11a Edició - Codi 24511130

Array ( [CODIGO] => 24511130 [EDICION] => 11 [SITUACION] => Aprobado [SITUACION_BIS] => Suspendido [MATRICULA] => 2500 [MATRICULA_2] => 0 [MATRICULA_3] => 0 [HORAS] => 60.00 [FECHA_INICIO] => 11/11/24 [FECHA_FIN] => 18/07/25 [LUGAR] => On line [NOMBRE_EMPRESA_ORGANIZADOR] => Departament de Psicologia Bàsica [FECHA_FIN_PREINSCRIPCION] => 27/10/24 [AREA] => 5 [NOMBRE_EMPRESA_PATROCINADO] => [NOMBRE_EMPRESA_COLABORADOR] => [OBSERVACIONES_PREINSCRIPCION] => [TIPO_DOCENCIA] => A distancia [TIPO_DOCENCIA_1] => 3 [TIPO_DOCENCIA_2] => On-line [AULA_VIRTUAL_ADEIT] => 1 [TIPO_CURSO] => Postgrado [TIPO_CURSO_1] => Título Propio de Pos [DIRECCION_URL] => [AÑO_CURSO] => 36 [URL_VIDEO] => [URL_FACEBOOK] => [URL_TWITTER] => [META_TITLE] => [META_DESCRIPTION] => [META_KEYWORDS] => [DIRECCION_CURSO_CORTO] => adolescentes-familias [GESTOR_NOMBRE] => Laura [GESTOR_APELLIDOS] => Ramírez Girbés [GESTOR_EMAIL] => laura.ramirez@fundacions.uv.es [ADMINISTRATIVO_NOMBRE] => Merche [ADMINISTRATIVO_APELLIDOS] => Ivars [ADMINISTRATIVO_EMAIL] => mercedes.ivars@fundacions.uv.es [ES_INTERNO] => 1 [EMAIL_EXTERNO] => informacion@adeituv.es [PREINSCRIPCION_WEB] => 0 [URL_AULA_VIRTUAL] => [OFERTADO_OTRO] => 0 [ID_CURSO_OFERTADO] => 0 [DESCRIPCION_OFERTADO] => [TELEFONO_EXTERNO] => 96 160 3000 [MATRICULA_PDTE_APROBACION] => 0 [ID_IDIOMA] => 4 [PUBLICAR_WEB] => 1 [area_curs] => Àrea de Psicologia [NOMBRE_CURSO] => Màster de Formació Permanent en Prevenció i Intervenció amb Adolescents en Risc i Violència Filioparental [TITULACION] => Màster de Formació Permanent [HORARIO] => [REQUISITOS_TITULACION] => Llicenciats o Graduats en Psicologia i Pedagogia; Diplomats o Graduats en Treball Social, Educació Social, Criminologia, Doble grau Dret-Criminologia que vulguen ampliar la seua formació i/o experiència professional en l'àmbit de la intervenció social. [REQUISITOS_OTROS] => [ARG_VENTA] => L'actual Llei de Serveis Socials, així com altres factors (prevenció general, mediació, problemàtiques de salut mental, tractament de les dependències, delinqüència, relacions violentes, conflictes relacionats amb la conducta, etc.) han afavorit el sector de família i menor en les últimes dues dècades. Això es tradueix en la necessitat de crear una especialitat que atenga aquest sector poblacional. El Màster de Formació Permanent en Prevenció i Intervenció amb Adolescents en Risc i Violència Filioparental dóna resposta a aqueixa necessitat. El màster abasta continguts relacionats amb contextualització teòric i psicosocial de la infància i de l'adolescència, polítiques d'infància i adolescència, sistema de prevenció i protecció de menors, justícia juvenil, intervenció familiar, intervencions específiques i violència filioparental, entre altres temes. Destacar que l'abordatge de la violència filie-parental suposa un valor afegit en aquest màster. D'una banda, perquè és un dels pocs postgraus en l'àmbit nacional que forma de manera específica en aquesta problemàtica i, d'altra banda, perquè la violència filie-parental actualment suposa un problema social important, ja que des de l'any 2004 no han deixat d'augmentar exponencialment els casos. Després d'analitzar les diferents memòries regionals de les fiscalies de menors de cada comunitat autònoma, Andalusia és la regió on s'obrin un major nombre d'expedients a menors per aquesta mena de delicte (1034 durant 2018). Després se situa la Comunitat Valenciana amb 832, Comunitat de Madrid amb 686, 405 a Canàries i 358 a Catalunya. Per tant, és un problema greu que necessita professionals amb aptituds per a abordar-lo. Per a abordar totes aquestes problemàtiques és necessari una formació específica i de qualitat. A través d'aquest màster no sols s'aprofundirà en cadascun d'aquests temes, sinó que també s'estudiaran les diferents tècniques d'assessorament, protocols d'intervenció, plans de seguiment [ARG_VENTA2] => i coordinació d'accions per a poder ser professionals competents que intervinguen amb eficàcia i èxit en casos de molt variada índole. Avantatges de realitzar el Màster de Formació Permanent en Prevenció i Intervenció amb Adolescents en Risc i Violència Filioparental: 1. Amplitud geogràfica gràcies a la formació online. 2. Tracte directe i immediat amb el docent. 3. Multidisciplinarietat en el perfil docent i d'alumnat, qüestió que enriqueix els continguts, però també les diferents intervencions que els estudiants realitzen en els fòrums. 4. Possibilitat de realització de pràctiques presencials amb possibilitat segons cas de convalidar-les. 5. 100% del professorat amb experiència en la prevenció i intervenció en Violència Filioparental i prevenció i intervenció amb adolescents. 6. Suport d'institucions amb dilatada trajectòria en la Intervenció amb Adolescents i Violència Filioparental: Fundació Amigó i la seua xarxa internacional de recursos per a la infància i la família. 7. Adaptabilitat a les peticions de l'alumnat. Seguiment individual. 8. Creació de borsa de treball per a la iniciació professional en entitats especialitzades. 9. Increment de competències per a l'afrontament professional. 10. Qualitat de la formació de postgrau, avalada per egressats del màster amb una valoració de 8,8 sobre 10 punts. [AÑO_CURSO_DESC] => Curs 2024/2025 [MODALIDAD_EVALUACION] => L'Aula Virtual es constitueix com un entorn de trobada, intercanvi i aprenentatge dinàmic. Trobaràs a més de l'equip docent, personal de suport (dinamitzadora i equip tècnic) que t'orientarà i ajudarà al llarg de tota la teua experiència formativa. Els participants disposen d'una clau personalitzada que permet l'accés al curs des de qualsevol ordinador connectat a Internet i des de qualsevol navegador Web i sistema operatiu. A més, per ser alumnat d'aquest curs la Universitat els proporciona (si encara no ha sigut alumne/a de la Universitat) un compte de correu electrònic. La metodologia online permet traslladar l'experiència formativa a l'AULA VIRTUAL de la #UV, on l'alumnat i el professorat podran adquirir i intercanviar coneixements independentment del moment i del lloc on es troben. MATERIALS I RECURSOS ADEQUATS Dins del