1a Edició - Codi 25227210

Microcredenciales FSE
Array ( [CODIGO] => 25227210 [EDICION] => 1 [SITUACION] => Aprobado [SITUACION_BIS] => Pendiente [MATRICULA] => 0 [MATRICULA_2] => 0 [MATRICULA_3] => 0 [HORAS] => 3.00 [FECHA_INICIO] => 13/11/2025 [FECHA_FIN] => 12/12/2025 [LUGAR] => Sala Polivalente de Plena inclusión CV [NOMBRE_EMPRESA_ORGANIZADOR] => 0 [FECHA_FIN_PREINSCRIPCION] => 27/10/2025 [AREA] => 5 [NOMBRE_EMPRESA_PATROCINADO] => [NOMBRE_EMPRESA_COLABORADOR] => [OBSERVACIONES_PREINSCRIPCION] => [TIPO_DOCENCIA] => Presencial [TIPO_DOCENCIA_1] => 1 [TIPO_DOCENCIA_2] => Presencial [AULA_VIRTUAL_ADEIT] => 0 [TIPO_CURSO] => Postgrado [TIPO_CURSO_1] => Programa de Formació [DIRECCION_URL] => [AÑO_CURSO] => 37 [URL_VIDEO] => [URL_FACEBOOK] => [URL_TWITTER] => [META_TITLE] => [META_DESCRIPTION] => [META_KEYWORDS] => [DIRECCION_CURSO_CORTO] => formacion-evaluadores-validadores-accesibilidad-cognitiva [GESTOR_NOMBRE] => Laura [GESTOR_APELLIDOS] => García Gómez [GESTOR_EMAIL] => laura.garcia-gomez@fundacions.uv.es [ADMINISTRATIVO_NOMBRE] => Jorge [ADMINISTRATIVO_APELLIDOS] => Bueno [ADMINISTRATIVO_EMAIL] => jorge.bueno@fundacions.uv.es [ES_INTERNO] => 1 [EMAIL_EXTERNO] => formacion@adeituv.es [PREINSCRIPCION_WEB] => 1 [URL_AULA_VIRTUAL] => [OFERTADO_OTRO] => 0 [ID_CURSO_OFERTADO] => 0 [DESCRIPCION_OFERTADO] => [TELEFONO_EXTERNO] => 96 160 3000 [MATRICULA_PDTE_APROBACION] => 1 [ID_IDIOMA] => 4 [PUBLICAR_WEB] => 1 [PLAN_MICROCREDS] => 0 [area_curs] => Educació [NOMBRE_CURSO] => Microcredencial Universitària en Formació de Validadors i Avaluadors en Accessibilitat Cognitiva: Lectura Fàcil, Avaluació d'Entorns i Habilitats per a l'Ocupació [TITULACION] => Microcredencial Universitari [HORARIO] => 13, 14, 20, 21, 27, 28 de novembre, y 4, 5, 11, 12 de desembre, De 10:00h a 13:00h [REQUISITOS_TITULACION] => Persones amb discapacitat intel·lectual i del desenvolupament. Edat compresa entre 24 i 65 anys. [REQUISITOS_OTROS] => [ARG_VENTA] => OBJECTIU GENERAL Capacitar a persones amb discapacitat intel·lectual i del desenvolupament com validadores de textos en lectura fàcil, segons la norma UNE 153101:2018, i com a avaluadors d'entorns des de la perspectiva de l'accessibilitat cognitiva, proporcionant-los a més eines per a millorar les seues habilitats laborals, socials i digitals, amb la finalitat de facilitar la seua inclusió activa en el món professional i la seua participació com a agents de canvi en la societat. Objectius específics: - Conèixer altres formes de comunicació de persones amb diferents discapacitats. - Aprendre estratègies de comprensió i lectura crítica de textos. - Comprendre el concepte d'accessibilitat cognitiva i la seua importància en la vida quotidiana, així com la seua relació amb els drets de les persones amb discapacitat i la normativa vigent. - Conèixer i aplicar els criteris de lectura fàcil recollits en la norma UNE 153101:2018, aprenent a participar activament en processos de validació de documents. - Desenvolupar habilitats per a avaluar entorns físics (edificis, espais públics, centres de serveis) des de la perspectiva de l'accessibilitat cognitiva, utilitzant eines senzilles i adaptades. - Millorar les habilitats laborals i socials bàsiques necessàries per a desembolicar-se en un entorn de treball (comunicació, treball en equip, puntualitat, resolució de conflictes, responsabilitat). - Adquirir competències digitals bàsiques que permeten participar en processos de validació i avaluació de manera autònoma o amb suports, tant de manera presencial com digital. - Reflexionar sobre el propi procés d'aprenentatge i desenvolupar estratègies personals per a millorar la comprensió, l'expressió i la col·laboració amb altres persones. [ARG_VENTA2] => [AÑO_CURSO_DESC] => Curs 2025/2026 [MODALIDAD_EVALUACION] => La metodologia d'aquest curs es fonamenta en els principis de l'educació inclusiva, l'aprenentatge significatiu i l'enfocament centrat en la persona, adaptada a les característiques i necessitats de persones amb discapacitat intel·lectual i del desenvolupament. L'objectiu principal és afavorir la comprensió, participació activa i empoderament dels i les participants, mitjançant estratègies que garantisquen l'accés al coneixement i a l'experiència pràctica des de l'accessibilitat cognitiva. 1. Aprenentatge pràctic i vivencial El curs s'estructura entorn d'activitats dinàmiques i funcionals, on l'alumnat aprèn fent. Les sessions combinen teoria en format accessible amb experiències reals de validació de textos i avaluació d'espais. Aquest enfocament promou el desenvolupament de competències mitjançant l'experimentació directa, el treball col·laboratiu i la resolució de situacions concretes. 2. Continguts en format accessible Tots els continguts es presentaran en format de lectura fàcil, pictogrames, esquemes visuals, vídeos explicatius i suports gràfics, que faciliten la comprensió i el record, seguint els principis d'accessibilitat cognitiva definits en la norma UNE 153101:2018. 