21a Edició - Codi 22312040

Array ( [CODIGO] => 22312040 [EDICION] => 21 [SITUACION] => Aprobado [SITUACION_BIS] => Suspendido [MATRICULA] => 1000 [MATRICULA_2] => 0 [MATRICULA_3] => 0 [HORAS] => 30.00 [FECHA_INICIO] => 03/07/2023 [FECHA_FIN] => 18/09/2023 [LUGAR] => Facultad de Filología/Facultad de Magisterio [NOMBRE_EMPRESA_ORGANIZADOR] => Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura Departament de Filologia Espanyola [FECHA_FIN_PREINSCRIPCION] => 15/06/2023 [AREA] => 3 [NOMBRE_EMPRESA_PATROCINADO] => [NOMBRE_EMPRESA_COLABORADOR] => [OBSERVACIONES_PREINSCRIPCION] => [TIPO_DOCENCIA] => Presencial [TIPO_DOCENCIA_1] => 2 [TIPO_DOCENCIA_2] => Semipresencial [AULA_VIRTUAL_ADEIT] => 0 [TIPO_CURSO] => Postgrado [TIPO_CURSO_1] => Título Propio de Pos [DIRECCION_URL] => [AÑO_CURSO] => 34 [URL_VIDEO] => [URL_FACEBOOK] => [URL_TWITTER] => [META_TITLE] => [META_DESCRIPTION] => [META_KEYWORDS] => [DIRECCION_CURSO_CORTO] => [GESTOR_NOMBRE] => María [GESTOR_APELLIDOS] => Palau Montoro [GESTOR_EMAIL] => maria.palau@fundacions.uv.es [ADMINISTRATIVO_NOMBRE] => Natalia [ADMINISTRATIVO_APELLIDOS] => Molada Peréz [ADMINISTRATIVO_EMAIL] => natalia.molada@fundacions.uv.es [ES_INTERNO] => 1 [EMAIL_EXTERNO] => informacion@adeituv.es [PREINSCRIPCION_WEB] => 0 [URL_AULA_VIRTUAL] => [OFERTADO_OTRO] => 0 [ID_CURSO_OFERTADO] => 0 [DESCRIPCION_OFERTADO] => [TELEFONO_EXTERNO] => 96 160 3000 [MATRICULA_PDTE_APROBACION] => 0 [ID_IDIOMA] => 4 [PUBLICAR_WEB] => 0 [area_curs] => Àrea d´Humanitats [NOMBRE_CURSO] => Diploma d'Especialització en Metodologia i Didàctica de l'Espanyol com a Llengua Estrangera [TITULACION] => Diploma d'Especialització [HORARIO] => - Classes teòriques en línia, del 26 al 30 de juny del 2023 (vesprades) per a presentar els mòduls i els seus diferents blocs al costat d'un primer contacte amb el professorat. - Classes teòriques presencials, del 3 al 25 de juliol de 2023, de dilluns a dijous, de 9.30 a 14.00 i de 15.00 a 19.30; divendres, 9.30 a 15.00. - Pràctiques externes: 40 hores des del 25 de juliol de 2023 al 20 de setembre de 2023 (només durant una setmana en un centre reconegut). [REQUISITOS_TITULACION] => Estudiants interessats en l'ensenyament de segones llengües i llengües estrangeres, especialment de l'espanyol. [REQUISITOS_OTROS] => [ARG_VENTA] => El Diploma d'Especialització de Metodologia i Didàctica de l'Espanyol com a Llengua Estrangera compta amb dues dècades d'edició a la seua esquena i entre les matèries d'estudi es troba el context d'ensenyament aprenentatge a l'aula d'ELA, on s'estudiarà el paper del professor, les seues competències, criteris d'avaluació de classes i el seu paper en aquest segle. A més, es treballen les relacions interpersonals, la motivació, les tècniques d'aprenentatge cooperatiu, la interacció a l'aula, la comprensió i expressió escrites, així com la incorporació de les tecnologies de la informació i la comunicació. A més, el Diploma d'Especialització de Metodologia i Didàctica de l'Espanyol com a Llengua Estrangera també contempla el desenvolupament de les competències comunicatives, com la lèxic- semàntica, la gramatical, la pragmàtica i la intercultural, així com la literària. L'alumnat comptarà així mateix amb materials i recursos a l'aula d'EL2, ELA i *EFP, realització de pràctiques externes (elecció del centre, tutoria assignada, avaluació i elaboració de la memòria de pràctica). També inclourà un treball de recerca final. Avantatges d'estudiar el Diploma d'Especialització de Metodologia i Didàctica de l'Espanyol com a Llengua Estrangera: 1. Tindre una formació altament qualificada com a docent d'espanyol com L2 i ELA. 2. Comptar amb les eines, tècniques i procediments requerits per a un òptim desenvolupament del procés d'ensenyament aprenentatge d'EL2 i ELA. 3. Tindre eixida professional com a docent d'espanyol com L2 i ELA en centres nacionals i estrangers, així com ser docent interí en l'exterior i auxiliar de conversa de la nostra llengua a l'estranger i/o lector d'espanyol en universitats [ARG_VENTA2] => [AÑO_CURSO_DESC] => [MODALIDAD_EVALUACION] => Els mòduls teoricopràctics del curs combinen les explicacions dels professors amb tasques que requereixen la participació activa dels alumnes, així com l'aplicació de diferents estratègies per a poder resoldre les qüestions plantejades. Es proposa treball individual, per parelles i en grup. Tallers interactius en el disseny d'unitats didàctiques, en activitats per al desenvolupament del component cultural i de les competències lèxica i pragmàtica. Elaboració