3a Edició - Codi 25531020

Array ( [CODIGO] => 25531020 [EDICION] => 3 [SITUACION] => Aprobado [SITUACION_BIS] => Pendiente [MATRICULA] => 2900 [MATRICULA_2] => 0 [MATRICULA_3] => 0 [HORAS] => 60.00 [FECHA_INICIO] => 18/10/2025 [FECHA_FIN] => 20/06/2026 [LUGAR] => Facultat de Psicologia [NOMBRE_EMPRESA_ORGANIZADOR] => Departament de Psicologia Evolutiva i de l'Educació [FECHA_FIN_PREINSCRIPCION] => 01/10/2025 [AREA] => 5 [NOMBRE_EMPRESA_PATROCINADO] => [NOMBRE_EMPRESA_COLABORADOR] => [OBSERVACIONES_PREINSCRIPCION] => [TIPO_DOCENCIA] => Presencial [TIPO_DOCENCIA_1] => 2 [TIPO_DOCENCIA_2] => Semipresencial [AULA_VIRTUAL_ADEIT] => 0 [TIPO_CURSO] => Postgrado [TIPO_CURSO_1] => Título Propio de Pos [DIRECCION_URL] => [AÑO_CURSO] => 37 [URL_VIDEO] => [URL_FACEBOOK] => [URL_TWITTER] => [META_TITLE] => [META_DESCRIPTION] => [META_KEYWORDS] => [DIRECCION_CURSO_CORTO] => educacion-terapia-sexual [GESTOR_NOMBRE] => Mariam [GESTOR_APELLIDOS] => Conca [GESTOR_EMAIL] => marian.conca@fundacions.uv.es [ADMINISTRATIVO_NOMBRE] => María [ADMINISTRATIVO_APELLIDOS] => Buades Asensi [ADMINISTRATIVO_EMAIL] => maria.buades@fundacions.uv.es [ES_INTERNO] => 1 [EMAIL_EXTERNO] => formacion@adeituv.es [PREINSCRIPCION_WEB] => 1 [URL_AULA_VIRTUAL] => [OFERTADO_OTRO] => 0 [ID_CURSO_OFERTADO] => 0 [DESCRIPCION_OFERTADO] => [TELEFONO_EXTERNO] => 96 160 3000 [MATRICULA_PDTE_APROBACION] => 1 [ID_IDIOMA] => 4 [PUBLICAR_WEB] => 1 [area_curs] => Ciència i Tecnologia [NOMBRE_CURSO] => Màster de Formació Permanent en Sexualitat: educació i teràpia sexual en població general i col·lectius específics. [TITULACION] => Màster de Formació Permanent [HORARIO] => Un divendres al mes la docència serà híbrida (permetent l'assistència presencial o online), la resta serà online. [REQUISITOS_TITULACION] => Llicenciats i graduats en Psicologia, Medicina, Infermeria, i professionals de l'àmbit de la salut amb titulació universitària oficial. Graduats en Magisteri, Educació Social, Treball Social, i professionals de l'àmbit de la intervenció social amb titulació universitària oficial. Estudiants als quals els quede menys del 10% per a obtindre el seu títol de grau oficial, condicionats a l'obtenció del títol oficial en el mateix any acadèmic. [REQUISITOS_OTROS] => [ARG_VENTA] => L'objectiu general d'aquest màster és oferir una formació integral des d'una perspectiva de gènere i de diversitat sexual, sobre el funcionament i desenvolupament saludable de la sexualitat humana, de tots aquells factors que puguen amenaçar aquest desenvolupament i de les principals estratègies de promoció de la salut sexual, prevenció i abordatge terapèutic que el professional puga necessitar per a potenciar la salut sexual de la població. Aquest objectiu general es concreta en alguns més específics com: 1. Conéixer els aspectes biològics, evolutius, de gènere, culturals, ètics i jurídics associats a la sexualitat humana 2. Conéixer les diferents pràctiques sexuals (incloent el autoerotismo i les fantasies sexuals) entre individus del mateix o diferent sexe, els diferents models de relació afectiu-sexual entre les persones i les variables personals associades al comportament sexual com ara l'assertivitat sexual, la cerca de sensacions sexuals o la erotofilia-erotofobia, entre altres. 3. Conéixer les diferents manifestacions del sexe online com ara l'ús d'apps de contactes, el sexting i el sexe virtual i valorar els seus avantatges i possibles perills associats. 4. Conéixer la rellevància dels abusos sexuals en la nostra societat en diferents col·lectius (xiquets/as, persones amb diversitat funcional intel·lectual, menors emigrants no acompanyats, etc.), així com els seus efectes devastadors sobre la salut mental dels individus que els han patits. 5. Conéixer i dominar les habilitats competències necessàries per a dissenyar i implementar un programa de promoció de la salut sexual al llarg del cicle vital: infància, adolescència, adultesa i persones majors. 6. Adquirir les habilitats bàsiques que ha de tindre un terapeuta sexual i conéixer les estratègies i eines per a l'avaluació i intervenció terapèutica en els diferents problemes sexuals [ARG_VENTA2] => 7. Conéixer els criteris diagnòstics, característiques clíniques, factors de risc i estratègies d'intervenció indicades per a les diferents disfuncions sexuals, trastorns parafílicos i altres trastorns com l'addicció al sexe i al sexe virtual. 8. Conéixer les principis i tècniques bàsiques en la teràpia de parella 9. Conéixer les principals amenaces a la salut mental i sexual de les persones LGTBIQA+, els factors associats a l'estrés de les minories sexuals, les principals fites especialment en la vida de les persones trans i les tècniques d'acompanyament i intervenció psicològiques des de la psicologia afirmativa en aquesta població 10. Conéixer els factors implicats, els components que han d'incloure els programes de prevenció/intervenció, les metodologies que s'han mostrat eficaces i adquirir les habilitats necessàries per a la promoció de la salut sexual en persones amb diversitat funcional intel·lectual i física. 