1a Edició - Codi 25227140

Microcredenciales FSE
Array ( [CODIGO] => 25227140 [EDICION] => 1 [SITUACION] => Aprobado [SITUACION_BIS] => Pendiente [MATRICULA] => 135 [MATRICULA_2] => 0 [MATRICULA_3] => 0 [HORAS] => 3.00 [FECHA_INICIO] => 14/01/2026 [FECHA_FIN] => 05/02/2026 [LUGAR] => Aula Virtual ADEIT - Instalaciones ADEIT [NOMBRE_EMPRESA_ORGANIZADOR] => 0 [FECHA_FIN_PREINSCRIPCION] => 22/12/2025 [AREA] => 4 [NOMBRE_EMPRESA_PATROCINADO] => [NOMBRE_EMPRESA_COLABORADOR] => [OBSERVACIONES_PREINSCRIPCION] => [TIPO_DOCENCIA] => Presencial [TIPO_DOCENCIA_1] => 2 [TIPO_DOCENCIA_2] => Semipresencial [AULA_VIRTUAL_ADEIT] => 1 [TIPO_CURSO] => Postgrado [TIPO_CURSO_1] => Programa de Formació [DIRECCION_URL] => [AÑO_CURSO] => 37 [URL_VIDEO] => [URL_FACEBOOK] => [URL_TWITTER] => [META_TITLE] => [META_DESCRIPTION] => [META_KEYWORDS] => [DIRECCION_CURSO_CORTO] => aprendizaje-largo-toda-vida [GESTOR_NOMBRE] => María [GESTOR_APELLIDOS] => Palau Montoro [GESTOR_EMAIL] => maria.palau@fundacions.uv.es [ADMINISTRATIVO_NOMBRE] => Jorge [ADMINISTRATIVO_APELLIDOS] => Bueno [ADMINISTRATIVO_EMAIL] => jorge.bueno@fundacions.uv.es [ES_INTERNO] => 1 [EMAIL_EXTERNO] => formacion@adeituv.es [PREINSCRIPCION_WEB] => 1 [URL_AULA_VIRTUAL] => [OFERTADO_OTRO] => 0 [ID_CURSO_OFERTADO] => 0 [DESCRIPCION_OFERTADO] => [TELEFONO_EXTERNO] => 96 160 3000 [MATRICULA_PDTE_APROBACION] => 1 [ID_IDIOMA] => 4 [PUBLICAR_WEB] => 1 [PLAN_MICROCREDS] => 0 [area_curs] => Psicologia [NOMBRE_CURSO] => Microcredencial Universitària en "Aprenentatge al Llarg de la Vida" [TITULACION] => Microcredencial Universitari [HORARIO] => A determinar [REQUISITOS_TITULACION] => Dirigida a persones majors de 24 anys i menors de 65. El perfil engloba a totes aquelles persones interessades a desenvolupar i enfortir la seua capacitat d'aprendre de manera autònoma, crítica i eficaç al llarg de tota la seua trajectòria vital. Es recomana especialment a professionals de qualsevol sector que necessiten actualitzar els seus coneixements i habilitats per a mantenir la seua ocupabilitat, a qui cerque optimitzar les seues estratègies d'aprenentatge acadèmic, i a qualsevol individu que desitge prendre les regnes del seu desenvolupament personal en un entorn dinàmic. No es requereixen coneixements previs específics. [REQUISITOS_OTROS] => [ARG_VENTA] => L'objectiu d'aquesta microcredencial és promoure en l'alumnat una actitud activa, reflexiva i sostenible cap a l'aprenentatge, dotant-los d'estratègies, recursos i marcs per a impulsar el seu desenvolupament professional i personal en el llarg termini. El curs combina teoria, eines digitals, planificació personalitzada i anàlisi de progrés. [ARG_VENTA2] => [AÑO_CURSO_DESC] => Curs 2025/2026 [MODALIDAD_EVALUACION] => La metodologia del curs combina aprenentatge en línia asincrònic, activitats d'interacció guiada i una sessió final especialitzada en modalitat presencial. Es fonamenta en principis d'aprenentatge actiu, significatiu i orientat al desenvolupament d'una capacitat d'aprenentatge autònom i continu. L'enfocament està centrat en la planificació d'itineraris formatius personals, el desenvolupament d'estratègies d'autoaprenentatge i la reflexió crítica sobre el propi procés d'adquisició i actualització de coneixements. La docència en línia s'estructura a partir de materials multimèdia interactius, incloent-hi vídeos breus, lectures estructurades, infografies i exemples pràctics, que permeten a l'estudiant avançar de manera autònoma i flexible. Aquesta dimensió es complementa amb fòrums de discussió i tutories supervisades, concebuts com a espais d'acompanyament, intercanvi d'experiències i anàlisis de bones pràctiques en la gestió del coneixement personal. Al llarg del curs, els participants tindran accés a qüestionaris d'autoavaluació i reptes aplicats que afavoreixen la consolidació de l'aprenentatge i permeten evidenciar de manera progressiva l'adquisició de competències d'autoaprenentatge i gestió del coneixement. De manera opcional, s'oferiran sessions síncrones centrades en demostracions d'eines, resolució de dubtes i orientació per al procés de planificació de l'aprenentatge. La microcredencial culmina amb una sessió final impartida per una persona experta en desenvolupament professional o gestió del talent, orientada al disseny col·laboratiu de plans de desenvolupament, l'anàlisi crítica de trajectòries d'aprenentatge reals i la reflexió compartida sobre la importància