de proves d'avaluació. Anàlisi de materials, visionat de vídeos, audicions, etc. Les activitats proposades comporten una reflexió sobre el procés d'aprendre a ser professor d'ELA. [MODALIDAD_EVALUACION2] => [OBSERVACION_MATRICULA_1] => [OBSERVACION_MATRICULA_2] => [OBSERVACION_MATRICULA_3] => [SALIDA_PROFESIONAL] => El nostre idioma posseeix una enorme riquesa. Comptar amb una especialització que permeta la formació qualificada de professorat d'espanyol és de gran necessitat. Amb l'objectiu d'atendre aquesta demanda, la Universitat de València té entre els seus estudis de postgrau el Diploma d'Especialització de Metodologia i Didàctica de l'Espanyol com a Llengua Estrangera. Amb ell es poden obtindre els coneixements teòrics necessaris que formaran com a docent d'aquesta llengua, a més d'aprendre matèries com la competència lingüístic-comunicativa, estratègies d'aprenentatge i ús de la llengua. A més, el Diploma d'Especialització de Metodologia i Didàctica de l'Espanyol com a Llengua Estrangera permet l'aprenentatge i la pràctica de tècniques i procediments per a desenvolupar el procés d'ensenyament en funció dels requeriments i expectatives de les persones que el cursen. Gràcies al Diploma d'Especialització de Metodologia i Didàctica de l'Espanyol com a Llengua Estrangera, es pot adquirir la formació necessària, teòrica i pràctica, per a: - Tindre una elevada competència didàctica i lingüística (gramàtica, lèxic-semàntica i pragmàtica). - Conéixer les estratègies d'aprenentatge i ús de la llengua. - Tindre una dimensió afectiva i social a l'aula, amb coneixements en avaluació i autoavaluació de l'aprenentatge lingüístic i intercultural, entre altres. - Analitzar i practicar les tècniques, procediments requerits per a un adequat desenvolupament del procés d'ensenyament aprenentatge d'EL2 i ELA. -Familiaritzar-se amb les aportacions curriculars més recents i la seua repercussió en el procés d'ensenyament aprenentatge d'EL2, ELA i *EFP. La formació de docents d'espanyol que compte amb els coneixements, instruments, metodologia i tècniques necessàries per a formar a l'alumnat segons les seues necessitats, interessos i expectatives, és primordial. Per això el Diploma d'Especialització de Metodologia i Didàctica de l'Espanyol com a Llengua Estrangera ofereix tots els recursos, metodologia i eines per a aconseguir-lo. [CRITERIO_ADMISION] => [CRITERIO_ADMISION2] => [CRITERIO_ADMISION3] => [FORMACION_APRENDIZAJE] => [FORMACION_APRENDIZAJE2] => [FORMACION_APRENDIZAJE3] => [ANO_CURSO_DESC] => Curs 2022/2023 [programa] => Array ( [0] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 22312040 [AÑO_CURSO] => 34 [CODIGO] => 1 [NOMBRE_MATERIA] => El context d'ensenyament-aprenentatge a l'aula d'ELE [NOMBRE_MATERIA_VAL] => El context d'ensenyament-aprenentatge a l'aula d'ELE [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => Tema 1 Paper del professor (competències, professor en acció) - Consideracions generals. - La figura del professor: passat i present. - Competències clau del professorat de llengües segones i estrangeres, - Tasques del professor (facilitador, entrenador, observador, avaluador), - Criteris d'avaluació de classes. - Anàlisi i avaluació de classes gravades en vídeo, - El professor del segle XXl. - lnvestigació en acció. Tema 2. Atenció a la dimensió afectiva dels aprenents - Repercussions que tenen les relacions intrapersonals (dimensió afectiva) i les interpersonals (relacions socials) en un ensenyament interactiu centrat en al comunicació. - Canvi d'actitud del professor enfront del grup i el nou paper de l'alumne. - Diferents tècniques per a cohesionar i enfortir el grup i per a fomentar la comunicació i la participació. - Tècniques d'aprenentatge cooperatiu. - Autoconcepte i motivació. - Exemples concrets d'aplicació a l'aula. Tema 3. La interacció a l'aula (habilitats lingüístiques, estratègies comunicatives) a) Comprensió i expressió orals - Consideracions generals. La interacció a l'aula - El text escrit i el text oral. - Processos cognitius en la comprensió i en la producció de missatges orals i escrits. - Les estratègies de comprensió i de producció. - Parlar i escoltar en una segona llengua. - Enfocaments didàctics. - Recursos per a treballar de forma adequada la comprensió auditiva i l'expressió oral. - El paper de la correcció. - Anàlisi de materials. - L'avaluació del producte i dels processos. b) Comprensió i expressió escrites - La importància i el lloc de la comprensió escrita en ELA. - Enfocaments bottom-up sintètics