Array
(
[CODIGO] => 23412250/23411040
[EDICION] => 12
[SITUACION] => Aprobado
[SITUACION_BIS] => Pendiente
[MATRICULA] => 1250
[MATRICULA_2] => 0
[MATRICULA_3] => 0
[HORAS] => 30.00
[FECHA_INICIO] => 19/10/2023
[FECHA_FIN] => 23/05/2024
[LUGAR] =>
[NOMBRE_EMPRESA_ORGANIZADOR] => Departament de Psicologia Evolutiva i de l'Educació
[FECHA_FIN_PREINSCRIPCION] => 30/09/2023
[AREA] => 4
[NOMBRE_EMPRESA_PATROCINADO] =>
[NOMBRE_EMPRESA_COLABORADOR] =>
[OBSERVACIONES_PREINSCRIPCION] =>
[TIPO_DOCENCIA] => Presencial
[TIPO_DOCENCIA_1] => 1
[TIPO_DOCENCIA_2] => Presencial
[AULA_VIRTUAL_ADEIT] => 0
[TIPO_CURSO] => Postgrado
[TIPO_CURSO_1] => Título Propio de Pos
[DIRECCION_URL] =>
[AÑO_CURSO] => 35
[URL_VIDEO] =>
[URL_FACEBOOK] =>
[URL_TWITTER] =>
[META_TITLE] =>
[META_DESCRIPTION] =>
[META_KEYWORDS] =>
[DIRECCION_CURSO_CORTO] => pedagogia-teatral
[GESTOR_NOMBRE] => María
[GESTOR_APELLIDOS] => Palau Montoro
[GESTOR_EMAIL] => maria.palau@fundacions.uv.es
[ADMINISTRATIVO_NOMBRE] => Charo
[ADMINISTRATIVO_APELLIDOS] => Vázquez Santos
[ADMINISTRATIVO_EMAIL] => charo.vazquez@fundacions.uv.es
[ES_INTERNO] => 1
[EMAIL_EXTERNO] => informacion@adeituv.es
[PREINSCRIPCION_WEB] => 1
[URL_AULA_VIRTUAL] =>
[OFERTADO_OTRO] => 0
[ID_CURSO_OFERTADO] => 0
[DESCRIPCION_OFERTADO] =>
[TELEFONO_EXTERNO] => 96 160 3000
[MATRICULA_PDTE_APROBACION] => 1
[ID_IDIOMA] => 4
[PUBLICAR_WEB] => 1
[area_curs] => Àrea de Ciències de l´Educació
[NOMBRE_CURSO] => Diploma d'Especialització de Teatre en l'Educació
[TITULACION] => Diploma d'Especialització
[HORARIO] => Dimecres i Dijous de 17.00 a 21.00h,
[REQUISITOS_TITULACION] => Els estudiants del Diploma en Teatre per a l'Educació són alumnes recentment diplomats de diferents graus com a Magisteri, Psicologia, Psicopedagogia, Educació Social però també llicenciats de l'Escola Superior d'Art Dramàtic, i professionals en exercici en qualsevol nivell educatiu (Infantil, Primària, ESO, Batxillerats), animadors socioculturals, educadors socials i educadors en general, formadors i coach en empreses, etc. El programa va dirigit als professors de Taller de Teatre/Dramatització educació secundària i Batxillerat Artístic, professors de primària interessats a utilitzar el teatre i l'educació artística a les seues aules, els professionals que treballen o estan compromesos en el teatre de joves, en el teatre en la comunitat, i educadors i treballadors socials que lluiten contra l'exclusió social. A psicòlegs i dramaterapeutas que utilitzen les tècniques teatrals com un mitjà de tractament individual i col·lectiu, i altres professionals que treballen en la transformació personal a través de l'experiència artística. I als professionals del teatre i coach que en el «teatre empresa» (business theatre) utilitzen els recursos i estratègies actorales per a la formació contínua en aspectes rellevants de la cultura empresarial, com la motivació i qualitat de vida, la seguretat en el treball, l'afrontament de l'estrés, les relacions humanes i habilitats socials, la creativitat, la presa de decisions, la responsabilitat social, etc.
[REQUISITOS_OTROS] =>
[ARG_VENTA] => - Adquirir una formació especialitzada i actualitzada en l'àmbit de la pedagogia teatral i l'animació social, considerant els seus referents teòrics, metodològics i pràctics.
-Ser capaç de dissenyar, posar en marxa, desenvolupar i avaluar projectes d'educació teatral aplicada a persones i grups de diferents nivells educatius i àmbits.
- Afavorir l'adquisició d'útils metodològics específics per a l'ensenyament, l'acció social i la creació recolzats en sòlides bases teòriques.
- Habilitar el suport teòric i didàctic que possibilite als alumnes participants realitzar una intervenció educativa interdisciplinària i expressiva dins del camp de l'Ensenyament, de l'Animació Sociocultural, l'Educació Social, la Medicació Teatral i de les Activitats dramàtic-teatrals en general.