11. Conéixer els factors implicats, els components que han d'incloure els programes de prevenció/intervenció, les metodologies que s'han mostrat eficaces i adquirir les habilitats necessàries per a la promoció de la salut sexual en menors en risc d'exclusió social (incloent els agressors sexuals) i als treballadors i treballadores del sexe. 12. Conéixer els factors implicats, els components que han d'incloure els programes de prevenció/intervenció, les metodologies que s'han mostrat eficaces i adquirir les habilitats necessàries per a la promoció de la salut sexual en persones amb malalties mèdiques (pacients oncològics, amb cardiopaties, etc.) o amb problemes de salut mental (trastorns d'ansietat, depressió, etc.). [AÑO_CURSO_DESC] => Curs 2025/2026 [MODALIDAD_EVALUACION] => En el curs se seguirà un sistema combinat amb e-learning, sessions presencials híbrides (una al mes) en les quals l'alumnat podrà assistir de manera presencial o online i conferències virtuals. Els continguts teòrics es treballaran mitjançant conferències virtuals oferides per experts de reconegut prestigi, així com amb materials multimèdia elaborats per especialistes en cada tema que inclouran textos, píndoles educatives, vídeos on es mostren procediments, tècniques, etc., casos, activitats de ludificació i altres recursos integrats en plataformes d'e-learning de provada eficàcia com ara eXeLearning o Socrative. Les sessions presencials híbrides es dedicaran al desenvolupament d'habilitats de l'educador i/o del terapeuta on els assistents podran posar en pràctica l'aprés mitjançant rol-playing sota la guia i el feedback dels professionals experts. [MODALIDAD_EVALUACION2] => [OBSERVACION_MATRICULA_1] => [OBSERVACION_MATRICULA_2] => [OBSERVACION_MATRICULA_3] => [SALIDA_PROFESIONAL] => El Màster de Formació Permanent en Sexualitat: Educació i Teràpia Sexual en Població General i Col·lectius Específics, en la mesura en què ofereix una formació integral en sexualitat humana, suposa una especialització que milloraria les possibilitats d'inserció laboral o un exercici professional de major qualitat en aquest camp, si bé l'exercici de professions regulades quedarà supeditat a la possessió de les titulacions de grau o postgrau oficials requerides segons contextos (educatius, sanitaris, sociosanitaris). Així, podran desenvolupar la seua activitat professional tant en l'àmbit privat en gabinets i clíniques com en el públic o concertat en Unitats de Salut Sexual i Reproductiva, Centres de Planificació Sexual, Unitats d'Identitat de Gènere, Centres d'Educació Primària i Secundària, Centres d'Educació Especial, Centres Ocupacionals, Centres Residencials de menors en risc d'exclusió, Centres de menors amb mesures judicials, Centres Residencials de persones amb diversitat funcional, Habitatges Tutelats, O.n.gs com Save the Children, associacions de col·lectius en risc d'exclusió com APRAMP que assisteix a les víctimes del tràfic de dones i xiquetes i un llarg etcètera [CRITERIO_ADMISION] => Complir amb els requisits d'accés, valoració del currículum i experiència professional i ordre d'inscripció [CRITERIO_ADMISION2] => [CRITERIO_ADMISION3] => [FORMACION_APRENDIZAJE] => 1. Analitzar de manera crítica els indicadors de qualitat, així com les manques existents dels programes de promoció de la salut sexual en la infància 2. Analitzar de manera crítica els indicadors de qualitat, així com les manques existents dels programes de promoció de la salut sexual en la pubertat i adolescència 3. Descriure les variables personals associades al comportament sexual com l'assertivitat sexual, la cerca de sensacions sexuals o la erotofilia-erotofobia entre altres. 4. Descriure l'anatomia i resposta sexual masculina i femenina 5. Contrastar la importància de la inclinació i vinculacions afectives en les relacions sexuals i diferents models de relació afectiu-sexual entre les persones 6. Establir la importància del autoerotismo, la masturbació, les fantasies sexuals i les seues diferents manifestacions 7. Contrastar la importància del gènere com a mediador fonamental del desenvolupament de la sexualitat i ser conscient de les múltiples expressions de la violència sexual exercida cap a les dones 8. Explicar la rellevància dels abusos sexuals en la nostra societat, així com els seus efectes devastadors sobre la salut mental dels individus que els han patits 9. Classificar i descriure les diferents estratègies i eines per a l'avaluació dels diferents problemes sexuals 10. Analitzar les diferents pràctiques sexuals entre individus del mateix o diferent sexe, incloent les que puguen resultar de risc 11. Explicar les diferents manifestacions del sexe online com l'ús d'apps de contactes, el sexting i el sexe virtual i valorar els seus avantatges i possibles perills associats 12. Desenvolupar les habilitats bàsiques que ha de tindre qualsevol terapeuta sexual i les modalitats d'intervenció terapèutica 13. Descriure les principals amenaces a la salut mental i sexual de les persones LGTBIQA+ i les estratègies d'intervenció des de la psicologia afirmativa 14. Establir els principis i tècniques bàsiques en la teràpia de parella. [FORMACION_APRENDIZAJE2] => 15. Descriure els aspectes específics de la sexualitat en col·lectius com a persones amb diversitat funcional física i intel·lectual, menors en exclusió social, treballadors i treballadores del sexe, persones amb malalties mèdiques i amb problemes de salut mental. 16. Categoritzar els aspectes ètics i jurídics associats a la sexualitat 17. Descriure els components i les adaptacions metodològiques necessàries per a desenvolupar programes de promoció de la salut sexual per a persones amb diversitat funcional física i intel·lectual i desenvolupar propostes. 