versus enfocaments top-down analítics. - Estratègies d'ensenyament-aprenentatge en la comprensió escrita: desenvolupament de les diferents estratègies de comprensió i la seua utilització en context d'aula. - Elaboració i selecció de materials per al desenvolupament de la comprensió escrita a l'aula d'ELA. - Avaluació de la comprensió escrita. - El lloc de l'expressió escrita en ELA. - Característiques discursives del llenguatge oral i el llenguatge escrit. lmplicacions didàctiques. - Paradigmes, models teòrics i processos cognitius del procés d'ensenyament- aprenentatge de la composició. - Enfocaments metodològics per a l'ensenyament-aprenentatge de la composició: el paradigma proposicional i el paradigma procesual. - Elaboració i selecció de materials per al desenvolupament de la composició a l'aula d'ELA. La integració de les diferents habilitats. - L'avaluació formativa i sumativa de productes i processos en la composició. - Estratègies i tècniques per a la correcció de textos escrits a l'aula. Tema 4. Avaluació i autoavaluació - Concepte d'avaluació. - Àmbits d'avaluació. - Avaluació i 'assessment'. - Avaluació formativa i avaluació sumativa. - L'avaluació des de diferents angles: avaluació formal, avaluació informal i autoavaluació. - Criteris i objectius de l'avaluació. - Anàlisi, crítiques i objeccions a diferents models i tipologies d'avaluació. [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => Tema 1 Paper del professor (competències, professor en acció) - Consideracions generals. - La figura del professor: passat i present. - Competències clau del professorat de llengües segones i estrangeres, - Tasques del professor (facilitador, entrenador, observador, avaluador), - Criteris d'avaluació de classes. - Anàlisi i avaluació de classes gravades en vídeo, - El professor del segle XXl. - lnvestigació en acció. Tema 2. Atenció a la dimensió afectiva dels aprenents - Repercussions que tenen les relacions intrapersonals (dimensió afectiva) i les interpersonals (relacions socials) en un ensenyament interactiu centrat en al comunicació. - Canvi d'actitud del professor enfront del grup i el nou paper de l'alumne. - Diferents tècniques per a cohesionar i enfortir el grup i per a fomentar la comunicació i la participació. - Tècniques d'aprenentatge cooperatiu. - Autoconcepte i motivació. - Exemples concrets d'aplicació a l'aula. Tema 3. La interacció a l'aula (habilitats lingüístiques, estratègies comunicatives) a) Comprensió i expressió orals - Consideracions generals. La interacció a l'aula - El text escrit i el text oral. - Processos cognitius en la comprensió i en la producció de missatges orals i escrits. - Les estratègies de comprensió i de producció. - Parlar i escoltar en una segona llengua. - Enfocaments didàctics. - Recursos per a treballar de forma adequada la comprensió auditiva i l'expressió oral. - El paper de la correcció. - Anàlisi de materials. - L'avaluació del producte i dels processos. b) Comprensió i expressió escrites - La importància i el lloc de la comprensió escrita en ELA. - Enfocaments bottom-up sintètics versus enfocaments top-down analítics. - Estratègies d'ensenyament-aprenentatge en la comprensió escrita: desenvolupament de les diferents estratègies de comprensió i la seua utilització en context d'aula. - Elaboració i selecció de materials per al desenvolupament de la comprensió escrita a l'aula d'ELA. - Avaluació de la comprensió escrita. - El lloc de l'expressió escrita en ELA. - Característiques discursives del llenguatge oral i el llenguatge escrit. lmplicacions didàctiques. - Paradigmes, models teòrics i processos cognitius del procés d'ensenyament- aprenentatge de la composició. - Enfocaments metodològics per a l'ensenyament-aprenentatge de la composició: el paradigma proposicional i el paradigma procesual. - Elaboració i selecció de materials per al desenvolupament de la composició a l'aula d'ELA. La integració de les diferents habilitats. - L'avaluació formativa i sumativa de productes i processos en la composició. - Estratègies i tècniques per a la correcció de textos escrits a l'aula. Tema 4. Avaluació i autoavaluació - Concepte d'avaluació. - Àmbits d'avaluació. - Avaluació i 'assessment'. - Avaluació formativa i avaluació sumativa. - L'avaluació des de diferents angles: avaluació formal, avaluació informal i autoavaluació. - Criteris i objectius de l'avaluació. - Anàlisi, crítiques i objeccions a diferents models i tipologies d'avaluació. [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 1 ) [1] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 22312040 [AÑO_CURSO] => 34 [CODIGO] => 2 [NOMBRE_MATERIA] => Desenvolupament de les competències comunicatives [NOMBRE_MATERIA_VAL] => Desenvolupament de les competències comunicatives [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => Tema 1. La competència lèxic-semàntica 1.Introducció. 