11a Edició - Codi 25412340

Array ( [CODIGO] => 25412340 [EDICION] => 11 [SITUACION] => Aprobado [SITUACION_BIS] => Pendiente [MATRICULA] => 550 [MATRICULA_2] => 0 [MATRICULA_3] => 0 [HORAS] => 30.00 [FECHA_INICIO] => 03/11/2025 [FECHA_FIN] => 28/04/2026 [LUGAR] => [NOMBRE_EMPRESA_ORGANIZADOR] => Facultat de Magisteri [FECHA_FIN_PREINSCRIPCION] => 14/10/2025 [AREA] => 4 [NOMBRE_EMPRESA_PATROCINADO] => [NOMBRE_EMPRESA_COLABORADOR] => FULL-Fundació pel Llibre i la Lectura / Fundació Bromera per al Foment de la Lectura [OBSERVACIONES_PREINSCRIPCION] => [TIPO_DOCENCIA] => A distancia [TIPO_DOCENCIA_1] => 3 [TIPO_DOCENCIA_2] => On-line [AULA_VIRTUAL_ADEIT] => 0 [TIPO_CURSO] => Postgrado [TIPO_CURSO_1] => Título Propio de Pos [DIRECCION_URL] => [AÑO_CURSO] => 37 [URL_VIDEO] => [URL_FACEBOOK] => [URL_TWITTER] => [META_TITLE] => [META_DESCRIPTION] => [META_KEYWORDS] => [DIRECCION_CURSO_CORTO] => educacion-lectora-literaria [GESTOR_NOMBRE] => Mariam [GESTOR_APELLIDOS] => Conca [GESTOR_EMAIL] => marian.conca@fundacions.uv.es [ADMINISTRATIVO_NOMBRE] => Charo [ADMINISTRATIVO_APELLIDOS] => Vázquez Santos [ADMINISTRATIVO_EMAIL] => charo.vazquez@fundacions.uv.es [ES_INTERNO] => 1 [EMAIL_EXTERNO] => formacion@adeituv.es [PREINSCRIPCION_WEB] => 1 [URL_AULA_VIRTUAL] => [OFERTADO_OTRO] => 0 [ID_CURSO_OFERTADO] => 0 [DESCRIPCION_OFERTADO] => [TELEFONO_EXTERNO] => 96 160 3000 [MATRICULA_PDTE_APROBACION] => 1 [ID_IDIOMA] => 4 [PUBLICAR_WEB] => 1 [NOMBRE_CURSO] => Diploma d'Especialització d'Educació Lectora i Literària en el Segle XXI [TITULACION] => Diploma d'Especialització [HORARIO] => Online [REQUISITOS_TITULACION] => Graduats i graduades, diplomats i llicenciats amb interés en l'educació lectora i literària en els seus diferents vessants, especialment mestres i docents d'educació infantil, primària i secundària, Màster en Professor en Educació Secundària i Màster d'Investigació en Didàctiques Específiques, però també, bibliotecaris, gestors culturals i altres professionals relacionats amb l'educació lectora i literària com a mediadors, il·lustradors o treballadors d'editorials [REQUISITOS_OTROS] => [ARG_VENTA] => Objectius generals del títol: - Reflexionar sobre la lectura i el món del llibre com a eixos per a establir les bases de l'educació lectora i literària en la formació de l'ésser humà en les diferents etapes escolars i al llarg de la vida (life-long-learning). - Aprofundir en la didàctica de la lectura i la lectura literària en els diferents nivells educatius (Educació Infantil, Primària, Secundària i Batxillerat). - Desenvolupar i millorar la competència lectoliteraria docent i dels diferents professionals implicats en l'ensenyament de la literatura i la lectura. - Promoure pràctiques innovadores, d'investigació i de millora professional en didàctica de la literatura i la lectura. Objectivos específics del títol: - Promoure la lectura, la lectura literària i l'escriptura crítica i creativa com a fonaments de l'educació lectora i literària i la construcció de la identitat personal i social. - Desenvolupar capacitats, habilitats, estratègies, destreses i hàbits per a l'ensenyament de la lectura i la lectura literària en àmbits formals i no formals. - Conéixer els reptes i les dificultats de l'educació lectora i literària en el segle XXI. - Explorar i conéixer les possibilitats dels diferents factors implicats en la didàctica de la lectura i la literatura. - Aprendrer a analitzar i generar materials didàctics adequats als diferents nivells educatius, etapes i interessos lectors. - Aprofitar el potencial de l'educació lectoliteraria en la construcció de la ciutadania i la formació integral de l'ésser humà. - Generar un espai de reflexió i de diàleg crític entre tots els implicats en l'educació lectora i literària. - Aprendre a dissenyar, sistematitzar i coordinar accions, experiències, activitats i dinàmiques entorn de l'ensenyament de la lectura i la lectura literària. [ARG_VENTA2] => [AÑO_CURSO_DESC] => Curs 2025/2026 [MODALIDAD_EVALUACION] => Amb la finalitat d'aconseguir els objectius del curs, s'emprarà una metodologia activa en la qual resulta imprescindible la implicació de l'alumnat. Es fomentarà un acostament crític als diferents postulats teòrics i es potenciarà la seua capacitat de reflexió i anàlisi, així com l'elaboració de propostes coherents amb les bases de l'educació literària contemporània. El model aplicat serà l'investigador, de manera que l'activitat de l'alumnat es concentrarà en la investigació, la localització i l'anàlisi de la informació, així com l'elaboració i el disseny de propostes centrades en el foment lector i el descobriment de les possibilitats de la lectura literària. [MODALIDAD_EVALUACION2] => [OBSERVACION_MATRICULA_1] => [OBSERVACION_MATRICULA_2] => [OBSERVACION_MATRICULA_3] => [SALIDA_PROFESIONAL] => -Especialització en educació lectora i literària