Array
(
[CODIGO] => 23222310
[EDICION] => 11
[SITUACION] => Aprobado
[SITUACION_BIS] => Pendiente
[MATRICULA] => 1800
[MATRICULA_2] => 0
[MATRICULA_3] => 0
[HORAS] => 32.00
[FECHA_INICIO] => 24/10/2023
[FECHA_FIN] => 30/09/2024
[LUGAR] =>
[NOMBRE_EMPRESA_ORGANIZADOR] => Departament de Dret Financer i Història del Dret
[FECHA_FIN_PREINSCRIPCION] => 08/10/2023
[AREA] => 2
[NOMBRE_EMPRESA_PATROCINADO] =>
[NOMBRE_EMPRESA_COLABORADOR] =>
[OBSERVACIONES_PREINSCRIPCION] =>
[TIPO_DOCENCIA] => A distancia
[TIPO_DOCENCIA_1] => 3
[TIPO_DOCENCIA_2] => On-line
[AULA_VIRTUAL_ADEIT] => 0
[TIPO_CURSO] => Postgrado
[TIPO_CURSO_1] => Título Propio de Pos
[DIRECCION_URL] =>
[AÑO_CURSO] => 35
[URL_VIDEO] =>
[URL_FACEBOOK] =>
[URL_TWITTER] =>
[META_TITLE] =>
[META_DESCRIPTION] =>
[META_KEYWORDS] =>
[DIRECCION_CURSO_CORTO] => derecho-aduanero
[GESTOR_NOMBRE] => Nanda
[GESTOR_APELLIDOS] => Requena Ortiz
[GESTOR_EMAIL] => nanda.requena@fundacions.uv.es
[ADMINISTRATIVO_NOMBRE] => Ángeles
[ADMINISTRATIVO_APELLIDOS] => Ferrandiz Santillana
[ADMINISTRATIVO_EMAIL] => angeles.ferrandiz@fundacions.uv.es
[ES_INTERNO] => 1
[EMAIL_EXTERNO] => informacion@adeituv.es
[PREINSCRIPCION_WEB] => 1
[URL_AULA_VIRTUAL] =>
[OFERTADO_OTRO] => 0
[ID_CURSO_OFERTADO] => 0
[DESCRIPCION_OFERTADO] =>
[TELEFONO_EXTERNO] => 96 160 3000
[MATRICULA_PDTE_APROBACION] => 1
[ID_IDIOMA] => 4
[PUBLICAR_WEB] => 1
[area_curs] => Àrea Jurídic i Social
[NOMBRE_CURSO] => Diploma d'Especialització Professional en Dret Aduaner de la Unió Europea
[TITULACION] => Diploma d'Especialització
[HORARIO] => El curs té dos períodes de matrícula i d'inici (es formen dos subgrups):
- Un subgrup amb període de matricula fins al 7 d'octubre de 2023, amb inici el 2 d'octubre de 2023.
- Un subgrup amb període de matricula fins al 7 de gener de 2024 amb inici el 23 de gener de 2024.,
[REQUISITOS_TITULACION] => Graduats universitaris
Professionals titulats
Estudiants als quals els falte menys del 10% dels crèdits per a finalitzar els seus estudis de grau, condicionats a aprovar-los en el mateix curs acadèmic.
El curs es dirigeix a dos tipus d'alumnes. D'una banda, a graduats que, en la seua activitat professional, entren en contacte amb operacions de comerç exterior de mercaderies, bé siga perquè assumeixen la responsabilitat de la gestió de compres o vendes en una empresa, o bé perquè actuen com a intermediaris en aquesta mena d'activitats o perquè assessoren subjectes que desenvolupen operacions de comerç exterior. En aquest primer grup s'inclourien a més els qui desenvolupen la seua activitat en una empresa que ha iniciat recentment la realització de les operacions al·ludides o que planegen fer-ho pròximament. Es tracta de persones que, per la seua pràctica professional, posseeixen certa experiència i coneixement de les qüestions implicades, però que manquen d'una formació que els permeta transcendir la problemàtica de la gestió quotidiana i gaudir d'una perspectiva global, que al seu torn els puga permetre afrontar un replantejament de la manera en què desenvolupen la seua activitat amb vista a optimitzar-la.
L'altre grup de potencials interessats està constituït pels qui han obtingut recentment el seu grau universitari, preferentment en l'àrea jurídica o en l'àrea econòmica i de gestió d'empreses, i desitgen complementar la seua formació afegint un valor a la mateixa que els permeta una millor inserció laboral o bé aquells que ja s'han iniciat en la seua activitat professional però els interessa l'adquisició de destreses especialitzades en el seu treball.
Requisits d'accés:
- Acreditar la superació d'un grau universitari previ.