2.Objectius. 3.Qüestions específiques sobre el contingut del vocabulari a l'aula d'ELE: quantitat (nombre d'unitats lèxiques i tipologies), abast (àmbits i àrees temàtiques) i control (grau de domini). 4.Principis psicològics que fonamenten diferents estratègies d'aprenentatge del vocabulari. 5.Tipologia d'activitats versus estratègies d'aprenentatge. 6.la planificació lèxica. Models. Criteris de selecció i gradació. 7.Proposta d'aplicació a l'aula. Tema 2. La competència gramatical 1. Introducció i propòsit. 2. La perspectiva del professor d'ELE davant l'alumne d'ELA: 2.1. Professor, quan/com/per què/per a què he de-dec-puc usar...? 2.2.la actitud del parlant. 3. La perspectiva del gramàtic. 4. De nou, la perspectiva del professor d'ELE. 4.l. Generalitzacions i operativitat pràctica: teoria, ús i ensenyament. 4.2. Anàlisi d'un cas concret: Funcionament i ús d'indicatiu i subjuntiu en les estructures amb relatius. Descripció i didàctica. 4.3. Gramàtica i didàctica de les anomenades "perífrasis verbals". Un abordatge possible. 5. Tractament de l'error. Interlingua 6. Taller de treball conjunt / en comú Tema 3. La competència pragmàtica 1.L'anàlisi del discurs oral i les seues repercussions en l'ensenyament de l'espanyol com a llengua estrangera. 2.la interacció comunicativa: regles de cooperació, de cortesia i de pertinència comunicativa. 3.Les categories i funcions pragmàtiques. 4.Atenuació i cortesia en espanyol. 5.La seua presència en la conversa col·loquial. Tema 4. La competència intercultural 1.Definicions de comunicació. Comunicació intercultural i intracultural. 2.Codis de comunicació verbal i no verbal. 3.Definicions de cultura. Diferències entre cultures. 4.Estratègies per a la comunicació intercultural. 5.Perspectiva històrica: l'evolució del rol de la cultura en l'ensenyament de la llengua estrangera. Anàlisi de materials didàctics. 6.Cultura i estudis culturals en l'ensenyament de l'espanyol com LI. 7.Anàlisi i debat de diferents models per a la creació de materials basats en continguts culturals. 8.Discussió crítica de continguts culturals en la programació d'ELE. 9.Tasques per a l'ensenyament vivencial de la competència intercultural: entrevistes, enquestes, correus electrònics i cerques en la xarxa. Tema 5. La competència literària a l'aula d'ELE 1.la literatura a l'aula d'ELE 2.Gèneres orals i escrits 3.la creativitat a través de la literatura [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => Tema 1. La competència lèxic-semàntica 1.Introducció. 2.Objectius. 3.Qüestions específiques sobre el contingut del vocabulari a l'aula d'ELE: quantitat (nombre d'unitats lèxiques i tipologies), abast (àmbits i àrees temàtiques) i control (grau de domini). 4.Principis psicològics que fonamenten diferents estratègies d'aprenentatge del vocabulari. 5.Tipologia d'activitats versus estratègies d'aprenentatge. 6.la planificació lèxica. Models. Criteris de selecció i gradació. 7.Proposta d'aplicació a l'aula. Tema 2. La competència gramatical 1. Introducció i propòsit. 2. La perspectiva del professor d'ELE davant l'alumne d'ELA: 2.1. Professor, quan/com/per què/per a què he de-dec-puc usar...? 2.2.la actitud del parlant. 3. La perspectiva del gramàtic. 4. De nou, la perspectiva del professor d'ELE. 4.l. Generalitzacions i operativitat pràctica: teoria, ús i ensenyament. 4.2. Anàlisi d'un cas concret: Funcionament i ús d'indicatiu i subjuntiu en les estructures amb relatius. Descripció i didàctica. 4.3. Gramàtica i didàctica de les anomenades "perífrasis verbals". Un abordatge possible. 5. Tractament de l'error. Interlingua 6. Taller de treball conjunt / en comú Tema 3. La competència pragmàtica 1.L'anàlisi del discurs oral i les seues repercussions en l'ensenyament de l'espanyol com a llengua estrangera. 2.la interacció comunicativa: regles de cooperació, de cortesia i de pertinència comunicativa. 3.Les categories i funcions pragmàtiques. 4.Atenuació i cortesia en espanyol. 5.La seua presència en la conversa col·loquial. Tema 4. La competència intercultural 1.Definicions de comunicació. Comunicació intercultural i intracultural. 2.Codis de comunicació verbal i no verbal. 3.Definicions de cultura. Diferències entre cultures. 