1.- QUINA DIFERÈNCIA HI HA ENTRE UN MÀSTER OFICIAL I UN MÀSTER PROPI DE LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA?
S'entén per Màster Oficial el conjunt d'ensenyaments reglats de postgrau amb validesa en tot el territori nacional i en l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES) que han superat un procés d'elaboració i aprovació conforme a les normes legals dictades pel Govern i les Comunitats Autònomes (Lleis, Decrets, Ordres) reconegut en el marc de les normes i acords de l'EEES.
El Màster Propi, es refereix a estudis que han de superar un procés normatiu intern més flexible i diversificat (en la pròpia universitat), pensats per a oferir un tipus de formació concorde a les demandes de la societat.
2.- QUINS TÍTOLS PROPIS OFEREIX LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA?
La Universitat de València renova anualment la seua oferta de títols propis. En aqueixa oferta podem trobar els següents títols de postgrau: Màsters Propis entre 60 i 120 crèdits ECTS, Diplomes d'Especialització entre 25 i 45 crèdits ECTS, Experts Universitaris amb una durada d'entre 11 i 20 crèdits ECTS i Certificats Universitaris d'entre 3 i 10 crèdits ECTS.
Tipus de títols propis | Crèdits | Requisits d'accés |
Títol de Màster Propi | 60-120 ECTS | Titulats o amb un 10% per a finalitzar |
Diploma d'Especialització | 25-45 ECTS | Titulats o amb un 10% per a finalitzar i professionals. |
Títol d'Expert Universitari | 11-20 ECTS | Titulats o amb un 10% per a finalitzar i professionals. |
Certificat universitari | 3-10 ECTS | Condicions d'accés a estudis universitaris i professionals |
3.- QUÈ ÉS UN CRÈDIT ECTS?
ECTS és l'acrònim de European Credits Transfer Sistem. És una forma de mesurar la durada dels estudis universitaris que contempla diferents factors com són l'assistència a sessions teòriques, la realització de treballs pràctics, la dedicació a pràctiques.
4.- ON PUC OBTENIR INFORMACIÓ D'UN CURS EN CONCRET?
En la pàgina web (
https://postgrado.adeituv.es) trobaràs tota la informació referent a cadascun dels títols oferits.
5.- EXISTEIX LA POSSIBILITAT D'OBTENIR ALGUN TIPUS DE CONVALIDACIÓ D'ESTUDIS?
En els títols propis no existeix la possibilitat de convalidació acadèmica. Es tracta d'ofertes formatives que es renoven de forma anual i el pla d'estudis d'una edició a una altra és independent i no convalidable.
6.- QUI EXPEDEIX ELS TÍTOLS DE POSTGRAU?
Els títols propis de la Universitat de València seran expedits pel Rector o Rectora en model normalitzat i quedarà constància en el registre de títols de la Universitat. En aquests títols es farà esment exprés que manquen de caràcter oficial.
7.- POT UN ALUMNE ESTRANGER EL TÍTOL DEL QUAL NO ESTIGA HOMOLOGAT ACCEDIR A AQUESTS ESTUDIS?
Sí, sempre que siga autoritzat per la direcció del Curs.
8.- HE DE REALITZAR UNA PREINSCRIPCIÓ DEL CURS QUE ESTIC INTERESSAT A CURSAR?
Sí, és necessària la preinscripció en el curs corresponent, atenent a les indicacions, de data, lloc i adreça que para aquest curs estiguen publicats en aquest portal Web. Aquesta preinscripció deu anar acompanyada dóna els documents que en cada curs s'especifiquen.
9.- EXISTEIX LA POSSIBILITAT DE SOL·LICITAR BEQUES PER A CURSAR AQUESTS ESTUDIS?
Existeixen diferents convocatòries oferides per diferents entitats per a poder obtenir ajudes per a realitzar un Postgrau Propi de la Universitat de València. Pel seu volum les més sol·licitades són:
Convocatòria d'ajudes Títols Propis de la Universitat de València
http://www.uv.es/uvweb/universitat/ca/estudis-postgrau/titols-propis-postgrau/beques-ajudes-1285848447971.html
10.- EL PAGAMENT QUE REALITZE EN LA MATRÍCULA, QUÈ INCLOU?
El pagament de la taxa de matricula inclou.
L'accés a totes les accions formatives del curs i/o a la plataforma virtual que ho suporte.
El dret a l'obtenció del carnet universitari.
Aquell material que l'adreça del curs estime oportú.
Un segur de responsabilitat civil i accident.
11.- ES POT FRACCIONAR EL PAGAMENT DE LA MATRÍCULA?
Sempre que el seu import supere la quantitat de 500€ i la durada del Curs siga superior a tres mesos, la matrícula es podrà fraccionar:
- En Aquells cursos de més de tres mesos i taxa de matrícula superior a 500 euros i Fins a 1.000 euros, es podrà fraccionar en dos terminis 1/2 en el moment de l'Admissió i 1/2 als dos mesos de començat.
- En aquells cursos de més de tres mesos i taxa de matrícula de més d'1.000 euros es podrà fraccionar en tres terminis 1/3 en el moment de l'admissió; 1/3 als dos mesos de començat i 1/3 als quatre mesos.