[REQUISITOS_OTROS] =>
[ARG_VENTA] => La formació que s'imparteix en aquest curs permet als alumnes que el superen realitzar una gestió i planificació duanera de qualitat. El coneixement del Dret duaner és un element de competitivitat per a les operacions de comerç exterior, en oferir l'oportunitat d'aprofitar aquells avantatges i possibilitats que l'ordenament posa a la disposició dels operadors econòmics. Per contra, el seu desconeixement pot convertir-se en una important barrera d'accés a un replantejament en el desenvolupament de l'activitat, o bé pot determinar incórrer en responsabilitats -tributàries o d'un altre tipus- innecessàries derivades d'una planificació o execució inadequades.
Els continguts del curs estan en constant actualització per a incorporar les novetats normatives, jurisprudencials i doctrinals, havent sigut seleccionat com a Mòdul Jean Monnet per la Comissió Europea.
La superació del curs eximeix de la realització de l'examen teòric en les proves per a l'obtenció de l'acreditació com a representant duaner.
[ARG_VENTA2] =>
[AÑO_CURSO_DESC] =>
[MODALIDAD_EVALUACION] =>
[MODALIDAD_EVALUACION2] => El curs s'ofereix en la modalitat a distància, a través de la plataforma d'Aula Virtual.
Cada unitat conté:
- una Guia d'Estudi (Manual),
- material de lectura complementària/referència (com a legislació, guies, documents, etc.),
- una presentació audiovisual d'aqueixa unitat (les sessions de classe),
- un fòrum per a consultar (les tutories),
- test (per a avaluar).
El curs també inclou, com a material complementari, ponències convidades, en les quals s'ofereix una presentació a càrrec dels millors experts internacionals.
Els materials es van posant a disposició en la plataforma, de manera que cada participant accedeix a ells segons la seua disponibilitat horària, dins d'uns terminis establits per a cada unitat. Per a realitzar aquestes activitats s'estableixen terminis de temps, però no hi ha horaris, cada alumne treballa al seu propi ritme. Es pot consultar als Professors a través del fòrum que s'obri per a cada matèria i també aprofitar les consultes plantejades pels altres participants.
Els test d'avaluació es realitzen també a distància. Es treballa setmana a setmana, de manera contínua. No hi ha exàmens finals, sinó test habituals. No és necessari desplaçar-se, per la qual cosa pot seguir-se des de qualsevol lloc amb connexió a internet, també des de fora d'Espanya.
S'utilitzaran els recursos que ofereix la plataforma electrònica de la Universitat de València -l'"Aula Virtual"- i s'instruirà als alumnes en l'ús i aprofitament de les bases de dades i fonts d'informació disponibles en Internet. Tot això amb vista a aconseguir una formació pràctica que l'alumne puga aplicar en el seu treball.
Consta de 250 hores en les quals es cobreixen de manera extensa i detallada les matèries que comprèn i que inclouen totes les que es relacionen en l'RD 285/2014 per a la prova que permet obtenir l'acreditació com a representant duaner.
[OBSERVACION_MATRICULA_1] =>
[OBSERVACION_MATRICULA_2] =>
[OBSERVACION_MATRICULA_3] =>
[SALIDA_PROFESIONAL] => La superació d'aquest curs proporciona els coneixements necessaris per a exercir professionalment com a representant duaner (exonera de l'examen teòric en les proves que convoca l'Agència Tributària per a acreditar-se com a representant duaner). També proporciona una formació imprescindible per als responsables del departament de compres en empreses que realitzen importacions, per a responsables del departament de vendes en empreses que realitzen exportacions, així com per a realitzar labors d'assessoria i consultoria en matèria d'operacions d'importació-exportació, en matèria fiscal o en estratègia d'expansió internacional.
[ANO_CURSO_DESC] => Curs 2023/2024
[programa] => Array
(
[0] => Array
(
[CODIGO_CURSO] => 23222310
[AÑO_CURSO] => 35
[CODIGO] => 3
[NOMBRE_MATERIA] => Qüestions generals. Els elements d'imposició. Règims duaners
[NOMBRE_MATERIA_VAL] => Qüestions generals. Els elements d'imposició. Règims duaners
[DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3
[DESCRIPCION1] => QÜESTIONS GENERALS. ELS ELEMENTS D'IMPOSICIÓ.
1. Concepte.
2. El context econòmic del Dret duaner.
3. Normes fonamentals. Repartiment de competències.
4. Fet imposable, meritació i deutor dels impostos aranzelaris.
5. Exempcions.
6. Base imposable: valor en duana.
7. Origen de les mercaderies.
8. L'aranzel: codificació, classificació i tipus de gravamen.
9. Informació vinculant sobre classificació i origen.
REGIMENES DUANERS
10. Introducció als règims duaners.
11. Despatx a lliure pràctica.
12. Aspectes generals dels denominats "règims especials".
13. Règim de trànsit.
14. Règim de depòsit duaner.
15. Zones franques.
16. Règim d'importació temporal.
17. Destinació final.
18. Règim de perfeccionament actiu.
19. Règim de perfeccionament passiu.
20. Exportació i reexportació. Disposició de les mercaderies.
[DESCRIPCION2] =>
[DESCRIPCION3] =>
[DESCRIPCION1_VAL] => QÜESTIONS GENERALS. ELS ELEMENTS D'IMPOSICIÓ.