4.Estratègies per a la comunicació intercultural. 5.Perspectiva històrica: l'evolució del rol de la cultura en l'ensenyament de la llengua estrangera. Anàlisi de materials didàctics. 6.Cultura i estudis culturals en l'ensenyament de l'espanyol com LI. 7.Anàlisi i debat de diferents models per a la creació de materials basats en continguts culturals. 8.Discussió crítica de continguts culturals en la programació d'ELE. 9.Tasques per a l'ensenyament vivencial de la competència intercultural: entrevistes, enquestes, correus electrònics i cerques en la xarxa. Tema 5. La competència literària a l'aula d'ELE 1.la literatura a l'aula d'ELE 2.Gèneres orals i escrits 3.la creativitat a través de la literatura [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 2 ) [2] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 22312040 [AÑO_CURSO] => 34 [CODIGO] => 3 [NOMBRE_MATERIA] => Materials i recursos d'EL2, ELE i EFP [NOMBRE_MATERIA_VAL] => Materials i recursos d'EL2, ELE i EFP [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => Tema 1. Disseny i anàlisi d'unitats didàctiques. 1.Models d'unitat didàctica. 2.Criteris per al disseny d'una unitat didàctica d'ELA: 3.Anàlisi de l'entorn i de les necessitats formatives. 4.Definició d'objectius. 5.Selecció i seqüenciació de continguts. 6.Elaboració d'activitats. 7.Avaluació dels aprenentatges. Tema 2. Mitjans audiovisuals i noves tecnologies 1. Introducció: les limitacions didàctiques -Els mitjans audiovisuals en la classe d'ELA -El paper del professor 2.Laboratori d'idiomes -Introducció -Aplicacions tradicionals -Avantatges del laboratori -Aprofitament del laboratori -Activitats -Models de treball 3. Vídeo -Introducció: avantatges i riscos de l'ús del vídeo -Materials en vídeo: avantatges i desavantatges -Aprofitament didàctic del vídeo en la classe d'ELA -Aprofitament de la càmera de vídeo 4.Les TIC en la classe d'ELA 5. Ludificació Tema 3. Español per a Fins Específics (fins professionals, col·lectiu immigrant) 1.Introducció - Objectius. 2.la competència comunicativa en les llengües d'especialitat. 3.la competència comunicativa intercultural (*CCI). La negociació intercultural. 4.Principis generals i particulars que fonamenten la metodologia de l'espanyol amb finalitats professionals. 5.El currículum d'espanyol per a fins professionals: -Español dels Negocis. -Español del Turisme. - Español Jurídic. 6.la competència lèxica i discursiva. 7. El col·lectiu immigrant. [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => Tema 1. Disseny i anàlisi d'unitats didàctiques. 1.Models d'unitat didàctica. 2.Criteris per al disseny d'una unitat didàctica d'ELA: 3.Anàlisi de l'entorn i de les necessitats formatives. 4.Definició d'objectius. 5.Selecció i seqüenciació de continguts. 6.Elaboració d'activitats. 7.Avaluació dels aprenentatges. Tema 2. Mitjans audiovisuals i noves tecnologies 1. Introducció: les limitacions didàctiques -Els mitjans audiovisuals en la classe d'ELA -El paper del professor 2.Laboratori d'idiomes -Introducció -Aplicacions tradicionals -Avantatges del laboratori -Aprofitament del laboratori -Activitats -Models de treball 3. Vídeo -Introducció: avantatges i riscos de l'ús del vídeo -Materials en vídeo: avantatges i desavantatges -Aprofitament didàctic del vídeo en la classe d'ELA -Aprofitament de la càmera de vídeo 4.Les TIC en la classe d'ELA 5. Ludificació Tema 3. Español per a Fins Específics (fins professionals, col·lectiu immigrant) 1.Introducció - Objectius. 2.la competència comunicativa en les llengües d'especialitat. 3.la competència comunicativa intercultural (*CCI). La negociació intercultural. 4.Principis generals i particulars que fonamenten la metodologia de l'espanyol amb finalitats professionals. 5.El currículum d'espanyol per a fins professionals: -Español dels Negocis. -Español del Turisme. - Español Jurídic. 6.la competència lèxica i discursiva. 