6a Edició - Codi 18512290/18511130

Array ( [CODIGO] => 18512290/18511130 [EDICION] => 6 [SITUACION] => Aprobado [SITUACION_BIS] => Finalizado [MATRICULA] => 480 [MATRICULA_2] => 0 [MATRICULA_3] => 0 [HORAS] => 11.00 [FECHA_INICIO] => 18/04/2019 [FECHA_FIN] => 01/07/2019 [LUGAR] => A través del Aula Virtual ADEIT [NOMBRE_EMPRESA_ORGANIZADOR] => Departament de Psicologia Bàsica [FECHA_FIN_PREINSCRIPCION] => 05/04/2019 [AREA] => 5 [NOMBRE_EMPRESA_PATROCINADO] => [NOMBRE_EMPRESA_COLABORADOR] => Cátedra Luis Amigó [OBSERVACIONES_PREINSCRIPCION] => [TIPO_DOCENCIA] => A distancia [TIPO_DOCENCIA_1] => 3 [TIPO_DOCENCIA_2] => On-line [AULA_VIRTUAL_ADEIT] => 1 [TIPO_CURSO] => Postgrado [TIPO_CURSO_1] => Postgrado [DIRECCION_URL] => [AÑO_CURSO] => 30 [URL_VIDEO] => [URL_FACEBOOK] => [URL_TWITTER] => [META_TITLE] => [META_DESCRIPTION] => [META_KEYWORDS] => Curso en Violencia Filio-Parental Online [DIRECCION_CURSO_CORTO] => [GESTOR_NOMBRE] => Laura [GESTOR_APELLIDOS] => Ramírez Girbés [GESTOR_EMAIL] => laura.ramirez@fundacions.uv.es [ADMINISTRATIVO_NOMBRE] => Merche [ADMINISTRATIVO_APELLIDOS] => Ivars [ADMINISTRATIVO_EMAIL] => mercedes.ivars@fundacions.uv.es [ES_INTERNO] => 1 [EMAIL_EXTERNO] => informacion@adeituv.es [PREINSCRIPCION_WEB] => 0 [URL_AULA_VIRTUAL] => [OFERTADO_OTRO] => 0 [ID_CURSO_OFERTADO] => 0 [DESCRIPCION_OFERTADO] => [TELEFONO_EXTERNO] => 96 160 3000 [MATRICULA_PDTE_APROBACION] => [ID_IDIOMA] => [PUBLICAR_WEB] => [area_curs] => Àrea de Psicologia [NOMBRE_CURSO] => Expert Universitari en Violència Filio-Parental i altres problemes relacionats amb les Conductes Delictives [TITULACION] => Expert Universitari [HORARIO] => Aula Virtual ADEIT, [REQUISITOS_TITULACION] => Llicenciats o Graduats en Psicologia i Pedagogia; Diplomats o Graduats en Treball Social i Educació Social ue vuigan ampliar su formació i/o experiencia professional en l'àmbit de l'intervenció social [REQUISITOS_OTROS] => Professionals habilitats o que acrediten experiencia professional en menors. [ARG_VENTA] => Aquest diploma, dirigit a professionals del sector i a titulats en Psicologia, Criminologia, Treball Social, Educació Social, Sociologia, Pedagogia o Antropologia, té com a objectiu oferir la formació i les eines necessàries per aprendre a detectar les circumstàncies de risc i per intervenir en problemàtiques socials relacionades amb el maltractament, la violència filioparental, les dependències, l'exclusió, etc. L'eix daquesta actuació prioritària són els adolescents i les seues famílies. El diploma, marcat pel seu caràcter multidisciplinari, inclou la realització d'un treball final i de pràctiques formatives que permet aplicar els coneixements a centres residencials d'atenció psicosocieducativa a menors localitzats a València o a qualsevol altra àrea geogràfica [ARG_VENTA2] => [AÑO_CURSO_DESC] => [MODALIDAD_EVALUACION] => La metododogía online permet traslladar l'experiència formativa a l'AULA VIRTUAL d'ADEIT, on l'alumnat i el professorat podran adquirir i intercanviar coneixements independentment del moment i del lloc on es troben. L'Aula Virtual es constituïx com un entorn de trobada, intercanvi i aprenentatge dinàmic. Els participants disposen d'una clau personalitzada que permet l'accés al curs des de qualsevol ordinador connectat a internet i des de qualsevol navegador web i sistema operatiu. MATERIALS I RECURSOS ADEQUATS L'alumnat té a la seua disposició en l'Aula Virtual tot el material didàctic que compon el programa del curs. A més comptarà, si és el cas, amb un conjunt de recursos addicionals que permetran al professorat complementar la seua docència: Materials multimèdia, vídeos a través d'un servici de videostreaming, arxius Powerpoint, arxius PDF, àudios, diapositives, galeries d'imatges, enllaços