APELLIDOS] => Briceno Arismendi [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Profesional de ITS España experto en la promoción y el desarrollo de soluciones ITS en España. [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [6] => Array ( [DNI] => emp497275 [NOMBRE_PERSONA] => Indalecio [APELLIDOS] => Candel Gonzalez [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Jefe de Área de Gestión de la Movilidad en la Dirección General de Tráfico (DGT) en España. [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [7] => Array ( [DNI] => emp504705 [NOMBRE_PERSONA] => Sebastián [APELLIDOS] => de la Rica Castedo [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Presidente de AIMPE (Asociación de Ingenieros Municipales y Provinciales de España). [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [8] => Array ( [DNI] => uni61847 [NOMBRE_PERSONA] => Ana María [APELLIDOS] => Delgado Caro [PDI] => 7 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => I6903 [EMAIL_FACULTAD] => amadelca@uv.es [CARGO_EMPRESA] => Investigadora en el Laboratorio Integrado de Sistemas y Tecnologías Inteligentes de Información de Tráfico del IRTIC (Instituto de Robótica y Tecnologías de Información y Comunicación) de la Universitat de València. [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [9] => Array ( [DNI] => emp497290 [NOMBRE_PERSONA] => Mar [APELLIDOS] => Edo Torres [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Directora Departamento de Movilidad y Gestión del Tráfico de CPS España (consultora de Ingeniería del transporte y movilidad). [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [10] => Array ( [DNI] => uni2081 [NOMBRE_PERSONA] => Cristina [APELLIDOS] => Esteban Martínez [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => Profesor/a Titular de la Universidad de Valencia. Secretaria del Instituto Universitario de Tráfico y Seguridad Vial INTRAS (Universidad de Valencia) [NPI] => H1299 [EMAIL_FACULTAD] => cristina.esteban@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [11] => Array ( [DNI] => uni97169 [NOMBRE_PERSONA] => Mireia [APELLIDOS] => Faus Real [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => Profesora Ayudante y Doctora de Investigación del Instituto Universitario de Tráfico y Seguridad Vial INTRAS (Universidad de València) [NPI] => N7826 [EMAIL_FACULTAD] => Mireia.Faus@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [12] => Array ( [DNI] => uni9002 [NOMBRE_PERSONA] => Marcos [APELLIDOS] => Fernández Marín [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => Profesor Titular de Informática e investigador en IRTIC (Instituto de Robótica y Tecnologías de Información y Comunicación) de la Universidad de Valencia, acreditado a Catedrático [NPI] => H3360 [EMAIL_FACULTAD] => mfmarin@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [13] => Array ( [DNI] => uni22077 [NOMBRE_PERSONA] => José Francisco [APELLIDOS] => García Calderaro [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => Investigador en LISITT perteneciente al Instituto de Robótica y Tecnologías de la Información y las Comunicaciones (IRTIC). Experto en Sistemas Inteligentes de Transporte (ITS), Sistemas de Información y Sistemas Multiagente. [NPI] => H0525 [EMAIL_FACULTAD] => garcaljo@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [14] => Array ( [DNI] => uni99008 [NOMBRE_PERSONA] => Julio [APELLIDOS] => García Ramón [PDI] => 3 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Ingeniero jefe de la Unidad Operativa Técnica de Circulación del Ayuntamiento de Barcelona. [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [15] => Array ( [DNI] => emp497272 [NOMBRE_PERSONA] => Gregorio [APELLIDOS] => Haro Javaloyes [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Jefe del Área de Sistemas, Red de Ventas y Atención al Cliente de la Autoridad de Transporte Metropolitano de Valencia (ATMV). Presidente del Comité de ITS en Transporte Público de ITS España [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [16] => Array ( [DNI] => emp497278 [NOMBRE_PERSONA] => Sampo [APELLIDOS] => Hietanen [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Propietario de Aspectu, consultora estratégica basada en su experiencia pionera en MaaS, dedicada a evaluar y orientar planes de movilidad e integración entre modos de transporte. [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [17] => Array ( [DNI] => emp497276 [NOMBRE_PERSONA] => Jaime [APELLIDOS] => Huerta Gómez de Merodio [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Secretario de la Asociación de Ingenieros de Tráfico y Técnicos de Movilidad (AITTM). Secretario del Comité Ejecutivo e Institucional de ITS España. [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [18] => Array ( [DNI] => uni9077 [NOMBRE_PERSONA] => Juan José [APELLIDOS] => Martínez Durá [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => Profesor Titular de Informática en la Universidad de Valencia. Director del grupo de investigación LISITT perteneciente