curs hi ha una programació que és un dels recursos més importants en la mesura en la qual serveix de guia en indicar les fites més importants en el desenvolupament del programa formatiu (activació de temes, exàmens, recuperacions, &) A l'Aula Virtual està tot el material didàctic que compon el programa del curs. Es realitzen materials exprofeso, maquetats amb el mateix format, que componen l'essència de la formació i que permeten tant el seu estudi com descàrrega en pdf. A més, en aquest curs podràs trobar un conjunt de recursos addicionals que permetran al professorat complementar la seua docència: " presentacions de Powerpoint, " materials multimèdia (vídeos, àudios&) " Conferències en directe. " Referències bibliogràfiques. COMUNICACIÓ CONSTANT Durant el desenvolupament de l'activitat formativa, els participants disposaran de diverses eines de comunicació, com els fòrums i tauler d'anuncis, missatgeria interna, xats i videoconferències. Els FÒRUMS de debat són espais compartits per tots els participants (alumnat i professorat) que permeten l'intercanvi d'idees, així com resoldre dubtes, proposar debats i respondre qüestions. També permeten intercanviar arxius per a realitzar activitats determinades en grup. Els fòrums fomenten la participació, la col·laboració i el treball en equip. Estan sempre disponibles, l'alumne decideix quan realitza la seua aportació, triant el moment que millor s'adapta al seu horari. Tres formats fonamentals de fòrum són: - Fòrum de qüestions generals, de Qüestions Generals es poden plantejar dubtes sobre l'ús de la plataforma, comunicar notícies generals del curs, realitzar presentacions personals, comunicar interessos, etc - Fòrum específic de l'assignatura, els participants poden plantejar dubtes i consultes relacionades amb els continguts i les activitats, a les quals podran respondre tant els tutors com els alumnes. També es poden proposar temes de discussió relacionats amb la matèria així com compartir recursos que puguen ser d'utilitat per al treball en els continguts plantejats en el tema: adreces web, referències d'articles o llibres, o una altra informació que siga d'interés general. - Tauler d'anuncis: només el professorat, dinamitzadora i equip tècnic poden publicar missatges. [MODALIDAD_EVALUACION2] => Tots els participants rebran la informació que es publique en els fòrums en l'adreça de correu electrònic de la Universitat. S'ofereix també la possibilitat de #comunicar en temps real a través d'un XAT. Aquest mecanisme és útil quan diversos participants desitgen debatre sobre un tema en concret d'una manera simultània i sincrònica. Un eix fonamental en la formació en línia és el seguiment personal dut a terme pels tutors del curs, ajudant a aprofundir i afermar els conceptes clau i resolent els dubtes i consultes particulars a través d'un sistema de TUTORIA personal. L'Aula Virtual disposa d'un sistema de VIDEOCONFERÈNCIA que permetrà aprofundir en diferents continguts, discutir casos pràctics, i assistir a presentacions en les quals els alumnes poden realitzar preguntes i compartir experiències. AVALUACIÓ La qualificació final del curs serà la mitjana ponderada de totes les assignatures. Per a aprovar aquest Màster es necessita, imprescindiblement, aprovar cadascuna de les tasques que hi ha en cada assignatura, el Treball Final i les pràctiques. La nota mínima per a aprovar és d'un 5 sobre 10. La qualificació final està formada per les següents àrees: " Participació: 20%. Requisits mínims: o Fòrums: almenys s'ha de participar una vegada e cada tema, fent intervencions de qualitat. Una intervenció de qualitat no serà una simple afirmació, negació o contestació concisa a un punt anterior. Una intervenció de qualitat serà la que es faça de forma argumentada. A més, es pot aportar nova informació (amb fonts, o recursos útils) o afegir al debat sobre una afirmació ja realitzada per un altre company/a. o Xats: no és obligatòria la participació en els xats, però si recomanable en la mesura és que la vostra disponibilitat ho permeta. " Tasques: 80%. Hi ha 7 tasques que han de realitzar i entregar. En la sisena assignatura, corresponent al tema de Violència Filioparental, hi ha 3 tasques de les quals, únicament la tasca sobre violència filioparental, és l'obligatòria. Requisit mínim: obtindre una puntuació mínima de 5 en cadascuna de les tasques. Els terminis estan establits des de l'inici de curs en el cronograma i s'han de complir obligatòriament, encara que, de manera excepcional i amb motius justificats, es podrà entregar una tasca en el termini de lliurament de la següent tasca. PRÀCTIQUES El període habilitat per a la realització de les pràctiques s'indicarà en iniciar el màster. En el cas que algun alumne/a tinga dificultats a realitzar-les en aquest període, podrà de manera alternativa i excepcionalment, adaptar la seua disponibilitat a la dels Centres de Pràctiques, sempre que això siga possible. Els alumnes i alumnes residents anara de la província de València podran realitzar les pràctiques en el seu radi de residència de referència, sempre que s'articulen les condicions mínimes que asseguren unes pràctiques de qualitat. La competència per a supervisar i resoldre aquest tipus de situacions serà en tot cas de la direcció del Màster. Les pràctiques podran #convalidar sempre que l'o l'estudiant puga acreditar un període de temps en qualsevol activitat professional relacionada amb l'atenció a xiquets, xiquetes, adolescents joves i/o famílies en risc, i/o una quantitat d'hores d'experiència (pràctiques, voluntariat&) acreditat mitjançant certificació de l'entitat en la qual es van realitzar aquestes. TFM Els TFM podran versar sobre projectes d'investigació, revisions bibliogràfiques sobre els arguments abordats, projectes d'intervenció, d'atenció preventiva, de desenvolupament comunitari o qualsevol altra activitat que s'identifique amb els continguts impartits en el Màster i que a més reunisca les condicions de qualitat i excel·lència que exigeixen l'obtenció d'un títol de Màster. El seu lliurament podrà #realitzar en dues convocatòries, totes dues indicades en el cronograma