d'interés, bibliografía, etc. que seran ferramentes de suport per a aprofundir en els coneixements del curs. COMUNICACIÓ CONSTANT Durant l'activitat formativa, els participants disposaran de diverses ferramentes de comunicació, com els fòrums, els xats i la missatgeria interna. Els FÒRUMS de debat són espais compartits per tots els participants (alumnat i professorat) que permeten l'intercanvi d'idees, així com resoldre dubtes, proposar debats i respondre qüestions. També permeten intercanviar arxius per a realitzar activitats determinades en grup. Els fòrums fomenten la participació, la col·laboració i el treball en equip. Estan sempre disponibles, l'alumne decidix quan realitza la seua aportació, triant el moment que millor s'adapta al seu horari. S'oferix també la possibilitat de comunicar-se en temps real a través d'un XAT. Este mecanisme és útil quan diversos participants desitgen debatre sobre un tema en concret d'una manera simultani i síncron. L'Aula Virtual d'ADEIT disposa d'un sistema de VIDEOCONFERÈNCIA que permetrà aprofundir en distints continguts, discutir casos pràctics, i assistir a presentacions en què els alumnes poden realitzar preguntes i compartir experiències. Un eix fonamental en la formació on line és el seguiment personal portat a terme pels tutors del curs, ajudant a aprofundir i refermar els conceptes clau i resolent els dubtes i consultes particulars a través d'un sistema de TUTORIA personal. AVALUACIÓ CONTÍNUA Per a garantir l'aprofitament del curs, s'aplica un sistema d'avaluació contínua, que servirà per a comprovar en quina mesura l'alumnat assimila els coneixements estudiats, i el seu rendiment en les distintes matèries. Amb caràcter general es valorarà, a més de la participació i el treball en equip, la profunditat de les intervencions en els fòrums, així com el coneixement adquirit i demostrat a través de la realització de proves com ara qüestionaris tipus test, casos pràctics, activitats de desenvolupament, etc. Els participants hauran de complir amb els requisits i estàndards d'aprenentatge i dedicació establits pels diferents docents del curs. SUPORT PERSONALITZAT L'alumnat està acompanyat per un conjunt de persones, servicis i recursos que li atenen i estan a la seua disposició per a facilitar-li l'aprenentatge. Este col·lectiu inclou diverses figures, des del Responsable acadèmic del curs o Director del mateix, els autors de continguts, els tutors, coordinadors del desenvolupament del curs, dinamitzadors i fins a l'Equip Tècnic. Tots ells participen d'una manera relacionada en els processos docents en entorns virtuals. Encara que és el propi alumne qui gestiona el seu temps i planifica el seu ritme d'estudi, tot este equip de suport li ajudarà a fer que aprofite amb èxit el curs. [MODALIDAD_EVALUACION2] => [OBSERVACION_MATRICULA_1] => [OBSERVACION_MATRICULA_2] => [OBSERVACION_MATRICULA_3] => [SALIDA_PROFESIONAL] => Recursos d'atenció familiar i infanto-juvenil: Servicis de Suport i Orientació Escolar, Centres de Dia, Recursos de protecció de menors (acolliment, tutela i adopció) , Servicis Socials Generals i especialitzats, programes d'atenció a menors estrangers migrants. Àmbit sanitari: Centres de Salut Mental Infanto-juvenil, Unitats de rehabilitació en substàncies tòxic dependents, programes de suport psicosocial en deshabituació, unitats d'atenció a patologies duals. Xarxa de justícia: Programes de prevenció de manifestacions agressives, de reducció de danys en educació viària, Centres de Justícia Juvenil, Equips dels Jutjats de Família, Programes de Llibertat Vigilada de Menors, Jóvens a la presó i llibertat condicional, criminòlegs especialitzats en perfil criminal i delictiu, professionals de la victimología, experts en assessorament delictiu en matèria