7a Edició - Codi 25523310

Array ( [CODIGO] => 25523310 [EDICION] => 7 [SITUACION] => Aprobado [SITUACION_BIS] => Pendiente [MATRICULA] => 875 [MATRICULA_2] => 0 [MATRICULA_3] => 0 [HORAS] => 15.00 [FECHA_INICIO] => 29/09/2025 [FECHA_FIN] => 04/12/2025 [LUGAR] => Aula Virtual UV-ADEIT [NOMBRE_EMPRESA_ORGANIZADOR] => Departament de Psicologia Bàsica [FECHA_FIN_PREINSCRIPCION] => 15/09/2025 [AREA] => 5 [NOMBRE_EMPRESA_PATROCINADO] => [NOMBRE_EMPRESA_COLABORADOR] => Cátedra Luis Amigó [OBSERVACIONES_PREINSCRIPCION] => [TIPO_DOCENCIA] => A distancia [TIPO_DOCENCIA_1] => 3 [TIPO_DOCENCIA_2] => On-line [AULA_VIRTUAL_ADEIT] => 1 [TIPO_CURSO] => Postgrado [TIPO_CURSO_1] => Título Propio de Pos [DIRECCION_URL] => [AÑO_CURSO] => 37 [URL_VIDEO] => [URL_FACEBOOK] => [URL_TWITTER] => [META_TITLE] => [META_DESCRIPTION] => [META_KEYWORDS] => [DIRECCION_CURSO_CORTO] => intervencion-infancia-adolescencia [GESTOR_NOMBRE] => Paula [GESTOR_APELLIDOS] => Pérez Lacruz [GESTOR_EMAIL] => paula.perez-lacruz@fundacions.uv.es [ADMINISTRATIVO_NOMBRE] => Merche [ADMINISTRATIVO_APELLIDOS] => Ivars [ADMINISTRATIVO_EMAIL] => mercedes.ivars@fundacions.uv.es [ES_INTERNO] => 1 [EMAIL_EXTERNO] => formacion@adeituv.es [PREINSCRIPCION_WEB] => 1 [URL_AULA_VIRTUAL] => [OFERTADO_OTRO] => 0 [ID_CURSO_OFERTADO] => 0 [DESCRIPCION_OFERTADO] => [TELEFONO_EXTERNO] => 96 160 3000 [MATRICULA_PDTE_APROBACION] => 1 [ID_IDIOMA] => 4 [PUBLICAR_WEB] => 1 [area_curs] => Psicologia [NOMBRE_CURSO] => Expert Universitari en Infància i Adolescència en Risc. Comprensió i Intervencions Específiques [TITULACION] => Expert Universitari [HORARIO] => Online [REQUISITOS_TITULACION] => Diplomats o Graduats en Treball Social i Educació Social; Llicenciats o Graduats en Psicologia i Pedagogia, Psicopedagogia, o qualsevol altres estudis relacionats amb les ciències socials i humanes, que vulguen ampliar la seua formació i/o experiència professional en l'àmbit de la intervenció social. Professionals, amb titulació universitària, amb experiència en el sector, el col·lectiu del qual siga la infància i adolescència en situació de risc d'exclusió o exclosa. [REQUISITOS_OTROS] => [ARG_VENTA] => Mitjançant el curs d'Expert Universitari en Infància i Adolescència en Risc. Comprensió i Intervencions Específiques els i les estudiants comptaran amb la formació i les ferramentes necessàries per a tindre una comprensió holística sobre la infància i l'adolescència en risc, des dels diferents àmbits com a protecció i reforma, així com per a intervindre en problemàtiques associades relatives a conflictes familiars (des de maltractament infantil i separacions traumàtiques fins a violència filie-parental). Altres temes que s'abordaran en el curs d'Expert Universitari en Infància i Adolescència en Risc. Comprensió i Intervencions Específiques tenen relació amb la violència en els jóvens i adolescents (violència en la parella, delictes violents, violència a les aules, entre altres), a més de problemàtiques específiques en relació amb la salut mental, problemes de conducta, etc. Per a això, a més del ja esmentat, s'afavoriran espais per a l'intercanvi, la discussió i la reflexió crític-constructiva. Avantatges de cursar el curs d'Expert Universitari en Infància i Adolescència en Risc. Comprensió i Intervencions Específiques: 1. Este Expert no coincidix amb cap títol oficial dins de la Universitat de València, per la qual cosa es convertix en una necessitat tant per als professionals titulats necessitats d'esta mena de formació específica, com per a aquells i aquelles estudiants que desitgen aconseguir una especialització que els oferisca majors eixides laborals. 2. Té gran eixida laboral, ja que oferix una formació professional per a treballar en diferents àrees, com a recursos especialitzats en infància i adolescència en risc des de l'àmbit de l'Educació social, la Psicologia, el Treball social, etc. 3. Este títol va concorde a noves exigències per part de l'Administració Pública en els plecs de condicions dels contractes en centres, així com el que actualment s'exigix respecte a les noves contractacions de personal: [ARG_VENTA2] => a més d'una experiència professional d'un any en tasques relacionades amb la protecció de la infància, 20 hores de formació específica sobre acolliment familiar o residencial, protecció de la infància o intervenció familiar impartida o homologada per una universitat o algun organisme públic amb competència formativa en matèria de servicis socials. 