- Facilitar el desenvolupament d'experiències i intercanvi entre professors investigadors i professionals del teatre amb llargs anys de pràctica en el Teatre en l'Educació i el Teatre Social
[ARG_VENTA2] =>
[AÑO_CURSO_DESC] =>
[MODALIDAD_EVALUACION] => La metodologia de treball serà activa i participativa. Es potenciarà la implicació de l'alumnat no sols en les tasques proposades pel professor, sinó en les activitats que suggerisquen les diferents persones i equips de treball. S'empraran diversos formats de classe:
- Exposicions teòriques per a emmarcar i situar els continguts del programa.
- Exercicis pràctics per a dur a terme l'anàlisi crítica de situacions, projectes i experiències.
- Ús de diversos recursos (vídeos, materials escrits) a partir dels quals es duran a terme comentaris, discussions i debats sobre els problemes que presenten
[MODALIDAD_EVALUACION2] =>
[OBSERVACION_MATRICULA_1] =>
[OBSERVACION_MATRICULA_2] =>
[OBSERVACION_MATRICULA_3] =>
[SALIDA_PROFESIONAL] => El programa del Diploma de Teatre en l'Educació ofereix l'oportunitat d'especialització en Teatre en l'educació i Teatre social
El perfil professional que es pretén aconseguir amb aquesta titulació serà el de professional especialista en tècniques dramàtiques amb capacitats flexibles i polivalents que li permeten:
- Impartir les classes de Taller de Teatre en els IES d'Educació Secundària Obligatòria, Batxillerat, utilitzar les estratègies dramàtiques en les diferents matèries del currículum en els diferents nivells educatius; i a més, exercir les funcions pròpies de la mediació teatral.
- Intervindre en el camp de l'animació sociocultural i utilitzar les tècniques dramàtiques per a animació de col·lectius i a les Escoles Municipals de Teatre.
[ANO_CURSO_DESC] => Curs 2023/2024
[programa] => Array
(
[0] => Array
(
[CODIGO_CURSO] => 23412250/23411040
[AÑO_CURSO] => 35
[CODIGO] => 1
[NOMBRE_MATERIA] => Teatre playbak i Teatre de l'Oprimit
[NOMBRE_MATERIA_VAL] => Teatre playbak i Teatre de l'Oprimit
[DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3
[DESCRIPCION1] => 1. Naturalesa, origen i elements constituents del teatre playback.
2. Procés per a les representacions de teatre playback .
3. Procediments per a la dinamització de les dramatitzacions.
4. Àmbits d'ús del teatre playback : educació, intervenció social, dramaterapia i organitzacions.
5. El teatre playback en l'educació formal: suport per a les matèries del currículum, tractament de l'assetjament escolar, desenvolupament del llenguatge, tutories, apoderament personal i grupal, etc.
6. La pedagogia crítica de Paulo Freire
7. El Teatre de l'Oprimit en la intervenció social.
8.- Sistema d'exercicis i jocs del Teatre de l'Oprimit
9.- Modalitats del Teatre de l'Oprimit
9.1. Teatre periodístic
9.2. Teatre invisible
9.3. Teatre fòrum
9.4. Teatre de la imatge
9.5. Teatre legislatiu
10.- Estètica de l'Oprimit.
11. Implicacions pedagògiques, socials, culturals, polítiques i terapèutiques del Teatre de l'Oprimit.
[DESCRIPCION2] =>
[DESCRIPCION3] =>
[DESCRIPCION1_VAL] => 1. Naturalesa, origen i elements constituents del teatre playback.
2. Procés per a les representacions de teatre playback .
3. Procediments per a la dinamització de les dramatitzacions.
4. Àmbits d'ús del teatre playback : educació, intervenció social, dramaterapia i organitzacions.
5. El teatre playback en l'educació formal: suport per a les matèries del currículum, tractament de l'assetjament escolar, desenvolupament del llenguatge, tutories, apoderament personal i grupal, etc.
6. La pedagogia crítica de Paulo Freire
7. El Teatre de l'Oprimit en la intervenció social.
8.- Sistema d'exercicis i jocs del Teatre de l'Oprimit
9.- Modalitats del Teatre de l'Oprimit
9.1. Teatre periodístic
9.2. Teatre invisible
9.3. Teatre fòrum
9.4. Teatre de la imatge
9.5. Teatre legislatiu
10.- Estètica de l'Oprimit.
11. Implicacions pedagògiques, socials, culturals, polítiques i terapèutiques del Teatre de l'Oprimit.
[DESCRIPCION2_VAL] =>
[DESCRIPCION3_VAL] =>
[ORDEN] => 1
)
[1] => Array
(
[CODIGO_CURSO] => 23412250/23411040
[AÑO_CURSO] => 35
[CODIGO] => 3
[NOMBRE_MATERIA] => Fonaments psicopedagògics del Taller de Teatre
[NOMBRE_MATERIA_VAL] => Fonaments psicopedagògics del Taller de Teatre
[DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3
[DESCRIPCION1] => 1.- Introducció als llenguatges escènics.