d'acaçament, violència escolar, bullying i ciberbullying, personal de forces i cossos de seguritat de l'estat especialitzats en problemàtiques de família i infància. Promoció de l'ocupació: recursos especialitzats d'acompanyament professional i Tallers de Formació Ocupacional d'adolescents amb diferents problemàtiques, Programes derivats de l'actual situació de crisi econòmica: els relacionats amb els enderrocaments de vivendes, immigració global, desnonaments i d'acció en comunitats rurals i urbanes d'Atenció Bàsica, jóvens al carrer...etc. Així mateix l'alumnat que supere el Màster estarà capacitat per a treballar i/o coordinar diferents recursos especialitzats en Psicologia, treball social, pedagogia, logopèdia, teràpia familiar des de qualsevol enfocament: ocupacional, narratiu, breu, sistèmic, estratègic, counseling, gestió de casos...etc." [CRITERIO_ADMISION] => [CRITERIO_ADMISION2] => [CRITERIO_ADMISION3] => [FORMACION_APRENDIZAJE] => [FORMACION_APRENDIZAJE2] => [FORMACION_APRENDIZAJE3] => [ANO_CURSO_DESC] => Curs 2018/2019 [programa] => Array ( [0] => Array ( [CODIGO_CURSO] => 18512290/18511130 [AÑO_CURSO] => 30 [CODIGO] => 1 [NOMBRE_MATERIA] => [NOMBRE_MATERIA_VAL] => [DESCRIPCION] => programa || programa2 || programa3 [DESCRIPCION1] => 1.- MODELO COGNITIVO CONDUCTUAL. ANÁLISIS FUNCIONAL DE LAS CONDUCATAS DELICTIVAS Describir el modelo teórico de la Psicología cognitivo-conductual como intervención psicoterapeútica. Asímismo, se explicará el anàlisis funcional como herramienta para anilizar las conductas problema, ver que las está generando y que las mantiene en el tiempo. 2.- TRASTORNOS RELACIONADOS CON LAS CONDUCTAS DELICTIVAS. DESCRIPCIÓN, EVALUACIÓN Y TRATAMIENTO 2.1 Trastorno Disocial/Negativista Desafiante Abordar el trastorno disocial y negativista desafiante, incidiendo en la intervención en cada uno de ellos. 2.2 TDAH Abordar el TDAH como trastorno asociado a problemas de conductas, haciendo especial hincapié en su abordaje y tratamiento. 2.3 Trastorno de la Afectividad Tratar los principales trastornos afectivos que aparecen en la infancia y la adolescencia, incidiendo en la forma de intervenir. 2.4 Trastorno de Personalidad Describir los principales trastornos de personalidad en la infancia y adolescencia, haciendo hincapié en su abordaje y tratamiento. 3.- AGRESORES SEXUALES. DESCRIPCIÓN, EVALUACIÓN Y TRATAMIENTO. 4.- VIOLENCIA FILIO PARENTAL. DESCRIPCIÓN, EVALUACIÓN Y TRATAMIENTO. 4.1.- Violencia Filio-Parental. Definición y Tipos Introducir a los alumnos en el concepto de la violencia ejercida de hijos a padres, describiendo las características de dicha violencia y especificando sus tipos (física, psicológica, contra objetos) 4.2.- Causas de Maltrato Familiar Abordar las causas que están a la base del fenómeno de la VFP, describiendo los factores sociales, familiares e individuales 4.3 Modelos Explicativos de la Violencia Filio-Parental Describir los modelos teóricos explicativos existentes de la VFP. Modelo ecológico anidado de Coltrell y Monk; El síndrome del emperador de Vicente Garrido y La teoría del aprendizaje social de Bandura 4.4 Programad de Intervención para Familias y Menores con Conductas de Maltrato En esta asignatura se contextualizará el programa educativo en el C.E Colonia San Vicente Ferrer, donde se crea y se implementa, y se realizará una justificación de dicho programa. Así mismo, se describirá la estructura del programa y su metodología, con las fases de la intervención (evaluación, hipótesis, intervención y seguimiento) y los bloques en los que se estructura el programa (-Bloque-I: Padres en individual; Bloque II: Adolescentes en individual; Bloque iii: Padres e hijos/as; Bloque IV: Escuela de padres; Bloque v: adolescentes en grupo) 5.