18. Descriure els components i les adaptacions metodològiques necessàries per a desenvolupar programes de promoció de la salut sexual dirigits a menors en risc d'exclusió social i desenvolupar propostes. 19. Descriure els components i les adaptacions metodològiques necessàries per a desenvolupar programes de promoció de la salut sexual en treballadores i treballadors del sexe i desenvolupar propostes. 20. Descriure els components i les adaptacions necessàries de la metodologia per a implementar programes de promoció de la salut sexual en la infància i desenvolupar propostes. 21. Descriure els components i les adaptacions necessàries de la metodologia per a implementar programes de promoció de la salut sexual en la pubertat i adolescència i desenvolupar propostes. 22. Descriure els components i les adaptacions necessàries de la metodologia per a implementar programes de promoció de la salut sexual en l'adultesa i en concret en persones que travessen per la menopausa/andropausia i desenvolupar propostes. 23. Descriure els components i les adaptacions necessàries de la metodologia per a implementar programes de promoció de la salut sexual en les persones majors i desenvolupar propostes. 24. Enumerar els criteris diagnòstics, característiques clíniques, etiologia i tècniques d'intervenció psicològica per als diferents trastorns parafílicos 25. Enumerar i descriure els criteris diagnòstics, característiques clíniques, factors de risc i estratègies d'intervenció indicades per a les diferents disfuncions sexuals 26. Explicar els principals factors implicats en la violència de gènere i possibles estratègies d'intervenció en agressors. 27. Explicar les principals fites en el desenvolupament psicosexual de l'individu al llarg del cicle vital 28. Explicar els principals mètodes d'anticoncepció i problemàtiques que puguen girar entorn de l'embaràs 29. Enumerar i descriure els símptomes, criteris diagnòstics, factors de risc, models explicatius, avaluació i intervenció psicològica en l'addicció al sexe i al sexe virtual 30. Identificar i descriure què són les parafilias, el seu estatus nosològic i la seua diversitat 31. Desenvolupar i dominar les competències necessàries per a dissenyar i implementar un programa de promoció de la salut sexual 32. Valorar la diversitat cultural i religiosa amb la qual ens podem trobar en les creences i comportaments relacionats amb la sexualitat [FORMACION_APRENDIZAJE3] => [ANO_CURSO_DESC] => Curs 2025/2026 [programa] => Array ( [0] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 25531020 [AÑO_CURSO] => 37 [CODIGO] => 2 [NOMBRE_MATERIA] => Fonaments biopsicosociales i culturals de la sexualitat humana [NOMBRE_MATERIA_VAL] => Fonaments biopsicosociales i culturals de la sexualitat humana [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => 1. La dimensió biològica de la sexualitat 1.1. Anatomia i fisiologia de la resposta sexual: complexos sexuals i mites 1.2. Embaràs i anticoncepció: apoderament de la dona i condicionants socioeconòmics i culturals 2. La dimensió evolutiva: Desenvolupament psicosexual al llarg del cicle vital 3. Sexualitat i gènere: 3.1. Masculinitat, feminitat i androginia 3.2. Vivència de la sexualitat des de la perspectiva diferencial de gènere: mites i micromachismos 3.3. Consentiment sexual 3.4. Violència sexual cap a la dona: El fenomen de les rajades i la submissió química 4. Diversitat afectiu-sexual i de gènere 4.1. Conceptes fonamentals 4.2. La diversitat sexual al llarg de la història 4.3. Evolució de la consideració de la diversitat sexual des de la psicologia 4.4. Evolució de la consideració clínica sobre les persones trans 5. Sexualitat i cultura: valors culturals i creences religioses 6. Aspectes ètics i jurídics entorn de la sexualitat humana 7.Activitat sexual solitària 7.1. Masturbació i joguets sexuals 7.2. Fantasies sexuals 8. Activitat sexual amb altres persones 8.1. Inclinació i models de relació afectiu-sexual: poliamor, etc. 8.2 Pràctiques sexuals 8.3 Pràctiques de risc (ruleta sexual, barebacking, chemsex, bug chasing) 9. Variables personals associades al comportament sexual 9.1. Coneixements i creences irracionals 9.2. Sexisme 9.3. Assertivitat sexual 9.4. Cerca de sensacions sexuals 9.5. Compulsividad sexual 9.6. Centralitat del sexe 9.7. Erotofilia i erotofobia 10. Sexualitat i Tics: 10.1. Les apps de contactes 10.2. Sexting 10.3. Sexe virtual: tipus d'activitats sexuals online, factors moduladors i prevalença 10.4. Impacte de les activitats sexuals online sobre el desenvolupament psicosexual 11. Abús sexual 11.1. Prevalença 11.2. Protocols de prevenció 11.3. Efectes sobre la salut sexual i mental de les víctimes: factors de risc i protecció. [DESCRIPCION2] => 12. Sexualitat en col·lectius específics 12.1. Sexualitat de les persones amb discapacitat física 12.2. Sexualitat de les persones amb discapacitat intel·lectual 12.3. Sexualitat dels menors en risc d'exclusió social 12.4. Sexualitat dels treballadors del sexe 12.5. Sexualitat de les treballadores del sexe 13. Sexualitat en persones amb malalties mèdiques 13.1. Diabetis 13.2. Malalties oncològiques 13.3. Dolor crònic 13.4. Cardiopaties 13.5. Infecció per #VIH 14. Sexualitat en persones