en els diferents nivells educatius i mediació escolar. [CRITERIO_ADMISION] => Graduats de qualsevol àmbit [CRITERIO_ADMISION2] => [CRITERIO_ADMISION3] => [FORMACION_APRENDIZAJE] => En acabar el curs l'alumnat serà capaç de: - Reflexionar sobre la lectura i el món del llibre com a eixos per a establir les bases de l'educació lectora i literària en la formació de l'ésser humà en les diferents etapes escolars i al llarg de la vida (life-long-learning). - Aprofundir en la didàctica de la lectura i la lectura literària en els diferents nivells educatius (Educació Infantil, Primària, Secundària i Batxillerat). - Desenvolupar i millorar la competència lectoliteraria docent i dels diferents professionals implicats en l'ensenyament de la literatura i la lectura. - Promoure pràctiques innovadores, d'investigació i de millora professional en didàctica de la literatura i la lectura. - Promoure la lectura, la lectura literària i l'escriptura crítica i creativa com a fonaments de l'educació lectora i literària i la construcció de la identitat personal i social. - Desenvolupar capacitats, habilitats, estratègies, destreses i hàbits per a l'ensenyament de la lectura i la lectura literària en àmbits formals i no formals. - Conéixer els reptes i les dificultats de l'educació lectora i literària en el segle XXI. - Explorar i conéixer les possibilitats dels diferents factors implicats en la didàctica de la lectura i la literatura. - Aprendrer a analitzar i generar materials didàctics adequats als diferents nivells educatius, etapes i interessos lectors. - Aprofitar el potencial de l'educació lectoliteraria en la construcció de la ciutadania i la formació integral de l'ésser humà. - Generar un espai de reflexió i de diàleg crític entre tots els implicats en l'educació lectora i literària. - Aprendre a dissenyar, sistematitzar i coordinar accions, experiències, activitats i dinàmiques entorn de l'ensenyament de la lectura i la lectura literària. [FORMACION_APRENDIZAJE2] => [FORMACION_APRENDIZAJE3] => [ANO_CURSO_DESC] => Curs 2025/2026 [programa] => Array ( [0] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 25412340 [AÑO_CURSO] => 37 [CODIGO] => 2 [NOMBRE_MATERIA] => Educació lectora i literària [NOMBRE_MATERIA_VAL] => Educació lectora i literària [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => La matèria s'estructura al voltant dels següents mòduls o nuclis temàtics, que al seu torn es concreten en unitats: 1. Lectura, literatura i la seua didàctica en contextos multiculturals i plurilingües. En el context actual, caracteritzat per la diversitat cultural i lingüística, resulta essencial començar un postgrau d'aquestes característiques amb la reflexió entorn de la lectura i les implicacions de l'ensenyament de la lectura i especialment la lectura literària en contextos multiculturals i multilingües, sense perdre de vista la rellevància de les noves tecnologies en la lectura i el perfil del lector actual. Amb aquest objectiu es revisaran de manera crítica les diferents competències implicades en la lectura i les estratègies més adequades per a la seua adquisició i desenvolupament en contextos caracteritzats per la diversitat cultural i lingüística. Com també es reflexionarà sobre les fronteres i censures de la lectura i la lectura literària d'acord amb els valors educatius, la ideologia i els hàbits de lectura de la població, interpretats juntament amb altres productes culturals de consum per a poder emmarcar el seu ensenyament en les actuals coordenades sociohistóricas. 2. L'ensenyament de la literatura i l'aprenentatge de la lectura en l'educació formal. El segon mòdul es construeix entorn de l'interrogant clau de la didàctica de la literatura i la lectura en el segle XXI, això és: com afrontar l'ensenyament de la literatura i l'aprenentatge de la lectura en totes les etapes de l'escolaritat obligatòria; des d'educació infantil, passant per primària, fins a arribar a educació secundària amb la finalitat de mostrar com generar els vincles adequats entre les diferents etapes educatives. Les tècniques, estratègies, metodologies i textos difereixen amb escreix en funció de l'edat i els interessos; per aquest motiu, el mòdul planteja diferents possibilitats metodològiques en didàctica de la literatura i aprofundeix en la seua aplicació a les aules. [DESCRIPCION2] => 3. Els clàssics en l'educació lectora i literària. La lectura dels clàssics en l'actualitat va més enllà d'una concepció de la tradició literària com a mera consecució de corrents, períodes històrics, obres i autors emblemàtics més o menys reconeguts culturalment. De fet, la lectura dels clàssics en els nostres dies excedeix la frontera literària i ens obliga a un plantejament educatiu que, sense oblidar les bases teòriques i metodològiques de l'educació literària, integre els noves pràctiques lletrades de xiquets i adolescents. En aquest mòdul estudiarem les potencialitats didàctiques dels clàssics literaris d'acord amb el concepte de cànon, el coneixement interpretatiu de temàtiques universals, les aportacions en l'aprenentatge lingüístic i les possibilitats per al foment lector mitjançant l'estudi de les relacions intertextuales i les possibilitats de lectura intermedial a través d'adaptacions, versions i altres reescriptures multimodals. En última instància, es pretén també que l'alumnat conega i gaudi dels clàssics literaris (els de tradició popular i els medievals, els de la LIJ i els d'aventures, els denominats universals o els associats a determinades cultures europees) com a experiència estètica de lectura. 