de la curiositat i l'adaptabilitat en el context professional actual. Aquesta proposta metodològica garanteix un equilibri entre flexibilitat, aplicabilitat i exigència formativa, permetent a l'estudiant adaptar el seu ritme d'aprenentatge sense renunciar a l'acompanyament [MODALIDAD_EVALUACION2] => docent ni a la profunditat en els continguts. [OBSERVACION_MATRICULA_1] => [OBSERVACION_MATRICULA_2] => [OBSERVACION_MATRICULA_3] => [SALIDA_PROFESIONAL] => Aquesta microcredencial millora significativament l'ocupabilitat en qualsevol sector en enfortir una competència clau i transversal: la capacitat d'aprendre i adaptar-se de manera contínua. Resulta especialment útil per a professionals de qualsevol àmbit que necessiten mantenir-se actualitzats en entorns laborals dinàmics, així com per als qui cerquen impulsar la seua carrera professional, transicionar a nous rols o adaptar-se als constants avanços tecnològics i canvis de mercat. [CRITERIO_ADMISION] => [CRITERIO_ADMISION2] => [CRITERIO_ADMISION3] => [FORMACION_APRENDIZAJE] => En finalitzar aquesta microcredencial, l'estudiantat serà capaç de: - Identificar la rellevància de l'aprenentatge al llarg de la vida com a competència clau per a l'ocupabilitat, el desenvolupament professional i l'adaptació a un entorn canviant. - Analitzar el seu propi estil d'aprenentatge, reconeixent les seues motivacions, fortaleses i possibles barreres, així com la importància de la curiositat i l'autonomia. - Dissenyar un Pla Personal d'Aprenentatge (PPA) coherent, establint objectius de desenvolupament realistes i seleccionant recursos formatius adequats per a la seua trajectòria personal i professional. - Aplicar estratègies efectives per a gestionar la motivació, el temps i el compromís amb el seu itinerari d'aprenentatge, superant la procrastinació i fomentant l'autodisciplina. - Desenvolupar una mirada crítica i conscient sobre el seu propi procés d'aprenentatge, reconeixent la seua evolució i adaptant les seues estratègies a les noves necessitats. - Fomentar l'aprenentatge col·laboratiu i en xarxa, comprenent la dimensió social del coneixement i aplicant principis de lideratge personal per a acompanyar el desenvolupament propi i aliè. - Reflexionar sobre la sostenibilitat del seu procés formatiu, integrant l'autocura i les creences potenciadores per a un creixement personal i professional continu i conscient. [FORMACION_APRENDIZAJE2] => [FORMACION_APRENDIZAJE3] => [ANO_CURSO_DESC] => Curs 2025/2026 [programa] => Array ( [0] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 25227140 [AÑO_CURSO] => 37 [CODIGO] => 1 [NOMBRE_MATERIA] => [NOMBRE_MATERIA_VAL] => [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => Mòdul 1: El valor de l'aprenentatge continu en l'era del canvi Aquest mòdul introdueix a l'alumnat en el valor estratègic de l'aprenentatge continu en un entorn professional canviant. S'espera que es contextualitze la competència d'aprendre a aprendre en relació amb l'ocupabilitat, el desenvolupament professional sostenible i la capacitat d'adaptació. L'objectiu és que els participants prenguen consciència del seu propi estil d'aprenentatge, les seues motivacions i possibles bloquejos, així com del paper que exerceixen la curiositat, l'autonomia i l'actitud crítica. Pot incloure marcs de referència internacionals (com LifeComp o DigComp), exemples d'impacte de l'aprenentatge permanent en sectors diversos, i dinàmiques d'autodiagnòstic. Resultats esperats: comprensió del concepte d'aprenentatge al llarg de la vida, valoració de la seua rellevància i primera presa de consciència sobre el perfil d'aprenentatge personal. Continguts: - Aprenentatge al llarg de la vida. - Competència LifeComp (per a l'autorealització, l'ocupabilitat,la inclusió social i la ciutadania activa). - Competència AaA i dimensions: Diversitat d'estils d'aprenentatge; Facilitadors de l'aprenentatge. - Competències en sostenibilitat: Pedagogia de la cura: l'autocura, cures col·lectives; Sostenibilitat del procés de formació. - Neuroeducación i desenvolupament personal, professional i social: Educabilitat i plasticitat cerebral; Pedagogia de la perplexitat. Mòdul 2: Disseny d'un pla personal d'aprenentatge (PPA) Aquest mòdul està centrat en facilitar a l'alumnat l'adquisició d'eines per a dissenyar i sostenir el seu propi itinerari formatiu. S'espera que els participants aprenguen a identificar necessitats formatives reals, establir