- RESULTADOS DEL PROGRAMA Describir los resultados obtenidos con la aplicación del programa desde el año 2004 basados en un estudio longitudinal 6.- APLICACIÓN DEL PROGRAMA EN OTROS CONTEXTOS Analizar la forma de aplicar el programa en otros contextos que no supongan medidas de internamiento (CMSS; SEAFIs; LV; etc) introduciendo adaptacions pertinentes, teniendo en cuenta la idiosincràsia de cada contexto. [DESCRIPCION2] => [DESCRIPCION3] => [DESCRIPCION1_VAL] => [DESCRIPCION2_VAL] => [DESCRIPCION3_VAL] => [ORDEN] => 1 ) ) [professors] => Array ( [0] => Array ( [DNI] => emp20678 [NOMBRE_PERSONA] => Isabel [APELLIDOS] => Añó Miranda [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Psicóloga clínica. Experta en sexología y en peritaje judicial psicológico. [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [1] => Array ( [DNI] => emp36364 [NOMBRE_PERSONA] => Cristina [APELLIDOS] => Arias Salvador [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Pedagoga. Residencia Socioeducativa "Colonia San Vicente Ferrer" (Godella-Valencia) [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [2] => Array ( [DNI] => emp68153 [NOMBRE_PERSONA] => Milagros [APELLIDOS] => Fuentes Albero [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Médico psiquiatra, especialista en infancia y adolescencia. [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [3] => Array ( [DNI] => uni29250 [NOMBRE_PERSONA] => Pedro José [APELLIDOS] => López Ferri [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => Profesor Asociado de la Universidad de Valencia. Departamento de Sociología y Antropología Social. Subdirector de la Residencia Socioeducativa Colonia San Vicente Ferrer [NPI] => M1192 [EMAIL_FACULTAD] => P.Jose.Lopez@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [4] => Array ( [DNI] => uni46991 [NOMBRE_PERSONA] => José Javier [APELLIDOS] => Navarro Pérez [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => Contratado Dr. Departament de Treball Social i Serveis Socials. Universitat de València [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [5] => Array ( [DNI] => emp91898 [NOMBRE_PERSONA] => María José [APELLIDOS] => Ridaura Costa [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Directora Centro de Menores Cabanyal [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) [6] => Array ( [DNI] => emp55633 [NOMBRE_PERSONA] => Josefa [APELLIDOS] => Sánchez Heras [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Dra.Psicología.Prof.Asoc.Dep.Personalitat,Avaluació i Tractaments Psicològics.Psicóloga.Equipo Tco.. Colonia San Vicente Ferrer [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) ) [direccio] => Array ( [0] => Array ( [0] => Array ( [DNI] => uni46991 [NOMBRE_PERSONA] => José Javier [APELLIDOS] => Navarro Pérez [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => Contratado Dr. Departament de Treball Social i Serveis Socials. Universitat de València [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) ) [1] => Array ( [0] => Array ( [DNI] => uni29250 [NOMBRE_PERSONA] => Pedro José [APELLIDOS] => López Ferri [PDI] => 1 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => Profesor Asociado de la Universidad de Valencia. Departamento de Sociología y Antropología Social. Subdirector de la Residencia Socioeducativa Colonia San Vicente Ferrer [NPI] => M1192 [EMAIL_FACULTAD] => P.Jose.Lopez@uv.es [CARGO_EMPRESA] => [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) ) [2] => Array ( [0] => Array ( [DNI] => emp40388 [NOMBRE_PERSONA] => María José [APELLIDOS] => Ridaura Costa [PDI] => 4 [DEPARTAMENTO_FACULTAD] => [CARGO_FACULTAD] => [NPI] => [EMAIL_FACULTAD] => [CARGO_EMPRESA] => Directora Territorial de la Fundación Amigó en Valencia [DIRECCION_URL_POSTGRADO] => [URL_LINKEDIN_POSTGRADO] => ) ) ) )