2.- Teoria i pràctica de la creativitat.
3.- Metodologia de la investigació i de la creació.
4.- Psicopedagogia de la Dramatització.
5.- Improvisació pedagògica i teatral.
6.- Teoria i pràctica del taller de teatre.
[DESCRIPCION2] =>
[DESCRIPCION3] =>
[DESCRIPCION1_VAL] => 1.- Introducció als llenguatges escènics.
2.- Teoria i pràctica de la creativitat.
3.- Metodologia de la investigació i de la creació.
4.- Psicopedagogia de la Dramatització.
5.- Improvisació pedagògica i teatral.
6.- Teoria i pràctica del taller de teatre.
[DESCRIPCION2_VAL] =>
[DESCRIPCION3_VAL] =>
[ORDEN] => 2
)
[2] => Array
(
[CODIGO_CURSO] => 23412250/23411040
[AÑO_CURSO] => 35
[CODIGO] => 7
[NOMBRE_MATERIA] => Tècnica de la representació teatral i creativitat de l'actor
[NOMBRE_MATERIA_VAL] => Tècnica de la representació teatral i creativitat de l'actor
[DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3
[DESCRIPCION1] => 1. L'expressió corporal en els àmbits socioeducatius
1.1 El pedagog com a actor/autor: donar una classe requereix el nivell de joc d'una bona actuació.
1.2 Components per a formar un actor creatiu: La dinàmica del moviment i la seua anàlisi: articular, segmentar. El ritme: base de la creació teatral. Accions físiques: llançar, espentar, tirar. Vocabulari bàsic: pes, equilibri i càrrega. Especular amb l'espai i el temps.
1.3 Disciplines artístiques per a relacionar-les amb el moviment humà. Pintura: regles de composició. Literatura: símils entre els tropos i el cos. Música.
1.4 La creació i els territoris dramàtics: claus per a acabar amb l'expressió corporal. El silenci. Les màscares. El joc no psicològic de l'actor. Estils teatrals: el cos tràgic, l'escriptura corporal còmica.
1.5 Com s'estructura una classe. El joc com a compromís. Calfar, entrenar-se, crear nous exercicis.
1.6 Grans creadors contemporanis i les seues referències al treball corporal: Arianne *Mouchkine i les seues experiències de teatre de creació amb el Théatre du Soleil, Jean Louis *Barrault i l'experiència vital, Robert Lepage i les imatges, Robert Wilson, la immobilitat i la pintura, Dario Fo i la gestualitat del bufó.
2. L'expressió oral en els àmbits socioeducatius
2.1. La veu humana. Característiques.
2.2. Respiració. Ressonància. Articulació.
2.3. El cos humà com a instrument productor de sons.
2.4. La veu professional. L'entrenament vocal.
2.5. La veu com a acte d'expressió i comunicació.
2.6. L'ús de la paraula en la interpretació oral.
3. La interpretació actoral en els àmbits socioeducatius
3.1. El treball de l'actor sobre si mateix: l'atenció i la concentració; la imaginació; la memòria sensorial i afectiva; la improvisació; expressió i comunicació.
3.2. El treball de l'actor en la situació imaginada: acció-reacció, el conflicte dramàtic; les circumstàncies donades, antecedents i relacions.
3.3. El treball del ac
[DESCRIPCION2] => tor sobre el personatge: anàlisi *dramaturgico de l'obra des de la perspectiva *actoral; anàlisi del paper. El text. El *subtexto. La intencionalitat. L'encarnació del personatge. Vivència i expressió. Les relacions del personatge. Mètodes actius d'acostament al personatge i a l'obra.
3.6. La composició del personatge. Caracterització i tipologia. Gestualitat, moviment.
3.7. El treball de l'actor en la posada en escena. Relacions i significat del treball de l'actor dins de la totalitat de l'espectacle.
3.8. L'expressivitat oral en l'actor. La paraula. L'expressivitat corporal en l'actor. Presència escènica i moviment.
4. La interpretació amb objectes titelles i màscares
4.1. Taller de teatre de gegants i màscares gegants en cartó reciclat.
4.2. Taller de titelles objecte
[DESCRIPCION3] =>
[DESCRIPCION1_VAL] => 1. L'expressió corporal en els àmbits socioeducatius
1.1 El pedagog com a actor/autor: donar una classe requereix el nivell de joc d'una bona actuació.
1.2 Components per a formar un actor creatiu: La dinàmica del moviment i la seua anàlisi: articular, segmentar. El ritme: base de la creació teatral. Accions físiques: llançar, espentar, tirar. Vocabulari bàsic: pes, equilibri i càrrega. Especular amb l'espai i el temps.
1.3 Disciplines artístiques per a relacionar-les amb el moviment humà. Pintura: regles de composició. Literatura: símils entre els tropos i el cos. Música.