4. A l'ésser un curs en línia és totalment compatible amb l'activitat laboral. [AÑO_CURSO_DESC] => Curs 2025/2026 [MODALIDAD_EVALUACION] => METODOLOGIA La metodologia en línia permet adquirir i intercanviar coneixements entre tots els i les participants, independentment del moment i del lloc on es troben. L'Aula Virtual es constituïx com un entorn de trobada, intercanvi i aprenentatge dinàmic. Cada assignatura es dividix al seu torn en diferents àrees temàtiques, les quals són impartides per diferents docents que facilitaran els materials perquè s'accedisca a ells a través de l'Aula Virtual. El material didàctic s'anirà activant en les dates que s'indiquen en el recurs PROGRAMACIÓ. A més, en este recurs es pot consultar el període de disponibilitat de cada docent per a atendre dubtes i respondre qüestions relacionades amb la seua temàtica. Cada àrea temàtica, pertanyent a cada assignatura, habilitarà tasques que haureu de realitzar durant el període habilitat que s'indicarà amb anterioritat. Encara que esta metodologia permet que siga el propi alumne i alumna qui gestione el seu temps i planifique el seu ritme d'estudi, tot l'equip de suport al mateix ajudarà al fet que s'aprofite amb èxit el curs, atenent qualsevol consulta sobre metodologia i guiant el seu treball diari. AVALUACIÓ La qualificació final del curs serà la mitjana ponderada de totes les assignatures. Per a aprovar este Expert es necessita, imprescindiblement, aprovar cada una de les tasques (obtindre una qualificació igual o superior a 5 sobre 10). Avaluació i requisits mínims per a superar l'Expert: La qualificació final està formada per les següents àrees: Participació: 20%. Requisits mínims: -Fòrums: almenys s'ha de participar una vegada en cada tema. -Xats: no és obligatòria la participació en els xats, però si recomanable en la mesura és que la vostra disponibilitat ho permeta. Tasques: 80%. Requisit mínim: obtindre una puntuació mínima de 5 en cada una de les tasques. [MODALIDAD_EVALUACION2] => [OBSERVACION_MATRICULA_1] => [OBSERVACION_MATRICULA_2] => [OBSERVACION_MATRICULA_3] => [SALIDA_PROFESIONAL] => - Recursos d'atenció familiar i infantojuvenil: Servicis de Suport i Orientació Escolar, Centres de Dia, Recursos de protecció de menors (acolliment, tutela i adopció), Servicis Socials Generals i especialitzats, programes d'atenció a menors estrangers migrants. - Àmbit sanitari: Centres de Salut Mental Infantojuvenil, Unitats de rehabilitació en substàncies tòxic dependents, programes de suport psicosocial en deshabituació, unitats d'atenció a patologies duals. - Xarxa de justícia: Programes de prevenció de manifestacions agressives, de reducció de danys en educació viària, Centres de Justícia Juvenil, Equips dels Jutjats de Família, Programes de Llibertat Vigilada de Menors, Jóvens a la presó i llibertat condicional, criminòlegs especialitzats en perfil criminal i delictiu, professionals de la victimologia, experts en assessorament delictiu en matèria d'assetjament, violència escolar, *bullying i *ciberbullying, personal de forces i cossos de seguretat de l'estat especialitzats en problemàtiques de família i infància. Així mateix l'alumnat que supere el títol d'Expert estarà capacitat per a treballar en recursos especialitzats en infància i adolescència en risc des de l'àmbit de l'educació social, la psicologia, el treball social, etc. [CRITERIO_ADMISION] => Tindran preferència els diplomats o graduats en Treball Social i Educació Social; Llicenciats o Graduats en Psicologia i Pedagogia, Psicopedagogia. No obstant això, si es cobrixen el mínim de places, s'admetrà per orde de preinscripció. [CRITERIO_ADMISION2] => [CRITERIO_ADMISION3] => [FORMACION_APRENDIZAJE] => - L'alumnat ha d'obtindre una visió globalitzada del sistema de protecció de menors que engloba des de les polítiques publiques d'atenció a este col·lectiu al costat dels agents institucionals i socials implicats en esta tasca. - A més, l'alumnat ha d'elaborar una visió general del que significa educar i acompanyar a estos xiquets i xiquetes. Una visió general a prop de la importància del seu rol, fonamentat en uns principis pedagògics bàsics, unes habilitats com a educador i educadora social i un model o mètode en el qual desenrotllar l'acompanyament