1. Concepte.
2. El context econòmic del Dret duaner.
3. Normes fonamentals. Repartiment de competències.
4. Fet imposable, meritació i deutor dels impostos aranzelaris.
5. Exempcions.
6. Base imposable: valor en duana.
7. Origen de les mercaderies.
8. L'aranzel: codificació, classificació i tipus de gravamen.
9. Informació vinculant sobre classificació i origen.
REGIMENES DUANERS
10. Introducció als règims duaners.
11. Despatx a lliure pràctica.
12. Aspectes generals dels denominats "règims especials".
13. Règim de trànsit.
14. Règim de depòsit duaner.
15. Zones franques.
16. Règim d'importació temporal.
17. Destinació final.
18. Règim de perfeccionament actiu.
19. Règim de perfeccionament passiu.
20. Exportació i reexportació. Disposició de les mercaderies.
[DESCRIPCION2_VAL] =>
[DESCRIPCION3_VAL] =>
[ORDEN] => 1
)
[1] => Array
(
[CODIGO_CURSO] => 23222310
[AÑO_CURSO] => 35
[CODIGO] => 1
[NOMBRE_MATERIA] => Gestió duanera. Les duanes i la seguretat
[NOMBRE_MATERIA_VAL] => Gestió duanera. Les duanes i la seguretat
[DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3
[DESCRIPCION1] => GESTIÓ TRIBUTÀRIA DUANERA
1. Introducció als procediments duaners i normes generals.
2. La declaració sumària i el depòsit provisional.
3. Declaració en duana (declaració de despatx).
4. Procediments simplificats.
5. Actuacions de comprovació. Liquidació.
6. El pagament i altres formes d'extinció del deute. Garanties.
7. Concessió del llevant.
8. La determinació del deute posterior al llevant.
9. La devolució i condonació del deute.
10. Infraccions i sancions.
11. El delicte de contraban.
12. Recursos.
LES DUANES I LA SEGURETAT
13. El problema de la seguretat. La iniciativa SAFE.
14. L'Operador Econòmic Autoritzat.
15. Controls a l'exportació.
16. Altres controls en frontera.
[DESCRIPCION2] =>
[DESCRIPCION3] =>
[DESCRIPCION1_VAL] => GESTIÓ TRIBUTÀRIA DUANERA
1. Introducció als procediments duaners i normes generals.
2. La declaració sumària i el depòsit provisional.
3. Declaració en duana (declaració de despatx).
4. Procediments simplificats.
5. Actuacions de comprovació. Liquidació.
6. El pagament i altres formes d'extinció del deute. Garanties.
7. Concessió del llevant.
8. La determinació del deute posterior al llevant.
9. La devolució i condonació del deute.
10. Infraccions i sancions.
11. El delicte de contraban.
12. Recursos.
LES DUANES I LA SEGURETAT
13. El problema de la seguretat. La iniciativa SAFE.
14. L'Operador Econòmic Autoritzat.
15. Controls a l'exportació.
16. Altres controls en frontera.
[DESCRIPCION2_VAL] =>
[DESCRIPCION3_VAL] =>
[ORDEN] => 2
)
[2] => Array
(
[CODIGO_CURSO] => 23222310
[AÑO_CURSO] => 35
[CODIGO] => 2
[NOMBRE_MATERIA] => Altres tributs duaners. Aspectes mercantils. Pràctica duanera
[NOMBRE_MATERIA_VAL] => Altres tributs duaners. Aspectes mercantils. Pràctica duanera
[DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3
[DESCRIPCION1] => ALTRES TRIBUTS DUANERS
1. Imposició sobre productes agrícoles.
2. Drets antidúmping.
3. Drets compensatoris. Salvaguardes.
4. IVA a la importació.
5. Impostos Especials.
6. Règim de Canàries.
7. Règim de Ceuta i Melilla.
ASPECTES MERCANTILS.
8. Compravenda internacional i INCOTERMS.
9. Pagaments internacionals.
10. Transport internacional.
PRÀCTICA DUANERA.
11. Supòsits duaners.
12. Vocabulari duaner en anglès.
[DESCRIPCION2] =>
[DESCRIPCION3] =>
[DESCRIPCION1_VAL] => ALTRES TRIBUTS DUANERS
1. Imposició sobre productes agrícoles.
2. Drets antidúmping.
3. Drets compensatoris. Salvaguardes.
4. IVA a la importació.
5. Impostos Especials.
6. Règim de Canàries.
7. Règim de Ceuta i Melilla.
ASPECTES MERCANTILS.