4. El patrimoni folklòric universal en la didàctica de la literatura i la lectura. Sovint emprat la primera etapa educativa, això és, Educació Infantil, i amb més freqüència, relegat segons s'avança en l'edat i en el currículum, com es pot observar en els diferents cicles d'Educació Primària, Secundària i Batxillerat, en aquest mòdul es planteja i aprofundeix en la importància del patrimoni folklòric universal en la formació de lectors i en l'ensenyament de la lectura literària en les distantas etapes educatives com a eina fonamental per a la construcció d'identitats plurals i crítiques amb la realitat contemporània. El descobriment del patrimoni, tant propi com universal, i la seua íntima relació [DESCRIPCION3] => amb el text literari, la socialització i la cohesió com a referents clau per a les etapes educatives que ha de recórrer el xiquet, dissenyen una educació lectora i literària capaç de promoure el pensament crític des de la motivació, el constructivisme i l'aprenentatge significatiu. 5. La il·lustració en l'educació lectora i literària. Aquest mòdul pretén explorar la importància de la il·lustració en l'ensenyament de la lectura i la lectura literària, això és, com la imatge i el seu atractiu es converteix en una eina clau per a desenvolupar les diferents competències implicades en la didàctica de la lectura i la literatura. En aquest sentit, s'estudien l'àlbum il·lustrat i el còmic com a productes de gran potencial per a l'alfabetització, el desenvolupament de l'hàbit lector i l'adquisició de diferents competències bàsiques des de la fonamental implicació del receptor com a lector actiu en la descodificació de signes de diferents tipus fins a la construcció del significat. Les possibilitats del llenguatge del còmic i l'àlbum com a productes multimodals permetran aprofundir en el desenvolupament de les múltiples alfabetitzacions necessàries en les societats contemporànies, tant des de la perspectiva del docent com del receptor model. 6. Escriptura literària, creativitat i currículum. Malgrat la seua interrelació amb l'educació lectora i literària, en les aplicacions curriculars i dinàmiques d'aula, observem com amb molta freqüència es relega l'escriptura creativa literària. A partir d'aquest lloc comú entre la crítica especialitzada i els professionals de l'ensenyament, el mòdul aprofundeix en l'estreta vinculació entre escriptura i lectura en el currículum i proposa un acostament a l'escriptura creativa, amb especial atenció als tallers literaris. 7. L'alfabetització i el descobriment de la lectura i la literatura en el marc legislatiu educatiu. Aquest mòdul permetrà a l'alumnat aprofundir en temàtiques actuals i compromeses amb les transformacions de l'actual entorn sociohistórico com la diversitat afectiu-sexual i en les possibilitats de l'alfabetització en les diferents etapes educatives, sense #oblidar del vessant fruïtiva que la lectura i la lectura literària ofereixen a tots els seus receptors. D'acord amb el seu caràcter teoricopràctic, el mòdul contempla la combinació entre l'acostament als gèneres més "marginals" de l'educació lectora i literària, com la poesia i el teatre i la dramatització, però també a temàtiques clau com la representació de la diversitat en el text literari destinat a xiquets i joves en edat escolar. [DESCRIPCION1_VAL] => La matèria s'estructura al voltant dels següents mòduls o nuclis temàtics, que al seu torn es concreten en unitats: 1. Lectura, literatura i la seua didàctica en contextos multiculturals i plurilingües. En el context actual, caracteritzat per la diversitat cultural i lingüística, resulta essencial començar un postgrau d'aquestes característiques amb la reflexió entorn de la lectura i les implicacions de l'ensenyament de la lectura i especialment la lectura literària en contextos multiculturals i multilingües, sense perdre de vista la rellevància de les noves tecnologies en la lectura i el perfil del lector actual. Amb aquest objectiu es revisaran de manera crítica les diferents competències implicades en la lectura i les estratègies més adequades per a la seua adquisició i desenvolupament en contextos caracteritzats per la diversitat cultural i lingüística. Com també es reflexionarà sobre les fronteres i censures de la lectura i la lectura literària d'acord amb els valors educatius, la ideologia i els hàbits de lectura de la població, interpretats juntament amb altres productes culturals de consum per a poder emmarcar el seu ensenyament en les actuals coordenades sociohistóricas. 