del curs. [OBSERVACION_MATRICULA_1] => [OBSERVACION_MATRICULA_2] => [OBSERVACION_MATRICULA_3] => [SALIDA_PROFESIONAL] => - Recursos d'atenció familiar i infantojuvenil: Serveis de Suport i Orientació Escolar, Centres de Dia, Recursos de protecció de menors (acolliment, tutela i adopció), Serveis Socials Generals i especialitzats, programes d'atenció a menors estrangers migrants. - Àmbit sanitari: Centres de Salut Mental Infantojuvenil, Unitats de rehabilitació en substàncies tòxic dependents, programes de suport psicosocial en deshabituació, unitats d'atenció a patologies duals. - Xarxa de justícia: Programes de prevenció de manifestacions agressives, de reducció de danys en educació viària, Centres de Justícia Juvenil, Equips dels Jutjats de Família, Programes de Llibertat Vigilada de Menors, Joves a la presó i llibertat condicional, criminòlegs especialitzats en perfil criminal i delictiu, professionals de la victimología, experts en assessorament delictiu en matèria d'assetjament, violència escolar, bullying i ciberbullying, personal de forces i cossos de seguretat de l'estat especialitzats en problemàtiques de família i infància. - Promoció de l'ocupació, recursos especialitzats d'acompanyament professional i Tallers de Formació. [CRITERIO_ADMISION] => Complir amb els requisits d'accés. [CRITERIO_ADMISION2] => [CRITERIO_ADMISION3] => [FORMACION_APRENDIZAJE] => - L'alumnat ha d'obtindre una *panoràmica de contextualització general sobre l'adolescència i de la seua relació amb el fenomen de la globalització, observant els canvis en l'estructura social, que es produïxen fruit d'esta globalització. A més ha de saber establir les fases del procés d'elaboració, execució i posterior avaluació dels projectes socials. - Deu *distingurir i obtindre una visió globalitzada de les polítiques públiques relacionades amb els menors d'edat, així com discriminar els factors de risc i protecció individuals i familiars que fan a l'adolescent relacionar-se amb el seu entorn pròxim. - Ha de descriure i obtindre una visió globalitzada del sistema de protecció de xiquets, xiquetes i adolescents que engloba des de les polítiques publiques d'atenció a este col·lectiu al costat dels agents institucionals implicats en esta tasca, així com discriminar i avaluar els principals problemes que es detecten en l'àmbit familiar, el tema de les adopcions i els Menors immigrants no acompanyats. - Ha de saber distingir tots els aspectes rellevants del sistema penal juvenil espanyol, ja siga des dels seus antecedents legislatius i la normativa actual en matèria de reforma, fent un aclariment especial entre els sistemes de mig obert com les mesures judicials privatives de llibertat. - Ha d'obtindre una visió *holistica de diferents tipus d'intervenció terapèutica que s'estan duent a terme amb un cert èxit, en l'actualitat, com ara la intervenció familiar sistèmica, l'aconsellament, la pedagogia *amigoniana, intervencions específiques sobre violència entre els joves. - Ha de saber descriure, analitzar i avaluar diverses problemàtiques que, des del món de l'adolescent, són factors de risc, per a ells i les persones que els envolten, com són els problemes d'índole psiquiàtric com els agressors sexuals. A més, el *alumnadoo ha de tindre una aproximació específica al fenomen de la violència filioparental així com una experiència professional d'èxit quant a la intervenció terapèutica. [FORMACION_APRENDIZAJE2] => [FORMACION_APRENDIZAJE3] => [ANO_CURSO_DESC] => Curs 2024/2025 [programa] => Array ( [0] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 24511130 [AÑO_CURSO] => 36 [CODIGO] => 8 [NOMBRE_MATERIA] => 1.- Contextualització teòrica psicosocial de la infància i l'adolescència [NOMBRE_MATERIA_VAL] => 1.- Contextualització teòrica psicosocial de la infància i l'adolescència [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => - Globalització i adolescència. Nous canvis en l'estructura social. o El trànsit de la modernitat a la postmodernitat o La postmodernidad en la societat actual o El declivi de l'estat de benestar o Les teories postmodernas del canvi social o La percepció de l'adolescent en risc des de diferents òptiques científiques o Aproximació al perímetre dels adolescents: la globalització a escala micro social - La socialització de l'adolescent i agents socialitzadors. o Evolució històrica o Concepte de socialització o Principals característiques de la socialització o Models i funcions de la socialització o Principals teories sobre la socialització o Agents socialitzadors o La socialització i el cicle vital - Elaboració, execució i avaluació de projectes socials. o El projecte o Elaboració i estructura o Execució o Avaluació [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => - Globalització i adolescència. Nous canvis en l'estructura social. o El trànsit de la modernitat a la postmodernitat o La postmodernidad en la societat actual o El declivi de l'estat de benestar o Les teories postmodernas del canvi social o La percepció de l'adolescent en risc des de diferents òptiques científiques o Aproximació al perímetre dels adolescents: la globalització a escala micro social - La socialització de l'adolescent i agents socialitzadors. o Evolució històrica o Concepte de socialització o Principals característiques de la socialització o Models i funcions de la socialització o Principals teories sobre la socialització o Agents socialitzadors o La socialització i el cicle vital - Elaboració, execució i avaluació de projectes socials. o El projecte o Elaboració i estructura o Execució o Avaluació [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 1 ) [1] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 24511130 [AÑO_CURSO] => 36 [CODIGO] => 6 [NOMBRE_MATERIA] => 2.- La prevenció en les polítiques socials en menors [NOMBRE_MATERIA_VAL] => 2.