8. Compravenda internacional i INCOTERMS.
9. Pagaments internacionals.
10. Transport internacional.
PRÀCTICA DUANERA.
11. Supòsits duaners.
12. Vocabulari duaner en anglès.
[DESCRIPCION2_VAL] =>
[DESCRIPCION3_VAL] =>
[ORDEN] => 3
)
)
[professors] => Array
(
[0] => Array
(
[DNI] => uni20865
[NOMBRE_PERSONA] => José Luis
[APELLIDOS] => Bosch Cholbi
[PDI] => 1
[DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Dret Financer i Història del Dret. Universitat de València
[CARGO_FACULTAD] => Profesor/a Titular de Universidad
[NPI] => H8192
[EMAIL_FACULTAD] => jose.l.bosch@uv.es
[CARGO_EMPRESA] =>
[DIRECCION_URL_POSTGRADO] =>
[URL_LINKEDIN_POSTGRADO] =>
)
[1] => Array
(
[DNI] => emp47379
[NOMBRE_PERSONA] => Mercedes
[APELLIDOS] => Cano Martínez
[PDI] => 4
[DEPARTAMENTO_FACULTAD] =>
[CARGO_FACULTAD] =>
[NPI] =>
[EMAIL_FACULTAD] =>
[CARGO_EMPRESA] => Jefe Dependencia Provincial de Aduanas.
[DIRECCION_URL_POSTGRADO] =>
[URL_LINKEDIN_POSTGRADO] =>
)
[2] => Array
(
[DNI] => emp47378
[NOMBRE_PERSONA] => Marta
[APELLIDOS] => Catalán Montero
[PDI] => 4
[DEPARTAMENTO_FACULTAD] =>
[CARGO_FACULTAD] =>
[NPI] =>
[EMAIL_FACULTAD] =>
[CARGO_EMPRESA] => Dependencia Provincial de Aduanas en Impuestos Especiales de Valencia.
[DIRECCION_URL_POSTGRADO] =>
[URL_LINKEDIN_POSTGRADO] =>
)
[3] => Array
(
[DNI] => emp104202
[NOMBRE_PERSONA] => Vicente
[APELLIDOS] => Cort Cañizares
[PDI] => 4
[DEPARTAMENTO_FACULTAD] =>
[CARGO_FACULTAD] =>
[NPI] =>
[EMAIL_FACULTAD] =>
[CARGO_EMPRESA] => Inspector. Agencia Estatal de Administración Tributaria
[DIRECCION_URL_POSTGRADO] =>
[URL_LINKEDIN_POSTGRADO] =>
)
[4] => Array
(
[DNI] => uni65217
[NOMBRE_PERSONA] => Rosario
[APELLIDOS] => Espinosa Calabuig
[PDI] => 1
[DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Dret Internacional "Adolfo Miaja de la Muela". Universitat de València
[CARGO_FACULTAD] => Catedrático/a de Universidad
[NPI] => H4102
[EMAIL_FACULTAD] => espinosa@uv.es
[CARGO_EMPRESA] =>
[DIRECCION_URL_POSTGRADO] =>
[URL_LINKEDIN_POSTGRADO] =>
)
[5] => Array
(
[DNI] => emp47375
[NOMBRE_PERSONA] => Vicente
[APELLIDOS] => Galiano Monzón
[PDI] => 4
[DEPARTAMENTO_FACULTAD] =>
[CARGO_FACULTAD] =>
[NPI] =>
[EMAIL_FACULTAD] =>
[CARGO_EMPRESA] => Licenciado en Ciencias Económicas.