2. L'ensenyament de la literatura i l'aprenentatge de la lectura en l'educació formal. El segon mòdul es construeix entorn de l'interrogant clau de la didàctica de la literatura i la lectura en el segle XXI, això és: com afrontar l'ensenyament de la literatura i l'aprenentatge de la lectura en totes les etapes de l'escolaritat obligatòria; des d'educació infantil, passant per primària, fins a arribar a educació secundària amb la finalitat de mostrar com generar els vincles adequats entre les diferents etapes educatives. Les tècniques, estratègies, metodologies i textos difereixen amb escreix en funció de l'edat i els interessos; per aquest motiu, el mòdul planteja diferents possibilitats metodològiques en didàctica de la literatura i aprofundeix en la seua aplicació a les aules. [DESCRIPCION2_VAL] => 3. Els clàssics en l'educació lectora i literària. La lectura dels clàssics en l'actualitat va més enllà d'una concepció de la tradició literària com a mera consecució de corrents, períodes històrics, obres i autors emblemàtics més o menys reconeguts culturalment. De fet, la lectura dels clàssics en els nostres dies excedeix la frontera literària i ens obliga a un plantejament educatiu que, sense oblidar les bases teòriques i metodològiques de l'educació literària, integre els noves pràctiques lletrades de xiquets i adolescents. En aquest mòdul estudiarem les potencialitats didàctiques dels clàssics literaris d'acord amb el concepte de cànon, el coneixement interpretatiu de temàtiques universals, les aportacions en l'aprenentatge lingüístic i les possibilitats per al foment lector mitjançant l'estudi de les relacions intertextuales i les possibilitats de lectura intermedial a través d'adaptacions, versions i altres reescriptures multimodals. En última instància, es pretén també que l'alumnat conega i gaudi dels clàssics literaris (els de tradició popular i els medievals, els de la LIJ i els d'aventures, els denominats universals o els associats a determinades cultures europees) com a experiència estètica de lectura. 4. El patrimoni folklòric universal en la didàctica de la literatura i la lectura. Sovint emprat la primera etapa educativa, això és, Educació Infantil, i amb més freqüència, relegat segons s'avança en l'edat i en el currículum, com es pot observar en els diferents cicles d'Educació Primària, Secundària i Batxillerat, en aquest mòdul es planteja i aprofundeix en la importància del patrimoni folklòric universal en la formació de lectors i en l'ensenyament de la lectura literària en les distantas etapes educatives com a eina fonamental per a la construcció d'identitats plurals i crítiques amb la realitat contemporània. El descobriment del patrimoni, tant propi com universal, i la seua íntima relació [DESCRIPCION3_VAL] => amb el text literari, la socialització i la cohesió com a referents clau per a les etapes educatives que ha de recórrer el xiquet, dissenyen una educació lectora i literària capaç de promoure el pensament crític des de la motivació, el constructivisme i l'aprenentatge significatiu. 5. La il·lustració en l'educació lectora i literària. Aquest mòdul pretén explorar la importància de la il·lustració en l'ensenyament de la lectura i la lectura literària, això és, com la imatge i el seu atractiu es converteix en una eina clau per a desenvolupar les diferents competències implicades en la didàctica de la lectura i la literatura. En aquest sentit, s'estudien l'àlbum il·lustrat i el còmic com a productes de gran potencial per a l'alfabetització, el desenvolupament de l'hàbit lector i l'adquisició de diferents competències bàsiques des de la fonamental implicació del receptor com a lector actiu en la descodificació de signes de diferents tipus fins a la construcció del significat. Les possibilitats del llenguatge del còmic i l'àlbum com a productes multimodals permetran aprofundir en el desenvolupament de les múltiples alfabetitzacions necessàries en les societats contemporànies, tant des de la perspectiva del docent com del receptor model. 6. Escriptura literària, creativitat i currículum. Malgrat la seua interrelació amb l'educació lectora i literària, en les aplicacions curriculars i dinàmiques d'aula, observem com amb molta freqüència es relega l'escriptura creativa literària. A partir d'aquest lloc comú entre la crítica especialitzada i els professionals de l'ensenyament, el mòdul aprofundeix en l'estreta vinculació entre escriptura i lectura en el currículum i proposa un acostament a l'escriptura creativa, amb especial atenció als tallers literaris. 