7. El col·lectiu immigrant. [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 3 ) [3] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 22312040 [AÑO_CURSO] => 34 [CODIGO] => 4 [NOMBRE_MATERIA] => Pràctiques externes [NOMBRE_MATERIA_VAL] => Pràctiques externes [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => -Consideracions generals. Elecció de centre. Metodologia per a l'observació i l'anàlisi del context de l'aula -Visita al centre. Organització del departament o seminari d'ELE. Professors, grups i horaris. -Reunió amb el tutor assignat per a les seues pràctiques formatives. -Observació de classes d'ELA en diferents nivells (Al, A2, Bl, B2, Cl i C2) - Planificació de tasques per a l'ensenyament-aprenentatge d'ELE. -Actuació a l'aula. Supervisió del professor del grup. -Avaluació de l'acció docent desenvolupada. -Elaboració de la Memòria de Pràctica. [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => -Consideracions generals. Elecció de centre. Metodologia per a l'observació i l'anàlisi del context de l'aula -Visita al centre. Organització del departament o seminari d'ELE. Professors, grups i horaris. -Reunió amb el tutor assignat per a les seues pràctiques formatives. -Observació de classes d'ELA en diferents nivells (Al, A2, Bl, B2, Cl i C2) - Planificació de tasques per a l'ensenyament-aprenentatge d'ELE. -Actuació a l'aula. Supervisió del professor del grup. -Avaluació de l'acció docent desenvolupada. -Elaboració de la Memòria de Pràctica. [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 4 ) [4] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 22312040 [AÑO_CURSO] => 34 [CODIGO] => 5 [NOMBRE_MATERIA] => Treball d'investigació [NOMBRE_MATERIA_VAL] => Treball d'investigació [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => - Consideracions generals. Temes d'investigació (teòrics i empírics). Seleccionar algun d'aquests temes: a)Anàlisi i/o disseny de materials i recursos didàctics: -Disseny d'una O.D.: títol (àrea temàtica), destinataris (edat, nivell), objectius, continguts (planificació), temporalització (sessions), activitats i recursos. -Anàlisi de manuals d'ELE i de Vostés -Aprofitament didàctic de vídeos, pel·lícules, etc. b)Desenvolupament de la competència lèxic-semàntica (general o de nivell) en una àrea temàtica determinada: planificació, selecció i activitats. Ídem per a un mòdul d'EFE (espanyol jurídic, espanyol comercial, espanyol del turisme, etc.) -Nivells A1-A2-B1: àrea temàtica, planificació (fases) i activitats -Nivells B2-C1: text integrat en una UD, model holístic -*EFP (Espanyol Fins Professionals): text de llengua especialitzada i planificació lèxica c)Disseny d'activitats per al desenvolupament i la pràctica de les quatre destreses lingüístiques o d'alguna d'elles (C.A.- E.O.- C.L.- E.E.) en el marc d'una didàctica comunicativa. d)Disseny d'activitats per al desenvolupament de la competència pragmàtica o competència intercultural d'espanyol llengua estrangera, dins d'un marc teòric fonamentat des de la lingüística aplicada a l'ensenyament d'ELE. e)Disseny d'activitats d'Espanyol/llengua estrangera amb finalitats Professionals per a un àmbit concret (publicitat, negocis, turisme, jurídic ...) i un objectiu particular (col·locacions, interculturalitat ...) f)La literatura a l'aula d'ELE. g)Anàlisi de les peculiaritats de la interlingua dels estudiants d'espanyol com a llengua estrangera. Disseny d'estratègies i instruments didàctics. h)Disseny de recursos pedagògics per a l'ensenyament de segones llengües: enquestes per a l'anàlisi de necessitats i procediments d'avaluació. -Estructura organitzativa del treball i criteris d'edició del document. -Orientació i supervisió pel tutor. -Avaluació del treball (punts forts i aspectes de millora) [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => - Consideracions generals. Temes d'investigació (teòrics i empírics). Seleccionar algun d'aquests temes: a)Anàlisi i/o disseny de materials i recursos didàctics: -Disseny d'una O.D.: títol (àrea temàtica), destinataris (edat, nivell), objectius, continguts (planificació), temporalització (sessions), activitats i recursos. -Anàlisi de manuals d'ELE i de Vostés -Aprofitament didàctic de vídeos, pel·lícules, etc. b)Desenvolupament de la competència lèxic-semàntica (general o de nivell) en una àrea temàtica determinada: planificació, selecció i activitats. Ídem per a un mòdul d'EFE (espanyol jurídic, espanyol comercial, espanyol del turisme, etc.) -Nivells A1-A2-B1: àrea temàtica, planificació (fases) i activitats -Nivells B2-C1: text integrat en una UD, model holístic -*EFP (Espanyol Fins Professionals): text de llengua especialitzada i planificació lèxica c)Disseny d'activitats per al desenvolupament i la pràctica de les quatre destreses lingüístiques o d'alguna d'elles (C.A.- E.O.- C.L.