1.4 La creació i els territoris dramàtics: claus per a acabar amb l'expressió corporal. El silenci. Les màscares. El joc no psicològic de l'actor. Estils teatrals: el cos tràgic, l'escriptura corporal còmica.
1.5 Com s'estructura una classe. El joc com a compromís. Calfar, entrenar-se, crear nous exercicis.
1.6 Grans creadors contemporanis i les seues referències al treball corporal: Arianne *Mouchkine i les seues experiències de teatre de creació amb el Théatre du Soleil, Jean Louis *Barrault i l'experiència vital, Robert Lepage i les imatges, Robert Wilson, la immobilitat i la pintura, Dario Fo i la gestualitat del bufó.
2. L'expressió oral en els àmbits socioeducatius
2.1. La veu humana. Característiques.
2.2. Respiració. Ressonància. Articulació.
2.3. El cos humà com a instrument productor de sons.
2.4. La veu professional. L'entrenament vocal.
2.5. La veu com a acte d'expressió i comunicació.
2.6. L'ús de la paraula en la interpretació oral.
3. La interpretació actoral en els àmbits socioeducatius
3.1. El treball de l'actor sobre si mateix: l'atenció i la concentració; la imaginació; la memòria sensorial i afectiva; la improvisació; expressió i comunicació.
3.2. El treball de l'actor en la situació imaginada: acció-reacció, el conflicte dramàtic; les circumstàncies donades, antecedents i relacions.
3.3. El treball del ac
[DESCRIPCION2_VAL] => tor sobre el personatge: anàlisi *dramaturgico de l'obra des de la perspectiva *actoral; anàlisi del paper. El text. El *subtexto. La intencionalitat. L'encarnació del personatge. Vivència i expressió. Les relacions del personatge. Mètodes actius d'acostament al personatge i a l'obra.
3.6. La composició del personatge. Caracterització i tipologia. Gestualitat, moviment.
3.7. El treball de l'actor en la posada en escena. Relacions i significat del treball de l'actor dins de la totalitat de l'espectacle.
3.8. L'expressivitat oral en l'actor. La paraula. L'expressivitat corporal en l'actor. Presència escènica i moviment.
4. La interpretació amb objectes titelles i màscares
4.1. Taller de teatre de gegants i màscares gegants en cartó reciclat.
4.2. Taller de titelles objecte
[DESCRIPCION3_VAL] =>
[ORDEN] => 3
)
[3] => Array
(
[CODIGO_CURSO] => 23412250/23411040
[AÑO_CURSO] => 35
[CODIGO] => 4
[NOMBRE_MATERIA] => Dramatúrgia, posada en escena i escriptura de textos teatrals
[NOMBRE_MATERIA_VAL] => Dramatúrgia, posada en escena i escriptura de textos teatrals
[DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3
[DESCRIPCION1] => 1.- Introducció a la dramatúrgia.
2.- Escriptura dramàtica: creació de textos.
3. -El procés de posada en escena: direcció.
4.- Valoració crítica de textos teatrals
5.- Teatre i feminisme
[DESCRIPCION2] =>
[DESCRIPCION3] =>
[DESCRIPCION1_VAL] => 1.- Introducció a la dramatúrgia.
2.- Escriptura dramàtica: creació de textos.
3. -El procés de posada en escena: direcció.
4.- Valoració crítica de textos teatrals
5.- Teatre i feminisme
[DESCRIPCION2_VAL] =>
[DESCRIPCION3_VAL] =>
[ORDEN] => 4
)
[4] => Array
(
[CODIGO_CURSO] => 23412250/23411040
[AÑO_CURSO] => 35
[CODIGO] => 5
[NOMBRE_MATERIA] => Teoria i pràctica de la creativitat
[NOMBRE_MATERIA_VAL] => Teoria i pràctica de la creativitat
[DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3
[DESCRIPCION1] => 1.- Enfocaments teòrics de la creativitat
1.1.- Creativitat com a pensament divergent
1.2.- Creativitat com a fenomen complex
2. Dimensions de la creativitat.
2.1.- El procés creatiu
2.2.- El producte creatiu
2.3.- La persona creativa
2.4.- L'ambient creatiu
3. Coneixement, treball i creativitat
4. Habilitats de pensament creatiu: Identificació i redefinició de problemes
5. La personalitat creativa i la intel·ligència emocional
6.- Motivació i entorns afavoridors de la creativitat. Activadors *creatives.
7.- Tècniques de pensament creatiu
[DESCRIPCION2] =>
[DESCRIPCION3] =>
[DESCRIPCION1_VAL] => 1.- Enfocaments teòrics de la creativitat
1.1.- Creativitat com a pensament divergent
1.2.- Creativitat com a fenomen complex
2. Dimensions de la creativitat.
2.1.- El procés creatiu
2.2.- El producte creatiu
2.3.- La persona creativa
2.4.- L'ambient creatiu
3. Coneixement, treball i creativitat
4. Habilitats de pensament creatiu: Identificació i redefinició de problemes
5. La personalitat creativa i la intel·ligència emocional
6.- Motivació i entorns afavoridors de la creativitat. Activadors *creatives.