a estos xics/as en la quotidianitat del dia a dia, que abaste des de les activitats als moments de *convivència. - D'altra banda, és important que l'alumnat conega de primera mà tots els aspectes rellevants del sistema penal juvenil espanyol, ja siga des dels seus antecedents legislatius i la normativa actual en matèria de reforma, fent un aclariment especial entre els sistemes de mig obert com les mesures judicials privatives de llibertat. - Ha d'obtindre una visió globalitzada dels principals problemes que es detecten en l'àmbit familiar, en el tema de les adopcions, separacions traumàtiques i sobre la violència en el si familiar, en un espai íntim i privat en el qual se suposa hi ha relacions d'afectivitat, i per tant encara flama més l'atenció i preocupa en gran manera: la violència filioparental, el maltractament exercit dels fills cap als pares. - Ha de tindre una aproximació específica al fenomen de la violència juvenil a les aules, en la parella i en altres contextos socials i als diferents tipus d'intervenció terapèutica que s'estan duent a terme amb un cert èxit, en l'actualitat *realacionadas amb situacions específiques: salut mental, problemes de conducta, menors no acompanyats. [FORMACION_APRENDIZAJE2] => [FORMACION_APRENDIZAJE3] => [ANO_CURSO_DESC] => Curs 2025/2026 [programa] => Array ( [0] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 25523310 [AÑO_CURSO] => 37 [CODIGO] => 1 [NOMBRE_MATERIA] => Sistema de Protecció i reforma de menors. Agents i actors implicats [NOMBRE_MATERIA_VAL] => Sistema de Protecció i reforma de menors. Agents i actors implicats [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => 1.1.- Principals agents implicats en la protecció de menors, les seues funcions i la coordinació entre ells. o Introducció o Paraules clau o Desenrotllament o Conceptes jurídics utilitzats en protecció de menors o Normativa o Àmbits d'aplicació o Competències o Institucions de protecció de menors o Àrees d'intervenció del sistema de protecció de menors en la C. Valenciana o Servicis especialitzats del sistema de protecció de menors de la C. Valenciana. 1.2.- La Família i la seua funció socialitzadora. o Marc conceptual: la família com a entitat socialitzadora dels fills o El rol mediador de la família en el desenrotllament dels fills o Estils de criança o Alguns dels resultats de la investigació sobre criança o Control i autodomini com a maneres d'exercir l'autoritat o Les normes, concepte i manera d'inculcar-les 1.3.- Xiquets/as amb problemes de conducta 1.4.- El rol de l'educador social en estos establiments o L'educador com a tutor/a de resiliència i figura d'inclinació o Principis filosòfics i pedagògics o Competències de l'educador/a 1.5.- El funcionament diari dels centres de menors o Fases de la intervenció educativa (acolliment, intervenció, reinserció) o Nivells de la intervenció (individual, grupal i familiar) o Mètode pedagògic o Programes educatius i activitats o Diferents figures educatives 1.6.- Evolució de la justícia juvenil al llarg del temps a Espanya o Marc Històric i Legislatiu o Evolució de la justícia juvenil al llarg del temps a Espanya 1.7.- La llei del menor. Introducció a les LORP 5/200 i el seu esperit. Descripció de les mesures judicials, privatives i no privatives de llibertat i la seua aplicació: o Mesures judicials al mig obert - El marc legal en la intervenció al mig obert - L'organització dels programes de mig obert en la comunitat andalusa - El marc teòric de la intervenció al mig obert - El marc metodològic de les mesures judicials al mig obert -Desenrotllament de les mesures de mig obert - Legislació i normativa o Mesures judicials privatives de llibertat - Contextualització històrica - Principis legals i el seu *proyeccióneducativa - Mesures d'internament; marc jurídic i soci educatiu - Projecte educatiu i reglament de *régimeninterno - Avaluació en centres d'internament [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => 1.1.- Principals agents implicats en la protecció de menors, les seues funcions i la coordinació entre ells. o Introducció o Paraules clau o Desenrotllament o Conceptes jurídics utilitzats en protecció de menors o Normativa o Àmbits d'aplicació o Competències o Institucions de protecció de menors o Àrees d'intervenció del sistema de protecció de menors en la C. Valenciana o Servicis especialitzats del sistema de protecció de menors de la C. Valenciana. 