1a Edició - Codi 23524030

Array ( [CODIGO] => 23524030 [EDICION] => 1 [SITUACION] => Aprobado [SITUACION_BIS] => Finalizado [MATRICULA] => 350 [MATRICULA_2] => 0 [MATRICULA_3] => 0 [HORAS] => 15.00 [FECHA_INICIO] => 01/03/24 [FECHA_FIN] => 30/04/24 [LUGAR] => [NOMBRE_EMPRESA_ORGANIZADOR] => Departament de Psicologia Evolutiva i de l'Educació [FECHA_FIN_PREINSCRIPCION] => 15/02/24 [AREA] => 5 [NOMBRE_EMPRESA_PATROCINADO] => [NOMBRE_EMPRESA_COLABORADOR] => [OBSERVACIONES_PREINSCRIPCION] => [TIPO_DOCENCIA] => A distancia [TIPO_DOCENCIA_1] => 3 [TIPO_DOCENCIA_2] => On-line [AULA_VIRTUAL_ADEIT] => 0 [TIPO_CURSO] => Postgrado [TIPO_CURSO_1] => Título Propio de Pos [DIRECCION_URL] => [AÑO_CURSO] => 35 [URL_VIDEO] => [URL_FACEBOOK] => [URL_TWITTER] => [META_TITLE] => [META_DESCRIPTION] => [META_KEYWORDS] => [DIRECCION_CURSO_CORTO] => dislexia-evolutiva [GESTOR_NOMBRE] => Mariam [GESTOR_APELLIDOS] => Conca [GESTOR_EMAIL] => marian.conca@fundacions.uv.es [ADMINISTRATIVO_NOMBRE] => María [ADMINISTRATIVO_APELLIDOS] => Buades Asensi [ADMINISTRATIVO_EMAIL] => maria.buades@fundacions.uv.es [ES_INTERNO] => 1 [EMAIL_EXTERNO] => informacion@adeituv.es [PREINSCRIPCION_WEB] => 0 [URL_AULA_VIRTUAL] => [OFERTADO_OTRO] => 0 [ID_CURSO_OFERTADO] => 0 [DESCRIPCION_OFERTADO] => [TELEFONO_EXTERNO] => 96 160 3000 [MATRICULA_PDTE_APROBACION] => 0 [ID_IDIOMA] => 4 [PUBLICAR_WEB] => 1 [area_curs] => Àrea de Psicologia [NOMBRE_CURSO] => Expert Universitari de Dislèxia Evolutiva: Conceptualització, Avaluació i Intervenció [TITULACION] => Expert Universitari [HORARIO] => De dilluns a Diumenge [REQUISITOS_TITULACION] => Graduats a post-graduats que desenvolupen el seu treball en l'àmbit educatiu/logopèdic: psicòlegs, psicopedagogs, pedagogs, mestres i logopedes. També estudiants que els falte menys d'un 10% dels crèdits d'últim curs. [REQUISITOS_OTROS] => [ARG_VENTA] => La dislèxia evolutiva constitueix una síndrome heterogènia des del punt de vista cognitiu i conductual, caracteritzat principalment per un fracàs inesperat en el reconeixement de les paraules, que es manifesta en la incapacitat per a desenvolupar una lectura fluida i sense esforç. La prevalença d'aquest trastorn s'estima en, almenys, un 5% dels xiquets en edat escolar. En els últims anys s'han produït enormes canvis en l'estudi de la dislèxia, conjuminant les aportacions de les neurociències i de l'educació en el seu estudi. Des d'aquestes consideracions, el present Títol d'Expert Universitari en Dislèxia Evolutiva, que constitueix l'evolució d'un Certificat Universitari sobre el mateix tema que s'ha vingut impartint ininterrompudament durant 10 edicions, tracta d'oferir un programa actualitzat en aquests avanços. D'acord amb el perfil professional prèviament establit, s'especifiquen a continuació els objectius conceptuals, procedimentals i actitudinals que persegueix el certificat: Conceptuals 1.- Comprendre la terminologia, els conceptes i principis bàsics que conformen el cos teòric de coneixements de la disciplina, formats pels procediments d'avaluació i intervenció. 2.- Desenvolupar una visió multidisciplinària que possibilite la integració dels coneixements de la dimensió explicativa amb els aspectes tecnològics i aplicats. 3.- Conéixer els principis, procediments i fases generals de l'avaluació i intervenció en alumnes amb dislèxia evolutiva, considerant les contribucions de la disciplina a la seua actuació professional. Procedimentals 1.- Aprendre amb autonomia i amb una dimensió significativa, procediments de diagnòstic de la dislèxia, valorant críticament cadascun d'ells. 2.