7.- Tècniques de pensament creatiu
[DESCRIPCION2_VAL] =>
[DESCRIPCION3_VAL] =>
[ORDEN] => 5
)
[5] => Array
(
[CODIGO_CURSO] => 23412250/23411040
[AÑO_CURSO] => 35
[CODIGO] => 2
[NOMBRE_MATERIA] => Formació de l'espectador i estratègies de mediació teatral
[NOMBRE_MATERIA_VAL] => Formació de l'espectador i estratègies de mediació teatral
[DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3
[DESCRIPCION1] => Módulo1. Formació de l'espectador: guies didàctiques.
1.1. Les funcions de l'artista-pedagog: creació, comunicació, animació i mediació.
1.2. Els dossiers didàctics: guies per al professorat i quaderns de treball per a l'alumnat.
1.3. Components de l'estructura dels dossiers didàctics: biografia de l'autor i estudi de la seua producció dramàtica; caracterització del context sociocultural i teatral; aproximació i estudi monogràfic de l'obra que es posa en escena; activitats didàctiques (suggeriments de propostes de treball per a realitzar a l'aula centrades en diferents àrees d'aprenentatge); el punt de vista del director.
1.4. Activitats per a realitzar després de l'espectacle: anàlisi de l'espectacle, propostes de recreació, crítica, activitats interdisciplinàries.
Mòdul 2. Disseny de plans de formació de l'espectador.
2.1. Educació artística com a motor de canvi.
2.2. Educadors i arts visuals.
Mòdul 2. Assistència i comentari de cinc espectacles teatrals.
2.1. Guies per al comentari i la valoració crítica.
[DESCRIPCION2] =>
[DESCRIPCION3] =>
[DESCRIPCION1_VAL] => Módulo1. Formació de l'espectador: guies didàctiques.
1.1. Les funcions de l'artista-pedagog: creació, comunicació, animació i mediació.
1.2. Els dossiers didàctics: guies per al professorat i quaderns de treball per a l'alumnat.
1.3. Components de l'estructura dels dossiers didàctics: biografia de l'autor i estudi de la seua producció dramàtica; caracterització del context sociocultural i teatral; aproximació i estudi monogràfic de l'obra que es posa en escena; activitats didàctiques (suggeriments de propostes de treball per a realitzar a l'aula centrades en diferents àrees d'aprenentatge); el punt de vista del director.
1.4. Activitats per a realitzar després de l'espectacle: anàlisi de l'espectacle, propostes de recreació, crítica, activitats interdisciplinàries.
Mòdul 2. Disseny de plans de formació de l'espectador.
2.1. Educació artística com a motor de canvi.
2.2. Educadors i arts visuals.
Mòdul 2. Assistència i comentari de cinc espectacles teatrals.
2.1. Guies per al comentari i la valoració crítica.
[DESCRIPCION2_VAL] =>
[DESCRIPCION3_VAL] =>
[ORDEN] => 6
)
[6] => Array
(
[CODIGO_CURSO] => 23412250/23411040
[AÑO_CURSO] => 35
[CODIGO] => 6
[NOMBRE_MATERIA] => Teatre de reminiscència i teatre amb subjectes amb necessitats específiques de suport educatiu
[NOMBRE_MATERIA_VAL] => Teatre de reminiscència i teatre amb subjectes amb necessitats específiques de suport educatiu
[DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3
[DESCRIPCION1] => 1. Necessitats específiques de suport educatiu i Teatre Aplicat
1.1.- Teatre aplicat i dificultats d'aprenentatge
1.2.- Teatre aplicat i problemes de conducta
1.3.- Teatre aplicat i discapacitat sensorial
1.4.- Teatre aplicat i discapacitat intel·lectual
1.5.- Teatre aplicat i discapacitat motora
2.- Teatre aplicat i alumnes amb Altes Capacitats: L'educació del talent
3.- Teatre aplicat i xiquets hospitalitzats
4.- Teatre aplicat a minories ètniques i de deprivación sociocultural
5. Teatre del record
5..1.- Teatre per al record i remiscencia.
5.2. Orientacions sobre el procés de recollida d'històries orals per a la creació de textos teatral i per al desenvolupament de produccions dramàtica a partir d'elles.
5. 3. La Caixa dels Records.
5. 4. Teatre sènior.
6. Estratègies dramàtiques per a la rehabilitació amb persones majors
6. 1. Tècniques dramàtiques en la *psicoestimulación d'ancians.
6. 2. Línies d'intervenció per a enfocar la dramaterapia en els programes d'intervenció en les residències d'ancians: la pèrdua, la soledat, la resignació i la il·lusió.
6.3 Disseny de programes d'intervenció. Àrees: emocions, sentiments, desitjos, sentits i comunicació.
6. 4. El teatre adaptat a les teràpies ocupacionals.