amb trastorns mentals 14.1. Ansietat, depressió i trastorn bipolar 14.2. Trastorns alimentaris i de la imatge corporal 14.3. Trastorns de personalitat: trastorne límit de la personalitat [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => 1. La dimensió biològica de la sexualitat 1.1. Anatomia i fisiologia de la resposta sexual: complexos sexuals i mites 1.2. Embaràs i anticoncepció: apoderament de la dona i condicionants socioeconòmics i culturals 2. La dimensió evolutiva: Desenvolupament psicosexual al llarg del cicle vital 3. Sexualitat i gènere: 3.1. Masculinitat, feminitat i androginia 3.2. Vivència de la sexualitat des de la perspectiva diferencial de gènere: mites i micromachismos 3.3. Consentiment sexual 3.4. Violència sexual cap a la dona: El fenomen de les rajades i la submissió química 4. Diversitat afectiu-sexual i de gènere 4.1. Conceptes fonamentals 4.2. La diversitat sexual al llarg de la història 4.3. Evolució de la consideració de la diversitat sexual des de la psicologia 4.4. Evolució de la consideració clínica sobre les persones trans 5. Sexualitat i cultura: valors culturals i creences religioses 6. Aspectes ètics i jurídics entorn de la sexualitat humana 7.Activitat sexual solitària 7.1. Masturbació i joguets sexuals 7.2. Fantasies sexuals 8. Activitat sexual amb altres persones 8.1. Inclinació i models de relació afectiu-sexual: poliamor, etc. 8.2 Pràctiques sexuals 8.3 Pràctiques de risc (ruleta sexual, barebacking, chemsex, bug chasing) 9. Variables personals associades al comportament sexual 9.1. Coneixements i creences irracionals 9.2. Sexisme 9.3. Assertivitat sexual 9.4. Cerca de sensacions sexuals 9.5. Compulsividad sexual 9.6. Centralitat del sexe 9.7. Erotofilia i erotofobia 10. Sexualitat i Tics: 10.1. Les apps de contactes 10.2. Sexting 10.3. Sexe virtual: tipus d'activitats sexuals online, factors moduladors i prevalença 10.4. Impacte de les activitats sexuals online sobre el desenvolupament psicosexual 11. Abús sexual 11.1. Prevalença 11.2. Protocols de prevenció 11.3. Efectes sobre la salut sexual i mental de les víctimes: factors de risc i protecció. [DESCRIPCION2_VAL] => 12. Sexualitat en col·lectius específics 12.1. Sexualitat de les persones amb discapacitat física 12.2. Sexualitat de les persones amb discapacitat intel·lectual 12.3. Sexualitat dels menors en risc d'exclusió social 12.4. Sexualitat dels treballadors del sexe 12.5. Sexualitat de les treballadores del sexe 13. Sexualitat en persones amb malalties mèdiques 13.1. Diabetis 13.2. Malalties oncològiques 13.3. Dolor crònic 13.4. Cardiopaties 13.5. Infecció per #VIH 14. Sexualitat en persones amb trastorns mentals 14.1. Ansietat, depressió i trastorn bipolar 14.2. Trastorns alimentaris i de la imatge corporal 14.3. Trastorns de personalitat: trastorne límit de la personalitat [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 1 ) [1] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 25531020 [AÑO_CURSO] => 37 [CODIGO] => 3 [NOMBRE_MATERIA] => Educació afectiu-sexual al llarg del cicle vital [NOMBRE_MATERIA_VAL] => Educació afectiu-sexual al llarg del cicle vital [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => 1. Disseny i desenvolupament de programes de promoció de la salut sexual 2. Educació afectiu-sexual per a xiquets i xiquetes 2.1. components, metodologia i materials 2.2. casos pràctics 3. Educació afectiu-sexual per a adolescents i joves I 3.1. components, metodologia i materials 3.2 casos pràctics 4.Educació afectiu-sexual per a adolescents i joves II 4.1. Promoció de l'ètica en les relacions 4.2. Prevenció de la violència de parella 4.3. Prevenció de la LGTBfobia 5. Educació afectiu-sexual per a adults i adultes 5.1. components, metodologia i materials 5.2. Casos pràctics 6. Educació afectiu-sexual per a persones que travessen la menopausa i la andropausia 6.1. components, metodologia i materials 6.2. Casos pràctics 7. Educació afectiu-sexual per a persones majors 7.1. components, metodologia i materials 7.2. casos pràctics 8. Promoció de la salut afectiu-sexual en col·lectius específics 8.1. Educació afectiu-sexual per a persones amb discapacitat física i intel·lectual 8.2. Promoció de la salut afectiu-sexual en menors en risc d'exclusió social 8.3 Promoció de la salut sexual en treballadores del sexe 8.4. Promoció de la salut sexual en treballadors del sexe [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => 1. Disseny i desenvolupament de programes de promoció de la salut sexual 2. Educació afectiu-sexual per a xiquets i xiquetes 2.1. components, metodologia i materials 2.2. casos pràctics 3. Educació afectiu-sexual per a adolescents i joves I 3.1. components, metodologia i materials 3.2 casos pràctics 4.Educació afectiu-sexual per a adolescents i joves II 4.1. Promoció de l'ètica en les relacions 4.2. Prevenció de la violència de parella 4.3. Prevenció de la LGTBfobia 5. Educació afectiu-sexual per a adults i adultes 5.1. components, metodologia i materials 5.2. Casos pràctics 6. Educació afectiu-sexual per a persones que travessen la menopausa i la andropausia 6.1. components, metodologia i materials 6.2. Casos pràctics 7. Educació afectiu-sexual per a persones majors 7.1. components, metodologia i materials 7.2. casos pràctics 8. Promoció de la salut afectiu-sexual en col·lectius específics 8.1. Educació