- La prevenció en les polítiques socials en menors [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => - Polítiques d'atenció a la infància i l'adolescència des dels SS.SS Comunitaris. o Marco normatiu. Trajectòria i institucions o Polítiques socials innovadores i reeixides amb la família i infància o Sintesis conclusiva - Àmbits de prevenció ( resiliència, regulació emocional, HHSS i empatia). Factors de risc i protecció individuals. o La conducta prosocial. Concepte o Variables implicades en la conducta prosocial - Factors de risc i protecció en l'àmbit de la família o Família, necessitats i funcions. o La importància de la prevenció des del sistemes familiars o Famílies en situació de risc social o Factors de risc i protecció en la família o La inclinació com a factor protector o Les pautes de criança - Protecció en l'educació formal. Necessitats educatives especials i atenció a la diversitat o Tipus de centre i modalitats d'escolarització o Principis i finalitats del sistema educatiu o NEAE i atenció a la diversitat des del principi d'inclusió educativa o Mesures d'atenció a la diversitat o Orientació educativa i professional o Coordinació amb la família [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => - Polítiques d'atenció a la infància i l'adolescència des dels SS.SS Comunitaris. o Marco normatiu. Trajectòria i institucions o Polítiques socials innovadores i reeixides amb la família i infància o Sintesis conclusiva - Àmbits de prevenció ( resiliència, regulació emocional, HHSS i empatia). Factors de risc i protecció individuals. o La conducta prosocial. Concepte o Variables implicades en la conducta prosocial - Factors de risc i protecció en l'àmbit de la família o Família, necessitats i funcions. o La importància de la prevenció des del sistemes familiars o Famílies en situació de risc social o Factors de risc i protecció en la família o La inclinació com a factor protector o Les pautes de criança - Protecció en l'educació formal. Necessitats educatives especials i atenció a la diversitat o Tipus de centre i modalitats d'escolarització o Principis i finalitats del sistema educatiu o NEAE i atenció a la diversitat des del principi d'inclusió educativa o Mesures d'atenció a la diversitat o Orientació educativa i professional o Coordinació amb la família [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 2 ) [2] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 24511130 [AÑO_CURSO] => 36 [CODIGO] => 2 [NOMBRE_MATERIA] => 3.- El sistema de protecció de menors [NOMBRE_MATERIA_VAL] => 3.- El sistema de protecció de menors [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => - Agents institucionals implicats en la protecció de menors. o Introducció o Paraules clau o Desenvolupament o Conceptes jurídics utilitzats en protecció de menors o Normativa o Àmbits d'aplicació o Competències o Institucions de protecció de menors o Àrees d'intervenció del sistema de protecció de menors en la C. Valenciana o Serveis especialitzats del sistema de protecció de menors de la C. Valenciana. - Problemes en l'àmbit familiar. Detecció, abordatge i conseqüències. o Marco conceptual: la família com a entitat socialitzadora dels fills o El rol mediador de la família en el desenvolupament dels fills o Estils de criança o Alguns dels resultats de la investigació sobre criança o Control i autodomini com a maneres d'exercir l'autoritat o Les normes, concepte i manera d'inculcar-les - Adopcions. Característiques, procés i peculiaritats. o La família adoptiva i els menors adoptats. o Característiques o Processos o Dificultats detectades o Factors de risc - Menors immigrants no acompanyats. o Sobre l'ús del concepte de menor immigrant no acompanyat o Intervenció soci educativa en els centres d'acolliment o Adolescències i joves migrants [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => - Agents institucionals implicats en la protecció de menors. o Introducció o Paraules clau o Desenvolupament o Conceptes jurídics utilitzats en protecció de menors o Normativa o Àmbits d'aplicació o Competències o Institucions de protecció de menors o Àrees d'intervenció del sistema de protecció de menors en la C. Valenciana o Serveis especialitzats del sistema de protecció de menors de la C. Valenciana. - Problemes en l'àmbit familiar. Detecció, abordatge i conseqüències. o Marco conceptual: la família com a entitat socialitzadora dels fills o El rol mediador de la família en el desenvolupament dels fills o Estils de criança o Alguns dels resultats de la investigació sobre criança o Control i autodomini com a maneres d'exercir l'autoritat o Les normes, concepte i manera d'inculcar-les - Adopcions. Característiques, procés i peculiaritats. o La família adoptiva i els menors adoptats. o Característiques o Processos o Dificultats detectades o Factors de risc - Menors immigrants no acompanyats. o Sobre l'ús del concepte de menor immigrant no acompanyat o Intervenció soci educativa en els centres d'acolliment o Adolescències i joves migrants [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 3 ) [3] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 24511130 [AÑO_CURSO] => 36 [CODIGO] => 7 [NOMBRE_MATERIA] => 4.- El sistema de reforma de menors [NOMBRE_MATERIA_VAL] => 4.- El sistema de reforma de menors [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => - Marc Històric i Legislatiu - La mediació com a alternativa al procés sancionador de menors - Nocions Bàsiques - Principis i característiques de la mediació - Què té ella que no tinga jo? - Camí a seguir per a aconseguir una mediació satisfactòria - Instruments del mediador - què ens ofereix la mediació? - Mesures judicials al mig obert - El marc legal en la intervenció al mig obert - L'organització dels programes de mig obert en la comunitat andalusa - El marc teòric de la intervenció al mig obert - El marc metodològic de les mesures judicials al mig obert - Desenvolupament de les mesures de mig obert - Legislació i normativa - Mesures judicials privatives de llibertat - Contextualització històrica - Principis legals i la seua projecció educativa. - Mesures d'internament; marc jurídic i soci educatiu - Projecte educatiu i reglament de règim intern - Avaluació en centres d'internament [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => - Marc Històric i Legislatiu - La mediació com a alternativa al procés sancionador de menors - Nocions Bàsiques - Principis