1.2.- La Família i la seua funció socialitzadora. o Marc conceptual: la família com a entitat socialitzadora dels fills o El rol mediador de la família en el desenrotllament dels fills o Estils de criança o Alguns dels resultats de la investigació sobre criança o Control i autodomini com a maneres d'exercir l'autoritat o Les normes, concepte i manera d'inculcar-les 1.3.- Xiquets/as amb problemes de conducta 1.4.- El rol de l'educador social en estos establiments o L'educador com a tutor/a de resiliència i figura d'inclinació o Principis filosòfics i pedagògics o Competències de l'educador/a 1.5.- El funcionament diari dels centres de menors o Fases de la intervenció educativa (acolliment, intervenció, reinserció) o Nivells de la intervenció (individual, grupal i familiar) o Mètode pedagògic o Programes educatius i activitats o Diferents figures educatives 1.6.- Evolució de la justícia juvenil al llarg del temps a Espanya o Marc Històric i Legislatiu o Evolució de la justícia juvenil al llarg del temps a Espanya 1.7.- La llei del menor. Introducció a les LORP 5/200 i el seu esperit. Descripció de les mesures judicials, privatives i no privatives de llibertat i la seua aplicació: o Mesures judicials al mig obert - El marc legal en la intervenció al mig obert - L'organització dels programes de mig obert en la comunitat andalusa - El marc teòric de la intervenció al mig obert - El marc metodològic de les mesures judicials al mig obert -Desenrotllament de les mesures de mig obert - Legislació i normativa o Mesures judicials privatives de llibertat - Contextualització històrica - Principis legals i el seu *proyeccióneducativa - Mesures d'internament; marc jurídic i soci educatiu - Projecte educatiu i reglament de *régimeninterno - Avaluació en centres d'internament [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 1 ) [1] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 25523310 [AÑO_CURSO] => 37 [CODIGO] => 2 [NOMBRE_MATERIA] => Situacions familiars. Tipologia i conseqüències en els menors [NOMBRE_MATERIA_VAL] => Situacions familiars. Tipologia i conseqüències en els menors [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => 2.1.- Les separacions traumàtiques. 2.2.- Adopcions. Característiques, procés i peculiaritats. o La família adoptiva i els menors adoptats. o Característiques i processos o Factors de risc 2.3.- Violència filie parental o Descripció de la VFP. Conceptualització del problema, prevalença i perfils o Etiologia i models explicatius de la *VFP o Avaluació de la VFP. Anàlisi funcional de les conductes de maltractament o Tractament de la VFP. Programa d'intervenció. Treball individual amb hij@s i amb pares/mares. o Tractament de la VFP. Programa d'intervenció. Treball en grup amb hij@s; Escola de Pares i sessions conjuntes pares/hij@s o Correlació de la VFP amb altres problemes específics (drogues, TIC´s i Bulling) [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => 2.1.- Les separacions traumàtiques. 2.2.- Adopcions. Característiques, procés i peculiaritats. o La família adoptiva i els menors adoptats. o Característiques i processos o Factors de risc 2.3.- Violència filie parental o Descripció de la VFP. Conceptualització del problema, prevalença i perfils o Etiologia i models explicatius de la *VFP o Avaluació de la VFP. Anàlisi funcional de les conductes de maltractament o Tractament de la VFP. Programa d'intervenció. Treball individual amb hij@s i amb pares/mares. o Tractament de la VFP. Programa d'intervenció. Treball en grup amb hij@s; Escola de Pares i sessions conjuntes pares/hij@s o Correlació de la VFP amb altres problemes específics (drogues, TIC´s i Bulling) [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 2 ) [2] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 25523310 [AÑO_CURSO] => 37 [CODIGO] => 3 [NOMBRE_MATERIA] => Jóvens i adolescents violents [NOMBRE_MATERIA_VAL] => Jóvens i adolescents violents [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => 3.1.- Violència juvenil a les aules: Assetjament escolar i ciber violència escolar o Caracteristicas o Tipus d'assetjament o Factors de risc o El ciber assetjament 3.2.