7. L'alfabetització i el descobriment de la lectura i la literatura en el marc legislatiu educatiu. Aquest mòdul permetrà a l'alumnat aprofundir en temàtiques actuals i compromeses amb les transformacions de l'actual entorn sociohistórico com la diversitat afectiu-sexual i en les possibilitats de l'alfabetització en les diferents etapes educatives, sense #oblidar del vessant fruïtiva que la lectura i la lectura literària ofereixen a tots els seus receptors. D'acord amb el seu caràcter teoricopràctic, el mòdul contempla la combinació entre l'acostament als gèneres més "marginals" de l'educació lectora i literària, com la poesia i el teatre i la dramatització, però també a temàtiques clau com la representació de la diversitat en el text literari destinat a xiquets i joves en edat escolar. [ORDEN] => 1 ) [1] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 25412340 [AÑO_CURSO] => 37 [CODIGO] => 1 [NOMBRE_MATERIA] => Treball final de postgrau [NOMBRE_MATERIA_VAL] => Treball final de postgrau [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => El Treball final de postgrau permetrà concretar tot el procés d'aprenentatge desenvolupat per l'estudiant al llarg del Diploma en una proposta en la qual es vinculen diferents aspectes de l'educació lectora i literària i, al temps, responga als seus interessos formatius, investigadors, professionals i personals en el marc de la didàctica específica (didàctica de la literatura). [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => El Treball final de postgrau permetrà concretar tot el procés d'aprenentatge desenvolupat per l'estudiant al llarg del Diploma en una proposta en la qual es vinculen diferents aspectes de l'educació lectora i literària i, al temps, responga als seus interessos formatius, investigadors, professionals i personals en el marc de la didàctica específica (didàctica de la literatura). [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 2 ) ) [professors] => Array ( [0] => Array ( [DNI] => uni28632 [NOMBRE_PERSONA] => Josep [APELLIDOS] => Ballester Roca [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Catedrático/a de Universidad [NPI] => G5201 [EMAIL_FACULTAD] => jballest@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [1] => Array ( [DNI] => uni28653 [NOMBRE_PERSONA] => Alexandre [APELLIDOS] => Bataller Català [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => Professor Titular del Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura de la Universitat de València [NPI] => I6978 [EMAIL_FACULTAD] => abatalle@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [2] => Array ( [DNI] => uni58659 [NOMBRE_PERSONA] => Noelia [APELLIDOS] => Ibarra Rius [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Profesor/a Titular de Universidad [NPI] => I4358 [EMAIL_FACULTAD] => noibari@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [3] => Array ( [DNI] => uni74010 [NOMBRE_PERSONA] => Patricia [APELLIDOS] => Martínez León [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Ayudante/a Doctor/a [NPI] => M4299 [EMAIL_FACULTAD] => pamarle2@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [4] => Array ( [DNI] => uni96777 [NOMBRE_PERSONA] => Jerónimo [APELLIDOS] => Méndez Cabrera [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Profesor/a Permanente Laboral PPL [NPI] => M7234 [EMAIL_FACULTAD] => mencaje@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [5] => Array ( [DNI] => uni78850 [NOMBRE_PERSONA] => Miquel Àngel [APELLIDOS] => Oltra Albiach [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Profesor/a Permanente Laboral PPL [NPI] => I3275 [EMAIL_FACULTAD] => mianolal@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [6] => Array ( [DNI] => uni70426 [NOMBRE_PERSONA] => Rosa María [APELLIDOS] => Pardo Coy [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Ayudante/a Doctor/a [NPI] => M8673 [EMAIL_FACULTAD] => romapar@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [7] => Array ( [DNI] => uni72247 [NOMBRE_PERSONA] => Francesc Josep [APELLIDOS] => Rodrigo Segura [PDI] => 3 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Profesor de Florida Universitaria [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) ) [direccio] => Array ( [0] => Array ( [0] => Array ( [DNI] => uni28632 [NOMBRE_PERSONA] => Josep [APELLIDOS] => Ballester Roca [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Catedrático/a de Universidad [NPI] => G5201 [EMAIL_FACULTAD] => jballest@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) ) [1] => Array ( [0] => Array ( [DNI] => uni58659 [NOMBRE_PERSONA] => Noelia [APELLIDOS] => Ibarra Rius [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Profesor/a Titular de Universidad [NPI] => I4358 [EMAIL_FACULTAD] => noibari@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) ) ) )