3. Treball cooperatiu Es promourà el treball en grup mixt, afavorint la col·laboració entre participants amb diferents nivells d'autonomia i capacitats. Aquesta metodologia potencia l'aprenentatge entre iguals, el respecte als temps i estils de cada persona, i el desenvolupament d'habilitats socials i laborals fonamentals per a un futur professional inclusiu. 4. Ritme flexible i adaptat El desenvolupament del curs respectarà els diferents ritmes d'aprenentatge de l'alumnat. S'utilitzaran pauses actives, moments de recapitulació, repeticions positives i explicacions múltiples (verbals, visuals i pràctiques), afavorint l'atenció sostinguda i la consolidació de l'aprenentatge. 5. Ús de suports i tecnologies S'incorporaran tecnologies de suport, [MODALIDAD_EVALUACION2] => fomentant l'autonomia i l'ús responsable d'eines digitals aplicades a l'entorn laboral. A més, l'acompanyament de professionals de suport i la presència de materials visuals facilitaran el seguiment de les tasques i la participació de totes les persones. 6. Avaluació contínua i adaptada L'avaluació es realitzarà de manera contínua, participativa i formativa, centrada en el procés més que en el resultat final. . Les activitats d'avaluació inclouran dinàmiques, jocs, entrevistes simulades i exposicions senzilles dels treballs grupals. 7. Participació de l'entorn universitari Les sessions són impartides per professorat universitari, amb continguts adaptats, que promoguen la reflexió crítica, el sentit de l'aprenentatge i el reconeixement del rol actiu dels participants en la transformació del seu entorn. Principis metodològics clau: - Accessibilitat cognitiva com a base transversal - Aprenentatge per descobriment i resolució de problemes - Reforç positiu, motivació i confiança - Apoderament personal i professional - Diversitat com a valor a l'aula [OBSERVACION_MATRICULA_1] => [OBSERVACION_MATRICULA_2] => [OBSERVACION_MATRICULA_3] => [SALIDA_PROFESIONAL] => La norma UNE 153101:2018 estableix que els textos en lectura fàcil han de ser validats per persones amb dificultats de comprensió, la qual cosa justifica i legitima aquesta labor com una eixida professional específica per a persones amb discapacitat intel·lectual. De la mateixa manera, l'avaluació d'entorns des de l'enfocament de l'accessibilitat cognitiva requereix la seua participació activa, ja que la seua experiència aporta un valor únic i imprescindible. Aquest curs ofereix una formació integral que permet a aquestes persones exercir tots dos rols amb reconeixement i professionalitat, contribuint a la millora de l'accessibilitat i a la seua plena inclusió social i laboral. [CRITERIO_ADMISION] => Es tindrà en compte un certificat de discapacitat intel·lectual i del desenvolupament amb un percentatge igual o superior al 33% i l'ordre de preinscripció. [CRITERIO_ADMISION2] => [CRITERIO_ADMISION3] => [FORMACION_APRENDIZAJE] => L'aprenentatge del curs serà significatiu i accessible el resultat del qual es concretarà en 3 àrees: 1. Coneixements -Entendre les diferents necessitats de comunicació de persones amb discapacitat. - Millorar la comprensió de textos i la lectura crítica d'aquests. -Comprendre què és l'accessibilitat cognitiva i les normes en les quals s'emmarca. - Identificar els continguts difícils d'entendre, així com els elements que dificulten l'orientació i comprensió de l'espai. - Interioritzar els continguts de la formació mitjançant casos reals. 2. Habilitats, actituds i valors - L'alumnat detectarà els elements que han de modificar perquè siga accessible la informació. - Proposar la informació accessible que s'haurà de substituir perquè es comprenga. - Interioritzar una actitud de defensa de drets per a totes les persones quant a l'accessibilitat cognitiva. 3. Competències - Serà persona activa en l'àrea de validació. - Identificarà les barreres per a la comprensió de la informació. - Podrà sensibilitzar als diferents grups d'interès de l'entorn. [FORMACION_APRENDIZAJE2] => [FORMACION_APRENDIZAJE3] => [ANO_CURSO_DESC] => Curs 2025/2026 [programa] => Array ( [0] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 25227210 [AÑO_CURSO] => 37 [CODIGO] => 1 [NOMBRE_MATERIA] => [NOMBRE_MATERIA_VAL] => [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => Mòdul 1: Bases conceptuals de la comunicació i la comprensió lectora Objectiu: Comprendre els diferents modes de comunicació i desenvolupar habilitats bàsiques de comprensió lectora i lectura crítica. Continguts: - Diferents formes de comunicació: oral, escrita, Braille, Llengua de Signes o pictogrames. - La comunicació com a dret i com a eina de participació social. - Processos de comprensió lectora: literal, inferencial, crítica i creativa. - Estratègies per a interpretar i analitzar textos dones d'una perspectiva crítica. Mòdul 2: Accessibilitat Cognitiva i Entorns Accessibles Objectiu: Introduir el concepte d'accessibilitat cognitiva i capacitar per a identificar i avaluar entorns dones d'aquesta perspectiva. Continguts: - Principis del Disseny Universal i la seua relació amb l'accessibilitat cognitiva. - Concepte