Expert Universitari en Violència Filio-Parental i altres problemes relacionats amb les Conductes Delictives


Dades generals

Curs acadèmic: Curs 2018/2019

Tipus de curs: Expert Universitari

Nombre de crèdits: 11.00 Crèdits ECTS

Preinscripció al curs: Hasta el 05/04/2019

Data inici: Abril 2019

Data fi: Juliol 2019

Matrícula: 480 € (import preu públic)

Modalitat: On-line

Col·laborador: Cátedra Luis Amigó

Lloc d'impartició: A través del Aula Virtual ADEIT

Horari: Aula Virtual ADEIT,

Més informació

Objectius del curs

Aquest diploma, dirigit a professionals del sector i a titulats en Psicologia, Criminologia, Treball Social, Educació Social, Sociologia, Pedagogia o Antropologia, té com a objectiu oferir la formació i les eines necessàries per aprendre a detectar les circumstàncies de risc i per intervenir en problemàtiques socials relacionades amb el maltractament, la violència filioparental, les dependències, l'exclusió, etc. L'eix daquesta actuació prioritària són els adolescents i les seues famílies. El diploma, marcat pel seu caràcter multidisciplinari, inclou la realització d'un treball final i de pràctiques formatives que permet aplicar els coneixements a centres residencials d'atenció psicosocieducativa a menors localitzats a València o a qualsevol altra àrea geogràfica

Objectius professionals

Recursos d'atenció familiar i infanto-juvenil: Servicis de Suport i Orientació Escolar, Centres de Dia, Recursos de protecció de menors (acolliment, tutela i adopció) , Servicis Socials Generals i especialitzats, programes d'atenció a menors estrangers migrants. Àmbit sanitari: Centres de Salut Mental Infanto-juvenil, Unitats de rehabilitació en substàncies tòxic dependents, programes de suport psicosocial en deshabituació, unitats d'atenció a patologies duals. Xarxa de justícia: Programes de prevenció de manifestacions agressives, de reducció de danys en educació viària, Centres de Justícia Juvenil, Equips dels Jutjats de Família, Programes de Llibertat Vigilada de Menors, Jóvens a la presó i llibertat condicional, criminòlegs especialitzats en perfil criminal i delictiu, professionals de la victimología, experts en assessorament delictiu en matèria d'acaçament, violència escolar, bullying i ciberbullying, personal de forces i cossos de seguritat de l'estat especialitzats en problemàtiques de família i infància.
Promoció de l'ocupació: recursos especialitzats d'acompanyament professional i Tallers de Formació Ocupacional d'adolescents amb diferents problemàtiques,
Programes derivats de l'actual situació de crisi econòmica: els relacionats amb els enderrocaments de vivendes, immigració global, desnonaments i d'acció en comunitats rurals i urbanes d'Atenció Bàsica, jóvens al carrer...etc.

Leer más

Solicita información

Responsable: Universitat de València. Edifici del Rectorat. Av. Blasco Ibáñez, 13. 46010-València.
Delegat de Protecció de Dades: D. Javier Plaza Penadés lopd@uv.es
Finalitat: Enviar informació rellevant de cursos de postgrau.
S'obtenen perfils a fi de personalitzar el tracte conforme a les seves característiques o necessitats i poder així dirigir-li les novetats més convenients.
Legitimació: Per a l'enviament d'informació sobre els títols propis de la Universitat de València la base de legitimació és el consentiment de l'interessat.
Destinataris: Fundació Universitat-Empresa de Valéncia and Universitat de València
Termini: Les dades de l'Usuari seran conservats fins que sol·liciti la seva baixa, s'oposi o revoqui el seu consentiment.
Drets: Accedir, rectificar i suprimir les dades així com altres drets com s'explica a la informació addicional.
Amplieu informació: www.adeituv.es/politica-de-privacidad.

FAQS
 
Imprimir la informaciò