i característiques de la mediació - Què té ella que no tinga jo? - Camí a seguir per a aconseguir una mediació satisfactòria - Instruments del mediador - què ens ofereix la mediació? - Mesures judicials al mig obert - El marc legal en la intervenció al mig obert - L'organització dels programes de mig obert en la comunitat andalusa - El marc teòric de la intervenció al mig obert - El marc metodològic de les mesures judicials al mig obert - Desenvolupament de les mesures de mig obert - Legislació i normativa - Mesures judicials privatives de llibertat - Contextualització històrica - Principis legals i la seua projecció educativa. - Mesures d'internament; marc jurídic i soci educatiu - Projecte educatiu i reglament de règim intern - Avaluació en centres d'internament [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 4 ) [4] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 24511130 [AÑO_CURSO] => 36 [CODIGO] => 1 [NOMBRE_MATERIA] => 5.- Intervencions específiques amb famílies i menors [NOMBRE_MATERIA_VAL] => 5.- Intervencions específiques amb famílies i menors [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => 5.1.- Intervenció familiar sistèmica. Experiències i intervencions efectives. o El model sistèmic o La intervenció familiar des de la perspectiva sistèmica. o Premisses d'actuació o La família i la seua complexitat o La cura de les i els professionals 5.2.- Intervenció educativa. Comunicació, couselling, Intervenció i estratègies grupals. Pedagogia Amigoniana o Introducció. o Comunicació. o Assessorament/Couselling. o Orientació. El model de #G. Egan. o Introducció Pedagogia Amigoniana. o La nostra Identitat. o Les persones implicades. o La nostra intervenció de l'i des del sentiment. o Els mitjans. o Les activitats. 5.3.- Intervenció sobre violència juvenil. Programes efectius o L'entrevista motivacional. o Programes de competència Psicosocial. o Programa informatiu- motivacional. o Programa de conductes violentes. 5.4.- Assetjament escolar i ciberviolencia escolar o Característiques. o Tipus d'assetjament. o Factors de risc. o El ciberassetjament. 5.5.- Prevenció en consum de drogues. o Situació de partida. o Fonament de prevenció. o Tipus de programes preventius. o Últimes consideracions a tindre en compte en un programa preventiu eficaç. o Recursos documentals complementaris. 5.6.- Autolesions i conducta suïcida en adolescents: claus per a la seua comprensió i prevenció. o Introducció. o Conducta suïcida, un fenomen complex. o Estrenyent el cércol. o Valoració del risc i presa de decisions. o Els professionals com a eina de prevenció. o Menors i famílies. o Recursos d'ajuda. 5.7.- Perspectiva de gènere en els i les adolescents. Violència en les relacions. o La construcció del gènere o Coeducació. o Els mites. o Violència de gènere en l'adolescència. o Professionals com a agents de canvi. 5.8.- Agressors sexuals. Descripció, avaluació i tractament. o Descripció. o Avaluació. o Tractament. [DESCRIPCION2] => 5.9.- Escales d'avaluació del risc amb format programari: DAP 360é o Introducció: revisió dels instruments d'avaluació. o Descripció i funcionalitats del DAP 360º [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => 5.1.- Intervenció familiar sistèmica. Experiències i intervencions efectives. o El model sistèmic o La intervenció familiar des de la perspectiva sistèmica. o Premisses d'actuació o La família i la seua complexitat o La cura de les i els professionals 5.2.- Intervenció educativa. Comunicació, couselling, Intervenció i estratègies grupals. Pedagogia Amigoniana o Introducció. o Comunicació. o Assessorament/Couselling. o Orientació. El model de #G. Egan. o Introducció Pedagogia Amigoniana. o La nostra Identitat. o Les persones implicades. o La nostra intervenció de l'i des del sentiment. o Els mitjans. o Les activitats. 5.3.- Intervenció sobre violència juvenil. Programes efectius o L'entrevista motivacional. o Programes de competència Psicosocial. o Programa informatiu- motivacional. o Programa de conductes violentes. 5.4.- Assetjament escolar i ciberviolencia escolar o Característiques. o Tipus d'assetjament. o Factors de risc. o El ciberassetjament. 5.5.- Prevenció en consum de drogues. o Situació de partida. o Fonament de prevenció. o Tipus de programes preventius. o Últimes consideracions a tindre en compte en un programa preventiu eficaç. o Recursos documentals complementaris. 5.6.- Autolesions i conducta suïcida en adolescents: claus per a la seua comprensió i prevenció. o Introducció. o Conducta suïcida, un fenomen complex. o Estrenyent el cércol. o Valoració del risc i presa de decisions. o Els professionals com a eina de prevenció. o Menors i famílies. o Recursos d'ajuda. 5.7.- Perspectiva de gènere en els i les adolescents. Violència en les relacions. o La construcció del gènere o Coeducació. o Els mites. o Violència de gènere en l'adolescència. o Professionals com a agents de canvi. 5.8.- Agressors sexuals. Descripció, avaluació i tractament. o Descripció. o Avaluació. o Tractament. [DESCRIPCION2_VAL] => 5.9.- Escales d'avaluació del risc amb format programari: DAP 360é o Introducció: revisió dels instruments d'avaluació. o Descripció i funcionalitats del DAP 360º [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 5 ) [5] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 24511130 [AÑO_CURSO] => 36 [CODIGO] => 3 [NOMBRE_MATERIA] => 6.- Violència filie parental [NOMBRE_MATERIA_VAL] => 6.- Violència filie parental [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => 6.1. El funcionament de la conducta humana. Introducció al model cognitiu conductual. 6.2. Trastorns relacionats amb les conductes delictives. Descripció, avaluació i tractament. 6.3. Descripció de la VFP. Conceptualització del problema, prevalença i perfils. 6.4. Etiologia i models explicatius de la VFP. 6.5. Avaluació de la VFP. Anàlisi funcional de les conductes de maltractament. 6.6. Tractament de la VFP. Programa d'intervenció. Treball individual amb hij@s i amb pares/mares. 