- Aplicar diferents procediments d'intervenció en casos de dislèxia evolutiva. 3.- Desenvolupar habilitats de cerca, selecció i maneig d'informació pròpia de la matèria, com les bases de dades, les revistes i els manuals més rellevants. 4.- Apliquen el coneixement de tipus declaratiu al desenvolupament de l'avaluació i intervenció davant supòsits concrets. 5.- Que adquirisquen els procediments necessaris per a analitzar treballs de recerca. Actitudinals 1.- Adopten una actitud favorable cap a la dislèxia, valorant la projecció social d'aquesta, la seua trajectòria històrica i situació actual, amb especial referència a la rellevància i utilitat de la matèria per a l'alumne. 2.- Se sensibilitzen sobre els drets de tot ésser humà a tindre les condicions necessàries per a un desenvolupament i aprenentatge òptim. 3.- Reflexionen i adopten, conseqüentment, unes normes de comportament ètic en tots els assumptes atingents. [ARG_VENTA2] => [AÑO_CURSO_DESC] => Curs 2023/2024 [MODALIDAD_EVALUACION] => La metodologia d'estudi consistirà a prendre com a referència de treball els materials didàctics que es faran arribar als alumnes. A partir d'ací, l'alumne tindrà com a element de desenvolupament de les diferents matèries l'Aula Moodle del curs on se li fan constar les fonts documentals complementàries, així com un sistema de tutories virtuals on els professors aniran fent aportacions i solucionant els dubtes de les diferents matèries de les quals consta el curs. [MODALIDAD_EVALUACION2] => [OBSERVACION_MATRICULA_1] => [OBSERVACION_MATRICULA_2] => [OBSERVACION_MATRICULA_3] => [SALIDA_PROFESIONAL] => Actualització professional per a professionals de centres educatius, gabinets psicològics i logopèdics. [CRITERIO_ADMISION] => [CRITERIO_ADMISION2] => [CRITERIO_ADMISION3] => [FORMACION_APRENDIZAJE] => [FORMACION_APRENDIZAJE2] => [FORMACION_APRENDIZAJE3] => [ANO_CURSO_DESC] => Curs 2023/2024 [programa] => Array ( [0] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 23524030 [AÑO_CURSO] => 35 [CODIGO] => 1 [NOMBRE_MATERIA] => Dislèxia Evolutiva: Conceptualització, Avaluació i Intervenció. [NOMBRE_MATERIA_VAL] => Dislèxia Evolutiva: Conceptualització, Avaluació i Intervenció. [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => SETMANES 1 I 2 1.- Introducció. Aproximació històrica a l'estudi de la dislèxia: Etapa de Fundació Europea: l'era de la afasiología. Etapa de Fundació Americana: l'era de la ceguesa verbal. 2.- Etiologia. Avanços neurocognitivos en l'estudi de la dislèxia. Troballes neuropatológicos i neurofuncionales. Aportacions de la genètica molecular. Del nivell bilógico al nivell conductual. SETMANA 3 I 4 3.- Manifestacions. Polèmiques entorn dels subtipus de dislèxia. Sistemes de classificació. Influència del sistema ortogràfic de la llengua. Problemes associats a la dislèxia. 4.- Detecció i diagnòstic de la dislèxia. Anàlisi dels criteris de identificaciión. Models d'identificació: seqüencials versus resposta al tractament. La identificació en la pràctica educativa. Instruments d'identificació - SETMANA 5 I 6 5.- Programes preventius de dislèxia contextualitzats en el context escolar i familiar. SETMANA 7 I 8 6.- Avanços en el desenvolupament de programes d'intervenció de base empírica. Aproximació històrica a la intervenció. Desenvolupament de programes sobre la base del marc explicatiu. Programes de base empírica. El disseny dels programes de fluïdesa lectora Programes de dubtosa eficàcia. [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => SETMANES 1 I 2 1.