[DIRECCION_URL_POSTGRADO] =>
[URL_LINKEDIN_POSTGRADO] =>
)
[6] => Array
(
[DNI] => emp26081
[NOMBRE_PERSONA] => Jesús Guillermo
[APELLIDOS] => García-Luján López
[PDI] => 4
[DEPARTAMENTO_FACULTAD] =>
[CARGO_FACULTAD] =>
[NPI] =>
[EMAIL_FACULTAD] =>
[CARGO_EMPRESA] => Jefe de Proyectos. Fundación Valenciaport
[DIRECCION_URL_POSTGRADO] =>
[URL_LINKEDIN_POSTGRADO] =>
)
[7] => Array
(
[DNI] => uni2945
[NOMBRE_PERSONA] => Santiago
[APELLIDOS] => Ibáñez Marsilla
[PDI] => 1
[DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Dret Financer i Història del Dret. Universitat de València
[CARGO_FACULTAD] => Profesor/a Titular de Universidad
[NPI] => H6211
[EMAIL_FACULTAD] => Santiago.Ibanez@uv.es
[CARGO_EMPRESA] =>
[DIRECCION_URL_POSTGRADO] =>
[URL_LINKEDIN_POSTGRADO] =>
)
[8] => Array
(
[DNI] => emp20143
[NOMBRE_PERSONA] => Sonia
[APELLIDOS] => Iborra Gómez
[PDI] => 4
[DEPARTAMENTO_FACULTAD] =>
[CARGO_FACULTAD] =>
[NPI] =>
[EMAIL_FACULTAD] =>
[CARGO_EMPRESA] => Técnico de Investigación. Fundación Valenciaport
[DIRECCION_URL_POSTGRADO] =>
[URL_LINKEDIN_POSTGRADO] =>
)
[9] => Array
(
[DNI] => emp48659
[NOMBRE_PERSONA] => María Cristina
[APELLIDOS] => Martínez Vayá
[PDI] => 4
[DEPARTAMENTO_FACULTAD] =>
[CARGO_FACULTAD] =>
[NPI] =>
[EMAIL_FACULTAD] =>
[CARGO_EMPRESA] => Directora Territorial de Comercio en la C. Valenciana y del ICEX en Valencia. Ministerio de Economía y Competitividad
[DIRECCION_URL_POSTGRADO] =>
[URL_LINKEDIN_POSTGRADO] =>
)
[10] => Array
(
[DNI] => emp47377
[NOMBRE_PERSONA] => José Antonio
[APELLIDOS] => Más Moragues
[PDI] => 4
[DEPARTAMENTO_FACULTAD] =>
[CARGO_FACULTAD] =>
[NPI] =>
[EMAIL_FACULTAD] =>
[CARGO_EMPRESA] => Administrador Aduana Valencia Marítima.
[DIRECCION_URL_POSTGRADO] =>
[URL_LINKEDIN_POSTGRADO] =>
)
[11] => Array
(
[DNI] => emp103186
[NOMBRE_PERSONA] => José
[APELLIDOS] => Muñoz Barón
[PDI] => 4
[DEPARTAMENTO_FACULTAD] =>
[CARGO_FACULTAD] =>
[NPI] =>
[EMAIL_FACULTAD] =>
[CARGO_EMPRESA] => Derecho, Master en Gestión Internacional.
[DIRECCION_URL_POSTGRADO] =>
[URL_LINKEDIN_POSTGRADO] =>
)
[12] => Array
(
[DNI] => uni5857
[NOMBRE_PERSONA] => Germán
[APELLIDOS] => Orón Moratal
[PDI] => 3
[DEPARTAMENTO_FACULTAD] =>
[CARGO_FACULTAD] =>
[NPI] =>
[EMAIL_FACULTAD] =>
[CARGO_EMPRESA] => Catedrático/a de Universidad. Universitat Jaume I
[DIRECCION_URL_POSTGRADO] =>
[URL_LINKEDIN_POSTGRADO] =>
)
[13] => Array
(
[DNI] => emp47376
[NOMBRE_PERSONA] => Jaime
[APELLIDOS] => Pujol Sánchez
[PDI] => 4
[DEPARTAMENTO_FACULTAD] =>
[CARGO_FACULTAD] =>
[NPI] =>
[EMAIL_FACULTAD] =>
[CARGO_EMPRESA] => Licenciado en Derecho.
[DIRECCION_URL_POSTGRADO] =>
[URL_LINKEDIN_POSTGRADO] =>
)
[14] => Array
(
[DNI] => emp377495
[NOMBRE_PERSONA] => Froilan
[APELLIDOS] => Vázquez Sánchez
[PDI] => 4
[DEPARTAMENTO_FACULTAD] =>
[CARGO_FACULTAD] =>
[NPI] =>
[EMAIL_FACULTAD] =>
[CARGO_EMPRESA] => Jefe de Servicio de Sanidad Exterior, Valencia. Funcionario del Cuerpo Nacional Veterinario Grupo A1 Nivel 29
[DIRECCION_URL_POSTGRADO] =>
[URL_LINKEDIN_POSTGRADO] =>
)
)
[direccio] => Array
(
[0] => Array
(
[0] => Array
(
[DNI] => uni2945
[NOMBRE_PERSONA] => Santiago
[APELLIDOS] => Ibáñez Marsilla
[PDI] => 1
[DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Dret Financer i Història del Dret. Universitat de València
[CARGO_FACULTAD] => Profesor/a Titular de Universidad
[NPI] => H6211
[EMAIL_FACULTAD] => Santiago.Ibanez@uv.es
[CARGO_EMPRESA] =>
[DIRECCION_URL_POSTGRADO] =>
[URL_LINKEDIN_POSTGRADO] =>
)
)
)
)
Dades generals
Curs acadèmic: Curs 2023/2024
Tipus de curs: Diploma d'Especialització
Nombre de crèdits: 32.00 Crèdits ECTS
Preinscripció al curs: Hasta el 08/10/2023
Data inici: Octubre 2023
Data fi: Setembre 2024
Matrícula: 1800 € (importe preu públic pendent d'aprovació pel Consell Social Universitat de València.)