6.7. Tractament de la VFP. Programa d'intervenció. Treball en grup amb hij@s; Escola de Pares i sessions conjuntes pares/hij@s. 6.8. Correlació de la VFP amb altres problemes específics (drogues, #TIC´#s i Bulling). [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => 6.1. El funcionament de la conducta humana. Introducció al model cognitiu conductual. 6.2. Trastorns relacionats amb les conductes delictives. Descripció, avaluació i tractament. 6.3. Descripció de la VFP. Conceptualització del problema, prevalença i perfils. 6.4. Etiologia i models explicatius de la VFP. 6.5. Avaluació de la VFP. Anàlisi funcional de les conductes de maltractament. 6.6. Tractament de la VFP. Programa d'intervenció. Treball individual amb hij@s i amb pares/mares. 6.7. Tractament de la VFP. Programa d'intervenció. Treball en grup amb hij@s; Escola de Pares i sessions conjuntes pares/hij@s. 6.8. Correlació de la VFP amb altres problemes específics (drogues, #TIC´#s i Bulling). [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 6 ) [6] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 24511130 [AÑO_CURSO] => 36 [CODIGO] => 4 [NOMBRE_MATERIA] => 7.- Treballe Fi de Màster [NOMBRE_MATERIA_VAL] => 7.- Treballe Fi de Màster [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => L'indicat pel professorat en cada cas. [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => L'indicat pel professorat en cada cas. [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 7 ) [7] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 24511130 [AÑO_CURSO] => 36 [CODIGO] => 5 [NOMBRE_MATERIA] => 8.-Pràctiques externes [NOMBRE_MATERIA_VAL] => 8.-Pràctiques externes [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => Els indicats en el centre de pràctiques. [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => Els indicats en el centre de pràctiques. [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 8 ) ) [professors] => Array ( [0] => Array ( [DNI] => emp36364 [NOMBRE_PERSONA] => Cristina [APELLIDOS] => Arias Salvador [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Pedagoga. Residencia Socioeducativa "Colonia San Vicente Ferrer" (Godella-Valencia) [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [1] => Array ( [DNI] => emp23620 [NOMBRE_PERSONA] => José Miguel [APELLIDOS] => Bello Tena [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Director del Centro de reeducación Colonia San Vicente Ferrer (Godella) [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [2] => Array ( [DNI] => uni1116 [NOMBRE_PERSONA] => Sofía Mirna [APELLIDOS] => Buelga Vásquez [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Psicologia Social. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Profesor/a Titular de Universidad [NPI] => H5238 [EMAIL_FACULTAD] => Sofia.Buelga@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [3] => Array ( [DNI] => uni78952 [NOMBRE_PERSONA] => Encarna [APELLIDOS] => Canet Benavent [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Treball Social i Serveis Socials. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Profesor/a Permanente Laboral PPL [NPI] => I4337 [EMAIL_FACULTAD] => maencabe@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [4] => Array ( [DNI] => emp60167 [NOMBRE_PERSONA] => Antonio [APELLIDOS] => Cano Martín [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Psicólogo. Equipo de medidas judiciales en medio abierto. Generalitat de Catalunya [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [5] => Array ( [DNI] => emp60126 [NOMBRE_PERSONA] => Pedro Juan [APELLIDOS] => Coronado Albalate [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Orientador y Psicopedagogo IES Benicalap. Generalitat Valenciana [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [6] => Array ( [DNI] => uni13970 [NOMBRE_PERSONA] => María Teresa [APELLIDOS] => Cortés Tomás [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Psicologia Bàsica. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Profesor/a Titular de Universidad [NPI] => H5136 [EMAIL_FACULTAD] => cortesm@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [7] => Array ( [DNI] => emp68153 [NOMBRE_PERSONA] => Milagros [APELLIDOS] => Fuentes Albero [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Médico psiquiatra, especialista en infancia y adolescencia. [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [8] => Array ( [DNI] => emp45799 [NOMBRE_PERSONA] => María José [APELLIDOS] => Galduf Castellano [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Psicóloga. Mancomunitat Camp del Túria [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [9] => Array ( [DNI] => emp60135 [NOMBRE_PERSONA] => Alejandro [APELLIDOS] => García Grijuela [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Licenciado Psicología y Criminología. Equipo Técnico "Colonia San Vicente Ferrer". [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [10] => Array ( [DNI] => emp27639 [NOMBRE_PERSONA] => Gema [APELLIDOS] => García Hernández [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Fiscal de la Audiencia Nacional [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [11] => Array ( [DNI] => uni73756 [NOMBRE_PERSONA] => Sylvia [APELLIDOS] => Georgieva Georgieva [PDI] => 6 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => Q9632 [EMAIL_FACULTAD] => sylvia.georgieva@uv.es [CARGO_EMPRESA] => Investigador/a en Formación VAL I+D. Departamento de Psicología Evolutiva y de la Educación. Universitat de València [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [12] => Array ( [DNI] => emp408353 [NOMBRE_PERSONA] => Esther [APELLIDOS] => González Jiménez [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Especialista en área en psicología clínica en el Servicio de Salud de Vastilla-La Mancha (SESCAM) [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [13] => Array ( [DNI] => uni73917 [NOMBRE_PERSONA] => Anna [APELLIDOS] => Llorca Mestre [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Psicologia Bàsica. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Contratado/a Doctor/a [NPI] => M1243 [EMAIL_FACULTAD] => allormes@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [14] => Array ( [DNI] => uni29250 [NOMBRE_PERSONA] => Pedro José [APELLIDOS] => López Ferri [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => Profesor Asociado de la Universidad de Valencia. Departamento de Sociología y Antropología Social. Subdirector de la Residencia Socioeducativa Colonia San Vicente Ferrer [NPI] => M1192 [EMAIL_FACULTAD] => P.Jose.Lopez@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [15] => Array ( [DNI] => uni79082 [NOMBRE_PERSONA] => Elisabeth [APELLIDOS] => Malonda Vidal [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Psicologia Bàsica. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Profesor/a Permanente Laboral PPL [NPI] => M8498 [EMAIL_FACULTAD] => emavi3@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [16] => Array ( [DNI] => uni73968 [NOMBRE_PERSONA] => Elisabet [APELLIDOS] => Marco Arocas [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Sociologia i Antropologia Social. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Ayudante/a Doctor/a [NPI] => M0182 [EMAIL_FACULTAD] => marae4@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [17] => Array ( [DNI] => emp33362 [NOMBRE_PERSONA] => María Amparo [APELLIDOS] => Margarit Ferri [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Trabajadora Social y directora del CAM "Amigo" [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [18] => Array ( [DNI] => uni78761 [NOMBRE_PERSONA] => Lucía [APELLIDOS] => Martínez Martínez [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Treball Social i Serveis Socials. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Profesor/a Permanente Laboral PPL [NPI] => M8080 [EMAIL_FACULTAD] => lumarma6@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [19] => Array ( [DNI] => emp11109 [NOMBRE_PERSONA] => Enrique [APELLIDOS] => Martínez Piera [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Director Jefe de Sección de Protección e Inserción de Menores. Conselleria de Justícia i Benestar Social de la Generalitat Valenciana [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [20] => Array ( [DNI] => emp332033 [NOMBRE_PERSONA] => Alberto [APELLIDOS] => Martínez Reyes [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Graduado en Trabajo Social [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [21] => Array ( [DNI] => emp61723 [NOMBRE_PERSONA] => María del Valle [APELLIDOS] => Medina Rodríguez [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Trabajadora Social y Antropóloga. Coordinadora del Equipo de Medidas Judiciales en Medio Abierto. Juzgado de Menores de Granada-Asociación ÍMERIS- [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [22] => Array ( [DNI] => uni74144 [NOMBRE_PERSONA] => José Javier [APELLIDOS] => Navarro Pérez [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Treball Social i Serveis Socials. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Profesor/a Titular de Universidad [NPI] => I4278 [EMAIL_FACULTAD] => jjnavper@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [23] => Array ( [DNI] => emp390957 [NOMBRE_PERSONA] => Jessica [APELLIDOS] => Ortega Barón [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Profesora Contratado doctor. Universidad Internacional de la Rioja. [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [24] => Array ( [DNI] => emp40388 [NOMBRE_PERSONA] => María José [APELLIDOS] => Ridaura Costa [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Directora Territorial de la Fundación Amigó en Valencia [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [25] => Array ( [DNI] => emp231617 [NOMBRE_PERSONA] => Melisa [APELLIDOS] => Ruiz López [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Master Universitario en Género y Políticas de Igualdad. [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [26] => Array ( [DNI] => uni29764 [NOMBRE_PERSONA] => Paula [APELLIDOS] => Samper García [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Psicologia Bàsica. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Profesor/a Titular de Universidad [NPI] => H5151 [EMAIL_FACULTAD] => psamper@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [27] => Array ( [DNI] => emp20789 [NOMBRE_PERSONA] => Josefa [APELLIDOS] => Sánchez Heras [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Psicóloga en el Centro de reeducación Colonia San Vicente Ferrer de Godella (Godella-Valencia) [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [28] => Array ( [DNI] => emp60125 [NOMBRE_PERSONA] => Carles [APELLIDOS] => Sedó Luzuriaga [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Trabajador Social y Educador Social del Ayuntamiento de Santa Coloma de Gramanet, Barcelona. Fundador de Edpac.org [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [29] => Array ( [DNI] => uni26421 [NOMBRE_PERSONA] => Ana María [APELLIDOS] => Tur Porcar [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Psicologia Bàsica. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Profesor/a Titular de Universidad [NPI] => H7421 [EMAIL_FACULTAD] => Ana.Tur@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) ) [direccio] => Array ( [0] => Array ( [0] => Array ( [DNI] => uni29250 [NOMBRE_PERSONA] => Pedro José [APELLIDOS] => López Ferri [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => Profesor Asociado de la Universidad de Valencia. Departamento de Sociología y Antropología Social. Subdirector de la Residencia Socioeducativa Colonia San Vicente Ferrer [NPI] => M1192 [EMAIL_FACULTAD] => P.Jose.Lopez@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) ) [1] => Array ( [0] => Array ( [DNI] => uni29764 [NOMBRE_PERSONA] => Paula [APELLIDOS] => Samper García [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Psicologia Bàsica. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Profesor/a Titular de Universidad [NPI] => H5151 [EMAIL_FACULTAD] => psamper@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) ) [2] => Array ( [0] => Array ( [DNI] => emp40388 [NOMBRE_PERSONA] => María José [APELLIDOS] => Ridaura Costa [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Directora Territorial de la Fundación Amigó en Valencia [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) ) ) )