- Violència juvenil en la parella: la violència de gènere entre els jóvens o Introducció per a professionals de l'educació: xifres i veus o Aproximació a les relacions de gènere desiguals en l'adolescència o la socialització diferenciada des de la infancia. o Terminologia: violència contra les dones, violència masclista, violència de gènere o Causes o Tipus o El cicle de la violència de gènere 3.3.- Violència juvenil en altres contextos: o Delictes violents o Actes vandàlics o Bandes [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => 3.1.- Violència juvenil a les aules: Assetjament escolar i ciber violència escolar o Caracteristicas o Tipus d'assetjament o Factors de risc o El ciber assetjament 3.2.- Violència juvenil en la parella: la violència de gènere entre els jóvens o Introducció per a professionals de l'educació: xifres i veus o Aproximació a les relacions de gènere desiguals en l'adolescència o la socialització diferenciada des de la infancia. o Terminologia: violència contra les dones, violència masclista, violència de gènere o Causes o Tipus o El cicle de la violència de gènere 3.3.- Violència juvenil en altres contextos: o Delictes violents o Actes vandàlics o Bandes [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 3 ) [3] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 25523310 [AÑO_CURSO] => 37 [CODIGO] => 4 [NOMBRE_MATERIA] => Intervencions específiques amb infants, adolescents i jóvens [NOMBRE_MATERIA_VAL] => Intervencions específiques amb infants, adolescents i jóvens [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => 4.1.- Salut mental i addiccions. Descripció i abordatge. o Situació de partida o Fonament de prevenció o Tipus de programes preventius o Ultimes consideracions a tindre en compte en un programa preventiu eficaç o Recursos documentals complementaris 4.2.- Problemes de conducta. Descripció i abordatge. o L'entrevista motivacional o Programes de competència *Psico social o Programa informatiu- motivacional o Programa de conductes violentes 4.3.- Menors immigrants no acompanyats. Descripció i abordatge. o Sobre l'ús del concepte de menor immigrant no acompanyat o Persones refugiades o Intervenció soci educativa en els centres d'acolliment o Adolescències i jóvens migrants [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => 4.1.- Salut mental i addiccions. Descripció i abordatge. o Situació de partida o Fonament de prevenció o Tipus de programes preventius o Ultimes consideracions a tindre en compte en un programa preventiu eficaç o Recursos documentals complementaris 4.2.- Problemes de conducta. Descripció i abordatge. o L'entrevista motivacional o Programes de competència *Psico social o Programa informatiu- motivacional o Programa de conductes violentes 4.3.- Menors immigrants no acompanyats. Descripció i abordatge. o Sobre l'ús del concepte de menor immigrant no acompanyat o Persones refugiades o Intervenció soci educativa en els centres d'acolliment o Adolescències i jóvens migrants [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 4 ) ) [professors] => Array ( [0] => Array ( [DNI] => emp36364 [NOMBRE_PERSONA] => Cristina [APELLIDOS] => Arias Salvador [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Pedagoga. Residencia Socioeducativa "Colonia San Vicente Ferrer" (Godella-Valencia) [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [1] => Array ( [DNI] => emp181177 [NOMBRE_PERSONA] => Abel [APELLIDOS] => Baquero Escribano [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Psicólogo Forense. Psicólogo del programa de Patología Dual Grave del Hospital Provincial de Castellón [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [2] => Array ( [DNI] => emp60167 [NOMBRE_PERSONA] => Antonio [APELLIDOS] => Cano Martín [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Psicólogo. Equipo de medidas judiciales en medio abierto. Generalitat de Catalunya [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [3] => Array ( [DNI] => emp256920 [NOMBRE_PERSONA] => Nieves [APELLIDOS] => Collado Mengual [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Psicóloga del Hogar de Acogimiento general para niños, niñas y adolescentes. Fundación Amigó [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [4] => Array ( [DNI] => uni29250 [NOMBRE_PERSONA] => Pedro José [APELLIDOS] => López Ferri [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => Profesor Asociado de la Universidad de Valencia. Departamento de Sociología y Antropología Social. Subdirector de la Residencia Socioeducativa Colonia San Vicente Ferrer [NPI] => M1192 [EMAIL_FACULTAD] => P.Jose.Lopez@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [5] => Array ( [DNI] => uni73968 [NOMBRE_PERSONA] => Elisabet [APELLIDOS] => Marco Arocas [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Sociologia i Antropologia Social. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Ayudante/a Doctor/a [NPI] => M0182 [EMAIL_FACULTAD] => marae4@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [6] => Array ( [DNI] => emp312339 [NOMBRE_PERSONA] => María Consolación [APELLIDOS] => Marco Valero [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Educadora CM Cabanyal [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [7] => Array ( [DNI] => emp33362 [NOMBRE_PERSONA] => María Amparo [APELLIDOS] => Margarit Ferri [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Trabajadora Social y directora del CAM "Amigo" [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [8] => Array ( [DNI] => emp11109 [NOMBRE_PERSONA] => Enrique [APELLIDOS] => Martínez Piera [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Director Jefe de Sección de Protección e Inserción de Menores. Conselleria de Justícia i Benestar Social de la Generalitat Valenciana [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [9] => Array ( [DNI] => uni74144 [NOMBRE_PERSONA] => José Javier [APELLIDOS] => Navarro Pérez [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Treball Social i Serveis Socials. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Profesor/a Titular de Universidad [NPI] => I4278 [EMAIL_FACULTAD] => jjnavper@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [10] => Array ( [DNI] => emp332469 [NOMBRE_PERSONA] => Raúl [APELLIDOS] => Picó Jabato [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Director Hogar MUSKIZ. País Vasco [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [11] => Array ( [DNI] => emp40388 [NOMBRE_PERSONA] => María José [APELLIDOS] => Ridaura Costa [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Directora Territorial de la Fundación Amigó en Valencia [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [12] => Array ( [DNI] => emp231617 [NOMBRE_PERSONA] => Melisa [APELLIDOS] => Ruiz López [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Master Universitario en Género y Políticas de Igualdad. [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [13] => Array ( [DNI] => uni75468 [NOMBRE_PERSONA] => Piedad María [APELLIDOS] => Sahuquillo Mateo [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => Profesor/a Titular de Universidad. Dpto de Teoria de l'Educació UV. Pertenece al GRIFAIN Grupo de investigación en familias e infancia y al GREAV Grupo de investigación en pedagogía universitaria, educación a lo largo de la vida y desarrollo sostenible [NPI] => I4282 [EMAIL_FACULTAD] => piesama@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [14] => Array ( [DNI] => uni29764 [NOMBRE_PERSONA] => Paula [APELLIDOS] => Samper García [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Psicologia Bàsica. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Profesor/a Titular de Universidad [NPI] => H5151 [EMAIL_FACULTAD] => psamper@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [15] => Array ( [DNI] => emp20789 [NOMBRE_PERSONA] => Josefa [APELLIDOS] => Sánchez Heras [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Psicóloga en el Centro de reeducación Colonia San Vicente Ferrer de Godella (Godella-Valencia) [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) ) [direccio] => Array ( [0] => Array ( [0] => Array ( [DNI] => uni29250 [NOMBRE_PERSONA] => Pedro José [APELLIDOS] => López Ferri [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => Profesor Asociado de la Universidad de Valencia. Departamento de Sociología y Antropología Social. Subdirector de la Residencia Socioeducativa Colonia San Vicente Ferrer [NPI] => M1192 [EMAIL_FACULTAD] => P.Jose.Lopez@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) ) [1] => Array ( [0] => Array ( [DNI] => uni29764 [NOMBRE_PERSONA] => Paula [APELLIDOS] => Samper García [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Psicologia Bàsica. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Profesor/a Titular de Universidad [NPI] => H5151 [EMAIL_FACULTAD] => psamper@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) ) ) )

