Gestió de recursos humans +
1. La gestió de recursos humans en les organitzacions: introducció
2. Normativa laboral: drets i deures laborals bàsics en l'àmbit dels serveis socials
3. Relacions laborals en centres de serveis socials i sociosanitaris
4. Descripció de llocs de treball
5. Planificació de #RH: càrregues, horaris, torns ràtios, perfils professionals i necessitats de personal
6. El procés de selecció de personal i promoció professional
7. Acolliment de noves incorporacions i socialització laboral
8. El pla de formació. Formació contínua
9. Gestió d'equips en la inclusió i diversitat
10. Perspectives de gènere, plans d'igualtat d'oportunitats entre homes i dones
11. El clima laboral i la seua millora
12.1. Innovació i noves metodologies. eines digitals en la gestió de persones
12.2. Innovació i noves metodologies: coaching
Habilitats directives +
1. Funcions i responsabilitats de la direcció d'un centre de serveis socials i de l'equip directiu
2. Estils de direcció i lideratge en equips de treball
3. Desenvolupament d'habilitats directives
4. Gestió d'equips i tècniques de treball en equip
5. Planificació i establiment d'objectius. Anàlisi DAFO i CAME
6. Motivació del personal i satisfacció laboral
7. Informació i comunicació interna i externa
8. Empatia, empowerment, resilencia i assertivitat
Mediació i resolució de conflictes +
1. El conflicte i les organitzacions: models de conflicte, anàlisi i gestió del conflicte
2. Habilitats socials: tècniques de resolució de problemes i de conflictes
3. Intel·ligència emocional
4. La mediació com a instrument de gestió de conflictes: la figura del mediador i ètica de la mediació
5. Escoles de mediació i diagnòstic de mediabilidad
6. Procediment i tècniques de mediació
7. Anàlisi de casos pràctics i experiències de mediació
Gestió economico-financera +
1. Conceptes financers bàsics.
2. Pressupostos i comptabilitat del centre, balanç i compte de resultats.
3. Normativa mercantil i fiscal dels instruments financers.
4. Provisió de serveis al centre (com contracta en un centre, com es proveeix de sevicios, contractació amb tercers), llei contracte sector públic
5. Responsabilitat social empresarial.
6. La gestió administrativa laboral: tipologia de contractes, nòmines i cotitzacions socials.
7. Elaboració d'informes i memòries.
Direcció tècnica +
Mòdul 5.A. Formació bàsica i transversal (75 hores):
1. Llei 3/2019, de 18 de febrer, i els seus decrets (ètica, estatut discapacitat, mapa, ordenació, finançament, consell valencians d'inclusió, tipologies, acció concertada dels SS de la CV)
2. Llei 26/2018, de 21 de desembre, dels drets i garanties de la infància i l'adolescència
"3. Llei 39/2006, de 14 de desembre (promoció autonomia personal i atenció a persones situació dependència) i Decret autonòmic
Llei 39/2006, de 14 de desembre (promoció autonomia personal i atenció a persones situació dependència) i Decret autonòmic"
4. Llei 19/2017, del 20 de desembre, de renda valenciana d'inclusió i Decret autonòmic de desenvolupament.
5. Llei 9/2018, del 24 d'abril, de modificació de la Llei 11/2003, del 10 d'abril, sobre l'estatut de les persones amb discapacitat.
6. La intervenció social professional des dels serveis socials: Origen i evolució dels SS / Internvención comunitàrio.
7. Gestió i tractament de dades/informació usuaris: informàtiques, accessibilitat, interoperabilitat, protecció de dades i regulació de consentiment.
Mòdul 5.B. Formació especialitzada: centres atenció primària bàsica, atenció primària específica, atenció secundària (50 hores).