Màster de Formació Permanent en Prevenció i Intervenció amb Adolescents en Risc i Violència Filioparental


Dades generals

Curs acadèmic: Curs 2024/2025

Tipus de curs: Màster de Formació Permanent

Nombre de crèdits: 60.00 Crèdits ECTS

Preinscripció al curs: Hasta el 27/10/24

Data inici: Novembre 24

Data fi: Juliol 25

Matrícula: 2500 € (import preu públic)

Modalitat: On-line

Lloc d'impartició: On line

Horari:

Més informació

Objectius del curs

L'actual Llei de Serveis Socials, així com altres factors (prevenció general, mediació, problemàtiques de salut mental, tractament de les dependències, delinqüència, relacions violentes, conflictes relacionats amb la conducta, etc.) han afavorit el sector de família i menor en les últimes dues dècades. Això es tradueix en la necessitat de crear una especialitat que atenga aquest sector poblacional. El Màster de Formació Permanent en Prevenció i Intervenció amb Adolescents en Risc i Violència Filioparental dóna resposta a aqueixa necessitat.

El màster abasta continguts relacionats amb contextualització teòric i psicosocial de la infància i de l'adolescència, polítiques d'infància i adolescència, sistema de prevenció i protecció de menors, justícia juvenil, intervenció familiar, intervencions específiques i violència filioparental, entre altres temes. Destacar que l'abordatge de la violència filie-parental suposa un valor afegit en aquest màster. D'una banda, perquè és un dels pocs postgraus en l'àmbit nacional que forma de manera específica en aquesta problemàtica i, d'altra banda, perquè la violència filie-parental actualment suposa un problema social important, ja que des de l'any 2004 no han deixat d'augmentar exponencialment els casos. Després d'analitzar les diferents memòries regionals de les fiscalies de menors de cada comunitat autònoma, Andalusia és la regió on s'obrin un major nombre d'expedients a menors per aquesta mena de delicte (1034 durant 2018). Després se situa la Comunitat Valenciana amb 832, Comunitat de Madrid amb 686, 405 a Canàries i 358 a Catalunya. Per tant, és un problema greu que necessita professionals amb aptituds per a abordar-lo.

Leer más

Objectius professionals

- Recursos d'atenció familiar i infantojuvenil: Serveis de Suport i Orientació Escolar, Centres de Dia, Recursos de protecció de menors (acolliment, tutela i adopció), Serveis Socials Generals i especialitzats, programes d'atenció a menors estrangers migrants.
- Àmbit sanitari: Centres de Salut Mental Infantojuvenil, Unitats de rehabilitació en substàncies tòxic dependents, programes de suport psicosocial en deshabituació, unitats d'atenció a patologies duals.
- Xarxa de justícia: Programes de prevenció de manifestacions agressives, de reducció de danys en educació viària, Centres de Justícia Juvenil, Equips dels Jutjats de Família, Programes de Llibertat Vigilada de Menors, Joves a la presó i llibertat condicional, criminòlegs especialitzats en perfil criminal i delictiu, professionals de la victimología, experts en assessorament delictiu en matèria d'assetjament, violència escolar, bullying i ciberbullying, personal de forces i cossos de seguretat de l'estat especialitzats en problemàtiques de família i infància.

Leer más

Solicita información

Responsable: Universitat de València. Edifici del Rectorat. Av. Blasco Ibáñez, 13. 46010-València.
Delegat de Protecció de Dades: D. Javier Plaza Penadés lopd@uv.es
Finalitat: Enviar informació rellevant de cursos de postgrau.
S'obtenen perfils a fi de personalitzar el tracte conforme a les seves característiques o necessitats i poder així dirigir-li les novetats més convenients.
Legitimació: Per a l'enviament d'informació sobre els títols propis de la Universitat de València la base de legitimació és el consentiment de l'interessat.
Destinataris: Fundació Universitat-Empresa de Valéncia and Universitat de València
Termini: Les dades de l'Usuari seran conservats fins que sol·liciti la seva baixa, s'oposi o revoqui el seu consentiment.
Drets: Accedir, rectificar i suprimir les dades així com altres drets com s'explica a la informació addicional.
Amplieu informació: www.adeituv.es/politica-de-privacidad.

 
Descarregar fullet informatiu en pdf
FAQS
 
Imprimir la informaciò