Expert Universitari en Infància i Adolescència en Risc. Comprensió i Intervencions Específiques


Dades generals

Curs acadèmic: Curs 2025/2026

Tipus de curs: Expert Universitari

Nombre de crèdits: 15.00 Crèdits ECTS

Preinscripció al curs: Hasta el 15/09/2025

Data inici: Setembre 2025

Data fi: Desembre 2025

Matrícula: 875 € (importe preu públic pendent d'aprovació pel Consell Social Universitat de València.)

Modalitat: On-line

Col·laborador: Cátedra Luis Amigó

Lloc d'impartició: Aula Virtual UV-ADEIT

Horari: Online

Més informació

Objectius del curs

Mitjançant el curs d'Expert Universitari en Infància i Adolescència en Risc. Comprensió i Intervencions Específiques els i les estudiants comptaran amb la formació i les ferramentes necessàries per a tindre una comprensió holística sobre la infància i l'adolescència en risc, des dels diferents àmbits com a protecció i reforma, així com per a intervindre en problemàtiques associades relatives a conflictes familiars (des de maltractament infantil i separacions traumàtiques fins a violència filie-parental).

Altres temes que s'abordaran en el curs d'Expert Universitari en Infància i Adolescència en Risc. Comprensió i Intervencions Específiques tenen relació amb la violència en els jóvens i adolescents (violència en la parella, delictes violents, violència a les aules, entre altres), a més de problemàtiques específiques en relació amb la salut mental, problemes de conducta, etc. Per a això, a més del ja esmentat, s'afavoriran espais per a l'intercanvi, la discussió i la reflexió crític-constructiva.

Leer más

Objectius professionals

- Recursos d'atenció familiar i infantojuvenil: Servicis de Suport i Orientació Escolar, Centres de Dia, Recursos de protecció de menors (acolliment, tutela i adopció), Servicis Socials Generals i especialitzats, programes d'atenció a menors estrangers migrants.
- Àmbit sanitari: Centres de Salut Mental Infantojuvenil, Unitats de rehabilitació en substàncies tòxic dependents, programes de suport psicosocial en deshabituació, unitats d'atenció a patologies duals.
- Xarxa de justícia: Programes de prevenció de manifestacions agressives, de reducció de danys en educació viària, Centres de Justícia Juvenil, Equips dels Jutjats de Família, Programes de Llibertat Vigilada de Menors, Jóvens a la presó i llibertat condicional, criminòlegs especialitzats en perfil criminal i delictiu, professionals de la victimologia, experts en assessorament delictiu en matèria d'assetjament, violència escolar, *bullying i *ciberbullying, personal de forces i cossos de seguretat de l'estat especialitzats en problemàtiques de família i infància.

Leer más

Preinscripciò al curs

Solicita información

Responsable: Universitat de València. Edifici del Rectorat. Av. Blasco Ibáñez, 13. 46010-València.
Delegat de Protecció de Dades: D. Javier Plaza Penadés lopd@uv.es
Finalitat: Enviar informació rellevant de cursos de postgrau.
S'obtenen perfils a fi de personalitzar el tracte conforme a les seves característiques o necessitats i poder així dirigir-li les novetats més convenients.
Legitimació: Per a l'enviament d'informació sobre els títols propis de la Universitat de València la base de legitimació és el consentiment de l'interessat.
Destinataris: Fundació Universitat-Empresa de Valéncia and Universitat de València
Termini: Les dades de l'Usuari seran conservats fins que sol·liciti la seva baixa, s'oposi o revoqui el seu consentiment.
Drets: Accedir, rectificar i suprimir les dades així com altres drets com s'explica a la informació addicional.
Amplieu informació: www.adeituv.es/politica-de-privacidad.

FAQS
 
Imprimir la informaciò