- Introducció. Aproximació històrica a l'estudi de la dislèxia: Etapa de Fundació Europea: l'era de la afasiología. Etapa de Fundació Americana: l'era de la ceguesa verbal. 2.- Etiologia. Avanços neurocognitivos en l'estudi de la dislèxia. Troballes neuropatológicos i neurofuncionales. Aportacions de la genètica molecular. Del nivell bilógico al nivell conductual. SETMANA 3 I 4 3.- Manifestacions. Polèmiques entorn dels subtipus de dislèxia. Sistemes de classificació. Influència del sistema ortogràfic de la llengua. Problemes associats a la dislèxia. 4.- Detecció i diagnòstic de la dislèxia. Anàlisi dels criteris de identificaciión. Models d'identificació: seqüencials versus resposta al tractament. La identificació en la pràctica educativa. Instruments d'identificació - SETMANA 5 I 6 5.- Programes preventius de dislèxia contextualitzats en el context escolar i familiar. SETMANA 7 I 8 6.- Avanços en el desenvolupament de programes d'intervenció de base empírica. Aproximació històrica a la intervenció. Desenvolupament de programes sobre la base del marc explicatiu. Programes de base empírica. El disseny dels programes de fluïdesa lectora Programes de dubtosa eficàcia. [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 1 ) ) [professors] => Array ( [0] => Array ( [DNI] => emp408609 [NOMBRE_PERSONA] => Manuel Ramón [APELLIDOS] => Morte Soriano [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Psicólogo [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [1] => Array ( [DNI] => emp67942 [NOMBRE_PERSONA] => Emilia [APELLIDOS] => Soriano Ferrer [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Licenciada en Psicopedagogía. Profesora. IES Font de Sant Lluís [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [2] => Array ( [DNI] => uni9614 [NOMBRE_PERSONA] => Manuel [APELLIDOS] => Soriano Ferrer [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Psicologia Evolutiva i de l'Educació. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Profesor/a Titular de Universidad [NPI] => H7298 [EMAIL_FACULTAD] => Manuel.Soriano@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) ) [direccio] => Array ( [0] => Array ( [0] => Array ( [DNI] => uni9614 [NOMBRE_PERSONA] => Manuel [APELLIDOS] => Soriano Ferrer [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Psicologia Evolutiva i de l'Educació. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Profesor/a Titular de Universidad [NPI] => H7298 [EMAIL_FACULTAD] => Manuel.Soriano@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) ) ) )

Expert Universitari de Dislèxia Evolutiva: Conceptualització, Avaluació i Intervenció


Programa

Dislèxia Evolutiva: Conceptualització, Avaluació i Intervenció.
+

Solicita información

Responsable: Universitat de València. Edifici del Rectorat. Av. Blasco Ibáñez, 13. 46010-València.
Delegat de Protecció de Dades: D. Javier Plaza Penadés lopd@uv.es
Finalitat: Enviar informació rellevant de cursos de postgrau.
S'obtenen perfils a fi de personalitzar el tracte conforme a les seves característiques o necessitats i poder així dirigir-li les novetats més convenients.
Legitimació: Per a l'enviament d'informació sobre els títols propis de la Universitat de València la base de legitimació és el consentiment de l'interessat.
Destinataris: Fundació Universitat-Empresa de Valéncia and Universitat de València
Termini: Les dades de l'Usuari seran conservats fins que sol·liciti la seva baixa, s'oposi o revoqui el seu consentiment.
Drets: Accedir, rectificar i suprimir les dades així com altres drets com s'explica a la informació addicional.
Amplieu informació: www.adeituv.es/politica-de-privacidad.

FAQS
 
Imprimir la informaciò