- E.E.) en el marc d'una didàctica comunicativa. d)Disseny d'activitats per al desenvolupament de la competència pragmàtica o competència intercultural d'espanyol llengua estrangera, dins d'un marc teòric fonamentat des de la lingüística aplicada a l'ensenyament d'ELE. e)Disseny d'activitats d'Espanyol/llengua estrangera amb finalitats Professionals per a un àmbit concret (publicitat, negocis, turisme, jurídic ...) i un objectiu particular (col·locacions, interculturalitat ...) f)La literatura a l'aula d'ELE. g)Anàlisi de les peculiaritats de la interlingua dels estudiants d'espanyol com a llengua estrangera. Disseny d'estratègies i instruments didàctics. h)Disseny de recursos pedagògics per a l'ensenyament de segones llengües: enquestes per a l'anàlisi de necessitats i procediments d'avaluació. -Estructura organitzativa del treball i criteris d'edició del document. -Orientació i supervisió pel tutor. -Avaluació del treball (punts forts i aspectes de millora) [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 5 ) ) [professors] => Array ( [0] => Array ( [DNI] => uni69821 [NOMBRE_PERSONA] => Marta [APELLIDOS] => Albelda Marco [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Filologia Espanyola. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Catedrático/a de Universidad [NPI] => H2460 [EMAIL_FACULTAD] => maralma2@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [1] => Array ( [DNI] => uni6862 [NOMBRE_PERSONA] => José Manuel [APELLIDOS] => Bustos Gisbert [PDI] => 3 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Profesor/a Titular de Universidad. Universidad de Salamanca [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [2] => Array ( [DNI] => uni7689 [NOMBRE_PERSONA] => Mª Ángeles [APELLIDOS] => Calero Fernández [PDI] => 3 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Catedrático/a de Universidad. Universitat de Lleida [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [3] => Array ( [DNI] => emp67989 [NOMBRE_PERSONA] => Jenny [APELLIDOS] => García Devís [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Jefa de Estudios. Taronja Spanish for Foreigners - school (Villa-Herba, S.L.) [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [4] => Array ( [DNI] => uni29087 [NOMBRE_PERSONA] => María Begoña [APELLIDOS] => Gómez Devís [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Contratado/a Doctor/a [NPI] => I4014 [EMAIL_FACULTAD] => mabegode@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [5] => Array ( [DNI] => uni374 [NOMBRE_PERSONA] => José Ramón [APELLIDOS] => Insa Agustina [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Profesor/a Titular de Escuela Universitaria [NPI] => H4306 [EMAIL_FACULTAD] => insa@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [6] => Array ( [DNI] => emp16443 [NOMBRE_PERSONA] => María Desamparados [APELLIDOS] => Massó Porcar [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Profesora de Segundas Lenguas en Europa. Instituto Cervantes [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [7] => Array ( [DNI] => emp359494 [NOMBRE_PERSONA] => Roberto [APELLIDOS] => Orti Teruel [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Instituto Cervantes Berlin [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [8] => Array ( [DNI] => uni22531 [NOMBRE_PERSONA] => María Amparo [APELLIDOS] => Ricós Vidal [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Filologia Espanyola. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Profesor/a Titular de Universidad [NPI] => H1460 [EMAIL_FACULTAD] => Amparo.Ricos@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [9] => Array ( [DNI] => uni13041 [NOMBRE_PERSONA] => José Luis [APELLIDOS] => Rozas Bravo [PDI] => 3 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Profesor/a Asociado de Universidad. Universidad Antonio de Nebrija [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [10] => Array ( [DNI] => emp16440 [NOMBRE_PERSONA] => Neus [APELLIDOS] => Sans Baulenas [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Profesora de E/LE. Escola Oficial d'Idiomes de Barcelona [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) ) [direccio] => Array ( [0] => Array ( [0] => Array ( [DNI] => uni22531 [NOMBRE_PERSONA] => María Amparo [APELLIDOS] => Ricós Vidal [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Filologia Espanyola. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Profesor/a Titular de Universidad [NPI] => H1460 [EMAIL_FACULTAD] => Amparo.Ricos@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) ) [1] => Array ( [0] => Array ( [DNI] => uni29087 [NOMBRE_PERSONA] => María Begoña [APELLIDOS] => Gómez Devís [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura. Universitat de València [CARGO_FACULTAD] => Contratado/a Doctor/a [NPI] => I4014 [EMAIL_FACULTAD] => mabegode@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) ) ) )