al Instituto de Robótica y Tecnologías de la Información y las Comunicaciones (IRTIC) [NPI] => H1345 [EMAIL_FACULTAD] => jmtnezd@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [19] => Array ( [DNI] => uni56247 [NOMBRE_PERSONA] => Javier [APELLIDOS] => Martínez Plume [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => Profesor Titular de Informática en la Universidad de Valencia. Miembro del grupo LISITT. Experto en campos de los Sistemas Inteligentes de Transporte (ITS), Sistemas de Información, sensores BT y WIFI. [NPI] => H6321 [EMAIL_FACULTAD] => Javier.Martinez-Plume@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [20] => Array ( [DNI] => emp497273 [NOMBRE_PERSONA] => Enrique [APELLIDOS] => Palma Villalon [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Gerente General de la empresa tecnológica española Palma Tools enfocada en la movilidad, transporte público y sistemas de acceso sin contacto. [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [21] => Array ( [DNI] => uni17999 [NOMBRE_PERSONA] => Manuel [APELLIDOS] => Pérez Aixendri [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => Profesor del Departamento de Informática de la Universidad de Valencia. Área de conocimiento: ciencia de la computación e inteligencia artificial. [NPI] => H1721 [EMAIL_FACULTAD] => peaima@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [22] => Array ( [DNI] => emp497281 [NOMBRE_PERSONA] => Soledad [APELLIDOS] => Pérez-Galdós Enríquez de Salamanca [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Presidenta de ITS España desde junio de 2025. Responsable del Centro de Innovación del Consorcio Regional de Transportes de Madrid (CRTM) y Coordinadora de Infraestructuras en el CRTM. [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [23] => Array ( [DNI] => uni79140 [NOMBRE_PERSONA] => José Vicente [APELLIDOS] => Riera López [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => Profesor Titular de Informática en la Universidad de Valencia. Adscrito al grupo de investigación ARTEC, trabaja con realidad virtual y aumentada, simulación y plataformas de movimiento. [NPI] => M9389 [EMAIL_FACULTAD] => jovirie@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [24] => Array ( [DNI] => uni55946 [NOMBRE_PERSONA] => José Javier [APELLIDOS] => Samper Zapater [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => Profesor Titular de Informática en la Universidad de Valencia. Adscrito al grupo de investigación IRTIC. Experto en Ciencia de la Computación e Inteligencia Artificial. [NPI] => H9234 [EMAIL_FACULTAD] => jjsamper@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [25] => Array ( [DNI] => emp497277 [NOMBRE_PERSONA] => Francisco [APELLIDOS] => Sanchez Pons [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Director de ITS del Centro Tecnológico de Automoción de Galicia (grupo CTAG). [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [26] => Array ( [DNI] => emp497270 [NOMBRE_PERSONA] => Vicente [APELLIDOS] => Sebastian Alapont [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Doctor en Ciencias Físicas. [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [27] => Array ( [DNI] => uni74559 [NOMBRE_PERSONA] => Sergio Alejandro [APELLIDOS] => Useche Hernández [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => Ayudante Doctor Universitat de València. Investigador del Instituto Universitario de Tráfico y Seguridad Vial INTRAS. Universitat de València [NPI] => M5716 [EMAIL_FACULTAD] => serauher@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [28] => Array ( [DNI] => emp497291 [NOMBRE_PERSONA] => Enrique [APELLIDOS] => Villalonga Bautista [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Especialista en Consultoría de Transportes y Movilidad en el Grupo Sener. [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [29] => Array ( [DNI] => emp497411 [NOMBRE_PERSONA] => Ulises [APELLIDOS] => Wensell Martínez [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Gerente de Estudios de Demanda e Ingresos en Acciona. Experto en planificación de Sistemas de Transporte, estudios de Demanda, Tráfico e Ingresos Económicos. [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) ) [direccio] => Array ( [0] => Array ( [0] => Array ( [DNI] => uni96466 [NOMBRE_PERSONA] => Francisco Manuel [APELLIDOS] => Alonso Plá [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => Director del Instituto Universitario de Investigación en Tráfico y Seguridad Vial. INTRAS (Universidad de Valencia). [NPI] => H6345 [EMAIL_FACULTAD] => franalon@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) ) [1] => Array ( [0] => Array ( [DNI] => uni99028 [NOMBRE_PERSONA] => Jaume [APELLIDOS] => Barceló i Bugeda [PDI] => 3 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Profesor Emérito de la Universidad Politécnica de Catalunya, departamento de Estadística e Investigación Operativa. Asesor estratégico y miembro de Consejo Científico de PTV Group. [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) ) ) )

