Marketing +
1. Definició i estratègia de màrqueting
1.1. Definició de Màrqueting i procés de Màrqueting.
1.2. El mercat i les necessitats del client
1.3. Disseny de l'estratègia de màrqueting
1.4. Les relacions amb el client.
2. Segmentació, posicionament i comportament del consumidor
2.1. La segmentació de mercats
2.2. El posicionament
2.3. Factors que influeixen en el comportament del consumidor
2.4. El procés de decisió de compra
3. Estratègia de producte i servei: construir valor per al client
3.1.Concepte de producte
3.2. Decisions sobre productes
3.3. Estratègia de marca
3.4. Estratègia de serveis
4. Estratègia de Preus
4.1. Estratègies de fixació de preus
4.2. Estratègies d'ajustos de preus
4.3. Variacions de preus
5. Estratègia de distribució i comunicació
5.1. El canal de distribució
5.2. Decisions sobre el disseny del canal de distribució
5.3. L'estratègia de comunicació de l'empresa
5.4. La comunicació en l'entorn digital
6. L'estratègia de màrqueting internacional
6.1. La internacionalització de l'empresa
6.2. L'entorn transcultural
6.3. Estratègia de màrqueting internacional: producte, preu, distribució i comunicació
7.- Màrqueting Sostenible
7.1 El Rol de Màrqueting en el Desenvolupament Sostenible
7.2 Desenvolupament de Productes i Serveis Sostenibles
Estratègia de Màrqueting +
Bloc 1. Estratègia de màrqueting
1. Introducció a l'estratègia de màrqueting en el context de la Direcció Estratègica
1.1.la Direcció Estratègica, i el propòsit estratègic
1.2.El màrqueting estratègic i el màrqueting operatiu
1.3.Concepte d'orientació al mercat i de màrqueting relacional.
1.4.Mercat de referència, i procés de segmentació del mercat
2. Anàlisi de l'entorn
2.1.Tipus d'entorn: entorn general i entorn competitiu
2.2.Eines d'anàlisis d'entorn general
2.3.Eines d'anàlisis de la competència i dels competidors
3. Anàlisi interna
3.1.Anàlisi de recursos i capacitats
3.2.Anàlisi VRIO
Bloc 2. Estratègies de màrqueting corporatiu
4. Diferents estratègies de creixement
4.1.Estratègies de posicionament
4.2. Estratègies competitives
4.3.Estratègies de desenvolupament de nous productes. Innovació i imitació
5. Disseny, execució i control del pla estratègic de màrqueting
5.1.Elements del pla estratègic
5.2.Estructura i cronograma
5.3.Indicadors de resultats i control.
Fonaments d'Investigació de Mercats +
El programa de l'assignatura s'organitza en quatre parts:
Part I. Introducció a la investigació de mercats
Part II. Disseny de la investigació i recollida de la informació
Part III. Anàlisi de la Informació
Part IV. Presentació de resultats
Aquesta distribució segueix la seqüència del procés formal de tota investigació de mercats. D'aquesta manera, l'alumnat podrà entendre la interdependència dels temes tractats i situar en tot moment els continguts que es van explicant.
PART I. INTRODUCCIÓ A la INVESTIGACIÓ DE MERCATS:
1.1. Investigació de mercats i màrqueting
1.2. Procés d'investigació de mercats: objectius, disseny i fonts d'informació
PART II. DISSENY DE LA INVESTIGACIÓ I RECOLLIDA DE LA INFORMACIÓ:
2.1. Investigació exploratòria: tècniques qualitatives
2.2. Investigació descriptiva i causal: tècniques quantitatives
2.3. Disseny del qüestionari (I): Plantejament general i escales de mesura
2.4. Mostreig i treball de camp
PART III. ANÀLISI DE LA INFORMACIÓ:
3.1. Anàlisi univariant i bivariante
PART IV. PRESENTACIÓ DE RESULTATS:
4.1. Elaboració i presentació de l'informe
Comportament del Consumidor +
BLOC 1: FACTORS DETERMINANTS DEL COMPORTAMENT DEL CONSUMIDOR
Tema 1: Determinants externs del comportament del consumidor
1.1. L'estudi del comportament del consumidor
1.2. Factors macro que influeixen en el comportament del consumidor: l'entorn, la cultura, les subcultures i les microculturas
1.3. Factors micro que influeixen en el comportament del consumidor: els estrats socials, els grups socials i la família
Tema 2: Determinants interns del comportament del consumidor
2.1. La personalitat i els estils de vida
2.2. La motivació
2.3. La percepció
2.4. L'aprenentatge i la memòria