objectius assolibles i seleccionar recursos adequats al seu context. El disseny d'un Pla Personal d'Aprenentatge (PPA) pot funcionar com a eix pràctic del mòdul, integrant aspectes com a metes de desenvolupament, cronogrames, recursos digitals i prev [DESCRIPCION2] => isión de seguiment. També s'espera introduir estratègies per a gestionar el temps, la motivació i el compromís amb el pla. Resultats esperats: elaboració d'un esborrany de pla personal d'aprenentatge i adquisició d'estratègies bàsiques per a la planificació i seguiment d'objectius formatius. Continguts: - Identificació de necessitats formatives. - Pla Personal d'Aprenentatge (PPA) . - Estratègies i recursos per a gestió de la motivació: Motivació intrínseca-extrínseca; Motivació en funció d'objectius: assoliment, poder i afiliació. - Estratègies i recursos per al compromís personal, professional i social: Procrastinació vs motivació; Compromís més enllà de la pròpia tasca; Implicació amb l'equip. Mòdul 3: Autoconeixement, lideratge personal i acompanyament de l'aprenentatge Aquest mòdul està enfocat en el desenvolupament de la consciència personal sobre el propi procés d'aprenentatge i l'enfortiment d'habilitats clau per a sostenir i liderar aquest procés a mitjà i llarg termini. El propòsit és que l'alumnat reflexione sobre la seua evolució, reconega assoliments i dificultats, i enfortisca el seu compromís amb les metes que s'ha proposat. S'espera que el mòdul incorpore eines d'autoconsciència així com enfocaments bàsics de lideratge personal i motivació intrínseca. Pot incloure també estratègies per a acompanyar a altres persones en processos d'aprenentatge (aprenentatge social o en xarxa), facilitant així el pas d'una actitud receptiva a una més proactiva i generadora de valor col·lectiu. A més, aquest bloc servirà com a preparació per a la sessió presencial final, que s'orientarà a l'intercanvi de plans d'aprenentatge, revisió de trajectòries i la reflexió compartida. Resultats esperats: Desenvolupament d'una mirada crítica i conscient sobre el propi aprenentatge. Reforç del compromís amb els objectius de desenvolupament personal i professional. Comprensió de l'aprenentatge com a procés amb dimensió relacional, col·laborativa i sostenib [DESCRIPCION3] => li. Enfortiment de la capacitat de lideratge personal aplicat al desenvolupament continu. Continguts - Ètica axiològica: Congruència interna. - Aliança de compromís personal. Coherència en les meues accions. - Les creences: canvis de creences limitants. - Sentit i propòsit. - Plans d'acció psicomètriques corporals. [DESCRIPCION1_VAL] => Mòdul 1: El valor de l'aprenentatge continu en l'era del canvi Aquest mòdul introdueix a l'alumnat en el valor estratègic de l'aprenentatge continu en un entorn professional canviant. S'espera que es contextualitze la competència d'aprendre a aprendre en relació amb l'ocupabilitat, el desenvolupament professional sostenible i la capacitat d'adaptació. L'objectiu és que els participants prenguen consciència del seu propi estil d'aprenentatge, les seues motivacions i possibles bloquejos, així com del paper que exerceixen la curiositat, l'autonomia i l'actitud crítica. Pot incloure marcs de referència internacionals (com LifeComp o DigComp), exemples d'impacte de l'aprenentatge permanent en sectors diversos, i dinàmiques d'autodiagnòstic. Resultats esperats: comprensió del concepte d'aprenentatge al llarg de la vida, valoració de la seua rellevància i primera presa de consciència sobre el perfil d'aprenentatge personal. Continguts: - Aprenentatge al llarg de la vida. - Competència LifeComp (per a l'autorealització, l'ocupabilitat,la inclusió social i la ciutadania activa). - Competència AaA i dimensions: Diversitat d'estils d'aprenentatge; Facilitadors de l'aprenentatge. - Competències en sostenibilitat: Pedagogia de la cura: l'autocura, cures col·lectives; Sostenibilitat del procés de formació. - Neuroeducación i desenvolupament personal, professional i social: Educabilitat i plasticitat cerebral; Pedagogia de la perplexitat. Mòdul 2: Disseny d'un pla personal d'aprenentatge (PPA) Aquest mòdul està centrat en facilitar a l'alumnat l'adquisició d'eines per a dissenyar i sostenir el seu propi itinerari formatiu. S'espera que els participants aprenguen a identificar necessitats formatives reals, establir objectius assolibles i seleccionar recursos adequats al seu context. El disseny d'un Pla