afectiu-sexual per a persones amb discapacitat física i intel·lectual 8.2. Promoció de la salut afectiu-sexual en menors en risc d'exclusió social 8.3 Promoció de la salut sexual en treballadores del sexe 8.4. Promoció de la salut sexual en treballadors del sexe [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 2 ) [2] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 25531020 [AÑO_CURSO] => 37 [CODIGO] => 1 [NOMBRE_MATERIA] => Teràpia sexual i de parella en població general i LGTBIQA+ [NOMBRE_MATERIA_VAL] => Teràpia sexual i de parella en població general i LGTBIQA+ [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => 1. Habilitats bàsiques del terapeuta sexual 2. Acostaments teòrics a la teràpia sexual 3. Modalitats d'intervenció: 3.1. Presencial individual vs grupal 3.2. Online individual o grupal 3.3. Programes autoaplicados assistits per un terapeuta: online o mitjançant text escrit 3.4. Manual d'autoajuda 4. Avaluació dels problemes sexuals 4.1. Observació 4.2. Entrevista clínica 4.3. Registres i autoinformes 4.4. Mesures fisiològiques: pletismógrafo, eye tracker, etc 5. Intervenció psicològica en disfuncions sexuals 5.1. Classificació i característiques comunes 5.2. Trastorn del desig sexual hipoactivo 5.3. Trastorn de l'interés/excitació sexual femenina 5.4. Trastorn erèctil 5.5. Ejaculació prematura (precoç) 5.6. Ejaculació retardada 5.7. Trastorn orgàsmic femení 5.8. Trastorn per dolor génito-pèlvic/penetració 6. Teràpia de parella 7. Intervenció psicològica en Trastorns Parafílicos 7.1. Introducció 7.2. Classificació i característiques comunes 7.3. Trastorn de voyeurisme 7.4. Trastorn d'exhibicionisme 7.5. Trastorn de froteurismo 7.6. Trastorn de masoquisme sexual i sadisme sexual 7.7. Trastorn de pedofília 7.8. Trastorn de fetitxisme 7.9. Trastorn de travestismo 7.10. Un altre trastorn parafílico especificat i trastorn parafílico no especificat 7.11. Etiologia dels trastorns parafílicos 7.12. Avaluació dels trastorns parafílicos 7.13. Tècniques d'intervenció 8. Psicopatologia i intervenció psicològica en hipersexualidad, addicció al sexe i addicció al sexe virtual 8.1. Perfils de consum de sexe virtual 8.2. Signes, símptomes i criteris diagnòstics 8.3. Factors de risc en el desenvolupament de l'addicció al sexe virtual 8.4. Models explicatius del desenvolupament i del manteniment de l'addicció al sexe virtual 8.5. Avaluació de l'addicció al sexe virtual: aspectes bàsics, objectius i àrees d'avaluació 8.6. Tractament de l'addicció al sexe virtual 8.6.1. principis generals, [DESCRIPCION2] => 8.6.2. intervenció farmacològica, 8.6.3. programes de tractament psicològic 8.6.4. ADISEX 9. Intervenció psicològica en agressors i les seues víctimes 9.1. Prevalença de les agressions sexuals 9.2. Impacte psicològic de l'agressió sexual en la víctima 9.3. Avaluació de la víctima de l'agressió sexual 9.4. Intervenció psicològica en víctimes d'agressions sexuals 9.5. Perfils de l'agressor sexual 9.6. Avaluació psicològica de l'agressor sexual 9.7. Intervenció psicològica en agressors sexuals 10. Violència de gènere 11. Promoció de la salut sexual en població LGTBIQA+ 11.1 Promoció de la salut sexual en població LGBA 11.1.1 Amenaces a la salut mental de les persones LGBA (lesbianes, gais, bisexuals, asexuals i pansexuales): l'estrés de minories i factors associats 11.1.2. La intervenció psicològica des de la psicologia afirmativa 11.2. Promoció de la salut en persones trans 11.2.1 Amenaces a la salut de les persones trans 11.2.2. Acompanyament psicològic a la persona trans des de la psicologia afirmativa 11.3. Promoció de la salut sexual en persones LGTBI que estan en el sistema de protecció. 11.3.1. Factors implicats 11.3.2. Educació afectiu-sexual: components, metodologia i materials 11.3.3. Intervenció a nivell individual i grupal en diferents contextos. [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => 1. Habilitats bàsiques del terapeuta sexual 2. Acostaments teòrics a la teràpia sexual 3. Modalitats d'intervenció: 3.1. Presencial individual vs grupal 3.2. Online individual o grupal 3.3. Programes autoaplicados assistits per un terapeuta: online o mitjançant text escrit 3.4. Manual d'autoajuda 4. Avaluació dels problemes sexuals 4.1. Observació 4.2. Entrevista clínica 4.3. Registres i autoinformes 4.4. Mesures fisiològiques: pletismógrafo, eye tracker, etc 5. Intervenció psicològica en disfuncions sexuals 5.1. Classificació i característiques comunes 5.2. Trastorn del desig sexual hipoactivo 5.3. Trastorn de l'interés/excitació sexual femenina 5.4. Trastorn erèctil 5.5. Ejaculació prematura (precoç) 5.6. Ejaculació retardada 5.7. Trastorn orgàsmic femení 5.8. Trastorn per dolor génito-pèlvic/penetració 6. Teràpia de parella 7. Intervenció psicològica en Trastorns Parafílicos 7.1. Introducció 7.2. Classificació i característiques comunes 7.3. Trastorn de voyeurisme 7.4. Trastorn d'exhibicionisme 7.5. Trastorn de froteurismo 7.6. Trastorn de masoquisme sexual i sadisme sexual 7.7. Trastorn de pedofília 7.8. Trastorn de fetitxisme 7.9. Trastorn de travestismo 7.10. Un altre trastorn parafílico especificat i trastorn parafílico no especificat 7.11. Etiologia dels trastorns parafílicos 7.12. Avaluació dels trastorns parafílicos 7.13. Tècniques d'intervenció 8. Psicopatologia i intervenció psicològica en hipersexualidad, addicció al