6.5. Activitats d'estimulació: motora, memòria, ruptura de l'aïllament i relacions socials.
7. Neurodrama. Dramaterapia en la demència. Relacions entre teatre i neurociència.
[DESCRIPCION2] =>
[DESCRIPCION3] =>
[DESCRIPCION1_VAL] => 1. Necessitats específiques de suport educatiu i Teatre Aplicat
1.1.- Teatre aplicat i dificultats d'aprenentatge
1.2.- Teatre aplicat i problemes de conducta
1.3.- Teatre aplicat i discapacitat sensorial
1.4.- Teatre aplicat i discapacitat intel·lectual
1.5.- Teatre aplicat i discapacitat motora
2.- Teatre aplicat i alumnes amb Altes Capacitats: L'educació del talent
3.- Teatre aplicat i xiquets hospitalitzats
4.- Teatre aplicat a minories ètniques i de deprivación sociocultural
5. Teatre del record
5..1.- Teatre per al record i remiscencia.
5.2. Orientacions sobre el procés de recollida d'històries orals per a la creació de textos teatral i per al desenvolupament de produccions dramàtica a partir d'elles.
5. 3. La Caixa dels Records.
5. 4. Teatre sènior.
6. Estratègies dramàtiques per a la rehabilitació amb persones majors
6. 1. Tècniques dramàtiques en la *psicoestimulación d'ancians.
6. 2. Línies d'intervenció per a enfocar la dramaterapia en els programes d'intervenció en les residències d'ancians: la pèrdua, la soledat, la resignació i la il·lusió.
6.3 Disseny de programes d'intervenció. Àrees: emocions, sentiments, desitjos, sentits i comunicació.
6. 4. El teatre adaptat a les teràpies ocupacionals.
6.5. Activitats d'estimulació: motora, memòria, ruptura de l'aïllament i relacions socials.
7. Neurodrama. Dramaterapia en la demència. Relacions entre teatre i neurociència.
[DESCRIPCION2_VAL] =>
[DESCRIPCION3_VAL] =>
[ORDEN] => 7
)
)
[professors] => Array
(
[0] => Array
(
[DNI] => uni57968
[NOMBRE_PERSONA] => Vicente
[APELLIDOS] => Alfonso Benlliure
[PDI] => 1
[DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Psicologia Evolutiva i de l'Educació. Universitat de València
[CARGO_FACULTAD] => Profesor/a Titular de Universidad
[NPI] => H6414
[EMAIL_FACULTAD] => vicente.alfonso@uv.es
[CARGO_EMPRESA] =>
[DIRECCION_URL_POSTGRADO] =>
[URL_LINKEDIN_POSTGRADO] =>
)
[1] => Array
(
[DNI] => emp376671
[NOMBRE_PERSONA] => David
[APELLIDOS] => Bautista Querol
[PDI] => 4
[DEPARTAMENTO_FACULTAD] =>
[CARGO_FACULTAD] =>
[NPI] =>
[EMAIL_FACULTAD] =>
[CARGO_EMPRESA] => Profesor de Secundaria. Centro Integrado Público FP Mislata
[DIRECCION_URL_POSTGRADO] =>
[URL_LINKEDIN_POSTGRADO] =>
)
[2] => Array
(
[DNI] => emp336678
[NOMBRE_PERSONA] => María Isabel
[APELLIDOS] => Bayona Sánchez
[PDI] => 4
[DEPARTAMENTO_FACULTAD] =>
[CARGO_FACULTAD] =>
[NPI] =>
[EMAIL_FACULTAD] =>
[CARGO_EMPRESA] => Dra en Filología Híspanica y Lda. en Arte Dramático
[DIRECCION_URL_POSTGRADO] =>
[URL_LINKEDIN_POSTGRADO] =>
)
[3] => Array
(
[DNI] => emp65775
[NOMBRE_PERSONA] => Marc
[APELLIDOS] => Escrig Escrig
[PDI] => 4
[DEPARTAMENTO_FACULTAD] =>
[CARGO_FACULTAD] =>
[NPI] =>
[EMAIL_FACULTAD] =>
[CARGO_EMPRESA] => Ingeniería Técnica en Informática de Gestión
[DIRECCION_URL_POSTGRADO] =>
[URL_LINKEDIN_POSTGRADO] =>
)
[4] => Array
(
[DNI] => emp95342
[NOMBRE_PERSONA] => Domingo Javier
[APELLIDOS] => Fos Ferrandis
[PDI] => 4
[DEPARTAMENTO_FACULTAD] =>
[CARGO_FACULTAD] =>
[NPI] =>
[EMAIL_FACULTAD] =>
[CARGO_EMPRESA] =>
[DIRECCION_URL_POSTGRADO] =>
[URL_LINKEDIN_POSTGRADO] =>
)
[5] => Array
(
[DNI] => uni56176
[NOMBRE_PERSONA] => Enrique
[APELLIDOS] => Herreras Maldonado
[PDI] => 1
[DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Filosofia. Universitat de València
[CARGO_FACULTAD] => Profesor/a Titular de Universidad
[NPI] => M8702
[EMAIL_FACULTAD] => hemalen@uv.es
[CARGO_EMPRESA] =>
[DIRECCION_URL_POSTGRADO] =>
[URL_LINKEDIN_POSTGRADO] =>
)
[6] => Array
(
[DNI] => uni14594
[NOMBRE_PERSONA] => Ricard Vicent
[APELLIDOS] => Huerta Ramón
[PDI] => 1
[DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal. Universitat de València
[CARGO_FACULTAD] => Catedrático/a de Universidad
[NPI] => H1138
[EMAIL_FACULTAD] => Ricard.Huerta@uv.es
[CARGO_EMPRESA] =>
[DIRECCION_URL_POSTGRADO] =>
[URL_LINKEDIN_POSTGRADO] =>
)
[7] => Array
(
[DNI] => emp47249
[NOMBRE_PERSONA] => Tomás
[APELLIDOS] => Motos Teruel
[PDI] => 4
[DEPARTAMENTO_FACULTAD] =>
[CARGO_FACULTAD] =>
[NPI] =>
[EMAIL_FACULTAD] =>
[CARGO_EMPRESA] => Doctor en Filosofía y Ciencias de la Educación. Miembro Academia de las Artes Escénicas de España.