Requisits d'accés: Graduats universitaris
Professionals titulats
Estudiants als quals els falte menys del 10% dels crèdits per a finalitzar els seus estudis de grau, condicionats a aprovar-los en el mateix curs acadèmic.
El curs es dirigeix a dos tipus d'alumnes. D'una banda, a graduats que, en la seua activitat professional, entren en contacte amb operacions de comerç exterior de mercaderies, bé siga perquè assumeixen la responsabilitat de la gestió de compres o vendes en una empresa, o bé perquè actuen com a intermediaris en aquesta mena d'activitats o perquè assessoren subjectes que desenvolupen operacions de comerç exterior. En aquest primer grup s'inclourien a més els qui desenvolupen la seua activitat en una empresa que ha iniciat recentment la realització de les operacions al·ludides o que planegen fer-ho pròximament. Es tracta de persones que, per la seua pràctica professional, posseeixen certa experiència i coneixement de les qüestions implicades, però que manquen d'una formació que els permeta transcendir la problemàtica de la gestió quotidiana i gaudir d'una perspectiva global, que al seu torn els puga permetre afrontar un replantejament de la manera en què desenvolupen la seua activitat amb vista a optimitzar-la.
L'altre grup de potencials interessats està constituït pels qui han obtingut recentment el seu grau universitari, preferentment en l'àrea jurídica o en l'àrea econòmica i de gestió d'empreses, i desitgen complementar la seua formació afegint un valor a la mateixa que els permeta una millor inserció laboral o bé aquells que ja s'han iniciat en la seua activitat professional però els interessa l'adquisició de destreses especialitzades en el seu treball.
Requisits d'accés:
- Acreditar la superació d'un grau universitari previ.
Modalitat: On-line
Horari i Lloc d'impartició
Lloc d'impartició:
Horari: El curs té dos períodes de matrícula i d'inici (es formen dos subgrups):
- Un subgrup amb període de matricula fins al 7 d'octubre de 2023, amb inici el 2 d'octubre de 2023.
- Un subgrup amb període de matricula fins al 7 de gener de 2024 amb inici el 23 de gener de 2024.,
Més informació
Telèfon: 96 160 30 00
E-mail: informacio@adeituv.es
Objectius del curs
La formació que s'imparteix en aquest curs permet als alumnes que el superen realitzar una gestió i planificació duanera de qualitat. El coneixement del Dret duaner és un element de competitivitat per a les operacions de comerç exterior, en oferir l'oportunitat d'aprofitar aquells avantatges i possibilitats que l'ordenament posa a la disposició dels operadors econòmics. Per contra, el seu desconeixement pot convertir-se en una important barrera d'accés a un replantejament en el desenvolupament de l'activitat, o bé pot determinar incórrer en responsabilitats -tributàries o d'un altre tipus- innecessàries derivades d'una planificació o execució inadequades.
Els continguts del curs estan en constant actualització per a incorporar les novetats normatives, jurisprudencials i doctrinals, havent sigut seleccionat com a Mòdul Jean Monnet per la Comissió Europea.
La superació del curs eximeix de la realització de l'examen teòric en les proves per a l'obtenció de l'acreditació com a representant duaner.
Objectius professionals
La superació d'aquest curs proporciona els coneixements necessaris per a exercir professionalment com a representant duaner (exonera de l'examen teòric en les proves que convoca l'Agència Tributària per a acreditar-se com a representant duaner). També proporciona una formació imprescindible per als responsables del departament de compres en empreses que realitzen importacions, per a responsables del departament de vendes en empreses que realitzen exportacions, així com per a realitzar labors d'assessoria i consultoria en matèria d'operacions d'importació-exportació, en matèria fiscal o en estratègia d'expansió internacional.
1.- QUINA DIFERÈNCIA HI HA ENTRE UN MÀSTER OFICIAL I UN MÀSTER PROPI DE LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA?
S'entén per Màster Oficial el conjunt d'ensenyaments reglats de postgrau amb validesa en tot el territori nacional i en l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES) que han superat un procés d'elaboració i aprovació conforme a les normes legals dictades pel Govern i les Comunitats Autònomes (Lleis, Decrets, Ordres) reconegut en el marc de les normes i acords de l'EEES.
El Màster Propi, es refereix a estudis que han de superar un procés normatiu intern més flexible i diversificat (en la pròpia universitat), pensats per a oferir un tipus de formació concorde a les demandes de la societat.
2.- QUINS TÍTOLS PROPIS OFEREIX LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA?