1. Atenció primària bàsica.
2. Dones en situació de desigualtat o de violència de gènere.
3. Persones menors d'edat.
4. Problemes greus de salut mental.
5. Discapacitat, intel·lectual i física.
6. Persones majors.
7. Altres grups vulnerables (sense llar, migrants).
Ètica i qualitat en la prestació dels serveis +
Mòdul 6.A. Qualitat en centres de serveis socials (25 hores):
1. Conceptes bàsics sobre qualitat en el Sistema Públic Valencià de Serveis Socials.
2. Gestió de qualitat, tècniques i eines bàsiques. Construcció del mapa, guia de processos i disseny d'implantació dels indicadors de qualitat
3. Models de gestió de qualitat i sistemes d'avaluació de la qualitat en serveis socials
4. Sistemes d'avaluació de qualitat i la seua implementació en el centre.
5. Planificació estratègica: Pla de qualitat dels serveis socials.
Mòdul 6.B. Ètica aplicada als serveis socials (25 hores):
1. Drets i deures de les persones ateses.
2. Drets i deures de les persones professionals.
3. Dimensió teòrica de l'ètica aplicada a la intervenció social: moral, ètica i deontologia professional.
4. Dimensió pràctica de l'ètica aplicada a la intervenció en els serveis socials: dilemes ètics, deliberació i presa de decisions. Metodologia deliberativa.
5. Anàlisi de casos pràctics en àmbits específics (persones amb problemes greus de salut mental, persones amb discapacitat, intel·lectual i física, dones víctimes de violència de gènere, persones majors, persones menors d'edat, altres grups vulnerables, acompanyament a final de vida, atenció centrada en la persona).
Prevenció de riscos laborals +
1. Marc normatiu en matèria de prevenció de riscos laborals: condicions de treball
2. Gestió de la prevenció dels riscos laborals: protecció dels treballadors, participació en PRL
3. Gestió de la seguretat en el treball: el pla de prevenció de riscos laborals
4. Factors i riscos psicosocials en el treball: assetjament psicològic, assetjament sexual i per raó de sexe
5. Higiene industrial: factors de risc físic i higiene vinculats al medi ambient de treball. Mesures preventives
6. Seguretat i salut en el treball: danys derivats del treball i vigilància de la salut de els/as treballadors/as
7. Riscos ergonòmics
Pràctiques externes +
El mòdul de Pràctiques Externes proporciona a l'estudiant continguts formatius a través de l'experiència de treball en un àmbit específic d'intervenció professional en matèria de serveis socials. També permet exercitar les habilitats professionals bàsiques i utilitzar les eines i tècniques de treball apropiades al camp de pràctica, de forma supervisada i avaluada. D'igual manera permet establir els elements necessaris perquè aquesta experiència siga una acció formativa dirigida a conéixer i participar en les dinàmiques del treball professional i del treball en equips interdisciplinaris en centres de serveis socials relacionats amb diferents àmbits especialitzats d'intervenció. A aquest efecte, l'estudiant participarà en les activitats directives i de gestió del centre que es proposen, coneixerà la gestió de les obligacions de documentació del centre i participarà en els procediments d'informació i comunicació que es duguen a terme. Els àmbits específics de referència a manera de descriptors són: atenció primària bàsica, dones en situació de desigualtat o de violència de gènere, persones menors d'edat, problemes greus de salut mental, discapacitat intel·lectual i física, persones majors, i altres grups vulnerables (sense llar, migrants...).
Treball fi de Màster +
En aquesta assignatura, de forma tutoritzada, l'alumnat durà a terme les següents activitats:
1. Planificació del desenvolupament del treball, incloent seguiment, resolució de dubtes, etc.
2. Cerques en la bibliografia professional i científica obtenció i anàlisi de dades primàries (treball de camp, incloent observació i/o mesurament rigorós dels fenòmens d'interés) i/o secundaris (consultes a bases de dades, registres, recopilació de bibliografia, etc.).
3. Redacció d'una memòria escrita incloent fonaments, justificació, objectius, mètodes, resultats, discussió, conclusions i bibliografia del seu treball.
4. Preparació i presentació de la defensa oral del seu treball.
5. Resolució de casos que requereixen una actuació professional, tant en l'àrea de l'avaluació com de la intervenció en centres de serveis socials.
6. Treballs empírics de casos propis de la professió.
7. Revisions teòriques clàssiques i/o revisions teòriques de meta-anàlisi que recullen els principals continguts del Màster.