[DIRECCION_URL_POSTGRADO] =>
[URL_LINKEDIN_POSTGRADO] =>
)
[8] => Array
(
[DNI] => emp62486
[NOMBRE_PERSONA] => Jesús Alejandro
[APELLIDOS] => Muñoz Saiz
[PDI] => 4
[DEPARTAMENTO_FACULTAD] =>
[CARGO_FACULTAD] =>
[NPI] =>
[EMAIL_FACULTAD] =>
[CARGO_EMPRESA] => Actor (Pont Flotant) - Porf.Ed.Secundaria.
[DIRECCION_URL_POSTGRADO] =>
[URL_LINKEDIN_POSTGRADO] =>
)
[9] => Array
(
[DNI] => emp17128
[NOMBRE_PERSONA] => Antoni
[APELLIDOS] => Navarro Amorós
[PDI] => 4
[DEPARTAMENTO_FACULTAD] =>
[CARGO_FACULTAD] =>
[NPI] =>
[EMAIL_FACULTAD] =>
[CARGO_EMPRESA] => Catedràtic de llengua i literatura.Máster en Didactica del Arte Dramático por la UQAM. Licenciatura en Filología Hispánica
[DIRECCION_URL_POSTGRADO] =>
[URL_LINKEDIN_POSTGRADO] =>
)
[10] => Array
(
[DNI] => emp18423
[NOMBRE_PERSONA] => Vicente
[APELLIDOS] => Ortolá Ferrando
[PDI] => 4
[DEPARTAMENTO_FACULTAD] =>
[CARGO_FACULTAD] =>
[NPI] =>
[EMAIL_FACULTAD] =>
[CARGO_EMPRESA] => Actor, director y profesor. Institut de Teatre de Barcelona
[DIRECCION_URL_POSTGRADO] =>
[URL_LINKEDIN_POSTGRADO] =>
)
[11] => Array
(
[DNI] => emp16794
[NOMBRE_PERSONA] => José María
[APELLIDOS] => Palanca Santamaría
[PDI] => 4
[DEPARTAMENTO_FACULTAD] =>
[CARGO_FACULTAD] =>
[NPI] =>
[EMAIL_FACULTAD] =>
[CARGO_EMPRESA] => Director. EM de Teatro de Aldaia y Alaquás
[DIRECCION_URL_POSTGRADO] =>
[URL_LINKEDIN_POSTGRADO] =>
)
[12] => Array
(
[DNI] => emp336538
[NOMBRE_PERSONA] => Rafael
[APELLIDOS] => Palomares Carrasco
[PDI] => 4
[DEPARTAMENTO_FACULTAD] =>
[CARGO_FACULTAD] =>
[NPI] =>
[EMAIL_FACULTAD] =>
[CARGO_EMPRESA] => Profesor y Director de teatro
[DIRECCION_URL_POSTGRADO] =>
[URL_LINKEDIN_POSTGRADO] =>
)
[13] => Array
(
[DNI] => emp26819
[NOMBRE_PERSONA] => Patricia
[APELLIDOS] => Pardo Pescador
[PDI] => 4
[DEPARTAMENTO_FACULTAD] =>
[CARGO_FACULTAD] =>
[NPI] =>
[EMAIL_FACULTAD] =>
[CARGO_EMPRESA] => Autora teatral.