Diploma d'Especialització d'Educació Lectora i Literària en el Segle XXI


Dades generals

Curs acadèmic: Curs 2025/2026

Tipus de curs: Diploma d'Especialització

Nombre de crèdits: 30.00 Crèdits ECTS

Preinscripció al curs: Hasta el 14/10/2025

Data inici: Novembre 2025

Data fi: Abril 2026

Matrícula: 550 € (importe preu públic pendent d'aprovació pel Consell Social Universitat de València.)

Modalitat: On-line

Col·laborador: FULL-Fundació pel Llibre i la Lectura / Fundació Bromera per al Foment de la Lectura

Lloc d'impartició:

Horari: Online

Més informació

Objectius del curs

Objectius generals del títol:

- Reflexionar sobre la lectura i el món del llibre com a eixos per a establir les bases de l'educació lectora i literària en la formació de l'ésser humà en les diferents etapes escolars i al llarg de la vida (life-long-learning).

Leer más

Objectius professionals

-Especialització en educació lectora i literària en els diferents nivells educatius i mediació escolar.

Preinscripciò al curs

Solicita información

Responsable: Universitat de València. Edifici del Rectorat. Av. Blasco Ibáñez, 13. 46010-València.
Delegat de Protecció de Dades: D. Javier Plaza Penadés lopd@uv.es
Finalitat: Enviar informació rellevant de cursos de postgrau.
S'obtenen perfils a fi de personalitzar el tracte conforme a les seves característiques o necessitats i poder així dirigir-li les novetats més convenients.
Legitimació: Per a l'enviament d'informació sobre els títols propis de la Universitat de València la base de legitimació és el consentiment de l'interessat.
Destinataris: Fundació Universitat-Empresa de Valéncia and Universitat de València
Termini: Les dades de l'Usuari seran conservats fins que sol·liciti la seva baixa, s'oposi o revoqui el seu consentiment.
Drets: Accedir, rectificar i suprimir les dades així com altres drets com s'explica a la informació addicional.
Amplieu informació: www.adeituv.es/politica-de-privacidad.

FAQS
 
Imprimir la informaciò