2.5. Les actituds
BLOC 2: PROCÉS DE COMPRA DEL CONSUMIDOR
Tema 3: L'etapa pre-compra
3.1. El reconeixement del problema
3.2. La cerca d'informació
3.3. L'avaluació d'alternatives
Tema 4: L'etapa de compra
4.1. La decisió de compra
4.2. L'elecció del lloc de venda
4.3. La conducta de shopping
Tema 5: L'etapa post-compra
5.1. La satisfacció/insatisfacció del consumidor
5.2. La lleialtat
5.3. El comportament de queixa
Distribució Comercial +
Tema 1. Introducció a l'estratègia de distribució comercial
- La distribució en el marc de la planificació de màrqueting
- El canal de distribució: concepte i tipus d'intermediaris
- Funcions o fluxos del canal de comercialització
- La gestió logística del canal des del punt de vista del màrqueting
Tema 2. Tipus de canals de distribució
- Classificació dels canals de distribució
- Canales franquiciats i canals sucursalistes
- Tendències en els canals de distribució
Tema 3. La distribució online i l'estratègia omnicanal
- Definició i tipus de comerç electrònic
- Avantatges i inconvenients d'Internet per a la distribució
- Implementació d'una estratègia de distribució omnicanal
Tema 4. La gestió de les relacions en el canal de distribució
- Lideratge, dependència i poder entre els membres del canal
- El conflicte en el canal
- Programes de col·laboració en el canal
Tema 5. La distribució minorista (1)
- Tendències en la distribució minorista internacional
- Reptes per a la internacionalització d'una empresa minorista
Tema 6. La distribució minorista (2)
- Màrqueting estratègic i màrqueting operatiu del minorista
- Determinació de l'assortiment de productes i estratègies d'assortiment
- Les marques del distribuïdor: objectius, tipus i estratègies
Tema 7. La distribució minorista (3)
- L'experiència del consumidor en l'establiment: atmosfera i atenció al client
- Màrqueting en el punt de venda i visual marxandatge
Comunicació de Màrqueting +
1.- Introducció: Màrqueting i Comunicació integrada de Màrqueting
2.- El pla publicitari
2.1.- Objectius i pressupost
2.2.- Creativitat
2.3.- Pla de mitjans
2.4.- Mesurar l'eficàcia publicitària
3.- Comunicació Below the line
3.1.- La promoció de vendes
3.2.- Les relacions públiques
3.3.- Les fires comercials
3.4.- Patrocine
3.4.- Altres eines de comunicació
4.- El pla de comunicació promocional
Treballe Fi de Màster +
L'alumne, d'acord amb el seu tutor, haurà de desenvolupar un projecte que complisca amb les següents directrius.
Els alumnes hauran de desenvolupar un projecte que consistisca en la presa de decisions de màrqueting per a una organització, es tracta per tant d'elaborar un pla de màrqueting els objectius del qual poden ser la internacionalització, el desenvolupament d'un nou producte, el desenvolupament d'una estratègia de posicionament, la campanya de comunicació, un pla de distribució, un pla de vendes, etc.
Haurà d'incloure obligatòriament una investigació. Aquesta investigació pot ser a partir de la utilització d'una sola font de dades (mínim) o la combinació de vàries:
- Dades secundàries
- Dades obtingudes a través de tècniques qualitatives d'investigació (entrevistes en profunditat o
dinàmiques de grup)
- Dades obtingudes a través de tècniques quantitatives d'investigació (es recomana emprar una mostra no inferior a 100 si es dirigeix a consumidor final o a 40 si es tracta de clients industrials).
Els continguts del treball hauran de donar resposta a les qüestions d'On estem?On
volem anar? Com ho farem?
La seua extensió no serà superior a 100 pàgines. Annexos no inclosos.
Tenint en consideració aquestes directrius, l'estructura del treball haurà d'ajustar-se, en la mesura que siga possible, al següent esquema:
0. Índex (continguts, taules, gràfics, quadres)
1. Resum executiu
2. Primera etapa: anàlisi de la situació.
3. Segona etapa: diagnòstic de la situació.
4. Tercera etapa: fixació d'objectius
5. Quarta etapa: elecció de les estratègies de màrqueting.
6. Cinquena etapa: definició dels plans d'acció.
7. Pressupost i compte d'explotació provisional.
8. Seguiment i control de les accions.