Personal d'Aprenentatge (PPA) pot funcionar com a eix pràctic del mòdul, integrant aspectes com a metes de desenvolupament, cronogrames, recursos digitals i prev [DESCRIPCION2_VAL] => isión de seguiment. També s'espera introduir estratègies per a gestionar el temps, la motivació i el compromís amb el pla. Resultats esperats: elaboració d'un esborrany de pla personal d'aprenentatge i adquisició d'estratègies bàsiques per a la planificació i seguiment d'objectius formatius. Continguts: - Identificació de necessitats formatives. - Pla Personal d'Aprenentatge (PPA) . - Estratègies i recursos per a gestió de la motivació: Motivació intrínseca-extrínseca; Motivació en funció d'objectius: assoliment, poder i afiliació. - Estratègies i recursos per al compromís personal, professional i social: Procrastinació vs motivació; Compromís més enllà de la pròpia tasca; Implicació amb l'equip. Mòdul 3: Autoconeixement, lideratge personal i acompanyament de l'aprenentatge Aquest mòdul està enfocat en el desenvolupament de la consciència personal sobre el propi procés d'aprenentatge i l'enfortiment d'habilitats clau per a sostenir i liderar aquest procés a mitjà i llarg termini. El propòsit és que l'alumnat reflexione sobre la seua evolució, reconega assoliments i dificultats, i enfortisca el seu compromís amb les metes que s'ha proposat. S'espera que el mòdul incorpore eines d'autoconsciència així com enfocaments bàsics de lideratge personal i motivació intrínseca. Pot incloure també estratègies per a acompanyar a altres persones en processos d'aprenentatge (aprenentatge social o en xarxa), facilitant així el pas d'una actitud receptiva a una més proactiva i generadora de valor col·lectiu. A més, aquest bloc servirà com a preparació per a la sessió presencial final, que s'orientarà a l'intercanvi de plans d'aprenentatge, revisió de trajectòries i la reflexió compartida. Resultats esperats: Desenvolupament d'una mirada crítica i conscient sobre el propi aprenentatge. Reforç del compromís amb els objectius de desenvolupament personal i professional. Comprensió de l'aprenentatge com a procés amb dimensió relacional, col·laborativa i sostenib [DESCRIPCION3_VAL] => li. Enfortiment de la capacitat de lideratge personal aplicat al desenvolupament continu. Continguts - Ètica axiològica: Congruència interna. - Aliança de compromís personal. Coherència en les meues accions. - Les creences: canvis de creences limitants. - Sentit i propòsit. - Plans d'acció psicomètriques corporals. [ORDEN] => 1 ) ) [professors] => Array ( [0] => Array ( [DNI] => uni73499 [NOMBRE_PERSONA] => Máximo [APELLIDOS] => Cobos Serrano [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament d'Informàtica. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Catedrático/a de Universidad [NPI] => M1301 [EMAIL_FACULTAD] => macose2@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [1] => Array ( [DNI] => emp534275 [NOMBRE_PERSONA] => Alain [APELLIDOS] => Manzano Guerrero [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [2] => Array ( [DNI] => uni65636 [NOMBRE_PERSONA] => Genoveva [APELLIDOS] => Ramos Santana [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => Profesor/a Titular de Universidad. Departament de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic en Educació. Universtiat de València. Coordinadora del Grupo de innovación educativa para el desarrollo del talento y altas capacidades (GIEDAC). [NPI] => H0657 [EMAIL_FACULTAD] => genoveva.ramos@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [3] => Array ( [DNI] => uni75468 [NOMBRE_PERSONA] => Piedad María [APELLIDOS] => Sahuquillo Mateo [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => Profesor/a Titular de Universidad. Dpto de Teoria de l'Educació UV. Pertenece al GRIFAIN Grupo de investigación en familias e infancia y al GREAV Grupo de investigación en pedagogía universitaria, educación a lo largo de la vida y desarrollo sostenible [NPI] => I4282 [EMAIL_FACULTAD] => piesama@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) ) [direccio] => Array ( [0] => Array ( [0] => Array ( [DNI] => uni73499 [NOMBRE_PERSONA] => Máximo [APELLIDOS] => Cobos Serrano [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament d'Informàtica. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Catedrático/a de Universidad [NPI] => M1301 [EMAIL_FACULTAD] => macose2@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) ) ) )