Diploma d'Especialització en Metodologia i Didàctica de l'Espanyol com a Llengua Estrangera


Dades generals

Curs acadèmic: Curs 2022/2023

Tipus de curs: Diploma d'Especialització

Nombre de crèdits: 30.00 Crèdits ECTS

Preinscripció al curs: Hasta el 15/06/2023

Data inici: Juliol 2023

Data fi: Setembre 2023

Matrícula: 1000 € (import preu públic)

Modalitat: Semipresencial

Lloc d'impartició: Facultad de Filología/Facultad de Magisterio

Horari: - Classes teòriques en línia, del 26 al 30 de juny del 2023 (vesprades) per a presentar els mòduls i els seus diferents blocs al costat d'un primer contacte amb el professorat. - Classes teòriques presencials, del 3 al 25 de juliol de 2023, de dilluns a dijous, de 9.30 a 14.00 i de 15.00 a 19.30; divendres, 9.30 a 15.00. - Pràctiques externes: 40 hores des del 25 de juliol de 2023 al 20 de setembre de 2023 (només durant una setmana en un centre reconegut).

Més informació

Objectius del curs

El Diploma d'Especialització de Metodologia i Didàctica de l'Espanyol com a Llengua Estrangera compta amb dues dècades d'edició a la seua esquena i entre les matèries d'estudi es troba el context d'ensenyament aprenentatge a l'aula d'ELA, on s'estudiarà el paper del professor, les seues competències, criteris d'avaluació de classes i el seu paper en aquest segle. A més, es treballen les relacions interpersonals, la motivació, les tècniques d'aprenentatge cooperatiu, la interacció a l'aula, la comprensió i expressió escrites, així com la incorporació de les tecnologies de la informació i la comunicació.
A més, el Diploma d'Especialització de Metodologia i Didàctica de l'Espanyol com a Llengua Estrangera també contempla el desenvolupament de les competències comunicatives, com la lèxic- semàntica, la gramatical, la pragmàtica i la intercultural, així com la literària.
L'alumnat comptarà així mateix amb materials i recursos a l'aula d'EL2, ELA i *EFP, realització de pràctiques externes (elecció del centre, tutoria assignada, avaluació i elaboració de la memòria de pràctica). També inclourà un treball de recerca final.

Leer más

Objectius professionals

El nostre idioma posseeix una enorme riquesa. Comptar amb una especialització que permeta la formació qualificada de professorat d'espanyol és de gran necessitat. Amb l'objectiu d'atendre aquesta demanda, la Universitat de València té entre els seus estudis de postgrau el Diploma d'Especialització de Metodologia i Didàctica de l'Espanyol com a Llengua Estrangera. Amb ell es poden obtindre els coneixements teòrics necessaris que formaran com a docent d'aquesta llengua, a més d'aprendre matèries com la competència lingüístic-comunicativa, estratègies d'aprenentatge i ús de la llengua.
A més, el Diploma d'Especialització de Metodologia i Didàctica de l'Espanyol com a Llengua Estrangera permet l'aprenentatge i la pràctica de tècniques i procediments per a desenvolupar el procés d'ensenyament en funció dels requeriments i expectatives de les persones que el cursen.
Gràcies al Diploma d'Especialització de Metodologia i Didàctica de l'Espanyol com a Llengua Estrangera, es pot adquirir la formació necessària, teòrica i pràctica, per a:

Leer más

Solicita información

Responsable: Universitat de València. Edifici del Rectorat. Av. Blasco Ibáñez, 13. 46010-València.
Delegat de Protecció de Dades: D. Javier Plaza Penadés lopd@uv.es
Finalitat: Enviar informació rellevant de cursos de postgrau.
S'obtenen perfils a fi de personalitzar el tracte conforme a les seves característiques o necessitats i poder així dirigir-li les novetats més convenients.
Legitimació: Per a l'enviament d'informació sobre els títols propis de la Universitat de València la base de legitimació és el consentiment de l'interessat.
Destinataris: Fundació Universitat-Empresa de Valéncia and Universitat de València
Termini: Les dades de l'Usuari seran conservats fins que sol·liciti la seva baixa, s'oposi o revoqui el seu consentiment.
Drets: Accedir, rectificar i suprimir les dades així com altres drets com s'explica a la informació addicional.
Amplieu informació: www.adeituv.es/politica-de-privacidad.

FAQS
 
Imprimir la informaciò