La Universitat de València renova anualment la seua oferta de títols propis. En aqueixa oferta podem trobar els següents títols de postgrau: Màsters Propis entre 60 i 120 crèdits ECTS, Diplomes d'Especialització entre 25 i 45 crèdits ECTS, Experts Universitaris amb una durada d'entre 11 i 20 crèdits ECTS i Certificats Universitaris d'entre 3 i 10 crèdits ECTS.
Tipus de títols propis | Crèdits | Requisits d'accés |
Títol de Màster Propi | 60-120 ECTS | Titulats o amb un 10% per a finalitzar |
Diploma d'Especialització | 25-45 ECTS | Titulats o amb un 10% per a finalitzar i professionals. |
Títol d'Expert Universitari | 11-20 ECTS | Titulats o amb un 10% per a finalitzar i professionals. |
Certificat universitari | 3-10 ECTS | Condicions d'accés a estudis universitaris i professionals |
3.- QUÈ ÉS UN CRÈDIT ECTS?
ECTS és l'acrònim de European Credits Transfer Sistem. És una forma de mesurar la durada dels estudis universitaris que contempla diferents factors com són l'assistència a sessions teòriques, la realització de treballs pràctics, la dedicació a pràctiques.
4.- ON PUC OBTENIR INFORMACIÓ D'UN CURS EN CONCRET?
En la pàgina web (
https://postgrado.adeituv.es) trobaràs tota la informació referent a cadascun dels títols oferits.
5.- EXISTEIX LA POSSIBILITAT D'OBTENIR ALGUN TIPUS DE CONVALIDACIÓ D'ESTUDIS?
En els títols propis no existeix la possibilitat de convalidació acadèmica. Es tracta d'ofertes formatives que es renoven de forma anual i el pla d'estudis d'una edició a una altra és independent i no convalidable.
6.- QUI EXPEDEIX ELS TÍTOLS DE POSTGRAU?
Els títols propis de la Universitat de València seran expedits pel Rector o Rectora en model normalitzat i quedarà constància en el registre de títols de la Universitat. En aquests títols es farà esment exprés que manquen de caràcter oficial.
7.- POT UN ALUMNE ESTRANGER EL TÍTOL DEL QUAL NO ESTIGA HOMOLOGAT ACCEDIR A AQUESTS ESTUDIS?
Sí, sempre que siga autoritzat per la direcció del Curs.
8.- HE DE REALITZAR UNA PREINSCRIPCIÓ DEL CURS QUE ESTIC INTERESSAT A CURSAR?
Sí, és necessària la preinscripció en el curs corresponent, atenent a les indicacions, de data, lloc i adreça que para aquest curs estiguen publicats en aquest portal Web. Aquesta preinscripció deu anar acompanyada dóna els documents que en cada curs s'especifiquen.
9.- EXISTEIX LA POSSIBILITAT DE SOL·LICITAR BEQUES PER A CURSAR AQUESTS ESTUDIS?
Existeixen diferents convocatòries oferides per diferents entitats per a poder obtenir ajudes per a realitzar un Postgrau Propi de la Universitat de València. Pel seu volum les més sol·licitades són:
Convocatòria d'ajudes Títols Propis de la Universitat de València
http://www.uv.es/uvweb/universitat/ca/estudis-postgrau/titols-propis-postgrau/beques-ajudes-1285848447971.html
10.- EL PAGAMENT QUE REALITZE EN LA MATRÍCULA, QUÈ INCLOU?
El pagament de la taxa de matricula inclou.
L'accés a totes les accions formatives del curs i/o a la plataforma virtual que ho suporte.
El dret a l'obtenció del carnet universitari.
Aquell material que l'adreça del curs estime oportú.
Un segur de responsabilitat civil i accident.
11.- ES POT FRACCIONAR EL PAGAMENT DE LA MATRÍCULA?
Sempre que el seu import supere la quantitat de 500€ i la durada del Curs siga superior a tres mesos, la matrícula es podrà fraccionar:
- En Aquells cursos de més de tres mesos i taxa de matrícula superior a 500 euros i Fins a 1.000 euros, es podrà fraccionar en dos terminis 1/2 en el moment de l'Admissió i 1/2 als dos mesos de començat.
- En aquells cursos de més de tres mesos i taxa de matrícula de més d'1.000 euros es podrà fraccionar en tres terminis 1/3 en el moment de l'admissió; 1/3 als dos mesos de començat i 1/3 als quatre mesos.
- En aquells cursos de més de dos anys es fracciona de la següent manera: el 50% a l'inici del primer curs i el 50% restant a l'inici del segon curs.
12.- EN LA QUANTITAT ABONADA EN MATRICULAR-ME S'INCLOUEN LES TAXES D'EXPEDICIÓ DEL TÍTOL/DIPLOMA?
Les taxes d'emissió de títol o certificat que acredite la realització del curs per part de la Universitat no estan incloses en l'import de la matrícula.