[DIRECCION_URL_POSTGRADO] =>
[URL_LINKEDIN_POSTGRADO] =>
)
[14] => Array
(
[DNI] => emp18420
[NOMBRE_PERSONA] => Jorge
[APELLIDOS] => Picó Puchades
[PDI] => 4
[DEPARTAMENTO_FACULTAD] =>
[CARGO_FACULTAD] =>
[NPI] =>
[EMAIL_FACULTAD] =>
[CARGO_EMPRESA] => Profesor,. Escuela Superior de Arte Dramático de Valencia
[DIRECCION_URL_POSTGRADO] =>
[URL_LINKEDIN_POSTGRADO] =>
)
[15] => Array
(
[DNI] => uni3332
[NOMBRE_PERSONA] => Ramón J.
[APELLIDOS] => Roselló Ivars
[PDI] => 1
[DEPARTAMENTO_FACULTAD] =>
[CARGO_FACULTAD] => Professor Titular d'Universitat. Departament de Filologia Catalana. Universitat de València
[NPI] => H3423
[EMAIL_FACULTAD] => rosello@uv.es
[CARGO_EMPRESA] =>
[DIRECCION_URL_POSTGRADO] =>
[URL_LINKEDIN_POSTGRADO] =>
)
)
[direccio] => Array
(
[0] => Array
(
[0] => Array
(
[DNI] => uni57968
[NOMBRE_PERSONA] => Vicente
[APELLIDOS] => Alfonso Benlliure
[PDI] => 1
[DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Psicologia Evolutiva i de l'Educació. Universitat de València
[CARGO_FACULTAD] => Profesor/a Titular de Universidad
[NPI] => H6414
[EMAIL_FACULTAD] => vicente.alfonso@uv.es
[CARGO_EMPRESA] =>
[DIRECCION_URL_POSTGRADO] =>
[URL_LINKEDIN_POSTGRADO] =>
)
)
[1] => Array
(
[0] => Array
(
[DNI] => emp47249
[NOMBRE_PERSONA] => Tomás
[APELLIDOS] => Motos Teruel
[PDI] => 4
[DEPARTAMENTO_FACULTAD] =>
[CARGO_FACULTAD] =>
[NPI] =>
[EMAIL_FACULTAD] =>
[CARGO_EMPRESA] => Doctor en Filosofía y Ciencias de la Educación. Miembro Academia de las Artes Escénicas de España.
[DIRECCION_URL_POSTGRADO] =>
[URL_LINKEDIN_POSTGRADO] =>
)
)
[2] => Array
(
[0] => Array
(
[DNI] => emp17128
[NOMBRE_PERSONA] => Antoni
[APELLIDOS] => Navarro Amorós
[PDI] => 4
[DEPARTAMENTO_FACULTAD] =>
[CARGO_FACULTAD] =>
[NPI] =>
[EMAIL_FACULTAD] =>
[CARGO_EMPRESA] => Catedràtic de llengua i literatura.Máster en Didactica del Arte Dramático por la UQAM. Licenciatura en Filología Hispánica
[DIRECCION_URL_POSTGRADO] =>
[URL_LINKEDIN_POSTGRADO] =>
)
)
)
)
Dades generals
Curs acadèmic: Curs 2023/2024
Tipus de curs: Diploma d'Especialització
Nombre de crèdits: 30.00 Crèdits ECTS
Preinscripció al curs: Hasta el 30/09/2023
Data inici: Octubre 2023
Data fi: Maig 2024
Matrícula: 1250 € (importe preu públic pendent d'aprovació pel Consell Social Universitat de València.)
Requisits d'accés: Els estudiants del Diploma en Teatre per a l'Educació són alumnes recentment diplomats de diferents graus com a Magisteri, Psicologia, Psicopedagogia, Educació Social però també llicenciats de l'Escola Superior d'Art Dramàtic, i professionals en exercici en qualsevol nivell educatiu (Infantil, Primària, ESO, Batxillerats), animadors socioculturals, educadors socials i educadors en general, formadors i coach en empreses, etc. El programa va dirigit als professors de Taller de Teatre/Dramatització educació secundària i Batxillerat Artístic, professors de primària interessats a utilitzar el teatre i l'educació artística a les seues aules, els professionals que treballen o estan compromesos en el teatre de joves, en el teatre en la comunitat, i educadors i treballadors socials que lluiten contra l'exclusió social. A psicòlegs i dramaterapeutas que utilitzen les tècniques teatrals com un mitjà de tractament individual i col·lectiu, i altres professionals que treballen en la transformació personal a través de l'experiència artística. I als professionals del teatre i coach que en el «teatre empresa» (business theatre) utilitzen els recursos i estratègies actorales per a la formació contínua en aspectes rellevants de la cultura empresarial, com la motivació i qualitat de vida, la seguretat en el treball, l'afrontament de l'estrés, les relacions humanes i habilitats socials, la creativitat, la presa de decisions, la responsabilitat social, etc.
Modalitat: Presencial
Horari i Lloc d'impartició
Lloc d'impartició:
Horari: Dimecres i Dijous de 17.00 a 21.00h,
Més informació
Telèfon: 96 160 30 00
E-mail: informacio@adeituv.es