i dimensions de l'accessibilitat cognitiva. - Tipologia de barreres cognitives en entorns físics, digitals i socials. - Metodologia i eines bàsiques per a l'avaluació cognitiva d'entorns. - Criteris d'accessibilitat definits per entitats de referència (Plena inclusió, Observatori Estatal de la Discapacitat). Mòdul 3: Lectura Fàcil: principis, procés i validació Objectiu: Conèixer els principis de la Lectura Fàcil i adquirir competències bàsiques per a la validació de textos. Continguts: - Coneixements lingüístics bàsics. - La comprensió dels textos. - Introducció a la Lectura Fàcil: història, definició, objectius i població destinatària. - Principis i pautes de la norma UNE 153101:2018 EX. - El procés de creació de textos en lectura fàcil. - El procés de validació de textos: fases, rols i criteris. - Exercicis pràctics de validació en grup. Mòdul 4: Aplicació professional de l'accessibilitat cognitiva i la Lectura Fàcil Objectiu: Explorar els oportunitats professionals vinculades a l'accessibilitat cognitiva i reflexionar sobre el paper dels persones amb discapacitat intel·lectual com a agents actius. [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => Mòdul 1: Bases conceptuals de la comunicació i la comprensió lectora Objectiu: Comprendre els diferents modes de comunicació i desenvolupar habilitats bàsiques de comprensió lectora i lectura crítica. Continguts: - Diferents formes de comunicació: oral, escrita, Braille, Llengua de Signes o pictogrames. - La comunicació com a dret i com a eina de participació social. - Processos de comprensió lectora: literal, inferencial, crítica i creativa. - Estratègies per a interpretar i analitzar textos dones d'una perspectiva crítica. Mòdul 2: Accessibilitat Cognitiva i Entorns Accessibles Objectiu: Introduir el concepte d'accessibilitat cognitiva i capacitar per a identificar i avaluar entorns dones d'aquesta perspectiva. Continguts: - Principis del Disseny Universal i la seua relació amb l'accessibilitat cognitiva. - Concepte i dimensions de l'accessibilitat cognitiva. - Tipologia de barreres cognitives en entorns físics, digitals i socials. - Metodologia i eines bàsiques per a l'avaluació cognitiva d'entorns. - Criteris d'accessibilitat definits per entitats de referència (Plena inclusió, Observatori Estatal de la Discapacitat). Mòdul 3: Lectura Fàcil: principis, procés i validació Objectiu: Conèixer els principis de la Lectura Fàcil i adquirir competències bàsiques per a la validació de textos. Continguts: - Coneixements lingüístics bàsics. - La comprensió dels textos. - Introducció a la Lectura Fàcil: història, definició, objectius i població destinatària. - Principis i pautes de la norma UNE 153101:2018 EX. - El procés de creació de textos en lectura fàcil. - El procés de validació de textos: fases, rols i criteris. - Exercicis pràctics de validació en grup. Mòdul 4: Aplicació professional de l'accessibilitat cognitiva i la Lectura Fàcil Objectiu: Explorar els oportunitats professionals vinculades a l'accessibilitat cognitiva i reflexionar sobre el paper dels persones amb discapacitat intel·lectual com a agents actius. [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 1 ) ) [professors] => Array ( [0] => Array ( [DNI] => emp16482 [NOMBRE_PERSONA] => María Celeste [APELLIDOS] => Asensi Borrás [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Directora de la Unitat per a la Integració de Persones amb Discapacitat de la Universitat de València [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [1] => Array ( [DNI] => uni2983 [NOMBRE_PERSONA] => Vicenta [APELLIDOS] => Ávila Clemente [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Psicologia Evolutiva i de l'Educació. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Profesor/a Titular de Universidad [NPI] => H2148 [EMAIL_FACULTAD] => avila@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [2] => Array ( [DNI] => emp353425 [NOMBRE_PERSONA] => Blanca [APELLIDOS] => Barberá Roselló [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Responsable Accesibilidad y Comunicación - Plena Inclusión Comunidad Valenciana [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [3] => Array ( [DNI] => emp534297 [NOMBRE_PERSONA] => Sergio Alejandro [APELLIDOS] => Zamorano Mendoza [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) ) [direccio] => Array ( [0] => Array ( [0] => Array ( [DNI] => uni2983 [NOMBRE_PERSONA] => Vicenta [APELLIDOS] => Ávila Clemente [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Psicologia Evolutiva i de l'Educació. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Profesor/a Titular de Universidad [NPI] => H2148 [EMAIL_FACULTAD] => avila@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) ) [1] => Array ( [0] => Array ( [DNI] => emp353425 [NOMBRE_PERSONA] => Blanca [APELLIDOS] => Barberá Roselló [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Responsable Accesibilidad y Comunicación - Plena Inclusión Comunidad Valenciana [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) ) ) )