- En aquells cursos de més de dos anys es fracciona de la següent manera: el 50% a l'inici del primer curs i el 50% restant a l'inici del segon curs.
12.- EN LA QUANTITAT ABONADA EN MATRICULAR-ME S'INCLOUEN LES TAXES D'EXPEDICIÓ DEL TÍTOL/DIPLOMA?
Les taxes d'emissió de títol o certificat que acredite la realització del curs per part de la Universitat no estan incloses en l'import de la matrícula.
13.- EXISTEIX ALGUN TIPUS DE DESCOMPTE A L'HORA D'ABONAR LA MATRÍCULA?
No a excepció d'aquells aspectes contemplats en la LLEI 32/1999, de 8 d'octubre publicada en el BOE 242 del 9 d'octubre de 1999.
14.- EN QUINS CASOS ES POT RETORNAR L'IMPORT DE LA MATRÍCULA?
Una vegada matriculat a l'estudiant que es done de baixa per causes justificades abans de 10 Dies **habiles transcorreguts des de l'inici del curs se li retornarà el 50% de l'import de la matrícula. L'anul·lació es justificarà sempre per alguna de les següents causes sobrevingudes: malaltia, treball, menyscapte econòmic de la unitat familiar o qualsevol altra causa que, segons el parer del director o directora, es considere equiparable a les anteriors.
15.- ÉS POSSIBLE EL PAGAMENT DE LA MATRÍCULA PER TRANSFERÈNCIA BANCÀRIA?
Solament s'admetrà en casos excepcionals, quan l'alumne residisca en l'estranger o quan resulte impossible el pagament mitjançant el procediment estàndard (rebuts per finestreta -per al primer cobrament- o domiciliació bancària -per als segons pagaments-)
16.- EL PAGAMENT DE LA MATRÍCULA INCLOU ALGUN TIPUS DE SEGUR?
Sí, els alumnes matriculats estan coberts per una Assegurança d'accidents i Responsabilitat a l'entorn del curs.
17.- EXISTEIX LA POSSIBILITAT DE REALITZAR PRÀCTIQUES EN EMPRESES O INSTITUCIONS?
Sí, sempre que ho contemple l'organització dels estudis. Aquestes pràctiques poden formar part del pla d'estudis i en aquest cas les han de realitzar tots els alumnes matriculats o poden ser un complement formatiu addicional a la programació acadèmica i no és necessari que les realitzen tots els alumnes matriculats. Es poden realitzar fins a 900 hores de pràctiques.
18.- ÉS NECESSARI REALITZAR ALGUN CONVENI PER A REALITZAR LES PRÀCTIQUES EN EMPRESES/INSTITUCIONS?
Sí, és necessari subscriure un Conveni entre la Universitat l'empresa/institució per al desenvolupament de les pràctiques. Aquest Conveni es gestionarà pel Director dels estudis a través de la Fundació Universitat Empresa de València i haurà d'arreplegar les dades bàsiques de l'activitat a realitzar durant les pràctiques així com les signatures dels alumnes, tutors de l'empresa i tutors de la Universitat.
19.- QUIN ÉS EL SISTEMA D'AVALUACIÓ?
L'organització de cada curs indicarà els procediments d'avaluació específics, però en qualsevol cas, la superació de proves o exàmens és un requisit necessari per a l'obtenció de Títols Propis. Només quan es finalitza el postgrau i estan les actes es pot sol·licitar el certificat i/o títol acreditatiu de la seua realització.
20.- COM PUC FER LA PREINSCRIPCIÓ A UN CURS?
Pots fer la preinscripció a un títol propi electrònicament a través de l'apartat que trobaràs a la web del mateix.
També pots imprimir la fitxa de preinscripció que s'indica
a continuació, emplenar-la i enviar-la juntament amb tota la documentació sol·licitada per mail a
informacion@adeituv.es o per correu (o en persona) a:
Fundación Universidad Empresa de Valencia
Plaza Virgen de la Paz, 3
46001 Valencia.
AJUDES PER A TÍTOLS PROPIS DE POSTGRAU
Resolució de 30 d'abril de 2019, de la vicerectora d?Estudis i Política Lingüística de la Universitat de València, per la qual es convoca i s?estableixen les bases reguladores de la convocatòria d?ajudes per a cursos de postgrau propis de la Universitat de València, curs acadèmic 2018-2019. Podeu consultar-la punxant en el següent enllaç:
Convocatòria ajudes cursos de postgrau propis 2018/2019
Publicació en el DOGV
FUNDACION ESTATAL PARA LA FORMACION EN EL EMPLEO
Anualment, s'assigna a les empreses una quantia en concepte de crèdit per a formar als seus recursos humans. Una vegada realitzada la Formació, el gasto es deduïx de les cotitzacions a la Seguretat Social. En cas de no utilitzar el crèdit per a la formació dins de l'any en curs, no podrà ser utilitzat l'any següent i l'empresa perdeix eixa quantitat destinada a formació.
Totes les empreses adscrites al Règim General de la Seguretat Social i que realitzen accions formatives per als seus empleats i que cotitzen per formació professional, podran disposar d'un crèdit anual resultat de la quantia ingressada per l'empresa durant l'any anterior.
Per a obtindre més informació sobre este tipus d'ajudes, pot consultar la pàgina web de la Fundación estatal para la formación en el empleo:
https://www.fundae.es/