13.- EXISTEIX ALGUN TIPUS DE DESCOMPTE A L'HORA D'ABONAR LA MATRÍCULA?
No a excepció d'aquells aspectes contemplats en la LLEI 32/1999, de 8 d'octubre publicada en el BOE 242 del 9 d'octubre de 1999.
14.- EN QUINS CASOS ES POT RETORNAR L'IMPORT DE LA MATRÍCULA?
Una vegada matriculat a l'estudiant que es done de baixa per causes justificades abans de 10 Dies **habiles transcorreguts des de l'inici del curs se li retornarà el 50% de l'import de la matrícula. L'anul·lació es justificarà sempre per alguna de les següents causes sobrevingudes: malaltia, treball, menyscapte econòmic de la unitat familiar o qualsevol altra causa que, segons el parer del director o directora, es considere equiparable a les anteriors.
15.- ÉS POSSIBLE EL PAGAMENT DE LA MATRÍCULA PER TRANSFERÈNCIA BANCÀRIA?
Solament s'admetrà en casos excepcionals, quan l'alumne residisca en l'estranger o quan resulte impossible el pagament mitjançant el procediment estàndard (rebuts per finestreta -per al primer cobrament- o domiciliació bancària -per als segons pagaments-)
16.- EL PAGAMENT DE LA MATRÍCULA INCLOU ALGUN TIPUS DE SEGUR?
Sí, els alumnes matriculats estan coberts per una Assegurança d'accidents i Responsabilitat a l'entorn del curs.
17.- EXISTEIX LA POSSIBILITAT DE REALITZAR PRÀCTIQUES EN EMPRESES O INSTITUCIONS?
Sí, sempre que ho contemple l'organització dels estudis. Aquestes pràctiques poden formar part del pla d'estudis i en aquest cas les han de realitzar tots els alumnes matriculats o poden ser un complement formatiu addicional a la programació acadèmica i no és necessari que les realitzen tots els alumnes matriculats. Es poden realitzar fins a 900 hores de pràctiques.
18.- ÉS NECESSARI REALITZAR ALGUN CONVENI PER A REALITZAR LES PRÀCTIQUES EN EMPRESES/INSTITUCIONS?
Sí, és necessari subscriure un Conveni entre la Universitat l'empresa/institució per al desenvolupament de les pràctiques. Aquest Conveni es gestionarà pel Director dels estudis a través de la Fundació Universitat Empresa de València i haurà d'arreplegar les dades bàsiques de l'activitat a realitzar durant les pràctiques així com les signatures dels alumnes, tutors de l'empresa i tutors de la Universitat.
19.- QUIN ÉS EL SISTEMA D'AVALUACIÓ?
L'organització de cada curs indicarà els procediments d'avaluació específics, però en qualsevol cas, la superació de proves o exàmens és un requisit necessari per a l'obtenció de Títols Propis. Només quan es finalitza el postgrau i estan les actes es pot sol·licitar el certificat i/o títol acreditatiu de la seua realització.
20.- COM PUC FER LA PREINSCRIPCIÓ A UN CURS?
Pots fer la preinscripció a un títol propi electrònicament a través de l'apartat que trobaràs a la web del mateix.
També pots imprimir la fitxa de preinscripció que s'indica
a continuació, emplenar-la i enviar-la juntament amb tota la documentació sol·licitada per mail a
informacion@adeituv.es o per correu (o en persona) a:
Fundación Universidad Empresa de Valencia
Plaza Virgen de la Paz, 3
46001 Valencia.
AJUDES PER A TÍTOLS PROPIS DE POSTGRAU
Resolució de 30 d'abril de 2019, de la vicerectora d?Estudis i Política Lingüística de la Universitat de València, per la qual es convoca i s?estableixen les bases reguladores de la convocatòria d?ajudes per a cursos de postgrau propis de la Universitat de València, curs acadèmic 2018-2019. Podeu consultar-la punxant en el següent enllaç:
Convocatòria ajudes cursos de postgrau propis 2018/2019
Publicació en el DOGV
FUNDACION ESTATAL PARA LA FORMACION EN EL EMPLEO
Anualment, s'assigna a les empreses una quantia en concepte de crèdit per a formar als seus recursos humans. Una vegada realitzada la Formació, el gasto es deduïx de les cotitzacions a la Seguretat Social. En cas de no utilitzar el crèdit per a la formació dins de l'any en curs, no podrà ser utilitzat l'any següent i l'empresa perdeix eixa quantitat destinada a formació.
Totes les empreses adscrites al Règim General de la Seguretat Social i que realitzen accions formatives per als seus empleats i que cotitzen per formació professional, podran disposar d'un crèdit anual resultat de la quantia ingressada per l'empresa durant l'any anterior.
Per a obtindre més informació sobre este tipus d'ajudes, pot consultar la pàgina web de la Fundación estatal para la formación en el empleo:
https://www.fundae.es/