Microcredencial Universitària en Formació de Validadors i Avaluadors en Accessibilitat Cognitiva: Lectura Fàcil, Avaluació d'Entorns i Habilitats per a l'Ocupació


Dades generals

Curs acadèmic: Curs 2025/2026

Tipus de curs: Microcredencial Universitari

Nombre de crèdits: 3.00 Crèdits ECTS

Preinscripció al curs: Hasta el 27/10/2025

Data inici: Novembre 2025

Data fi: Desembre 2025

Matrícula: 0 € (importe preu públic pendent d'aprovació pel Consell Social Universitat de València.)

Modalitat: Presencial

Lloc d'impartició: Sala Polivalente de Plena inclusión CV

Horari: 13, 14, 20, 21, 27, 28 de novembre, y 4, 5, 11, 12 de desembre, De 10:00h a 13:00h

Més informació

Objectius del curs

OBJECTIU GENERAL

Capacitar a persones amb discapacitat intel·lectual i del desenvolupament com validadores de textos en lectura fàcil, segons la norma UNE 153101:2018, i com a avaluadors d'entorns des de la perspectiva de l'accessibilitat cognitiva, proporcionant-los a més eines per a millorar les seues habilitats laborals, socials i digitals, amb la finalitat de facilitar la seua inclusió activa en el món professional i la seua participació com a agents de canvi en la societat.

Leer más

Objectius professionals

La norma UNE 153101:2018 estableix que els textos en lectura fàcil han de ser validats per persones amb dificultats de comprensió, la qual cosa justifica i legitima aquesta labor com una eixida professional específica per a persones amb discapacitat intel·lectual. De la mateixa manera, l'avaluació d'entorns des de l'enfocament de l'accessibilitat cognitiva requereix la seua participació activa, ja que la seua experiència aporta un valor únic i imprescindible.

Leer más

Preinscripciò al curs

Solicita información

Responsable: Universitat de València. Edifici del Rectorat. Av. Blasco Ibáñez, 13. 46010-València.
Delegat de Protecció de Dades: D. Javier Plaza Penadés lopd@uv.es
Finalitat: Enviar informació rellevant de cursos de postgrau.
S'obtenen perfils a fi de personalitzar el tracte conforme a les seves característiques o necessitats i poder així dirigir-li les novetats més convenients.
Legitimació: Per a l'enviament d'informació sobre els títols propis de la Universitat de València la base de legitimació és el consentiment de l'interessat.
Destinataris: Fundació Universitat-Empresa de Valéncia and Universitat de València
Termini: Les dades de l'Usuari seran conservats fins que sol·liciti la seva baixa, s'oposi o revoqui el seu consentiment.
Drets: Accedir, rectificar i suprimir les dades així com altres drets com s'explica a la informació addicional.
Amplieu informació: www.adeituv.es/politica-de-privacidad.

FAQS
 
Imprimir la informaciò