Diploma d'Especialització Gestió de la Mobilitat Intel·ligent i Espai de Dades


Dades generals

Curs acadèmic: Curs 2025/2026

Tipus de curs: Diploma d'Especialització

Nombre de crèdits: 36.00 Crèdits ECTS

Preinscripció al curs: Hasta el 30/09/2025

Data inici: Octubre 2025

Data fi: Juny 2026

Matrícula: 1500 € (import preu públic) Preu general

Modalitat: On-line

Lloc d'impartició:

Horari: EN LINIA

Més informació

Objectius del curs

El present Diploma d'especialització està orientat a la formació de tècnics de les autoritats públiques, operadors del sector de la mobilitat, empreses col·laboradores i professionals interessats a desenvolupar la seua carrera en l'àmbit de la digitalització de la mobilitat.

Així doncs, al llarg del curs s'abordaran en profunditat aspectes sobre la mobilitat, el trànsit i el transport, així com les funcions i responsabilitats de cada entitat vinculada els Sistemes Intel·ligents de Transport (ITS), oferint les habilitats i coneixements necessaris per a la seua correcta aplicació en diferents entorns professionals. Per a això, el programa treballarà la planificació, disseny, implementació, operació i manteniment dels ITS, així com el cicle complet de recopilació, neteja, emmagatzematge i anàlisi de la informació. Així mateix, s'aprofundirà en el desenvolupament i implementació de serveis innovadors dins del marc de la Mobilitat com a Servei (MaaS), analitzant les estructures del mercat i factors clau que sustenten aquestes iniciatives.

Leer más

Objectius professionals

Amb aquesta formació, l'alumne estarà capacitat professionalment per a ocupar llocs Tècnics dins de les àrees de Trànsit, Transport i Mobilitat en l'àmbit públic i privat

Preinscripciò al curs

Solicita información

Responsable: Universitat de València. Edifici del Rectorat. Av. Blasco Ibáñez, 13. 46010-València.
Delegat de Protecció de Dades: D. Javier Plaza Penadés lopd@uv.es
Finalitat: Enviar informació rellevant de cursos de postgrau.
S'obtenen perfils a fi de personalitzar el tracte conforme a les seves característiques o necessitats i poder així dirigir-li les novetats més convenients.
Legitimació: Per a l'enviament d'informació sobre els títols propis de la Universitat de València la base de legitimació és el consentiment de l'interessat.
Destinataris: Fundació Universitat-Empresa de Valéncia and Universitat de València
Termini: Les dades de l'Usuari seran conservats fins que sol·liciti la seva baixa, s'oposi o revoqui el seu consentiment.
Drets: Accedir, rectificar i suprimir les dades així com altres drets com s'explica a la informació addicional.
Amplieu informació: www.adeituv.es/politica-de-privacidad.

FAQS
 
Imprimir la informaciò