sexe i addicció al sexe virtual 8.1. Perfils de consum de sexe virtual 8.2. Signes, símptomes i criteris diagnòstics 8.3. Factors de risc en el desenvolupament de l'addicció al sexe virtual 8.4. Models explicatius del desenvolupament i del manteniment de l'addicció al sexe virtual 8.5. Avaluació de l'addicció al sexe virtual: aspectes bàsics, objectius i àrees d'avaluació 8.6. Tractament de l'addicció al sexe virtual 8.6.1. principis generals, [DESCRIPCION2_VAL] => 8.6.2. intervenció farmacològica, 8.6.3. programes de tractament psicològic 8.6.4. ADISEX 9. Intervenció psicològica en agressors i les seues víctimes 9.1. Prevalença de les agressions sexuals 9.2. Impacte psicològic de l'agressió sexual en la víctima 9.3. Avaluació de la víctima de l'agressió sexual 9.4. Intervenció psicològica en víctimes d'agressions sexuals 9.5. Perfils de l'agressor sexual 9.6. Avaluació psicològica de l'agressor sexual 9.7. Intervenció psicològica en agressors sexuals 10. Violència de gènere 11. Promoció de la salut sexual en població LGTBIQA+ 11.1 Promoció de la salut sexual en població LGBA 11.1.1 Amenaces a la salut mental de les persones LGBA (lesbianes, gais, bisexuals, asexuals i pansexuales): l'estrés de minories i factors associats 11.1.2. La intervenció psicològica des de la psicologia afirmativa 11.2. Promoció de la salut en persones trans 11.2.1 Amenaces a la salut de les persones trans 11.2.2. Acompanyament psicològic a la persona trans des de la psicologia afirmativa 11.3. Promoció de la salut sexual en persones LGTBI que estan en el sistema de protecció. 11.3.1. Factors implicats 11.3.2. Educació afectiu-sexual: components, metodologia i materials 11.3.3. Intervenció a nivell individual i grupal en diferents contextos. [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 3 ) [3] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 25531020 [AÑO_CURSO] => 37 [CODIGO] => 4 [NOMBRE_MATERIA] => Treball Fi de Màster [NOMBRE_MATERIA_VAL] => Treball Fi de Màster [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => Dissenyar un programa de promoció de la salut per a un supòsit pràctic real o fictici Dissenyar l'avaluació, diagnòstic i programa d'intervenció psicològica davant un cas clínic real o fictici [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => Dissenyar un programa de promoció de la salut per a un supòsit pràctic real o fictici Dissenyar l'avaluació, diagnòstic i programa d'intervenció psicològica davant un cas clínic real o fictici [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 4 ) ) [professors] => Array ( [0] => Array ( [DNI] => emp450450 [NOMBRE_PERSONA] => Alberto [APELLIDOS] => Alonso Fonfria [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Facultativo Especialista de departamento en Psicología Clínica. Centro de Salud Sexual y Reproductiva.Hospital de Sagunto [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [1] => Array ( [DNI] => uni74834 [NOMBRE_PERSONA] => Marta Evelia [APELLIDOS] => Aparicio García [PDI] => 3 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Profesor Titular [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [2] => Array ( [DNI] => uni12747 [NOMBRE_PERSONA] => Rafael [APELLIDOS] => Ballester Arnal [PDI] => 3 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Catedrático de Universidad. Universitat Jaume I [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [3] => Array ( [DNI] => uni74835 [NOMBRE_PERSONA] => Jaime Eduardo [APELLIDOS] => Barrientos Delgado [PDI] => 3 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Profesor Titular [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [4] => Array ( [DNI] => emp408534 [NOMBRE_PERSONA] => Mar [APELLIDOS] => Bisquert Bover [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Fisabio Hospital General Universitario de Elche.Psicóloga Técnica en Investigación [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [5] => Array ( [DNI] => uni1116 [NOMBRE_PERSONA] => Sofía Mirna [APELLIDOS] => Buelga Vásquez [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Psicologia Social. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Profesor/a Titular de Universidad [NPI] => H5238 [EMAIL_FACULTAD] => Sofia.Buelga@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [6] => Array ( [DNI] => emp388729 [NOMBRE_PERSONA] => Marta [APELLIDOS] => Cañero Pérez [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Psicología General Sanitaria [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [7] => Array ( [DNI] => uni98308 [NOMBRE_PERSONA] => Laura [APELLIDOS] => Carrascosa Iranzo [PDI] => 3 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Profesora Universidad Internacional Valenciana [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [8] => Array ( [DNI] => uni97296 [NOMBRE_PERSONA] => Jesús [APELLIDOS] => Castro Calvo [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Personalitat, Avaluació i Tractaments Psicològics. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Profesor/a Permanente Laboral PPL [NPI] => P8752 [EMAIL_FACULTAD] => jecascal@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [9] => Array ( [DNI] => uni74827 [NOMBRE_PERSONA] => Ángel [APELLIDOS] => Castro Vázquez [PDI] => 3 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Profesor/a Titular de Universidad. Universidad de Zaragoza [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [10] => Array ( [DNI] => uni74830 [NOMBRE_PERSONA] => Verónica [APELLIDOS] => Cervignón Carrasco [PDI] => 3 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Psicóloga. Personal investigador en formación [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [11] => Array ( [DNI] => emp408535 [NOMBRE_PERSONA] => Irene María [APELLIDOS] => Díaz Rodríguez [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Psicóloga. Fundación Geron y Afanas Cádiz. [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [12] => Array ( [DNI] => uni74831 [NOMBRE_PERSONA] => Marcel [APELLIDOS] => Elipe Miravet [PDI] => 3 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Personal Técnico de Apoyo a la Investigación [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [13] => Array ( [DNI] => uni97130 [NOMBRE_PERSONA] => Angustias Olga [APELLIDOS] => Fernández García [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Psicologia Evolutiva i de l'Educació. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Ayudante/a Doctor/a [NPI] => Q9728 [EMAIL_FACULTAD] => angustia@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [14] => Array ( [DNI] => uni74828 [NOMBRE_PERSONA] => Marta [APELLIDOS] => García Barba [PDI] => 3 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Investigador/a Contratado/a. Universitat Jaume I [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [15] => Array ( [DNI] => uni12745 [NOMBRE_PERSONA] => Azucena [APELLIDOS] => García Palacios [PDI] => 3 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Profesora catedrática. Departamento de Psicología básica, clínica y psicobiología. Universitat Jaume I. [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [16] => Array ( [DNI] => uni56132 [NOMBRE_PERSONA] => Gemma [APELLIDOS] => García Soriano [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Personalitat, Avaluació i Tractaments Psicològics. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Profesor/a Titular de Universidad [NPI] => I6685 [EMAIL_FACULTAD] => gemma.garcia@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [17] => Array ( [DNI] => uni74837 [NOMBRE_PERSONA] => Ángel [APELLIDOS] => Gasch Gallen [PDI] => 3 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Contratado Doctor. Universidad de Zaragoza [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [18] => Array ( [DNI] => uni58530 [NOMBRE_PERSONA] => María Dolores [APELLIDOS] => Gil Llario [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Psicologia Evolutiva i de l'Educació. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Catedrático/a de Universidad [NPI] => H5207 [EMAIL_FACULTAD] => dgil@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [19] => Array ( [DNI] => uni74852 [NOMBRE_PERSONA] => Cristina [APELLIDOS] => Giménez García [PDI] => 3 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Profesora Titular. Universitat Jaume I [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [20] => Array ( [DNI] => uni81348 [NOMBRE_PERSONA] => Sandra [APELLIDOS] => Gómez Martínez [PDI] => 3 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Directora del Máster de Gestión Sanitaria [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [21] => Array ( [DNI] => emp408558 [NOMBRE_PERSONA] => Sandra [APELLIDOS] => Gómez Martínez [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Universidad Internacional Valenciana. Directora del máster de gestión sanitaria [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [22] => Array ( [DNI] => uni58566 [NOMBRE_PERSONA] => Esperanza [APELLIDOS] => González Bono [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => Catedrática de Universidad. Dpto de Psicobiología, UV [NPI] => H6246 [EMAIL_FACULTAD] => bono@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [23] => Array ( [DNI] => uni74846 [NOMBRE_PERSONA] => María Belén [APELLIDOS] => Gutiérrez Bermejo [PDI] => 3 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Profesor/a Titular de Universidad. Universidad Nacional de Educación a Distancia (UNED) [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [24] => Array ( [DNI] => uni74851 [NOMBRE_PERSONA] => María [APELLIDOS] => Lameiras Fernández [PDI] => 3 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Catedrático/a de Universidad. Universidad de Vigo [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [25] => Array ( [DNI] => uni81349 [NOMBRE_PERSONA] => María Fernanda [APELLIDOS] => Lara Cabanás [PDI] => 3 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Investigadora Posdoctoral Contratada EMERGIA IP de proyecto. Universidad de Málaga, Dpto. de especialidades quirúrgicas, bioquímica, ginecología y obstetricia UMA. [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [26] => Array ( [DNI] => uni55861 [NOMBRE_PERSONA] => Marisol [APELLIDOS] => Lila Murillo [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Psicologia Social. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Catedrático/a de Universidad [NPI] => H2294 [EMAIL_FACULTAD] => mslila@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [27] => Array ( [DNI] => uni81368 [NOMBRE_PERSONA] => Mónica [APELLIDOS] => López López [PDI] => 3 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Profesora Titular University of Groningen, Países Bajos [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [28] => Array ( [DNI] => uni74832 [NOMBRE_PERSONA] => Naiara [APELLIDOS] => Martínez Gómez [PDI] => 3 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Profesora Asociada Universitat Jaume I [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [29] => Array ( [DNI] => uni82088 [NOMBRE_PERSONA] => Vicente Javier [APELLIDOS] => Morell Mengual [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Psicologia Evolutiva i de l'Educació. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Profesor/a Permanente Laboral PPL [NPI] => M5630 [EMAIL_FACULTAD] => vicente.morell@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [30] => Array ( [DNI] => uni74847 [NOMBRE_PERSONA] => Juan Enrique [APELLIDOS] => Nebot Garcia [PDI] => 3 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Investigador/a Doctor/a. Universitat Jaume I [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [31] => Array ( [DNI] => uni74167 [NOMBRE_PERSONA] => Jessica [APELLIDOS] => Ortega Barón [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Psicologia Social. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Ayudante/a Doctor/a [NPI] => M4201 [EMAIL_FACULTAD] => orbajes@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [32] => Array ( [DNI] => emp408536 [NOMBRE_PERSONA] => Paula [APELLIDOS] => Peña García [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Psicóloga y Sexóloga responsable del área de Diversidad Sexual en Plena inclusión CV. [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [33] => Array ( [DNI] => uni81350 [NOMBRE_PERSONA] => Yolanda [APELLIDOS] => Rodríguez Castro [PDI] => 3 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Profesora Titular Universidad de Vigo [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [34] => Array ( [DNI] => uni67384 [NOMBRE_PERSONA] => María [APELLIDOS] => Roncero Sanchis [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Personalitat, Avaluació i Tractaments Psicològics. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Profesor/a Titular de Universidad [NPI] => M7415 [EMAIL_FACULTAD] => ronsanma@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [35] => Array ( [DNI] => uni74833 [NOMBRE_PERSONA] => Estefanía [APELLIDOS] => Ruiz Palomino [PDI] => 3 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Profesora Titular. Universitat Jaume I [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [36] => Array ( [DNI] => uni79133 [NOMBRE_PERSONA] => Alicia [APELLIDOS] => Sales Galán [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Psicologia Evolutiva i de l'Educació. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Profesor/a Titular de Universidad [NPI] => M1207 [EMAIL_FACULTAD] => asaga2@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [37] => Array ( [DNI] => emp408538 [NOMBRE_PERSONA] => Alejandro [APELLIDOS] => Sánchez Ferrer [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Psicólogo- Psicoterapeuta [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [38] => Array ( [DNI] => uni82089 [NOMBRE_PERSONA] => Encarna [APELLIDOS] => Satorres Pons [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Psicologia Evolutiva i de l'Educació. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Profesor/a Permanente Laboral PPL [NPI] => M5618 [EMAIL_FACULTAD] => encarna.satorres@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) ) [direccio] => Array ( [0] => Array ( [0] => Array ( [DNI] => uni12747 [NOMBRE_PERSONA] => Rafael [APELLIDOS] => Ballester Arnal [PDI] => 3 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Catedrático de Universidad. Universitat Jaume I [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) ) [1] => Array ( [0] => Array ( [DNI] => uni58530 [NOMBRE_PERSONA] => María Dolores [APELLIDOS] => Gil Llario [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Psicologia Evolutiva i de l'Educació. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Catedrático/a de Universidad [NPI] => H5207 [EMAIL_FACULTAD] => dgil@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) ) ) )

Màster de Formació Permanent en Sexualitat: educació i teràpia sexual en població general i col·lectius específics.


Programa

Fonaments biopsicosociales i culturals de la sexualitat humana
+
Educació afectiu-sexual al llarg del cicle vital
+
Teràpia sexual i de parella en població general i LGTBIQA+
+
Treball Fi de Màster
+
Preinscripciò al curs

Solicita información

Responsable: Universitat de València. Edifici del Rectorat. Av. Blasco Ibáñez, 13. 46010-València.
Delegat de Protecció de Dades: D. Javier Plaza Penadés lopd@uv.es
Finalitat: Enviar informació rellevant de cursos de postgrau.
S'obtenen perfils a fi de personalitzar el tracte conforme a les seves característiques o necessitats i poder així dirigir-li les novetats més convenients.
Legitimació: Per a l'enviament d'informació sobre els títols propis de la Universitat de València la base de legitimació és el consentiment de l'interessat.
Destinataris: Fundació Universitat-Empresa de Valéncia and Universitat de València
Termini: Les dades de l'Usuari seran conservats fins que sol·liciti la seva baixa, s'oposi o revoqui el seu consentiment.
Drets: Accedir, rectificar i suprimir les dades així com altres drets com s'explica a la informació addicional.
Amplieu informació: www.adeituv.es/politica-de-privacidad.

FAQS
 
Imprimir la informaciò