Microcredencial Universitària en "Aprenentatge al Llarg de la Vida"


Dades generals

Curs acadèmic: Curs 2025/2026

Tipus de curs: Microcredencial Universitari

Nombre de crèdits: 3.00 Crèdits ECTS

Preinscripció al curs: Hasta el 22/12/2025

Data inici: Gener 2026

Data fi: Febrer 2026

Matrícula: 135 € (importe preu públic pendent d'aprovació pel Consell Social Universitat de València.)

Modalitat: Semipresencial

Lloc d'impartició: Aula Virtual ADEIT - Instalaciones ADEIT

Horari: A determinar

Més informació

Objectius del curs

L'objectiu d'aquesta microcredencial és promoure en l'alumnat una actitud activa, reflexiva i sostenible cap a l'aprenentatge, dotant-los d'estratègies, recursos i marcs per a impulsar el seu desenvolupament professional i personal en el llarg termini. El curs combina teoria, eines digitals, planificació personalitzada i anàlisi de progrés.

Objectius professionals

Aquesta microcredencial millora significativament l'ocupabilitat en qualsevol sector en enfortir una competència clau i transversal: la capacitat d'aprendre i adaptar-se de manera contínua.

Leer más

Preinscripciò al curs

Solicita información

Responsable: Universitat de València. Edifici del Rectorat. Av. Blasco Ibáñez, 13. 46010-València.
Delegat de Protecció de Dades: D. Javier Plaza Penadés lopd@uv.es
Finalitat: Enviar informació rellevant de cursos de postgrau.
S'obtenen perfils a fi de personalitzar el tracte conforme a les seves característiques o necessitats i poder així dirigir-li les novetats més convenients.
Legitimació: Per a l'enviament d'informació sobre els títols propis de la Universitat de València la base de legitimació és el consentiment de l'interessat.
Destinataris: Fundació Universitat-Empresa de Valéncia and Universitat de València
Termini: Les dades de l'Usuari seran conservats fins que sol·liciti la seva baixa, s'oposi o revoqui el seu consentiment.
Drets: Accedir, rectificar i suprimir les dades així com altres drets com s'explica a la informació addicional.
Amplieu informació: www.adeituv.es/politica-de-privacidad.

FAQS
 
Imprimir la informaciò